ryszardryszard 05.02.2012 10:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 pokaż jakieś zdjęcia tego co zamierzasz ciąć, bo zima jeszcze się nie skończyła, a kocioł mógłbyś zajechać Spoko, zrobię fotki, ale koło wieczora jak się wsad wypali, ok? ryszard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 05.02.2012 10:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 no właśnie: pokombinuj by wyciąć w środku z 10-15 cm tej przegrody i dorobić na pozostałych bocznych odcinkach coś na kształt zasuwy do późniejszej regulacji temperatury spalin. 10-15 cm??? Ta blaszka o której mówimy to ma ok 4 cm Może gra nie warta świeczki... ryszard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 05.02.2012 11:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 10-15 cm??? Ta blaszka o której mówimy to ma ok 4 cm Może gra nie warta świeczki... ryszard 4 cm to ma szerokości, mi chodzi o długość. Tam pewnie min 30 cm, wytnij ok połowy długości i na całe 4 cm szerokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 05.02.2012 11:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 4 cm to ma szerokości, mi chodzi o długość. Tam pewnie min 30 cm, wytnij ok połowy długości i na całe 4 cm szerokości. Aż poszedłem zmierzyć... dokładnie to ta blaszka od drzwiczek do pólki ma 4 cm a szeroka jest tak jak drzwiczki, czyli 15 cm Warto ciąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 05.02.2012 11:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Aż poszedłem zmierzyć... dokładnie to ta blaszka od drzwiczek do pólki ma 4 cm a szeroka jest tak jak drzwiczki, czyli 15 cm Warto ciąć? drzwiczki masz 15 cm ? jak już byleś nie mogłeś pstryknąć telefonem zdjęcie? czy po otwarci tych drzwiczek i przysłonięciu otworu jakąś dyktą, będzie tam przelot miedzy tą przegrodą dyktą? Jak będzie, zrób tak i zobacz ile ci to podniesie temp spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 05.02.2012 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Tak, drzwiczki 15 cm szerokie. Jak zdejmę drzwiczki i zaślepię otwór po nich to jest przelot ok 1,5 cm - pójdę i sprawdzę. Fotki wieczorem - brak aparatu na razie niestety ryszard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 05.02.2012 14:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Spowoduje to jednocześnie również wzrost prędkości przepływu spalin i zwiększenie wymiany ciepła, dlatego trzeba to dobrać na drodze eksperymentu, żeby uzyskać efekt wzrostu temperatury spalin na wylocie z WC i tym samym w kominie. Przy tych temperaturach jakie masz obecnie w czopuchu w kominie zachodzi regularna kondensacja. Zniknie jeżeli podniesiesz temperaturę spalin do ok. 110*C. Jak dla mnie to się nazywa zwiększenie straty kominowej ale powiedzmy w dobrej sprawie eliminując wodę w kominie. Mam małe pytanie dla forumowiczów.Czy ktoś wie może czy jest jakiś wzór czy zasada doboru objętości wodnej kotła w stosunku do całej instalacji.Pytam bo prawdopodobnie mój kociołek ciągnie już ostatni sezon.Czyściłem go w piątek i zauważyłem w 2 miejscach mokre plamy a reszta kotła sucha.Jak będę musiał kupić jakiś kociołek to wolę za w czasu wiedzieć czy pojemność wodna wystarczy czy nie.Mam 11 grzejników w tym 6 dużych 200X60cm,podwójne panelowe.Oglądałem już różne kotły i powiedzmy Dakon 24KW ma 56 litrów pojemności a Wamet-3 22KW ma 76 litrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.02.2012 14:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Mam małe pytanie dla forumowiczów.Czy ktoś wie może czy jest jakiś wzór czy zasada doboru objętości wodnej kotła w stosunku do całej instalacji. Jak będę musiał kupić jakiś kociołek to wolę za w czasu wiedzieć czy pojemność wodna wystarczy czy nie. Mam 11 grzejników w tym 6 dużych 200X60cm,podwójne panelowe. Oglądałem już różne kotły i powiedzmy Dakon 24KW ma 56 litrów pojemności a Wamet-3 22KW ma 76 litrów. Wzoru obliczeniowego nie ma bo nie o to chodzi. Jeżeli masz układ z buforem, to