Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Waldim dziękuję za Twojego posta.

 

ja już kilka razy pisałem że śmieszy mnie to że tylko na konsolach jbd to można zamontować tylko dobrze a przy innych sposobach to już nie dobrze.

 

ten temat zajeżdża trochę lansem[no ale od czego są fora]

 

nikt do tej pory nie odpowiedział mi z osób tu się udzielających [zwolenników konsol] jakie przyniesie wysunięcie o 4,5 cm ramy [rama 90mm] przy zerowych kosztachdodatkowych.

bardzo chętnie poczekam jak ktośpowie że nic to nie daje.

pozdrawiam Was WSZYSTKICH[ODkażdego z Was czegoś się uczę]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Czemu taki montaż jest be ?

Prawdopodobnie znacznie tańszy niż JB-D...

 

Już było. Dlatego że okno pod wpływem temperatury pracuje a kątowniki nie dają mu się np rozprężać. Nie wiem tylko dlaczego by nie można zastosować takich kątowników od dołu a po bokach i od góry dać jakieś specjalne kotwy które umożliwią pracę okna?

 

Zastanawiam się też czy przy ociepleniu styropianem i oknach pcv trzeba dawać taśmy paroszczelne od środka i fartuchy paroprzepuszczalne od zewnątrz? Czy jest sens? Co to da? Czy dobrze opiankowane okno nie trzyma szczelności wilgotnościowej i powietrznej? Mam zamontowane okna "standardowym" sposobem czyli piana dookoła, okno w ścianie i nic nie dmucha, chucha i nie cieknie. Jak to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odniesienie:-).....

 

A ja z uporem godnym lepszej sprawy będę powtarzał, że pozycja okna w murze nie ma żadnego związku z wartością przenikalności cieplnej produktu jakim jest okno:-).

 

Zgodę się za to bez bicia, że pozycja okna w murze i sposób jego montażu ma wpływ na wartość przenikalności cieplnej całego układu: ściana/szczelina dylatacyjna/okno:-).....

 

 

To jest nas dwóch. W 100 % zgadzam się z Tobą.

 

Okno ma takie samo Uw bez względu czy stoi u mnie na magazynie czy jest zamontowane w ścianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest nas dwóch. W 100 % zgadzam się z Tobą.

Okno ma takie samo Uw bez względu czy stoi u mnie na magazynie czy jest zamontowane w ścianie.

 

 

No to jest nas już 3-ch ... ale tylko jeden z nas jednak czyta ze zrozumieniem :(. Temat topicu brzmi "Montaż okna w warstwie ocieplenia - jak zrobić dobrze" a nie "Wartość Uw okna w piwnicy lub magazynie", żeby nas 3-ech dobić napiszę, że okna na pierwszy rzut oka identyczne mogą mieć zupełnie różne Uw, bo istotną wartością jest Ψ, liniowy współczynnik przenikania ciepła mostka cieplnego na styku szyby z ramą okna a to już zależy od staranności wykonania i tak mamy kolejne kuriozum niby dwa takie same okna a Uw różne, jakie to słodkie panowie, niby czytamy to samo ale nie tak samo ... nic to podobno 70% naszej nacji nie potrafi czytać ze zrozumieniem ale tylko 5% z nich się wypowiada .... na 100% to na pewno nie WY !!!!!!

Edytowane przez WaldiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest nas już 3-ch ... ale tylko jeden z nas jednak czyta ze zrozumieniem :(. na 100% to na pewno nie WY !!!!!!

 

WaldiM pewnie, że Tobie wszystko łatwiej zrozumieć. Odkąd przeczytałem, że Ψ , czyli wartość liniowego mostka na styku szyby z ramą zależy od staranności wykonania okna, rozumiem, że rozumiesz. Wszystko po swojemu:-).

