Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

KOMINKI - Pomoge i doradze we wszystkim co dotyczy kominków.


alterm

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Witam. Pozwolę sobie skopiować swój post z innego wątku gdzie nie dostałem żadnej odpowiedzi i może tutaj ktoś coś mi podpowie.

Witam, w związku z planowanym remontem domu z lat 50 zamierzam rozprowadzić ciepłe powietrze z kominka systemem dgp. Rury, dmuchawa z baypasem zamierzam poprowadzić poddaszem które na obecną chwilę jest graciarnia. Dodatkowo zamierzam założyć ogrzewanie foliami z podczerwienią pod panelami sterowane czujnikami powietrze/podłoga. Na planie zaznaczyłem czerwonym kolorem nawiew ciepłego powietrza a kolorem niebieskim wywiew wentylację z łazienki i ubikacji. Dom jest murowany i zamierzam go ocieplic 15 cm wełny ( zastanawiam się nad 10 cm). Poddasze docelowo też będzie ocieplone ale to z czasem będzie robione. Powiedzcie czy dobrze myślę i czy coś jest do poprawienia. Co do kominka to jeszcze nie wiem jaki model ani jaka moc i tu też liczę na waszą pomoc w wyborze.

[ATTACH=CONFIG]430592[/ATTACH]

Puściłby ciepło również na korytarz i do łazienki. Wyloty dwa tylko w najdalszym dwudziestometrowym pokoju. Albo tak skonstruować system, by tam dmuchało najwięcej. Mieszkanie niewielkie, powinno być ciepło. Jeśli są środki, pomyśl o kominku z akumulacją (piecokominku). Nie trzeba tak często dokładać jak w zwykłym i na opale można sporo zaoszczędzić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Piotrze buduje "dom na parkowej z MGprojekt"i mam kilka pytan.Kominek bedzie pomiedzy drzwiami tarasowymi na scianie zewnetrznej salonu. Komin mam systemowy tzn.ceramika fi200 welna i obudowa tzw.garki keramzytobeton. Zabudowa kominka bedzie skrywala caly komin,bedzie mocowana do zelebetowych slupow pomiedzy ktorymi stoi w.w. komin. Czy w tym przypadku tynkowac komin skoro i tak bedzie zabudowany? Czy jest szansa zrobic DGP w tym projekcie? Nie wiem w jaki sposob przejsc z salonu do pozostalej czesci domu.Moj pomysl to prowadzic przewod DGP do szczytu salonu a pozniej przejsc po stalowym podciagu i zejsc na poddasze i tam zainstalowac turbinke. Obawiam sie tylko odleglosci i sporo "katow prostych" do pokonania. Ps. Na stronie z projektem sa przekroje budynku w pdf.
Komina faktycznie nie ma sensu tynkować....Nie jestem zwolennikiem DGP z turbinką, ale czasem trzeba i warto pokombinować. Coś tam zadziała. Spróbuj zaokrąglić te kąty proste na ile to możliwe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puściłby ciepło również na korytarz i do łazienki. Wyloty dwa tylko w najdalszym dwudziestometrowym pokoju. Albo tak skonstruować system, by tam dmuchało najwięcej. Mieszkanie niewielkie, powinno być ciepło. Jeśli są środki, pomyśl o kominku z akumulacją (piecokominku). Nie trzeba tak często dokładać jak w zwykłym i na opale można sporo zaoszczędzić.

Witam., a mam pytanie czy lokalizacja anemostatow w pokoju ma znaczenie? Jeśli tak to w jakim miejscu najlepiej umiejscowic anemostat w suficie?

Jakiej mocy najlepiej szukać wkładu kominkowego? Czy 12 kw będzie odpowiedni dla mnie? Czy montaż anemostatu w łazience gdzie będzie wywietrznik nie będzie powodowało że ciepło będzie wyciągane? Zamontować wywietrznik z regulowana żaluzją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam., a mam pytanie czy lokalizacja anemostatow w pokoju ma znaczenie? Jeśli tak to w jakim miejscu najlepiej umiejscowic anemostat w suficie?

Jakiej mocy najlepiej szukać wkładu kominkowego? Czy 12 kw będzie odpowiedni dla mnie? Czy montaż anemostatu w łazience gdzie będzie wywietrznik nie będzie powodowało że ciepło będzie wyciągane? Zamontować wywietrznik z regulowana żaluzją?

Teoretycznie wyloty powinny być jak najdalej od drzwi, pod którymi organizujemy powrót powietrza do kominka. Zwykle podcina się drzwi 1,5-2 cm. W praktyce zaobserwowałem, że ogrzewanie które działa przy zamkniętych drzwiach, polega na delikatnym wypełnianiem ciepłem kubatury pomieszczenia. Warstwami od góry, ku dołowi. Bez większego znaczenia jest więc miejsce wylotu. Wyjątkiem jest właśnie łazienka. Tam dałbym jak najdalej od kratki wywiewnej. Dasz czy nie dasz w łazience wylot, problemu wyciągania ciepłego powietrza nie unikniesz (to wręcz pożądana wymiana) więc chyba lepiej mieć w łazience ciepło?! To też zaobserwowane zjawisko....;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie wyloty powinny być jak najdalej od drzwi, pod którymi organizujemy powrót powietrza do kominka. Zwykle podcina się drzwi 1,5-2 cm. W praktyce zaobserwowałem, że ogrzewanie które działa przy zamkniętych drzwiach, polega na delikatnym wypełnianiem ciepłem kubatury pomieszczenia. Warstwami od góry, ku dołowi. Bez większego znaczenia jest więc miejsce wylotu. Wyjątkiem jest właśnie łazienka. Tam dałbym jak najdalej od kratki wywiewnej. Dasz czy nie dasz w łazience wylot, problemu wyciągania ciepłego powietrza nie unikniesz (to wręcz pożądana wymiana) więc chyba lepiej mieć w łazience ciepło?! To też zaobserwowane zjawisko....;)

