Remiks 15.02.2016 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 płyta izolacyjna. ..dół tej masy akumulayjnej się nagrzał. Co tutaj jest non stop powtarzane - PRZEGRZANIE i dlatego jest jak jest. Dodatkowo uzyskałem informację że jezeli mam w ten sposob zrobione 5 metrów rury to powinno wychłodzic spaliny do około 150 stopni. Tak jak pisalem ja się na tym nie znam, a najwazniejszy jest rozkład temperatur - tego nie znajdziesz w necie. Pierwsze poglądowe zdjęccie zrobił Doin. Skoro to płyta izolacyjna to co ma grzać i po co taki kloc na górze. Piszesz że się nie znasz to po co za to się zabierałeś. Zrobiłeś jakiś miszmasz, pseudo akumulacja z odebraniem ciepła z powietrza a nie spalin, obudowa prawie zamknięta z elementami DGP. Za chwilę będziesz pisał o problemach z wkładem bo pewnie nie nadaje się do obudowy zamkniętej. Chcesz nagrzewać świeży dom to na początek zdemontuj jedną szybę by miało co grzać. Po drugie to w tej części na piętrze można by zrobić kratki wentylacyjne, dół i góra jak w obudowie wentylowanej kominka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość grend 15.02.2016 20:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 nie chcę miec kratek, nie chce żeby mi przegrzewało dom, wkład moze byc zamknięty, przez tą izolację jest przepuszczona rura która wchodzi do tego stosu cegieł. Z tego stosu cegiel ktory mi dawał max temperature 32 stopnie po 4 godzinach wiało 17 stopniami - jeszcze się okaze że jak podziurawie ten stos to sie wszystko nagrzeje. Jakbym chciał zrobic kominek podziurawiony kratkami to bym nie kombinował i by mi to zajęlo 3 dni po przeczytaniu instrukcji - jak to mówił klasyk - liczy się efekt końcowy.... Z drugiej strony coś trzeba robic oprocz siedzenia w fotelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Remiks 15.02.2016 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 nie chcę miec kratek, nie chce żeby mi przegrzewało dom, wkład moze byc zamknięty, przez tą izolację jest przepuszczona rura która wchodzi do tego stosu cegieł. Z tego stosu cegiel ktory mi dawał max temperature 32 stopnie po 4 godzinach wiało 17 stopniami - jeszcze się okaze że jak podziurawie ten stos to sie wszystko nagrzeje. Jakbym chciał zrobic kominek podziurawiony kratkami to bym nie kombinował i by mi to zajęlo 3 dni po przeczytaniu instrukcji - jak to mówił klasyk - liczy się efekt końcowy.... Z drugiej strony coś trzeba robic oprocz siedzenia w fotelu Nie chcesz kratek to ich nie rób, rób dziurki dziureczki i podobne pomysły. Nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, kilka uwag od różnych ludzi miałeś a czy wnioski wyciągniesz to już Twoja sprawa. Z tego co pamiętam nie tylko w tym temacie miewasz własne zdanie;-) Pozostaje tylko życzy powodzenia w realizacji pomysłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 15.02.2016 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Nie wiem co by tutaj było najbardziej interesującego. Czyli to tak wygląda,a gdzie komin, w stropie rura ? http://i.imgur.com/trnH6qm.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 15.02.2016 21:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 trzeba przyznac , ze napracowales sie. przeczytales pare postow i posklejales po swojemu jak leci. twoje dzielo to rowniez efekt uboczny straszenia ludzi przegrzewaniem. masz dom szkieletowy ? obuduj ta rure cegla na sztorc, tak jak radzili przedmowcy. tak jak jest teraz bedzie najprawdopodobniej zapychac sie, tym mocniej im dalej od wkladu. mozesz probowac puscic dym przez te kanaly co zbudowales , ale obawiam sie , ze skonczyloby sie to tragicznie nie chcę miec kratek, nie chce żeby mi przegrzewało dom, wkład moze byc zamknięty, przez tą izolację jest przepuszczona rura która wchodzi do tego stosu cegieł. Z tego stosu cegiel ktory mi dawał max temperature 32 stopnie po 4 godzinach wiało 17 stopniami - jeszcze się okaze że jak podziurawie ten stos to sie wszystko nagrzeje. Jakbym chciał zrobic kominek podziurawiony kratkami to bym nie kombinował i by mi to zajęlo 3 dni po przeczytaniu instrukcji - jak to mówił klasyk - liczy się efekt końcowy.... Z drugiej strony coś trzeba robic oprocz siedzenia w fotelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 15.02.2016 22:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 nie chcę miec kratek, nie chce żeby mi przegrzewało dom, wkład moze byc zamknięty, przez tą izolację