Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Możecie mi Panowie wyjaśnić jak dawaliście hydroizolacje ?

Jedni dają pod XPS i na (pod beton) a inni tylko na XPS.

Naczytałem się argumentów i jednych i drugich, ale ciągle się waham.

Dawanie na XPS w teorii chroni styro przed wodą, ale jak już tu ktoś pisał ta folia z reguły jest zmasakrowania zbrojeniem i dziurawa jak sito.

Szczerze mówiąc nie wiem jak temu przeciwdziałać.

Pod płytą nie chciałem dawać, bo jeśli się przerwie w czasie prac (i nie dopilnuje załatania) to jak mi wody gruntowe wzrosną i woda się dostanie w te dziury to będzie miała trudniej się wydostać.

Drugie pytanie dotyczy wywijania folii (obu z nich).

Dolną sie w ogóle wywija jakoś i dokąd powinna sięgać ?

Górna idzie później na ściany, ale aż pod silkę i na XPS burtowy płyty czy dokąd ?

Myślałem, żeby dać aż na opaskę przeciw wysadzinowa, żeby nie zamakała od opadów, ale wątpię by przetrwała w dobrym stanie aż do obsypania domu kruszywem po obwodzie.

Co o tym myślicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastawiam nad hydroizolacją, ale nikt sensownie nie napisał na ten temat. Niektórzy sugerują papę na chudziaka, potem XPS, beton i podłoga. Ale jak taką papę wywinąć do góry, to już nikt nie powiedział...

Inne rozwiązanie do hydroizolacja na płycie połączona z tą przeciwwilgociową pod ścianami. Ale tutaj też nie wiadomo co, bo jak na płycie ma być jeszcze styro podłogowy i instalacje, to przecież nie ma szans, żeby nie uszkodzić tej hydroizolacji (czy to w formie papy, czy jakichś mas KMB albo szlamów uszczelniających).

Może najlepszym rozwiązaniem, to brak hydroizolacji, bo niby jak ma wilgoć przejść przez XPS pod płytą? Wywalić kasę na hydroizolacje, która będzie dziurawa, to tak samo jakby jej nie dawać i kasa zostanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jak taką papę wywinąć do góry, to już nikt nie powiedział
Nikt nie powiedział, bo tego się nie robi. Są lepsze sposoby łączenia hydroizolacji poziomej pod płytą z pionową na bocznej stronie płyty.

 

Może najlepszym rozwiązaniem, to brak hydroizolacji
Tak, to jest najlepsze rozwiązanie. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pod płytą fundamentową 10 cm XPS, dalej na płytę ma iść 10 cm styropianu i wylewka 9 cm a w niej podłogówka (akumulacyjne)

czy istnieje ryzyko przenikania ciepła do płyty?

czy odbije się to na rachunkach?

nie mogę już zwiększyć ilości styro na płycie - czy dać w takim razie grafitowy styropian? czy to poprawi izilacyjność, czy Waszym zdaniem nie ma to większego sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pod płytą fundamentową 10 cm XPS, dalej na płytę ma iść 10 cm styropianu i wylewka 9 cm a w niej podłogówka (akumulacyjne)

czy istnieje ryzyko przenikania ciepła do płyty?

czy odbije się to na rachunkach?

nie mogę już zwiększyć ilości styro na płycie - czy dać w takim razie grafitowy styropian? czy to poprawi izilacyjność, czy Waszym zdaniem nie ma to większego sensu

Nie pomyliłeś się? Chcesz mieć dobry akumulator i robisz kanapkę? Pakujesz styropian na na płytę pod wylewkę? Przecież to niedorzeczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż takiego oczywistego? To że zamiast 30-35 cm betonu służącego za akumulator będziesz miał 8 - 9 cm? Chcesz mieć dobry akumulator to daj cały styropian pod i na boki płyty.

 

Pytanie czy skóra warta wyprawki.

 

Zamiana EPS 100 na styrodur będzie kosztować kilka tysięcy i problemy z rozprowadzeniem instalacji na parterze.

 

Ta większa akumulacja to co daje tak policzalnie? Bo te tony akumulacji w standardowej wylewce, ścianach i stropie to będzie mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy skóra warta wyprawki.

 

Zamiana EPS 100 na styrodur będzie kosztować kilka tysięcy i problemy z rozprowadzeniem instalacji na parterze.

 

Ta większa akumulacja to co daje tak policzalnie? Bo te tony akumulacji w standardowej wylewce, ścianach i stropie to będzie mało?

