Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

marcinpab

Recommended Posts

Sam musisz sobie wybrać krzywa i po 1 sezonie ją sobie poprawić pod siebie - albo robić to na bieżąco.

Dobrym punktem wyjścia do modyfikacji przy podłogówce może być 27 albo 28 do 35

Zdjęcia nie wchodzą więc na osi X mam -14'C oraz 15"C natomiast na osi Y mam 26'C oraz 35'C. Czy to jest dobry punkt wyjścia ?

Szczerze powiedziawszy z praktyki wiem iż wolę zaczynać od ustawień kogoś kto już ma sprawdzone dla typowego w miarę dobrze ocieplonego budynku. Dodam tylko, iż jeszcze w tym sezonie nie korzystałem z żadnego ogrzewania a temperaturę w domu mam optymalną jak dla mnie czyli 22"C. A pytam ponieważ robi się coraz zimniej i lada chwila będę musiał włączyć grzanie w domu jak mi temperatura zacznie spadać,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia nie wchodzą więc na osi X mam -14'C oraz 15"C natomiast na osi Y mam 26'C oraz 35'C. Czy to jest dobry punkt wyjścia ?

Szczerze powiedziawszy z praktyki wiem iż wolę zaczynać od ustawień kogoś kto już ma sprawdzone dla typowego w miarę dobrze ocieplonego budynku. Dodam tylko, iż jeszcze w tym sezonie nie korzystałem z żadnego ogrzewania a temperaturę w domu mam optymalną jak dla mnie czyli 22"C. A pytam ponieważ robi się coraz zimniej i lada chwila będę musiał włączyć grzanie w domu jak mi temperatura zacznie spadać,

Tak jak napisał Ci wcześniej eMdzeJ,każdy ma inne parametry domu,inną wylewkę, inne godziny grzania itp także dla każdego krzywa grzewcza będzie inna, ja mam ustawioną na poziomie +15/32 -15/35 i taka KG będzie "zabójcza" dla grzejników,domów z papieru czy wylewki anhydrytowej a u mnie przy grzaniu tylko w okienkach taniej taryfy i przy ładowaniu prawie 30cm betonu jest idealna.

Metodą prób i błędów musisz swoją optymalną sobie znaleźć.

 

Nie mam żadnych osi, mój T-CAP jest z końca 2012r także ten... :D

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~Arturo1972 Nie myślałeś przypadkiem aby w taryfie G12w w sb i nd grzać CO I CWU w godzinach powiedzmy 8 do 16 (6 do 18 ) a w pozostałe dni tygodnia normalnie tak jak pisałeś. W tych godzinach właściwie pracuje PV więc wg mojej kalkulacji było by to najbardziej ekonomiczne i ekologiczne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

~Arturo1972 Nie myślałeś przypadkiem aby w taryfie G12w w sb i nd grzać CO I CWU w godzinach powiedzmy 8 do 16 (6 do 18 ) a w pozostałe dni tygodnia normalnie tak jak pisałeś. W tych godzinach właściwie pracuje PV więc wg mojej kalkulacji było by to najbardziej ekonomiczne i ekologiczne.

 

Dla niego PV--- to WRÓG nr. 1

To nie jest wiarygodny gość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam ustawioną na poziomie +15/32 -15/35 i taka KG będzie "zabójcza" dla grzejników,domów z papieru czy wylewki anhydrytowej

 

Co rozumiesz przez zabójcze? Przy anhydrycie i domu budowanym wg gotowego projektu (choć zmieniane były grubości ocieplenia fundamentów i parteru oraz typ ocieplenia dachu) a chcę ustawić +12/34 i -12/39. Czego mogę się spodziewać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu Arturo ma doświadczenie tylko ze spulchnionym pseudobetonem ,i wydaje mu się ,że to jedyne słuszne rozwiązanie.

Będzie ok , tylko temperatura wody wydaje się dużo za duża. Była ta podłogówka jakoś projektowana ? Na tak wysoką temperaturę ? Przy normalnym rozstawie 10cm temperatura wody wyjściowej nie powinna przekoczyć 34 stopni nawet z dywami /wykładzinami...

Pogrzej po prostu najpierw na prostej , będziesz widział jakie temperatury maksymalne można osiągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez zabójcze? Przy anhydrycie i domu budowanym wg gotowego projektu (choć zmieniane były grubości ocieplenia fundamentów i parteru oraz typ ocieplenia dachu) a chcę ustawić +12/34 i -12/39. Czego mogę się spodziewać?