 

Co nie zmienia w niczym faktu, że dyskusja o przenikalności cieplnej nijak ma się do prawidłowego sposobu wykonania montażu w warstwie docieplenia, tu zgoda całkowita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WaldiM pewnie, że Tobie wszystko łatwiej zrozumieć. Odkąd przeczytałem, że Ψ , czyli wartość liniowego mostka na styku szyby z ramą zależy od staranności wykonania okna, rozumiem, że rozumiesz. Wszystko po swojemu.

Wiem brzmi to niewiarygodnie ale przez przypadek zaplątałem się w czasie gorącej dyskusji lokalnego producenta okien z przedstawicielem jednego z wiodących producentów na Podlasiu, było to na sporej budowie. Panowie zleceniem byli podzieleni prawie na pół i trwała awantura. Powodem były dwa na pierwszy rzut oka identyczne okna na identycznym profilu i identyczne szklone a jednak ramki się różniły w jednej aluminium w drugiej stal, jedna ramka była gięta, druga przycinana i łączona na rogach a dla laika na pierwszy rzut okna okna wyglądały identycznie jak te w piwnicy czy magazynie ale wartość Uw wcale nie była taka sama.

Edytowane przez WaldiM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też czy przy ociepleniu styropianem i oknach pcv trzeba dawać taśmy paroszczelne od środka i fartuchy paroprzepuszczalne od zewnątrz? Czy jest sens? Co to da? Czy dobrze opiankowane okno nie trzyma szczelności wilgotnościowej i powietrznej? Mam zamontowane okna "standardowym" sposobem czyli piana dookoła, okno w ścianie i nic nie dmucha, chucha i nie cieknie. Jak to jest?

Po prostu masz szczęście :). Jednak przy takim sposobie montażu rośnie prawdopodobieństwo wystąpienia zawilgocenia izolacji, pojawienia się grzyba przy oknie, wystąpienia problemów z samym oknem (np. jego szczelnością).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...trwała awantura. Powodem były dwa na pierwszy rzut oka identyczne okna na identycznym profilu i identyczne szklone a jednak ramki się różniły w jednej aluminium w drugiej stal, jedna ramka była gięta, druga przycinana i łączona na rogach a dla laika na pierwszy rzut okna okna wyglądały identycznie jak te w piwnicy czy magazynie ale wartość Uw wcale nie była taka sama.

Echh.. Panowie, Panowie i co to ma do rzeczy? Klient indywidualny szuka kasy, dla niego ramki, ten piękny symbol którego wkleić nie umiem (współczynnik liniowy), współczynnik strat ciepła na styku okno-mur uzależniony od prawidłowego montażu i z pozycjonowania okna w otworze.

Bądźmy realistami. Tylko część inwestorów tak naprawdę wie o czym my tu gaworzymy, reszta uważa nas za nawiedzonych i nie z tej planety.

Spójrzcie jakie tematy wracają:

JB-D - po jaką cholerę wydawać taką kasę jak można.... i tu popis pomysłów na zasadzie prowizorki która trwa wiecznie

jak podeprzeć balkon - temat wałkowany już od wielu lat ale by wydać kasę na poszerzenia czy bazówki to żal

i można by mnożyć

 

a co do tego ilu nas jest - dołączam się do grona :)

Kiedy czwórką idziemy na browar ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

J...Zastanawiam się też czy przy ociepleniu styropianem i oknach pcv trzeba dawać taśmy paroszczelne od środka i fartuchy paroprzepuszczalne od zewnątrz? Czy jest sens? Co to da? Czy dobrze opiankowane okno nie trzyma szczelności wilgotnościowej i powietrznej? ..

Prawidłowo wykonany taki montaż, prawidłowo wymierzone okna z odpowiednimi luzami między oknem a murem, odpowiednie "najście" tynkiem na ościeżnicę od wewnątrz, zabezpieczenie styku okna z tynkiem przed spękaniem (najlepiej listwą dylatacyjną), odpowiedniej wielkości węgarek ze styropianu nachodzący na ościeżnice i jeszcze kilka dupereli, jak i sam materiał jakim jest styropian dadzą ci gwarancję że nic się nie stanie.