Zamiana 20 cm EPS 100 na 10 cm EPS 200 lub XPS wcale tak dużo więcej nie pochłonie. 20 cm izolacji jest optymalne. Zwiększanie niewiele daje a zmniejszeniu już jest odczuwalne. O jakich problemach z instalacją mówisz? Bedą jeśli płytę lub dom się buduje bez planów albo jeśli inwestor ciągle przy nich majstruje. Wiele osób już tu się wypowiadało - nie tylko w tym wątku. Mają niby ściany takie akumulacyjne, stropy z betonów ale taką sobie wylewkę (8 - 10cm) i temperatura w domu im się buja o 1,5 - 2 stopnie jak przez 12 godzin braknie grzania. Potem są zdziwieni ze muszą grzać non-stop aby utrzymać jaki taki komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy skóra warta wyprawki.

 

Zamiana EPS 100 na styrodur będzie kosztować kilka tysięcy i problemy z rozprowadzeniem instalacji na parterze.

 

Za to robocizna jedna (czy 10 czy 20cm XPS cena ułożenia ta sama, a dołożenie osobno 10cm EPS to drugie tyle robocizny). No i wylewka też kosztuje - jak jej nie ma to czysta korzyść. Instalacje można prowadzić górą albo ścianami - żaden problem.

 

Ta większa akumulacja to co daje tak policzalnie? Bo te tony akumulacji w standardowej wylewce, ścianach i stropie to będzie mało?

 

Stabilniejszą temperaturę (zarówno w zimie, jak i w lecie) i przy grzaniu prądem w jakiejkolwiek postaci brak ryzyka grzania prądem z drogiej strefy. Akumulacja w wylewce i grzewczej płycie jest o tyle fajna, że w przeciwieństwie do ścian i stropu grzeje zimą bo ma temperaturę wyższą od powietrza.

 

Realny problem jest inny. Trudny do uzyskania poziom - bez szlifowania raczej się nie obędzie (ale dalej będzie to tańsze, niż dokładanie osobnej warstwy EPS i jastrychu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za to robocizna jedna (czy 10 czy 20cm XPS cena ułożenia ta sama, a dołożenie osobno 10cm EPS to drugie tyle robocizny). No i wylewka też kosztuje - jak jej nie ma to czysta korzyść. Instalacje można prowadzić górą albo ścianami - żaden problem.

 

 

 

Stabilniejszą temperaturę (zarówno w zimie, jak i w lecie) i przy grzaniu prądem w jakiejkolwiek postaci brak ryzyka grzania prądem z drogiej strefy. Akumulacja w wylewce i grzewczej płycie jest o tyle fajna, że w przeciwieństwie do ścian i stropu grzeje zimą bo ma temperaturę wyższą od powietrza.

 

Realny problem jest inny. Trudny do uzyskania poziom - bez szlifowania raczej się nie obędzie (ale dalej będzie to tańsze, niż dokładanie osobnej warstwy EPS i jastrychu).

 

Stabilniejszą temperaturę? To przy podłogówce zatopionej w wylewce temperatura jest niestabilna?

 

A te wszystkie domy grzane prądem z typową izolacją pod wylewką to co złe są?

 

Pytam się o ile jest lepiej, w stopniach, złotówkach, ile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż takiego oczywistego? To że zamiast 30-35 cm betonu służącego za akumulator będziesz miał 8 - 9 cm? Chcesz mieć dobry akumulator to daj cały styropian pod i na boki płyty.

 

pytanie, czy jest sens grzac tyle betonu, skoro nikomu do niczego to nie jest potrzebne

9 cm to już i tak duża bezwładność, a co dopiero 25 cm betonu

akumulowac chcę na czas taryfy dziennej - nie ma potrzeby na duższy okres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam grząc całą płytę? po co?

9 cm to absolutnie wystarczający akumulator - tak sądzę

Zależy czym i jak chcesz grzać. Ja mam pompę i 10 godzin grzania wyłącznie w II taryfie przy -10 do -13 spokojnie mi wystarczy aby utrzymać przez całą dobę temperaturę w domu na poziomie 22,5 - 23 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stabilniejszą temperaturę? To przy podłogówce zatopionej w wylewce temperatura jest niestabilna?

 

Weźmy taki filmik - ok. 22 minuty:

 

W ciągu 4 godzin temperatura w pomieszczeniu zmieniła się o jakieś 1,5*. Do samodzielnej oceny, czy to jest temperatura stabilna.

Jaka byłaby amplituda przy grzaniu tylko w taniej strefie G12as? A taniej grzać się nie da - więc gdyby taka aplituda była w ciągu cełej doby przy grzaniu przez 8h i nie grzaniu przez 16 kolejnych to jest to mocny argument za płytą grzewczą. A skoro nie kosztuje więcej (bo koszt XPS i szlifowania nie powinien być większy niż ułożenia dodatkowej warstwy EPS i jastrychu) to czemu nie skorzystać z tej zalety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...