Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Jeżeli chodzi o koszty to chyba wyjdzie porównywalnie, wszak przy płycie grzejnej więcej jednak trzeba XPS użyć. Przy kanapce można tańszy EPS.

 

Druga robocizna na układanie EPS + wylewka będą zdecydowanie droższe. I ścian trzeba dołożyć z bloczek - (razem z EPS na ściany i tynkiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 16,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Syn będzie się budował i zasięgamy wszelkich informacji ,zadzwoniłem do wylewkarza który u mnie robił wylewki ,gościu ze stażem i jego stwierdzenie daj sobie spokój bo jemu w jego karierze jeszcze się nie zdarzyła taka robota więc po co kombinować , stanie na tradycyjnej płycie bo i ławę rozważaliśmy ale po kalkulacji kosztów wyszło że to podobnie wychodzi poza tym wrednym wiązaniu zbrojenia , robić będziemy to sami .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga robocizna na układanie EPS + wylewka będą zdecydowanie droższe. I ścian trzeba dołożyć z bloczek - (razem z EPS na ściany i tynkiem)

Wiedziałem, że dasz się sprowokować:D Oczywiście doliczając robociznę może jednak wyjść na niekorzyść "kanapki". Co jeszcze ważne, przy płycie grzejnej, trzeba dobrze sobie rozplanować wszystkie przyłącza, bo poprawki są kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 4) Myślałem kiedyś o tym, ale to może nieco utrudniać zarówno zacieranie betonu na płycie oraz murowanie pierwszej warstwy bloczków.

 

1. Lepiej 2x5cm, bedzie "szczelniej" nie trzeba uzywac piany no i dwie warstwy lepiej sie ukladaja na ewentualnych nierownosciach.

2. Z kostka nie trzeba sie odsuwac, ja mam opaske na 50cm i na koncu tego zaczyna sie kraweznik od kostki, nic sie nie dzieje.

3. Lepiej grubsza niz cieńsza, roznica w cenie nie duza, a w ta grubszą to i pretem mozna wjechac i jest szansza ze wytrzyma.

4. Tak sie robi bo jest wygodniej no i mozesz zrobic idealny poziom, latwiej sie zaciera. Tak tez jak miloszenko pisze bedzie lipa przy murowaniu pierwszej warstwy. Musialbys tez zrobic od srodka jakis profil zeby po nim sciagac beton, chyba ze masz duzo wprawy w tego typu pracach i poziomica sciagniesz do oczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie,

czy jest sens robić płytę fundamentową (grzewczą) teraz listopad/grudzień?

jadę z kredytu, więc do lutego powinienem mieć zrealizowane pewne prace albo kary umowne w banku :p

(mogę ewentualnie wykonać ogrodzenie, studnię i kupić cegły, ale trochę nie po kolei podług moich planów)

wykonawca twierdzi, że może wylać płytę do minus pięć stopni, bo mają jakieś domieszki do betonu

tylko cholera - jak to pielęgnować? lać wodą za dnia przy plusowych temperaturach? Czy nocą to zamarzając nie rozwali płyty? :D

może przy takich temperaturach polewanie odpada?

cholera, mam mindfuck <3

Edytowane przez blitzkrieg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym lał. Tylko zależy cze teraz tan za tydzień czy w styczniu... Nie ma jeszcze tak zimno... Patrząc na ostatnie lata to zimno się zrobi w styczniu/lutym.

Jak to zalejesz na początkiem grudnia nic sie nie stanie.

Ja kredyt dostałem w grudniu, zacząłem w marcu... i potem brakło mi tych 3 miesięcy - goniliśmy się strasznie kosztem jakości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinię.

Ja będę miał płytę o powierzchni 73,5 m2

Myślicie, że 1000 l wody do podlewania płyty wystarczy w takich warunkach, jak mamy teraz?

 

Też dla mnie czarna magia - czy podlewać , gdy zapowiada się na ujemne temperatury w nocy np.

I jak sobie poradzą domieszki do betonu na zimę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlewanie nie ma żadnego sensu w temperaturach poniżej +10 stopni.

