nilsan 05.02.2012 20:59 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Pierwszy miałem Zębca SWK-21 KW i nie dawał rady.Za duży zład wody na stojącej pompie 80*C na załączonej słabe 40*C.Jak pompa pracowała bez przerwy od 35*C załączana przez sterownik więcej jak 45*C nie udało się wyciągnąć.Obojętnie jak było palone górą czy dołem.Górne spalanie pokazał mi instalator 7lat temu ale jak SWK wyjechał z hukiem z kotłowni zapomniałem o tym sposobie i paliłem od dołu w tym gniocie. A nie próbowałeś zmniejszyć przepływu wody przez kocioł? nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacbelfer 05.02.2012 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 No to ja mam pytanie, które Was powali Nie chcę przeciągać więc pytam tylko zorientowanych w temacie. Podwójny grzejnik panelowy. 1/ Aby funkcjonował sprawnie jakie powinny być minimalne odległości od podłogi i (to ważne) np. parapetu zachodzącego na grzejnik ? 2/Na górnych krawędziach podwójnych paneli założone są (ozdobne ?) , no wiecie co- takie szczeliniaste blachy. Może ktoś to licZył, czy wywalenie spowoduje zwiększenie sprawności grzejnika ? Pozdrawiam Jacek p.s Testuję od dzisiaj inną metodę napowietrzania zasypu w kotłach ze skośnymi drzwiami zasypowymi. Napiszę za 2-3 dni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 05.02.2012 22:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 No to ja mam pytanie, które Was powali Nie chcę przeciągać więc pytam tylko zorientowanych w temacie. Podwójny grzejnik panelowy. 1/ Aby funkcjonował sprawnie jakie powinny być minimalne odległości od podłogi i (to ważne) np. parapetu zachodzącego na grzejnik ? 2/Na górnych krawędziach podwójnych paneli założone są (ozdobne ?) , no wiecie co- takie szczeliniaste blachy. Może ktoś to licZył, czy wywalenie spowoduje zwiększenie sprawności grzejnika ? Ad.1 Zarówno od podłogi jak i parapetu min. 10cm. Ad.2 Grill nie ma większego wpływu na sprawność grzejnika. Tam gdzie jest on zamontowany wymiana ciepła odbywa się tylko na drodze konwekcji naturalnej. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
art23 05.02.2012 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2012 Jak zmniejszę przepływ w instalacji to w ostatnim pokoju na górze robi się kostnica przy takich mrozach.Chyba że na kotle musiałbym trzymać jakieś 85-90*C to może bym tam dogrzał,ale ekonomia bierze wtedy w łeb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 06.02.2012 05:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Witam Z małym poślizgiem, ale.... obiecane zdjęcia: 1 i 2 widok na omawianą blaszkę - poprzeczkę 3 klapka PW 4 KPW 5 wnętrze pieca - widoczna opłomka, szamotki, blacha - dopalacz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 06.02.2012 05:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 i dalej: 6 zmniejszony ruszt - widoczne szamotki 7 popiół z jednego palenia 8 drzwiczki wyczystkowe 9 jeden załadunek to 2 i pół wiadra 10 załadowany piec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 06.02.2012 05:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 kolejne: 11 rozpalanie 12 temp wyjściowa 13 i 14 widok na piec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 06.02.2012 05:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 a to piec przed przeróbką: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 06.02.2012 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Vld Robiłem próby przy wyjętych drzwiczkach wyczystkowych, zaślepiając otwór płytą, ale efekt był znikomy zaledwie 3 C się podniosła temp spalin. Nie wiem wobec tego czy jest sens wycinać ten kawałeczek blaszki (4x15 cm)? Dużego przelotu toto nie da (bo tak dokładnie nie wytnę), więc... nilsan Chyba spróbuję z tymi szamotkami - czy grubości 3 cm mogą być? Akurat takie mam na składzie ryszard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.02.2012 06:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 (edytowane) nilsan Chyba spróbuję z tymi szamotkami - czy grubości 3 cm mogą być? Akurat takie mam na składzie ryszard Jak najbardziej tak. Są łatwiejsze do obróbki. Ale z tego co widać na zdjęciach już i tak zredukowałeś o 40% powierzchnię wymiany ciepła, więc to chyba nie tędy droga. Oglądając zdjęcia zauważyłem, że kocioł pracuje z wymiennikiem płytowym. Zanim zaczniesz się bawić dalej najpierw doprowadź do sytuacji w której na pełnej mocy kotła spadek temperatury na kotle dT będzie równy 15-20*C, zmniejszając prędkość obrotową pompy lub przydławiając przepływ jakimś zaworem. Według wskazań termometrów po stronie pierwotnej i wtórnej wymiennika płytowego, wygląda że wymiennik działa prawidłowo, ale nie wiem jakie są spadki