Dookoła straszą wodą która wnika w pianę itd itd straszą nas wszystkim czym tylko można ;)

Dookoła straszą grzybem ale... on przede wszystkim jest wynikiem problemów wentylacyjnych a nie okiennych - oczywiście pod warunkiem prawidłowego zamontowania okien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko część inwestorów tak naprawdę wie o czym my tu gaworzymy, reszta uważa nas za nawiedzonych i nie z tej planety.

Spójrzcie jakie tematy wracają:

JB-D - po jaką cholerę wydawać taką kasę jak można....

 

A widzisz a ja z tych inwestorów co wiedzą o czym mówicie a mimo wszystko szukam alternatywy dla JB-D bo dla mnie nic nie uzasadnia ceny tego rozwiązania. Dlaczego zaraz inne rozwiązanie niż JB-D musi być bee? Dla Was instalatorów JB-D jest za..biste bo łatwe w montażu, daje się regulować itp. Ale co mnie inwestora to interesuje? Dla mnie ma być trwałe i najtańsze jak się da. Jeżeli ktoś kto zna się na rzeczy może zaproponować alternatywę i trochę więcej się namęczyć to dlaczego nie? Dalej nie rozumiem, po co stosować te kotwy dolne JBD, montowane na dodatek w dziurawce przez jakieś przedłużane kątowniki od wewnętrznej strony muru skoro można po prostu z zewnątrz przykręcić zwykły kątownik za 2 zł i pozwolić oknu pracować w pozostałych mocowaniach? Ktoś mi to wytłumaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ja już nie podejmuję się żadnego tłumaczenia, a dla nas taki montaż to upierdliwe dłubanie, wydłużające pracę co najmniej o połowę ale to może dopiero zrozumieć ten z inwestorów który widział jakie to pieprz....

Dla ciebie tylko kasa - OK

Zrób sobie wokoło okien obwódkę z kantówki, zamocuj ją śrubami, wstaw okno i będzie git, tanio i szybko, może z czasem nic się nie stanie

A jak się stanie to w czym problem?

Wypierniczy się tynki, rozbije kafelki warte o wiele więcej niż choćby kotwy JB-D, rozwali elewację, poprawi się - czyż nie? Czy to ma teraz jakiekolwiek znaczenie? Żadne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się też czy przy ociepleniu styropianem i oknach pcv trzeba dawać taśmy paroszczelne od środka i fartuchy paroprzepuszczalne od zewnątrz? Czy jest sens? Co to da? Czy dobrze opiankowane okno nie trzyma szczelności wilgotnościowej i powietrznej? Mam zamontowane okna "standardowym" sposobem czyli piana dookoła, okno w ścianie i nic nie dmucha, chucha i nie cieknie. Jak to jest?

 

bitter, ja to lubię barwne porównania:-). Dla mnie z montażem warstwowym jest trochę tak jak z używaniem środków antykoncepcyjnych. Nie są używane, nie znaczy, że zaraz będzie ciąża, ale... . I w tym "ale" są właśnie pogrzebane, pies :-), ciąża:-) i ewentualne negatywne skutki zawilgocenia termoizolacji wokół okna:-(.

 

Powodem były dwa na pierwszy rzut oka identyczne okna na identycznym profilu i identyczne szklone a jednak ramki się różniły w jednej aluminium w drugiej stal, jedna ramka była gięta, druga przycinana i łączona na rogach a dla laika na pierwszy rzut okna okna wyglądały identycznie jak te w piwnicy czy magazynie ale wartość Uw wcale nie była taka sama.

