Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

POMPA CIEPŁA - zużycie prądu


Gość Gosc***

Recommended Posts

Pisałeś że wylewka była nacinana na rury a co jest pod spodem pod tą podłoga! jakieś inne pomieszczenie, mieszkanie, piwnica?

 

Wiem co jest, skuwałem wcześniej (błędy poprzedniego mieszkańca woda ciekła przed licznikiem :) ) wylewka 10 cm, styropian 5 cm, folia i cieniak...raczej mało styropianu.

Edytowane przez DanielRomian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Jedyne co mogę zrobić to docieplić dom, niby ściana warstwowa z porothermu ale jak wymieniałem okno to styropian 5 cm pomiędzy. Ściana od środka 28 cm poro, 5 cm styro i 12 poro. Fundament nieocieplony albo styro pomiędzy ponieważ są wymurowane na kant, a nie na płasko.

 

Czyli U tych ścian to około 0,46 ...

 

U mnie ścian 18cm i styro 22cm i U=0,13 ..

 

Więc nie ma się co dziwić że rachunki będą "cudowne".

 

A ile styropianu jest w podłodze ?

 

Bo może się okazać że wymiana grzejników na podłogówkę to był strzał w kolano , bo grzejesz pięknie ziemię ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli U tych ścian to około 0,46 ...

 

U mnie ścian 18cm i styro 22cm i U=0,13 ..

 

Więc nie ma się co dziwić że rachunki będą "cudowne".

 

A ile styropianu jest w podłodze ?

 

Bo może się okazać że wymiana grzejników na podłogówkę to był strzał w kolano , bo grzejesz pięknie ziemię ;)

 

Styropian w podłodze 5 cm, ale jak pisałem wcześniej podłogówka była frezowana i rury są płytko. W projekcie była wełna 8 cm, rzeczywistość jak zwykle inna.

Po założeniu podłogówki warunki zimą poprawiły się w domu, a piec brał mniej eko.

To pewnie już oba kolana przestrzelone :)

Edytowane przez DanielRomian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styropian w podłodze 5 cm, ale jak pisałem wcześniej podłogówka była frezowana i rury są płytko. W projekcie była wełna 8 cm, rzeczywistość jak zwykle inna.

Po założeniu podłogówki warunki zimą poprawiły się w domu, a piec brał mniej eko.

To pewnie już oba kolana przestrzelone :)

 

No niestety rachunki nie będą niskie ...

 

Za bardzo kiepskie ocieplenie zarówno ścian jak i podłogi. Zapewne też strop (dach) nie jest jakoś wybitnie ocieplony.

A to odbija się na rachunkach.

 

Inna rzecz że bufor 500l to idiotyzm. Taki bufor jakbyś użył go do kotła na węgiel to czemu nie bo by piec pracował na dużej mocy , nagrzał zbiornik i wszedł w stan uśpienia i pracowałby chociaż przy grzaniu na wysokiej wydajności .

 

A przy pompie każdy bufor to strata COP i gorsza praca pompy. Bo bufor trzeba zawsze grzać do wyższej temperatury a i sam bufor ma swoje straty.

A 500L ? to już istne szaleństwo ;) 100L było by wystarczające a nawet nie wiem czy nie byłby za duży , bo masz już podłogówkę która ... jest buforem.

 

Dobrze że masz fotowoltaikę , do takiego potwora energetycznego w sam raz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przy pompie każdy bufor to strata COP i gorsza praca pompy. Bo bufor trzeba zawsze grzać do wyższej temperatury a i sam bufor ma swoje straty.

A 500L ? to już istne szaleństwo ;) 100L było by wystarczające a nawet nie wiem czy nie byłby za duży , bo masz już podłogówkę która ... jest buforem.

Wydaje mi się, że to co napisałeś nie jest prawdą dla jednego scenariusza: gdy pompa jest przewymiarowana. Przy przewymiarowaniu pompa zbyt szybko nagrzewa zład, zatem taktuje i pracuje z niskim COP. Można wtedy albo wymienić pompę albo powiększyć zład, co można osiągnąć właśnie dokładając bufor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to co napisałeś nie jest prawdą dla jednego scenariusza: gdy pompa jest przewymiarowana. Przy przewymiarowaniu pompa zbyt szybko nagrzewa zład, zatem taktuje i pracuje z niskim COP. Można wtedy albo wymienić pompę albo powiększyć zład, co można osiągnąć właśnie dokładając bufor.