temperatur po obu stronach wymiennika. Jeśli są za małe, to będzie to główna przyczyna nadmiernego wychłodzenia spalin, poprzez nadmierny przepływ wody przez WC kotła, niedostosowany do metody spalania GS. Dla równowagi w podobny sposób zmniejsz przepływ po stronie instalacyjnej wymiennika płytowego. nilsan Edytowane 6 Lutego 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.02.2012 06:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Jak zmniejszę przepływ w instalacji to w ostatnim pokoju na górze robi się kostnica przy takich mrozach.Chyba że na kotle musiałbym trzymać jakieś 85-90*C to może bym tam dogrzał,ale ekonomia bierze wtedy w łeb. Obniż prędkość obrotową pompy o jeden stopień, a następnie spróbuj delikatnie zmniejszyć przepływy poprzez poszczególne grzejniki zaworami grzejnikowymi lub nastawami wstępnymi na zaworach termostatycznych, stopniując przydławienie przepływu według zasady: bardziej dla grzejników najbliżej położonych od kotła, mniej dla trochę dalej i wcale dla najdalej odległych od kotła. Staraj się uzyskać mniejwięcej jednakową różnicę temperatur pomiędzy górą i dołem grzejnika na wszystkich grzejnikach. Regulacja wymaga trochę czasu i cierpliwości. Efektu nie uzyskasz od razu. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 06.02.2012 07:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Vld Robiłem próby przy wyjętych drzwiczkach wyczystkowych, zaślepiając otwór płytą, ale efekt był znikomy zaledwie 3 C się podniosła temp spalin. Nie wiem wobec tego czy jest sens wycinać ten kawałeczek blaszki (4x15 cm)? Dużego przelotu toto nie da (bo tak dokładnie nie wytnę), więc... ryszard wiec prostego i łatwego ratunku dla ciebie nie ma, kupiłeś za duży kocił musisz cierpieć co można by jeszcze zrobić? wymienić kocioł paląc og góry jeszcze bardziej ograniczyć wsad i powierzchnie rusztu, zwiększając intensywność spalania zmienić metodą palenia, i palić grubszym węglem na ruszcie w warstwie jak jest wystarczająca ilość miejsca zbudować ściankę i przerobić na DS i to wydaje się być najrozsądniejszym wyjściem z tej sytuacji. re nilsan: jak on będzie miał poślizg 20C po stronie pierwotnej wymiennika, to jaki poślizg zaliczy po stronie wtórnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.02.2012 07:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 nilsan: jak on będzie miał poślizg 20C po stronie pierwotnej wymiennika, to jaki poślizg zaliczy po stronie wtórnej? Dokładnie taki sam, bo to się reguluje przepływem. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 06.02.2012 08:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 (edytowane) Dokładnie taki sam, bo to się reguluje przepływem. nilsan śmiem w to wątpić nie wiem jaką teraz ma deltę, a już ma na wymienniku 10C poślizgu, każde dalsze obniżanie przepływy po stronie pierwotnej będzie ten poślizg powieszać Edytowane 6 Lutego 2012 przez Vld Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
resq 06.02.2012 08:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Witam po krótkiej przerwie (nienawidzę delegacji w zimie ), nilsan pamiętam aby opisać*dokładnie swój przypadek zanim jednak to zrobię proszę Cię o wyjaśnienie dwóch sytuacji. Nie dają mi one spokoju gdyż dokładnie zaprzeczają temu o czym tu piszemy. 1. zwiększając przepływ na pompie CO powinna mi spaść temp. a jest odwrotnie. Zakładając wszystkie inne stałe czynniki ( sprawdzone) na drugim biegu mam 60C a na trzecim 70C , dlaczego? 2. jak pamiętasz doradzałeś mi abym zmniejszył ciąg w kominie. Z ciekawości sprawdziłem jak układ się zachowuje z większym i z mniejszym podciśnieniem. Wydaje mi się jednak że lepiej pracuje( mniej dymi) jak mam 20-25 Pa niż 10-15Pa, dlaczego? resq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.02.2012 08:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 śmiem w to wątpić nie wiem jaką teraz ma deltę, a już ma na wymienniku 10C poślizgu, każde dalsze obniżanie przepływy po stronie pierwotnej będzie ten poślizg powieszać Ja w ten sposób reguluję wydajności w wymiennikach płytowych. Moc pozostaje ta sama. Mogą być natomiast różne dT oraz przepływy po obu stronach wymiennika, jeżeli chcemy uzyskać "poślizg" ten sam czyli 10*C. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 06.02.2012 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Jak najbardziej tak. Są łatwiejsze do obróbki. Ale z tego co widać na zdjęciach już i tak zredukowałeś o 40% powierzchnię wymiany ciepła, więc to chyba nie tędy droga. Oglądając zdjęcia zauważyłem, że kocioł pracuje z wymiennikiem płytowym. Zanim zaczniesz się bawić dalej najpierw doprowadź do sytuacji w której na pełnej mocy kotła spadek temperatury na kotle dT będzie równy 15-20*C, zmniejszając prędkość obrotową pompy lub przydławiając przepływ jakimś zaworem. Według wskazań termometrów po stronie pierwotnej i wtórnej wymiennika płytowego, wygląda że wymiennik działa prawidłowo, ale nie wiem jakie są spadki temperatur po obu stronach wymiennika. Jeśli są za małe, to będzie to główna przyczyna nadmiernego wychłodzenia spalin, poprzez nadmierny przepływ wody przez WC kotła, niedostosowany do metody spalania GS. Dla równowagi w podobny sposób zmniejsz przepływ po stronie instalacyjnej wymiennika płytowego. nilsan Temp wyglądają nastęująco (podczas ustalonej pracy kotła): - zasilanie 70 C - powrót do kotła 60 C za wymiennikiem (strona wtórna): - wyjście z wymiennika 60 C - powrót do wymiwnnika 50 C Tak więc różnice są na poziomie 10 C. Obie pompy pracują na pierwszym biegu Zmniejszyć przepływ wody przez kocioł - ok, ale co z płytkami w WC? Wyjąć? Pozostawić? ryszard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.02.2012 08:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 (edytowane) Witam po krótkiej przerwie (nienawidzę delegacji w zimie ), nilsan pamiętam aby opisać*dokładnie swój przypadek zanim jednak to zrobię proszę Cię o wyjaśnienie dwóch sytuacji. Nie dają mi one spokoju gdyż dokładnie zaprzeczają temu o czym tu piszemy. 1. zwiększając przepływ na pompie CO powinna mi spaść temp. a jest odwrotnie. Zakładając wszystkie inne stałe czynniki ( sprawdzone) na drugim biegu mam 60C a na trzecim 70C , dlaczego? 2. jak pamiętasz doradzałeś mi abym zmniejszył ciąg w kominie. Z ciekawości sprawdziłem jak układ się zachowuje z większym i z mniejszym podciśnieniem. Wydaje mi się jednak że lepiej pracuje( mniej dymi) jak mam 20-25 Pa niż 10-15Pa, dlaczego? resq Ad.1 Podnosząc przepływ na pompie jednocześnie zwiększasz odbiór ciepła z WC kotła. W tym wypadku mogą wystąpić dwie sytuacje: 1. WC kotła ma jeszcze zapas mocy wynikający ze średniej logarytmicznej różnicy temperatur na wlocie i wylocie z wymiennika oraz prędkości przepływu spalin i wtedy temperatura na wyjściu z kotła będzie wzrastać, natomiast temperatura spalin w czopuchu będzie maleć, 2. WC kotła przy mniejszym przepływie pracowało na maksymalnej mocy i jego zwiększenie spowoduje spadek temperatury wody na wyjściu z kotła i spadek temperatury spalin w czopuchu. Ad.2 Większy ciąg kominowy wywołuje: 1. większy przepływ PP i PW, 2. wzrost wydajności paleniska, 3. dostarcza więcej powietrza do reakcji utleniania, 4. podnosi temperaturę spalin, 5. zwiększa prędkość przepływu spalin poprzez WC kotła, 6. intensyfikuje wymianę ciepła w WC (moc wymiennika), 7. podnosi temperaturę wody na wylocie z kotła, 8. podnosi temperaturę spalin w czopuchu i kominie. Natomiast mniejszy ciąg co do zasady działa odwrotnie, z tym że istotny jest w tym wypadku przepływ wody przez WC kotła (patrz Ad.1.), który może w zależności od jego wartości zmniejszyć lub zwiększyć temperaturę wody i spalin na wylotach z kotła w zależności od aktualnej mocy wymiennika. nilsan Edytowane 6 Lutego 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ryszardryszard 06.02.2012 08:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 wiec prostego i łatwego ratunku dla ciebie nie ma, kupiłeś za duży kocił musisz cierpieć co można by jeszcze zrobić? wymienić kocioł paląc og góry jeszcze bardziej ograniczyć wsad i powierzchnie rusztu, zwiększając intensywność spalania zmienić metodą palenia, i palić grubszym węglem na ruszcie w warstwie jak jest wystarczająca ilość miejsca zbudować ściankę i przerobić na DS i to wydaje się być najrozsądniejszym wyjściem z tej sytuacji. Przeróbka na DS byłaby chyba najlepszym wyjściem. Pytanie tylko czy jest sens - kocioł liczy sonie już 7 lat - kto wie jak długo jeszcze pociągnie.... Poza tym: czy w takiej przeróbce nie przeszkadzałaby ta opłomka (fot 15)? i co z tym piep....m uchylnym rusztem? (vide fot 17) - bez palnika nie podchodź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 06.02.2012 08:44 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2012 Temp wyglądają nastęująco (podczas ustalonej pracy kotła): - zasilanie 70 C - powrót do kotła 60 C za wymiennikiem (strona wtórna): - wyjście z wymiennika 60 C - powrót do wymiwnnika 50 C Tak więc różnice są na poziomie 10 C. Obie pompy pracują na pierwszym biegu Zmniejszyć przepływ wody przez kocioł - ok, ale co z płytkami w WC? Wyjąć? Pozostawić? ryszard Szamotki na razie pozostaw, bo są tam potrzebne. Później się nimi pobawisz. W tej chwili sprawdź diagnozę. Jeżeli pomoże to wtedy sobie zmienisz lub nie powierzchnię wymiany WC kotła. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.