Możesz się spodziewać zagotowania domu i częstego taktowania ;)

Anhydryt ma to do siebie, że szybko się nagrzewa a tym samym szybko oddaje cieplo do pomieszczeń i szybko się wychladza, co może powodować "glupienie" pompy i tzw taktowanie.

A jak się doda do tego dom z kartonu czy z powietrza czyli szkieletor i BK ,które to nie potrafią przyjąć tej enerii czyli tego ciepła, to taktowanie jest pewne.

 

Dlatego pewnie wyniknął temat hybrydy pompy ciepła z kotłem elektrycznym i grzanie grzałką już od -10st.C :D

 

Po prostu Arturo ma doświadczenie tylko ze spulchnionym pseudobetonem ,i wydaje mu się ,że to jedyne słuszne rozwiązanie.

Spulchniony beton to jedynie 9-10cm nad rurkami, pod rurkami jest prawdziwy twardziel,czyli beton B30 w ilości 20cm ;)

Na scianach też prawie beton ...

Edytowane przez Arturo1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz się spodziewać zagotowania domu i częstego taktowania ;)

Anhydryt ma to do siebie, że szybko się nagrzewa a tym samym szybko oddaje cieplo do pomieszczeń i szybko się wychladza, co może powodować "glupienie" pompy i tzw taktowanie.

Miejmy nadzieję, że stosując harmonogram + sterownik pokojowy z dużą histerezą ciepło tak szybko z domu nie ucieknie aby dać znać do ponownego podgrzania pomieszczeń :???:

A jak się doda do tego dom z kartonu czy z powietrza czyli szkieletor i BK ,które to nie potrafią przyjąć tej enerii czyli tego ciepła, to taktowanie jest pewne.

Budynek z Porothermu Dryfix Wienerbergera ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak będzie pytanie jak spulchnić beton , to wtedy się wypowiadaj , bo nie masz pojęcia co daje anhydryt i wydaje Ci się , że zachowuje się jak metal ( bo to on szybko oddaje i szybko się nagrzewa ). Anhydryt oczywiście robi to szybciej niż napowietrzona wylweka , ale to jest ciągle bardziej izolator niż przewodnik ciepła . Jasne ,że zakumuluje mniej ciepła i szybciej przeniesie do pomieszczenia , ale nie robi tego tak szybko jak Tobie się wydaje. Poza tym nikt nie wylewa anhydrytu więcej niż 10cm , tylko raczej 5cm ,a minimalna grubość wylewki to zdaje się 7cm a standard 10cm, a jak chcesz akumulować ciepło to i 20cm mało , i stąd w głównej mierze bierze się ta pojemność cieplna. Jasne ,że może być problem ,żeby grzać tylko w taryfie nocnej ( choć mi się udawało jak miałem taryfę antysmogową) , ale na pewno czegoś takiego jak taktowanie nie uświadczysz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję, że stosując harmonogram + sterownik pokojowy z dużą histerezą ciepło tak szybko z domu nie ucieknie aby dać znać do ponownego podgrzania pomieszczeń :???:

 

Tak to jest, jak ktoś czyta teksty marketingowe zamiast danych technicznych.

Anhydryt 1.4-1.6 (W/mK)

Wylewka betonowa 1,4 W/mK

 

Lambda podobna, gęstość podobna - więc szybkość nagrzewania podobna przy tej samej grubości.

 

. Poza tym nikt nie wylewa anhydrytu więcej niż 10cm , tylko raczej 5cm ,a minimalna grubość wylewki to zdaje się 7cm a standard 10cm,

 

Z powyższych kart technicznych:

Anhydryt - podkład grzewczy, grubość ≥ 35 mm ponad elementem grzewczym;

Beton - podkłady w systemach ogrzewania: 60 - 80 mm

(w tym co najmniej 45 mm nad rurami grzewczymi)

 

Czyli różnica minimalnej grubości 1cm czyli 18% przy wylewce grzewczej. I proporcjonalna zmiana co do pojemności cieplnej i szybkości zmiany temperatury powierzchni. Tylko nikt nie musi robić tak cienkiej wylewki, jak to tylko możliwe.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest, jak ktoś czyta teksty marketingowe zamiast danych technicznych.

Anhydryt 1.4-1.6 (W/mK)

Wylewka betonowa 1,4 W/mK

 

Lambda podobna, gęstość podobna - więc szybkość nagrzewania podobna przy tej samej grubości.