 

A zatem nie mówimy o staranności wykonania okna, a wyłącznie o konstrukcji brzegowej części szyby zespolonej użytej do przeszklenia okna. Akurat ten czynnik ma decydujące znaczenie dla wartości Ψ na styku szyby z kształtownikiem. Z tego opisu wynika, że oba okna trudno nazwać "identycznie szklonymi" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jareko, podpierasz się dość specyficznymi przypadkami, gdzie ktoś szuka doskonałości w oknach i montuje na JBD, a olewa totalnie mury. Ja będę sam czynnie murował, ekipę mam płatną "od godziny", mur będzie wzorcowy. Kusi mnie wysunięcie z 2 powodów - będę miał dużo fixów które z węglarkami (dużymi) mogą wyglądać różnie (zwizualizuję to sobie jeszcze), oraz mur będzie z silikatów więc tam gdzie na izotermach widać jeszcze wzrost temperatury u mnie raczej go nie będzie (w BK dużo lepiej, w ceramice trochę lepiej).

 

Nie jest dla mnie problemem dorobienie z nierdzewki takich klamocików jak niżej, bo dość trochę innych (większych) samoróbek będę robił na budowę. Jakbym wychodził z założenia nie oszczędzać a brać z rynku co najłatwiejsze, powinienem kupić dom gotowy lub brać najlepszego inwestora zastępczego. Tu na FM raczej kombinujemy (przynajmniej ja) jak budować solidnie, niedrogo, a najlepiej jedno i drugie. Moim zdaniem takie "drobiazgi" zbierają się w rachunku końcowym ogromną kwotę, biorę z tego co tu ludziska wymyślili, sam też kombinuję.

 

Wydaje mi się że zrobienie takich mocowań jak niżej powinno zadziałać (zakładając równiutki mur i odrobinę staranności przy montażu okien, kwestia dogadania z montażystami), większa średnica drugiego otworu do muru może dać nam pewną (+-10mm?) swobodę manewru na boki, wysokość jak widać do ustawienia nakrętkami na grzybku. Do dobrania wymiary - np. płaskowników aby było w sam raz wytrzymałe i jakoś elastyczne (wydaje mi się, że dolne powinny być solidniejsze niż boczne). Może między mur a płaskownik podkłądka izolująca termicznie (aerożel w takich formatach to raczej drobny koszt), to też dodatkowa elasyczność, chyba w zależności od siły dokręcenia?

 

OFhqQnwD0ysdUQywAcrWXq8e7GQwZhWgPhT4xWw09gEAvOWFIbWuE3sir5YZC5is-GNb_d4ZXLeKHLrgUrRKIPhQj8HUjIAJUl8UX3sNxUjMFbBsAFu9XZ9P

 

PS. na tym rys są uproszczenia, błagam nie piszczie że w mur nie wkręca się śrub (gołych) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej nie rozumiem, po co stosować te kotwy dolne JBD, montowane na dodatek w dziurawce przez jakieś przedłużane kątowniki od wewnętrznej strony muru skoro można po prostu z zewnątrz przykręcić zwykły kątownik za 2 zł i pozwolić oknu pracować w pozostałych mocowaniach? Ktoś mi to wytłumaczy?

A myślisz, że "zwykły kątownik" przykręcony na kołki rozporowe do dziurawki wystarczy do stabilnego podparcie ciężkich okien 3-szybowych? A właśnie dolne podparcie jest najważniejsze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzeniu - nie odkryłeś ameryki :) takie kotwy już można kupić od kilku lat i kosztują circa 65% ceny JB-D. Jak już sam będziesz to wykonywał nie zapomnij tylko o jednym - bardzo dokładnie wykonanej powłoki galwanicznej która zabezpieczy ci to i owo przed korozją

 

bitter - Można powiedzieć żę zaczynam się specjalizować w "Doskonałym-2" gdyż mam już ich chyba z dziesięć na rozkładzie i tylko jeden montowany był w licu ściany. Reszta wysunięta od 8 do 15 cm poza lico a tak dla twej wiedzy w wersji tylko z pakietem trzyszbybowm największy fix waży tylko z 240 kilo, trapez to waga w całości ponad 600 kilo (całe szczęście że składa się z dwu elementów na słupie poziomym statycznym) - to ja ci powodzenia życzę, naprawdę, w poszukiwaniu alternatywnych rozwiązań.