 

Tyle że zbyt przewymiarowana pompa to też zły pomysł.

 

Ja mam za mocną pompę , ale ratuję się tym że mam grzałki wyłączone a sama pompa działa w trybie Silent czyli na ograniczonej mocy. Dodatkowo steruje jeszcze nią termostat.

 

Co do COP nie wiem jaki mam , ale zużycie za poprzedni miesiąc łącznie z CWU (grzanie tylko w II taryfie) to 118kWh . Temperatura ponad 22 stopnie.

Ten miesiąc już chłodniejszy (mialem 3 dni z temp poniżej 0 stopni) i poszło do teraz 62kWh.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że to co napisałeś nie jest prawdą dla jednego scenariusza: gdy pompa jest przewymiarowana. Przy przewymiarowaniu pompa zbyt szybko nagrzewa zład, zatem taktuje i pracuje z niskim COP.

 

Ciepło odbiera również wylewka, a nie tylko zład. W okresach przejściowych każda pompa jest przewymiarowana (mniej lub bardziej) i ratunkiem wystarczającym przy podłogówce jest kaganiec czasowy.

 

Ja mam za mocną pompę , ale ratuję się tym że mam grzałki wyłączone a sama pompa działa w trybie Silent czyli na ograniczonej mocy.

 

Na najniższe obroty sprężarki i tak pompa schodzi jak nie ma wystarczającego odbioru mocy. Więc ten tryb w tym momencie tylko zmniejsza obroty wentylatora co powoduje wyższą temperaturę wymiennika = niższy COP.

 

Kiedy to przestawiłeś?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nie mam dużego doświadczenia ale u mnie do pompy Rotenso 10 kw mam bufor - sprzęgło na zasilaniu 200 L a za buforem sterownik i pompę obiegową .elektroniczną . Gdy PC jest ustawiona na 37 st a deltę grzania mam zmienioną na 2 st to na sterowniku za buforem ustawione mam 34 st. PC nagrzewa bufor do ok 38 st i stop , bufor oddaje ciepło aż spadnie do 34 wg sterownika i wtedy on odcina pompkę obieg. W między czasie PC się załącza i zaczyna grzać bufor. Na wszystkich grzejnikach mam termostaty by mieć taką temp jaką chcę w danym pomieszczeniu a pompka obiegowa zmienia podawanie wg oporów instalacji - u mnie od 9 w do 14 w na wyświetlaczu pompki. Za dwa miesiące od 23 września do dziś 440 kw na podliczniku przed PC. Myślę że masz za duży bufor - zład i niepotrzebnie dwie pompki obiegowe albo jeśli mają być dwie to powinny mieć jakieś sterowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obcykaj dobrego majstra by przemyślał co z tymi pompkami obiegowymi bo one powinny mieć jakieś sterowanie a co do bufora to zobacz czy nie można by przełożyć podłączenia zasilania i powrotu wyżej by korzystać z mniejszej ilości wody bo im niżej powrót tym więcej wody do dogrzania. Bo z Twojej opowieści wynika że jak będą mrozy to może być tak że PC w ogóle nie dobije do temp. zadanej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy to przestawiłeś?

 

Nie pamiętam. Początek sezonu grzewczego w tym roku ?

 

Różnica jest taka że przy obecnym trybie maksymalny pobór prądu to około 1,2KW. W normalnym trybie 2,4KW. Przy grzaniu wody 3KW ;)

 

Pompa przepłwy na minimum , moc ograniczona. Z tego co obserwowałem to grzało długo z deltą = 5 i pobierało około 600W , więc COP powinien być bardzo wysoki :)

 

Ja nie narzekam , ciepło i tanio ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załamka...☹️

Każdy co innego mówił zanim kupiłem PC...nie mam na myśli Was tu. Eh...przynajmniej nie muszę babrać się z piecem i węglem.... :)

 

A grzejnikach zamontować termostaty i włączyć na stałe pompę obiegową.

Bo to co masz teraz to jakiś idiotyzm , z tym załączanie samemu.