 

 

 

Z powyższych kart technicznych:

Anhydryt - podkład grzewczy, grubość ≥ 35 mm ponad elementem grzewczym;

Beton - podkłady w systemach ogrzewania: 60 - 80 mm

(w tym co najmniej 45 mm nad rurami grzewczymi)

 

Czyli różnica minimalnej grubości 1cm czyli 18% przy wylewce grzewczej. I proporcjonalna zmiana co do pojemności cieplnej i szybkości zmiany temperatury powierzchni. Tylko nikt nie musi robić tak cienkiej wylewki, jak to tylko możliwe.

 

@Kaizen , dobrze ,tylko te dane są dla dobrze wywibrowanej i odpowietrzonej wylewki ( jak i anhydrytu) . Tylko ,że wylany anhydryt będzie miał tą gęstość i będzie bez powietrza ,a wylewka im więcej powietrza z mixokreta tym lepiej ( i to również w pozytywnym znaczeniu , bo to głównie w tych zamkniętych mikrobańkach jest kumulowane ciepło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kaizen , dobrze ,tylko te dane są dla dobrze wywibrowanej i odpowietrzonej wylewki ( jak i anhydrytu) . Tylko ,że wylany anhydryt będzie miał tą gęstość i będzie bez powietrza ,a wylewka im więcej powietrza z mixokreta tym lepiej ( i to również w pozytywnym znaczeniu , bo to głównie w tych zamkniętych mikrobańkach jest kumulowane ciepło).

 

Nie czytałeś kart? Jakie wibrowanie? To nie beton konstrukcyjny. Dane (lambda, gęstość) są podane dla wylewki przygotowanej zgodnie z wytycznymi producenta. I jedno i drugie uwzględnia zawartość (bądź nie) powietrza.

 

Ale jak to wymyśliłeś, że ciepło jest akumulowane w mikrobańkach (jak rozumiem powietrza)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty jak cyfry nie zobaczysz ,to nie uwierzysz :) Ale tą samą masę betonową da się zrobić ,że będzie w przekroju jak pumex ,i nie będzie . A mixoket właśnie robi taki pumex. I chyba mi nie powiesz , że bez różnicy ,czy ją odpowietrzę ,czy nie to parametry będą takie same.

Wiem ,że tu jest bełkot marketingowy : https://mixobud.eu/wylewki-anhydrytowe-na-ogrzewanie-podlogowe

Ale to potwierdzają ,że anhydryt będzie zwarty , stąd przewodność cieplna będzie dwa razy większa.

I to nie ja wymyśliłem ,że w zapowietrzony beton ma mniejszą przewodność cieplną niż bez powietrza , tak działa zresztą każda izolacja cieplna , składa się głównie z powietrza poprzedzielanego na dużą liczbę komórek z nim ( np. styopian).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty jak cyfry nie zobaczysz ,to nie uwierzysz :) Ale tą samą masę betonową da się zrobić ,że będzie w przekroju jak pumex ,i nie będzie .

 

Owszem, wierzę w dokumentację techniczną. A Ty w marketing?

 

No i dlatego w danych technicznych jest 20kg/10mm/m2 - a nie 24, jak ma zawibrowany beton.

 

 

Ale to potwierdzają ,że anhydryt będzie zwarty , stąd przewodność cieplna będzie dwa razy większa.

 

Daj spokój sobie z marketingiem. Wg tablic materiałowych beton zwykły z kruszywa kamiennego ma lambdę 2,00 wg PN-EN12524. A wylewka wg karty technicznej tylko 1,4 W/mK. Czemu się upierasz, że to niemożliwe? Bo w tekście marketingowym konkurencja napisała inaczej?

 

I to nie ja wymyśliłem ,że w zapowietrzony beton ma mniejszą przewodność cieplną niż bez powietrza

Oczywiście. I producent to potwierdza podając o 0,6 niższą lambdę, niż "litego" betonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, wierzę w dokumentację techniczną. A Ty w marketing?

 

No i dlatego w danych technicznych jest 20kg/10mm/m2 - a nie 24, jak ma zawibrowany beton.

.

 

A ja nie wierzę w mixokreta ,że da radę 20kg/10mm/m2 , i że to będzie jeszcze mniej , stąd wszystkie te parametry nie będą dotrzymane, i przewodność cieplna będzie niższa , może to marketing.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja nie wierzę

 

Nie podejmuję się dyskusji o wierze.

A niby dlaczego dodając tę samą ilość wody do zawartości worka miałaby być inna gęstość z miksokreta, niż z taczki, wiaderka czy betoniarki?

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...