jest przepuszczona rura która wchodzi do tego stosu cegieł. Z tego stosu cegiel ktory mi dawał max temperature 32 stopnie po 4 godzinach wiało 17 stopniami - jeszcze się okaze że jak podziurawie ten stos to sie wszystko nagrzeje. Jakbym chciał zrobic kominek podziurawiony kratkami to bym nie kombinował i by mi to zajęlo 3 dni po przeczytaniu instrukcji - jak to mówił klasyk - liczy się efekt końcowy.... Z drugiej strony coś trzeba robic oprocz siedzenia w fotelu Kogoś z Poznania (i z forum) zapraszałem do Łazisk, by sobie pooglądał. Nie pamiętam już kogo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek860 16.02.2016 07:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Czy ktoś stosował zaprawę szamotową z Casto? link: http://www.castorama.pl/produkty/instalacja/instalacje-kominkowe/budowa-kominka/materialy-szamotowe/zaprawa-szamotowa-wiaderko-5kg.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 16.02.2016 08:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Witam.Zaprawa jak zaprawa ... do czego będzie Ci ona potrzebna ?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 16.02.2016 09:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Praktycznie samo kruszywo... Do jakich celów masz zamiar TO stosować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek860 16.02.2016 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Chciałem postawić dolną część kominka z cegły szamotowej (do wysokości czopucha). Cegły kupiłem wczoraj w Casto i obok stało sobie takie wiaderko. Tak w ogóle to co zyskam lub stracę jeśli kominek będzie zbudowany w połowie (dół do czopucha) z cegieł a reszta z płyt Varmssen ? Czy to nie będzie jakieś "kominkowe faux pas" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zdun Darek B 16.02.2016 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Będzie .Tam gdzie ciepło to dasz izolację . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek860 16.02.2016 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Będzie . Tam gdzie ciepło to dasz izolację . Nie wiem czy dobrze rozumiem. Cegła szamotowa będzie izolowała wkład? Lepiej będzie trzasnąć obudowę z płyt Silca/Varmsenn ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lechoski 16.02.2016 12:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 Nie wiem czy dobrze rozumiem. Cegła szamotowa będzie izolowała wkład? Lepiej będzie trzasnąć obudowę z płyt Silca/Varmsenn ? wysil się i przeczytaj kilka postów wstecz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 16.02.2016 17:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2016 (edytowane) Chciałem postawić dolną część kominka z cegły szamotowej (do wysokości czopucha) a reszta z płyt Varmssen. Napisałeś że nie zależy Ci za bardzo na odbiorze ciepła ze spalania, tylko na dopalaniu substancji smolistych. Edytowane 16 Lutego 2016 przez animuss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Xblue 17.02.2016 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Nie wiem czy dobrze rozumiem. Cegła szamotowa będzie izolowała wkład? Lepiej będzie trzasnąć obudowę z płyt Silca/Varmsenn ? Jeżeli nie zależy Ci na akumulacji to tylko Silca/Varmsenn, po co kombinować, ponadto strefa grzania zaczyna się od połowy wkładu, poniżej zawsze jest "zimne" (dotyczy obudowy otwartej). Jeżeli czopuch i to co ponad bedzie z Silca/Varmsenn to nie rozumię po co doł budować z cegły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 17.02.2016 08:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Jeżeli nie zależy Ci na akumulacji to tylko Silca/Varmsenn, po co kombinować, ponadto strefa grzania zaczyna się od połowy wkładu, poniżej zawsze jest "zimne" (dotyczy obudowy otwartej). Jeżeli czopuch i to co ponad bedzie z Silca/Varmsenn to nie rozumię po co doł budować z cegły? Po pijaku nie rozwalisz! Prędzej nogę złamiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomek860 17.02.2016 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Myślałem, że dolna cześć z cegieł szamotowych nada większą stabilność całej konstrukcji, ale niewykluczone, że źle myślałem W takim razie nabędę drogą kupna płyty SILCA i całość będzie z płyt. Pytanie: Czy płyta Silca klejona klejem systemowym do sufitu z KG będzie pękała na łączeniu? Jaką gładź gipsową stosujecie na kominki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 17.02.2016 11:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 (edytowane) Witam wszystkich. Jeśli można to również podepnę się pod ten wątek z budową mojej zabudowy wkładu. Póki co wszystko hipotetycznie robię i planuję, bo wkładu jeszcze nie mam ale zamierzam niebawem kupić. Planuję zakupić wkład Zibi z kratek do palenia rekreacyjnego (prosta szyba). Wybór wpadł na ten wkład w zasadzie ze względu na wygląd i minimalnie lepsze "parametry" w porównaniu do Jasia z kratek. Problem ze zbudowaniem zabudowy i odprowadzeniem spalin jest następujący: Domek o wymiarach 4x8m i wysokość 5,5 do 6,5m (daj jednospadowy). Aby przybliżyć mniej więcej jak to wygląda to jest jedna izba o wymiarach 4x8x6m wysokość (średnia). Jest tylko antresola otwarta ale to chyba nie ma żadnego wypływu. I tu chcę się Was poradzić, bo nie mam tam komina spalinowego, tylko wentylacyjny do którego nie wepnę się z powodów oczywistych (dodatkowo jest za daleko od planowanego kominka). Chcę postawić wkład na posadzce, na to szyber, dalej czarną rurą pojechać w górę aż prawie pod dach, tam dać dwuścienną, przebić się przez dach i zakończyć sobie jakimś daszkiem. Tylko teraz moje obawy. Czy rura dwuścienna przy takim wkładzie nie będzie zbyt gorąca aby zapalić coś w dachu. Dach lekkiej konstrukcji na kratownicy z membraną i wełną. Poszycie to blacha, od strony domu płyty GK na profilach. Nic nadzwyczajnego. Druga wątpliwość to: -jak obsługiwać szyber i czy są jakieś takie które można wypuścić poza obudowę z silki -co z wyczystką, gdzie skraplać wodę itd - czyli czego brakuje mi w tym "kominie" i jak to można rozwiązać konstrukcyjnie aby nie dać ciała Poglądowy rysunek powyżej. Oczywiście każda część rury będzie przytwierdzona do ściany. Planowana zabudowa to Varmsen lub coś w tym stylu. Wymiary zabudowy mniej więcej 150 x80 cm i wysoka na 230cm (to maksymalne wymiary). W górnej części nie robię dekompresji, bo do dachu mam jeszcze około 4m i odsłoniętą rurę spalinową więc zbędna robota moim zdaniem. ============================================== Teraz pytanie co do samej zabudowy - będzie robiona później jak kasa będzie się zgadzać. Niemniej chciałbym coś wiedzieć zanim kupię wkład aby później nie było płaczu. Chciałbym zrobić coś podobnego do tego cokołu: http://www.kominkinowoczesne.pl/Obrazki/galeria/kominek-nowoczesny81.jpg Myślę aby z pustaka komórkowego zrobić sobie pierwszą dolną warstwę (z adekwatną wentylacją), a na nią postawić płyty varmsen. Sama płyta nie jest dla mnie czymś co mogłoby "wisieć" w powietrzu, stąd chcę postawić ją jednej warstwie komórkowca. Póki co chcę wzorować się na tym filmiku. Jakieś błędy tam są? Aha ... prośba do Was o podpowiedź na temat tego co można umieszczać obok szyby zamiast granitu. Myślę o czarnym szkle barwionym w masie, ale jak zawsze obawy o temperaturę, rozszerzalność materiałów itd itd. EDIT: Miała być koza ale obok ma być jeszcze jakaś szafeczka i TV więc za dużo ciepła będzie szło bokiem z kozy w porównaniu do wkładu. Tak mi się zdaje bo nigdy nie miałem ani kozy ani wkładu ani nawet biokominka. Edytowane 17 Lutego 2016 przez theme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 17.02.2016 12:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 Nic sensownego oprucz granitu nie przychodzi mi do głowy. Pomysł z szybą chyba nie trafiony bo z uwagi na połysk będzie zawsze znać smugi i okopcenie. Moze coś z płytek klinkierowych albo ceramicznych.Odnośnie płyt to zamiast drogiego Varmsena polecam Promasil.Połowę tańsze i sam z nich korzystałem a na wierzch kleiłem jeszcze regips lub tylko zaprawa na siatce.Robiłem komorę z DGP i przy ostrym grzaniu wewnątrz komory temperatura ponad 120*C a może więcej bo mój termometr ma tylko taką granicę wskazań a z rur w pokojach wylatuje po wentylatorze powietrze ponad 60*C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
theme 17.02.2016 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2016 (edytowane) A jaką mniej więcej masz temperaturę na obudowie z boku kominka? Ja mam szerokość max do wykorzystania jakieś 150cm, z czego kominek ma ok 77 po obudowie, więc z boku zostanie mi ok 36cm więc wentylacja obudowy będzie chyba OK.P.S. Jaka grubość płyt u Ciebie? Standardowo 3cm? EDIT:może taki szyber by funkcjonował sprawniej w zamkniętej obudowie. Z pewnością łatwiej będzie go używać niż klasycznego szybra. Edytowane 17 Lutego 2016 przez theme Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.