Powodzenie życzę także tym co do JB-D w takiej sytuacji nie dodają jeszcze kątowników by dobrze zamocować z boku ściany, lub też kątowników podpierających gdy wysunięcie jest 15 cm poza lico ściany

Jeśli montaż na JB-D z foliami i opaską ze styropiany zajmuje dwa pełne dni robocze - czyli ok 24 godziny pracy to taki sam montaż w licu ściany obskakujemy w maksimum 12 godzin.

U innego klienta, projekt indywidualny, HS montowany w warstwie ocieplenia ważył niewiele - raptem ok 700 kilo, gdyby nie pomysł z drewnianymi rolkami z kija od szczotki (jak w Egipcie hi hi) posr... byśmy się a nie zamontowali takie cudo.

Jak wspomniał bwojtek - podstawą jest prawidłowe podparcie jakiegokolwiek okna

DSC03768.jpg

DSC03768.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzeniu - nie odkryłeś ameryki :) takie kotwy już można kupić od kilku lat i kosztują circa 65% ceny JB-D. Jak już sam będziesz to wykonywał nie zapomnij tylko o jednym - bardzo dokładnie wykonanej powłoki galwanicznej która zabezpieczy ci to i owo przed korozją...

 

OK, wyczuwam ironię. Myślałem że odpowiednia stal (kwasoodporna) będzie wystarczająca, cóż jeszcze mam czas aby się nad tym zastanowić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja Wam zdradzę :rolleyes: moje ustalenia z majstrem.

2 warstwy pustaka pod oknem robimy zamiast 24 pustakiem 30 [do przemyślenia 36cm]

oczywiście konsultuję to z kierownikiem bud. montuję to na tradycyjne kotwy i temat załatwiony.

no niestety jest słaby punkt-problemu nie będzie przy drewnie [plastik to martwiłbym się]

przy ociepleniu20-25 cm nie ma to kompletnego znaczenia.[.

 

jakie są minusy?

 

zostanie ocieplenia 15-20cm.

no i wysunę ramę o 3-4 cm poza obrys tych wysuniętych cegieł[no ale to stworzyć może pewien problem przy pcv.

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak zmiany pod wpływem temp.

przy drewnie montujemy to na sztywno-zero problemu.

boki i góra zamocowana w sposób tradycyjny i sprtawdzony [to przy ścianach 3-warstwowych to jak boki i góra jest mocowana niby?]

 

dodatkowo wysuwam tylko tam pustaki które są niezbedne do podparcia stolarki.

a dodatkowo do potęgi :rolleyes: stosuję pustak isomura [koszt metra tego pustaka t0 40-50 zł]

 

ja tylko kombinuję hehe .

 

 

nie jednak oprzytomniałem-tylko konsole jbd są jedynym słusznym rozwiązaniem:bash:

Edytowane przez malux20
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ja już nie podejmuję się żadnego tłumaczenia, a dla nas taki montaż to upierdliwe dłubanie, wydłużające pracę co najmniej o połowę ale to może dopiero zrozumieć ten z inwestorów który widział jakie to pieprz....

Dla ciebie tylko kasa - OK

Zrób sobie wokoło okien obwódkę z kantówki, zamocuj ją śrubami, wstaw okno i będzie git, tanio i szybko, może z czasem nic się nie stanie

A jak się stanie to w czym problem?

Wypierniczy się tynki, rozbije kafelki warte o wiele więcej niż choćby kotwy JB-D, rozwali elewację, poprawi się - czyż nie? Czy to ma teraz jakiekolwiek znaczenie? Żadne

 

przy ścianach 3-warstwowych robionych od wielu wielu lat to jaki jest procentowy udzial domów z rozbitymi kaflami klinkierami??[zdaję sobie sprawę że to może być uproszczenie z mej strony] no ale z Twojej zapewne też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...