dobierasz kociołek o jak najmniejszej pojemności wodnej, żeby strata postojowa po zakończeniu pracy kotła była jak najmniejsza, a rozruch kotła i transmisja ciepła do bufora jak najszybsza. Podobnie przy pracy kotła w układzie z pompą grawitacyjną bez bufora. Inaczej wygląda sytuacja przy pracy kociołka z pompą obiegową bez bufora. Tutaj większa pojemność kotła jest wskazana ponieważ stabilizuje temperaturę na wyjściu z kotła przy większych przepływach wody przez kocioł, zwłaszcza przy skokowych zmianach obciążenia wywołanych np. dużym rozbiorem CWU. Generalnie kocioł dobiera się ze względu na maksymalne zapotrzebowanie mocy ze strony instalacji odbioru ciepła plus 15-25% rezerwy. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 05.02.2012 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) Czyli z obliczeń mi wychodzi 23KW.Dom z cegły nieocieplony,instalacja w miedzi,okna plastiki,powierzchnia 160m2 ale wysokość 2,7-2,9m.Zapotrzebowanie dałem 120W/m2 + 20% na c.w.u.Wychodzi na to że Dakon 24KW by wystarczył ale Wamet czy Wamet-3 22Kw też powinien uciągnąć bo ma większą objętość wodną. Edytowane 5 Lutego 2012 przez art23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.02.2012 15:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Zasadniczo dobór kotła wykonuje się dla największego z rozbiorów mocy. Z reguły jest nim CO, ale czasami CWU. Nie robi się dodatku na CWU jak tutaj niekiedy jest to sugerowane. Natomiast przewiduje się rezerwę mocy 15-25% na pokrycie chwilowego zwiększonego zapotrzebowania mocy np. w wyniku kompensacji obniżenia nocnego temperatury, szczytowego rozbioru CWU, starzenia się kotła itd. Choć co do efektu końcowego wygląda to podobnie, ale często ostatnimi czasy tej rezerwy się nie przewiduje, ponieważ kotły mają już ją wbudowaną na etapie ich konstrukcji. Niektórzy producenci kotłów nawet podają moc nominalną i maksymalną kotła. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 05.02.2012 15:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) To odejmując te 20% na c.w.u. wystarczy 20KW,ale tak jak piszesz Nilsan lepiej wybierać kociołek z większą pojemnością wodną bo buforów nie mam i raczej nie przewiduję.To jest dla mnie tez ciekawe jak producenci podchodzą do tej sprawy.Mało wody w kotle-szybko się nagrzewa,ale większe skoki wg.mnie przy starcie kotła i rozbiorze.Przy większej pojemności odwrotnie a moc niby taka sama. Edytowane 5 Lutego 2012 przez art23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 05.02.2012 16:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Czyli z obliczeń mi wychodzi 23KW.Dom z cegły nieocieplony,instalacja w miedzi,okna plastiki,powierzchnia 160m2 ale wysokość 2,7-2,9m.Zapotrzebowanie dałem 120W/m2 + 20% na c.w.u.Wychodzi na to że Dakon 24KW by wystarczył ale Wamet czy Wamet-3 22Kw też powinien uciągnąć bo ma większą objętość wodną. a ile teraz spalasz, by mieć w domu ciepło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.02.2012 16:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Większa pojemność kotła ma właściwości całkujące skoki temperatury (uśredniające). To jest taki mini bufor w kotle i drugi ukryty w pojemności wodnej grzejników i rur. Jednym z problemów stosowania grzejników konwektorowych w instalacjach CO jest ich niezwykle mała pojemność wodna w stosunku do grzejników płytowych. Choć szybciej one reagują na zmianę temperatury w pomieszczeniu, to jednak ich podstawową wadą jest właśnie mała pojemność wodna, która skutkuje częstszym taktowaniem kotła zarówno gazowego jak i rozchwianiem stałopalnego, o czym nikt nie informuje nabywcy. Po za tym taki bufor ukryty w instalacji odbioru ciepła jest nieocenionym skarbem dla kotła stałopalnego w przypadku zaniku napięcia. Instalacja odbioru ciepła umożliwiająca ograniczony przepływ grawitacyjny ze względu na średnice rur i zawory termostatyczne, jest w stanie odebrać od kotła w tym trybie pracy nawet do 15kW mocy. I jest to najlepsze zabezpieczenie kotła stałopalnego na wypadek zaniku napięcia zamiast wszelkiego typu wężownic schładzających. Działa automatycznie i bezawaryjnie. Osobiście tylko takie zabezpieczenia kotłów stałopalnych stosuję. Warto o tym pomyśleć na etapie projektowania lub remontu instalacji CO. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 05.02.2012 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Nilsan "Większa pojemność kotła ma właściwości całkujące skoki temperatury (uśredniające)" Nie ładniej i prościej brzmiałoby: Większa pojemność kotła ma właściwości magazynujące energię podobnie jak sprężyna czy kondensator? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.02.2012 16:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) Szponi Trudno byłoby zmagazynować temperaturę. Za to można ją uśrednić lub inaczej scałkować jej skoki. Suma sumarum na to samo wychodzi. Ale za to jak mądrze brzmi. Prawie jak algorytm PID. nilsan Edytowane 5 Lutego 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Szponi 05.02.2012 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Nilsan Ja napisałem, że: Większa pojemność kotła ma właściwości magazynujące energię (a nie temp.) podobnie jak sprężyna czy kondensator? Jak już, tak bardzo chcesz całkować tą temp. to do pełni szczęscia podaj jeszcze za jaki okres to robisz Nie każdy odwiedzający forum wie, co to proporcja, całka i różniczka. (np. młodzież) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.02.2012 17:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Szponi Wiem że dobrze napisałeś, ale tego że kocioł ma większą zdolność do magazynowania energii nie widać, natomiast wahania temperatury są widoczne i o to chodziło. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 05.02.2012 17:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 (edytowane) @Vld Teraz przy mrozach to 35-40kg na dobę wyjdzie.zauważyłem że rano gdy nagrzewa się dom u góry na holu grzejnik pracuje na maxa ale koło południa termostat zamyka go i otwiera około godz.18-19.Podobnie jest u góry w pokojach choć wcześniej otwierają się termostaty.Czy to dużo czy mało-trudno określić bo jak wszyscy piszą są różne kotły,instalacje,domy.Z tego kociołka raczej nic więcej nie wyciągnę bo zipie na ostatkach,poza tym nie wszędzie idzie go dobrze wyczyścić.Ma tylko jedną małą wyczystkę z boku i bez paru patentów ani rusz.Tu jest rysunek z orientacyjnymi wymiarami.Produkcja garażowa od super fachowca-super gniot:bash: Edytowane 5 Lutego 2012 przez art23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 05.02.2012 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 @Vld Teraz przy mrozach to 35-40kg na dobę wyjdzie.zauważyłem że rano gdy nagrzewa się dom u góry na holu grzejnik pracuje na maxa ale koło południa termostat zamyka go i otwiera około godz.18-19.Podobnie jest u góry w pokojach choć wcześniej otwierają się termostaty.Czy to dużo czy mało-trudno określić bo jak wszyscy piszą są różne kotły,instalacje,domy.Z tego kociołka raczej nic więcej nie wyciągnę bo zipie na ostatkach,poza tym nie wszędzie idzie go dobrze wyczyścić.Ma tylko jedną małą wyczystkę z boku i bez paru patentów ani rusz.Tu jest rysunek z orientacyjnymi wymiarami.Produkcja garażowa od super fachowca-super gniot:bash: jak chcesz być szczęśliwym człowiekiem, to zamiast 24 kW, kup dakona, junkersa lub budrusa ale 12 kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 05.02.2012 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Pierwszy miałem Zębca SWK-21 KW i nie dawał rady.Za duży zład wody na stojącej pompie 80*C na załączonej słabe 40*C.Jak pompa pracowała bez przerwy od 35*C załączana przez sterownik więcej jak 45*C nie udało się wyciągnąć.Obojętnie jak było palone górą czy dołem.Górne spalanie pokazał mi instalator 7lat temu ale jak SWK wyjechał z hukiem z kotłowni zapomniałem o tym sposobie i paliłem od dołu w tym gniocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.