budowlany_laik 05.02.2014 11:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Lutego 2014 Nie bo to pierwszy sezon z ostrym podgrzewaniem na początku, wietrzeniem itp. ale mam całkowite zużycie w II taryfie od 25.09.13 do 30.01.14 wynoszące 2.273kWh. W II taryfie jest 100% ogrzewania i CWU oraz co wpadnie. To, że to 1. sezon, nie ma znaczenia - u mnie 1. sezon to było najmniejsze zużycie na CO. Nie wierzę, że nie masz możliwości odczytu zużycia tylko na CO. Pytam, bo zakładałeś 2.000 kWh na samo CO/sezon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 10.02.2014 16:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2014 @kszhu, w swoim nowym wątku piszesz o szczelności i OC. Pytanie: czy w jakiś szczególny sposób rozwiązałeś wyrzut z OC pod kątem szczelności i mostka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 17.02.2014 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Witam, na początek pogratuluję bo wykonałeś kawał dobrej roboty! Na pewno co nie co podpatrzę. Bardzo mnie interesuje wykonanie Twoich szczytów, mam dylemat (stodoła taka jak u Ciebie) bo jeden z nich będę musiał wymurować - chcę zgapić od atrixa trójkątny sufit nad salonem. Natomiast drugi z nich chciałbym zrobić właśnie taki jak Ty masz o konstrukcji drewnianej. A jak byś to wykonał gdyby ten szczyt miał być otynkowany zamiast elewacji drewnianej? U mnie na jeden szczyt sam styropian i bloczki to ok 1500zł więc zastanawiam się czy kombinowanie mi się opłaci. P.s. Takie zuzycie bralbym w ciemno, ale glupie nowe przepisy zmuszaja do dodatkowego zrodla. mógłbyś coś więcej powiedzieć? Bo też zamierzam ogrzewać tylko prądem z II taryfy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 17.02.2014 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 mógłbyś coś więcej powiedzieć? Bo też zamierzam ogrzewać tylko prądem z II taryfy. Policz sobie szacunkowo Ep, musisz sie zmiescic w 120 KWh/m2rok, nawet jesli to bedzie dom 100 metrowy, dom 2-litrowy na papierze, czyli 20 KWh/m2, to przy wiecej niz 3 osobach bedzie ciezko CO i CWU w 120 zmiescic, jesli to co wychodzi musimy mnozyc przez 3... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 17.02.2014 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Coś tu nie gra. Gdzie w projekcie czy wniosku o pnb masz ilość osób? W projekcie nie, ale w certyfikacie energetycznym potrzebnym do zakonczenia inwestycji raczej tak..., moznaby Asolta dopytac ale w ktoryms momencie na pewno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 17.02.2014 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 Dopytaj bo mi się nie wydaje aby budować dom i ryzykować jego nie odebranie bo w międzyczasie rodzina się powiększyła. Wiesz, my tu o przepisach, nie o zyciu Raczej nikt nie sprawdza obecnie czy liczba zadeklarowanych mieszkancow sie zgadza Tak czy inaczej problem jest i trzeba jak zwykle kombinowac, mam nadzieje, ze klimatyzator nazwany Pompa Ciepla rozwiaze problem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 17.02.2014 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2014 (edytowane) kszhu dzięki za odpowiedź, tak się właśnie zastanawiałem nad tymi płytami OSB i chyba tak zrobię.Wg mojego projektu w bdec wychodzi EP na poziomie 83 kWh/(m^2*rok) przy gazie i kominku z płaszczem, dla prądu będzie inaczej?A wczesniej mi chodziło o to że miloszenko napisał że nowe przepisy wymagają dodatkowego żródła ciepła, bo chyba o to mu chodziło? Mi biuro projektowe doprojektowało płaszcz do kominka - którego nie mam w planach. Czyżby drugie źródło ciepła było konieczne? Edytowane 17 Lutego 2014 przez sebcioc55 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 18.02.2014 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2014 Cześć!Jak obliczałeś operowanie słońca w różnych porach roku i zestawienie z tym długości okapów / no i rozstaw okien?Super dbałość o szczegóły.pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geedymin 20.02.2014 07:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Przyznam szczerze, że tanio wyszedł Cię ten dom. Gratulacje Koszty Koszty samego budynku w stanie do wprowadzenia wyglądają następująco: 31 780 zł - fundamenty, płyta podposadzkowa, kanalizacja, 17 440 zł - mury i wieniec, 35 870 zł - więźba stropodachu, pokrycie dachówkowe, orynnowanie, 12 700 zł - ocieplenie ścian zewnętrznych, 10 930 zł - okna z montażem, 12 170 zł - posadzka z izolacją i kanalizacją, 20 680 zł - sufit i ścianki działowe GK, ocieplenie stropu PUR, podłoga na strychu, 14 000 zł - tynki, gładzie wewnętrzne, malowanie, tynk zewnętrzny, parapety wew. i zewn. 21 830 zł - studnia, przygotowanie wody, instalacja wod-kan, POŚ, armatura, sanitariaty, wyposażenie łazienek i kuchni, 19 870 zł - kafle w całym domu na podłogach i ścianach, 3 090 zł - kable grzejne do ogrzewania oraz bojler do CWU, 15 150 zł - instalacja elektryczna kompletna, wentylacyjna mechaniczna, rekuperator, odkurzacz centralny, 14 780 zł - drzwi wewnętrzne i zewnętrzne. Dodatkowe koszty to: 8 950 zł - projekt i dokumenty do niego, geodeci, prąd budowlany, prowizorka wodna, dziennik, tablice itp. 3 750 zł - zużycie prądu, kier. bud., jakieś dojazdy itp. Są to koszty robocizny ekip zewnętrznych oraz materiałów od których należy odliczyć 11 900 zł tytułem zwrotu VAT. Koszt za m2 przy 141m2 całkowitej powierzchni użytkowej netto (brak żadnych pom. gosp., magazynowych, komórek itp.) to <1.640zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 20.02.2014 13:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Hmm no tak, obliczenie długości okapu przy danym nachyleniu słońca wydaje się już proste.Trochę poszukałem w necie i chyba najtrudniej zestawić (zdobyć) prawidłowe dane - kąt padania w zaleźności od godziny. Czy liczyłeś to bardzo dokłądnie - a więc np. 22 czerwiec, 12.00 vs 22 czerwiec 18.00 i dalej na poszczególne elewacje. Do tego długości okapów, ułożenie okien ... itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