Martw się bardziej o ochronę płyty przed mrozem, a nie przed odparowaniem wody. Jeśli myślisz, że domieszki załatwią sprawę, to się mylisz. Płyta powinna być chroniona przed mrozem przez 28 dni (to tak książkowo, ale w obecnych warunkach pewnie dłużej), a nie tylko w dniu wylewania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kanapka wyjdzie na bank drożej, też to liczyłam. Podłogówke układaliśmy w 3 osoby 3 dni po pracy na 115m2 , żadna filozofia. A ułożenie cw w płycie przeciągając pod zbrojeniem było jeszcze prostsze co mnie szczerze mówiąc zdziwiło. Wszystkie odpływy wyszły też tam gdzie miały. Cała płyta samodzielnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy zbrojarze nie zniszczą folii budowlanej? Mam folię izolacyjna 0,3 mm jako izolacje przeciwwilgociową ale boje się, że jak położę bezpośrednio pod beton to przy zbrojeniu zbrojarze zrobią sito.

Rozważam dwie opcje:

1. Położyć tą izolacje pomiędzy dwie warstwy XPS

2. Dokupić jakąś najtańszą 0,2 i rzuciś na tą właściwą zanim wejdzie robota ze zbrojeniem.

 

Co myślicie, jak u was to rozwiązaliście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podlewanie nie ma żadnego sensu w temperaturach poniżej +10 stopni.

Martw się bardziej o ochronę płyty przed mrozem, a nie przed odparowaniem wody. Jeśli myślisz, że domieszki załatwią sprawę, to się mylisz. Płyta powinna być chroniona przed mrozem przez 28 dni (to tak książkowo, ale w obecnych warunkach pewnie dłużej), a nie tylko w dniu wylewania.

 

Nieprawda, wystarczy, że beton ma powyżej 15 MPa i wtedy mróz mu już nie straszny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka różnice cenowe pomiędzy tymi klasami betonu?

 

PS.

 

Pod płytę fundamentową wystarczy "piasek zasypowy do fundamentów"?

https://www.olx.pl/oferta/piasek-zasypkowy-zasypowy-do-fundamentow-zasypki-transport-CID628-IDAKA1V.html#573d4e9720;promoted

 

Czy szukać czegoś innego?

Bo dostaję fioła

 

Niektóre opisane jako I gatunek, czy SUPER HIPER EKSTRA MOC

https://www.olx.pl/oferta/piasek-budowlany-bez-gliny-i-gatunek-transport-tanio-slask-CID628-IDAdvvZ.html#367fe84026;promoted

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym zasypywaliscie opaske przeciwwysadzinowa? Grunt rodzimy to glina. Czy do planowanego poziomu sypaliscie piasek czy grunt rodzimy? Na dzien dzisiejszy opaska jest ulozona i przysypana ok 10 cm piasku . Potrzeba jeszcze ok 15 cm zasypac zeby osiagnac planowany poziom terenu. Jezeli zasypie to piaskiem to powstanie dziura w glinie wypelniona piaskiem i ryzyko ze zrobi sie tam basen z wody ktora splynie w czasie opadow. Plan jest taki zeby obsypac to glina i ubic aby ewentualna woda nie wnikala tak latwo w podbudowe. Co o tym myslicie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w przyszłym tygodniu będę lał beton, w projekcie mam c20/25, dodatkowo miałem brać z W8,

z tego co jacentyy napisał, wybiorę ten C25/30, ponieważ w nocy prognoza jest na -2 st.C

 

1) czy beton C25/30 brać z W8? podobno jest na tyle mocny, że nie trzeba

2) czy mimo wszystko dawać dodatek przeciwmrozowy?

3) czy trzeba, a jeżeli tak, to czym przykryć płytę, aby zabezpieczyć ją do wiosny?

 

dodatkowo mam pytanie o drenaż, mam rów oddalony o 21 metrów od domu, którego dno jest ok. 75cm ppt,

wykop pod płytę miałem na 40 cm (zebrany humus), więc drenaż pewnie będzie na tej wysokości,

 

4) czy to wystarczy, aby uzyskać spadek do tego rowu? jak najlepiej to rozwiązać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...