 

To ma być bezobsługowe i komfortowe ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A grzejnikach zamontować termostaty i włączyć na stałe pompę obiegową.

Bo to co masz teraz to jakiś idiotyzm , z tym załączanie samemu.

 

To ma być bezobsługowe i komfortowe ..

 

Grzejniki mają termostaty i są otwarte na maksa, pompka sterowana za pomocą wtyczki na wifi. Tam gdzie są grzejniki nie przebywamy tylko śpimy (poddasze). Ściany mogę dociepic, z podłogą nic nie zrobię. Czyli bufor mam wymienić na mniejszy?

Edytowane przez DanielRomian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym, zauważyłem że nie dogrzewa się bufor. Teraz PC wyłączyła się, temperatura na wyjściu i na powrocie z bufora była 36. Temperatura zadana 37...to jak jest z tym grzaniem skoro temperatura na powrocie z bufora powinna być wyższa chyba niż zadana i dopiero wyłączyć się.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzejniki mają termostaty i są otwarte na maksa, pompka sterowana za pomocą wtyczki na wifi. Tam gdzie są grzejniki nie przebywamy tylko śpimy (poddasze). Ściany mogę dociepic, z podłogą nic nie zrobię. Czyli bufor mam wymienić na mniejszy?

 

Jak mają termostaty to czemu z nich nie korzystasz ? Ustaw taką temperaturę na nich jaka CI odpowiada , włacz pompę obiegową i niech działa cały czas. Jak pomieszczenie sie nagrzeje to termostat wyłączy grzanie i włączy jak będzie potrzeba.

Masz termostaty to czemu ich nie używasz ???

 

Szczerze ?

Bufor to masz w podłodze.

 

Ale z drugiej strony nie wiem jakie są przepływy w instalacji i czy były by one wystarczające dla pompy ciepła bo pompa 12KW potrzebuje napewno wysokiego przepływu (u mnie przy LG 9KW minimum to chyba 23L/min a i tak ma około 30L/min) , wiec bufor raczej bezpieczniejszy w tym przypadku.

Ale na pewno nie większy niż 100L.

 

Grzanie czasowe to dobre przy ciepłym domu a nie takim jak Twój . U ciebie pompa powinna być włączona nonstop jak i pompy obiegowe i niech pompa ciepła moduluje mocą a termostaty na grzejnikach służą do tego co powinny a nie robią za nie wiadomo co ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływ na PC jak nie pracuje ok. 0,8 M3/h, jak pracuje PC to przepływ w granicach 2m3/h. Pompka na podłogówkę jest na maksymalnym przepływie. Pompka od CO mniejszy przepływ. Pompka od CO Grundfos Alpha1 L 25-60 180, podłogówka Grundfos UPM3 Auto L Edytowane przez DanielRomian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciepło odbiera również wylewka, a nie tylko zład. W okresach przejściowych każda pompa jest przewymiarowana (mniej lub bardziej) i ratunkiem wystarczającym przy podłogówce jest kaganiec czasowy.

U mnie pompa taktuje nawet w najchłodniejszym okresie sezonu grzewczego. Co masz na myśli pisząc kaganiec czasowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Cytuję a Ty przeczytaj uważnie= Temperatura zadana 37...to jak jest z tym grzaniem skoro temperatura na powrocie z bufora powinna być wyższa chyba niż zadana i dopiero wyłączyć się. Jakim cudem chcesz mieć wyższą temp na powrocie z bufora niż na zasilaniu . Przecież bufor oddaje ciepło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Cytuję a Ty przeczytaj uważnie= Temperatura zadana 37...to jak jest z tym grzaniem skoro temperatura na powrocie z bufora powinna być wyższa chyba niż zadana i dopiero wyłączyć się. Jakim cudem chcesz mieć wyższą temp na powrocie z bufora niż na zasilaniu . Przecież bufor oddaje ciepło.

 

Jeżeli na wyjściu z bufora temp jest niższa od zadanej to chyba w buforze nie ma temp zadanej tylko jest niższa... Żeby nagrzać do żądanej to trzeba większej temperatury. Jeżeli na wylocie z bufora temperatura będzie równa z zadaną to będzie bufor nagrzany. Ja nie mam w buforze czujnika temp, spójrz na schemat parę postów wcześniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...