JestGit 20.02.2014 21:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Kąty padania słońca i jego drogę można sobie fajnie i dokładnie prześledzić na modelu w sketchupie.Model można dosyć szybko zbudować w oparciu o projekt - a najlepiej o pliki .dwg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 20.02.2014 22:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 W necie jest parę fajnych kalkulatorów padania promieni słonecznych (ale żeby jeszcze były okapy i okna to nie znalazłem). Po krótkiej zabawie doszedłem właściwie do tych samych wniosków. Chyba trzeba skoncentrować się na parametrach południowej elewacji. Osłona latem, zyski zimą. Np. zaskoczyły mnie dane dla połowy sierpnia - już bardzo niski kąt padania, a przecież jeszcze bardzo gorąco (kąt padania niższy niż np. w maju). U mnie duża i istotna będzie elewacja zachodnia (to między innymi widok na ogród). I widać że ty okapy nie mają szans zadziałać. Cięsze się, że nad połową elewacji mam w planach duży taras drewniany (i przesłony na okres letni). A na pozostałych oknach trzeba będzie kombinować z żaluzjami zewnętrznymi, może nawet roletami. Moje prywatne doświadczenia są takie, że zachodnie słońce daje mi się bardziej we znaki (w lato) niż to południowej stronie.Wschód bezproblemowy. http://www.susdesign.com/sunangle/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mikolaj5 20.02.2014 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Lutego 2014 Dokładnie tak. Po uwzględnieniu wszystkich czynników, newralgiczne staje się południe i zachód. A obliczenie kąta padania pozwala wypracować odrębne podejście na każdej z elewacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 24.02.2014 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 kszhu masz jakieś ścianki działowe murowane, czy wszystko w płytach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 24.02.2014 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Lutego 2014 Nie ma problemów z mocowaniem półek, szafek do takich ścian?Jaką grubość ma taka ściana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzes124 25.02.2014 07:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lutego 2014 Dzięki za informacje.Piszesz, że po dwie płyty dawałeś.Jak to robiłeś? Dawałeś jedną na drugą bezpośrednio czy na mijankę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 21.03.2014 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Marca 2014 Kszhu, po swoich obserwacjach grzania klima coraz bardziej przemawia do mnie grzanie scian jak u Ciebie a nie wylewek. Warunek zeby w domu na podlogach bylo jak najmniej plytek, bo one nawet w srodku lata sa nieprzyjemnie zimne... Taka sciana praktycznie cala swoja powierzchnia oddaje cieplo do domu, nie wygrzewa przegrody zewnetrznej, gradient wylewki bedzie najmniejszy z mozliwych. I chociaz kablarze z swoich cieplych domach nie placa jakis kroci, to zawsze warto byloby wykorzystac praktycznie bezkosztowa zmiane koncepcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.03.2014 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 witam ,fajny domek. zastanawia mnie jedna sprawa, w czasie tynkowania, gipsowania, szpachlowania a przede wszystkim szlifowania ostro się pyli. jak sobie dawałeś z tym radę aby jakoś pracować w tych warunkach? bo w zwykłym domu otwiera się okno na przeciąg a Ty co robiłeś aby żyć? ciekawy też sposób miałeś na montaż okien ale dziwnie to wyglądało. montaż mniejszych okien to jeszcze rozumiem ale w salonie duże przesuwne to tak samo robiłeś? takie okna są ciężkie, ilu was montowało je? trudno było, myślisz że samodzielnie można to dobrze zrobić? montowałem okna zwykłe w starym domu w murze i proste to było ale w ociepleniu???? masz jakieś bardziej szczegółowe zdjęcia z montażu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 25.03.2014 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 czyli WM szła, fajnie ale nie zapchała się przez ten pył? musiało to fajnie wyglądać, prawie jak śnieg. a możesz jakoś opisać dokładnie po kolei jak montowałeś te okna? myślałem że to jest skomplikowane i tylko fachowcy to zrobią dobrze. a rolet dawałeś na okna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.03.2014 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2014 ja myślę o roletach takich co daje się w wymiar otworu razem z oknem czyli jak otwór jest na 120x150 to okno ma 120x130 + 20cm roleta i wtedy roleta jest jak nadproże dla okna. przejazdem byłem dziś w firmie aldo i fajnie mieli pokazane jak takie okno wygląda z roleta bo to jako całość przychodzi i nie ma problemu z montażem w ociepleniu. czyli jeżeli chodzi o montaż to masz na myśli coś takiego: czyli WM tylko robiła nadmuch a drzwi przeciąg? to wystarczyło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.