 

A jakiej mocy szukać na tą powierzchnię? Może jakieś propozycje konkretnego wkładu który będę mógł zakupić na terenie Łodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej mocy szukać na tą powierzchnię? Może jakieś propozycje konkretnego wkładu który będę mógł zakupić na terenie Łodzi?
Jeśli to ma być kominek okazjonalny lub na wszelki wypadek, pytanie o moc nie ma sensu. Jeśli chcesz grzać, to kominek jest bez sensu. Pomyśl o piecokominku.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to ma być kominek okazjonalny lub na wszelki wypadek, pytanie o moc nie ma sensu. Jeśli chcesz grzać, to kominek jest bez sensu. Pomyśl o piecokominku.....

 

Piotrze, czy Ty aby lekko nie przeginasz? Nie każdy potrzebuje 2 tonowego kloca aby ogrzać dom. No ale ...reklama dźwignią handlu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczow i od razu przejde do sedna:confused:

Mam nie maly problem z podlaczeniem wkladu kominkowego. Chcialem to zrobic raz a dobrze i zakupilem wklad Jotul I 620 FR wraz z usluga montazu w firmie ABC Kominki ze Slupska ktora jak mi sie wydawalo jest specjalista w tej branzy. Problem polega na tym ze zostal on podlaczony do komina ceramicznego HOCH Uniwersal w taki sposob ze przez pierwsze okolo 15-20 minut palenia wycieka brazowa ciecz na polaczeniu trojnika kominowego (90stopni) z kominkiem. Podlaczenie jest zrealizowane za pomoca specjalnej redukcji ze sznurem (200 na 150). Juz nie wiem co robic firma ktora mi to podlaczala miga sie jak tylko moze. Najpierw zwalali wine na wilgoc bo dom w remoncie ale zakupilem czujnik wilgotnosci i nigdy nie przekracza ona 50% wiec jest chyba ok. Drewnem pale zakupionym u nich (sprzedawane w kartonikach Jotul) drogie jak cholera ale ponoc suche. Teraz ze niby komin wadliwy ale nie sa wstanie powiedziec co z nim nie tak, po prostu wadliwy:bash: Kominiarz tez nie potrafi stwierdzic co z nim nie tak wszystko wyglada ok a mi woda cieknie do salonu od 3 miesiecy. Dzieje sie tak za kazdym razem jak rozpalam kominek, fakt ze nie pale codziennie ale juz okolo 20 kartonikow tego drewna spalilem i problem dalej wystepuje. Moze jest ktos na forum ktory zmagal sie z podobnym problemem?

73cec26a3a29b8d0m.jpg

3a8200d7d033f407m.jpg

c46848b682ec57f7m.jpg

3875dcee57124c27m.jpg

IMG_1315.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obadaj obróbki komina w szczególności czy woda nie dostaje się między pustak a wkład ceramiczny. Ta woda wyglądami na zbyt czystą i zbyt jej dużo jak na kondensat z komina. Szybciej bym obstawiał, że jakoś wypływa tędy deszczówka ledwo przybrudzona.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczow i od razu przejde do sedna:confused:

Mam nie maly problem z podlaczeniem wkladu kominkowego. Chcialem to zrobic raz a dobrze i zakupilem wklad Jotul I 620 FR wraz z usluga montazu w firmie ABC Kominki ze Slupska ktora jak mi sie wydawalo jest specjalista w tej branzy. Problem polega na tym ze zostal on podlaczony do komina ceramicznego HOCH Uniwersal w taki sposob ze przez pierwsze okolo 15-20 minut palenia wycieka brazowa ciecz na polaczeniu trojnika kominowego (90stopni) z kominkiem. Podlaczenie jest zrealizowane za pomoca specjalnej redukcji ze sznurem (200 na 150). Juz nie wiem co robic firma ktora mi to podlaczala miga sie jak tylko moze. Najpierw zwalali wine na wilgoc bo dom w remoncie ale zakupilem czujnik wilgotnosci i nigdy nie przekracza ona 50% wiec jest chyba ok. Drewnem pale zakupionym u nich (sprzedawane w kartonikach Jotul) drogie jak cholera ale ponoc suche. Teraz ze niby komin wadliwy ale nie sa wstanie powiedziec co z nim nie tak, po prostu wadliwy:bash: Kominiarz tez nie potrafi stwierdzic co z nim nie tak wszystko wyglada ok a mi woda cieknie do salonu od 3 miesiecy. Dzieje sie tak za kazdym razem jak rozpalam kominek, fakt ze nie pale codziennie ale juz okolo 20 kartonikow tego drewna spalilem i problem dalej wystepuje. Moze jest ktos na forum ktory zmagal sie z podobnym problemem?

73cec26a3a29b8d0m.jpg

3a8200d7d033f407m.jpg

c46848b682ec57f7m.jpg

3875dcee57124c27m.jpg

 

A sprawdź czy przypadkiem w rurze doprowadzającej powietrze do komory spalania nie stoi woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...