santoszwp.pl 27.06.2013 18:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2013 Kiedy położę styropian i dam warstwę jastrychu to.... mam dwie warstwy akumulacyjne - pierwsza to 7cm wylewka jesli ciepło stamtad pojdzie przez styropian to skumuluje się w drugiej warstwie - podwójna zapora dla ucieczki ciepła to raz - drugie rury kanalizy i wody i tak trzeba gdzies schowac - wiec czy to 5cm czy 10 mnie nie gra róznicy ale parametry cieplne wyliczone przez projektanta daja do myslenia - raczej nie bedzie mi sie dom wychładzał przez podłogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gall86 28.06.2013 06:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 wychładzał na pewno nie będzie, jednak według informacji, które uzyskałem na tym forum odgradzanie się od płyty nie spowoduje, że zakumuluje jakiekolwiek ciepło.na chłopski rozum wychodzi, że ciepło pójdzie tam gdzie ma łatwiej, czyli na dom, niż pod styropian (10cm EPS).Ja wszelkie rury będę prowadził w płycie (woda) i pod płytą (kanaliza), a ogrzewanie zamierzam zatopić w płycie, przymocowane pomiędzy górnym i dolnym zbrojeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 28.06.2013 06:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Ale właśnie przecież o to chodzi - po co akumuluje się ciepło? Aby je oddać do domu a nie do piachu - tu wychodzi przewaga płyty nad podłogą na gruncie - zwykle zasypaną i zalany chudziak - jeśli jakiekolwiek ciepło ucieka przez warstwę styropianu - trafia do ziemi i znika - w moim przypadku trafai na drugą wylewkę i mając po jej stronie 20cm a nad sobą 10 znajdując łatwiejszą drogę do ucieczki idzie w górę - oczywiście nie wszystko ale też nikt mi nie wmówi że warstwa styropianu jest dla ciepła barierą nie do przebicia - zwłaszcza jeśli wierzchnia warstwa bedzie eps 100 a pod spodem mam dużo twardzszy eps200.Ale to moja decyzja - Ty możesz oczywiście robić jak uważasz. Ja widziałem dwie podobne płyty i wiem, że ludzie nie narzekaja mimo że palą kotłami na paliwo stałe - a ja chce pompę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gall86 28.06.2013 06:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 oczywiście każdy robi jak chce, ja nie neguję żadnych rozwiązań, natomiast czytałem, że nawet jak rurki ułoży się w wylewce na płycie bez styro, to nie ma zbyt dużej akumulacji, bo ciepło nie pójdzie w głąb betonu, dodając po drodze styropian, będziesz ogrzewał prawdopodobnie tylko tę wylewkę 7cm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 28.06.2013 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Mnie bardziej chodzi o akumulację ciepła w dłuższym okresie czasu tzn aby płyta akumulowała i oddawała energie cieplną przez np. cały sezon. Podłogówka ma taką bezwładność że oddawanie ciepła i przyjmowanie przez płytę nie ma raczej znaczenia dla ogrzewania w jeden dzień - chodzi mi o to żeby podłoga nie wychładzała mi parteru czyli załączające się ogrzewanie podłogowe ma mniej pracy bo musi podnieść temperaturę w domu np tylko o 2st. w danym dniu a nie o 4 a to śa niższe rachunki zwłaszcza przy pompie ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 28.06.2013 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Nie wydaje mi się, żeby jakąś większą ilość energii ten żelbet zakumulował. Ciepło pójdzie w olbrzymim procencie w górę, do pomieszczeń. Zanim zacznie "przebijać się" w dół, jak to określiłeś, to ty już wyłączysz ogrzewanie, żeby nie przegrzać pomieszczeń. Gdybyś zrobił 30cm styropianu na gruncie, a na tym płytę, to możnaby mówić o akumulacjiWydaje mi się, że Towja płyta będzie mieć stałą temperaturę, niezależnie od pory roku i działającego/nie działającego ogrzewania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gall86 28.06.2013 07:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 o to mi wlaśnie chodzi, wystarczy przeliczyć ilość betonu, przez którą musi przejść ciepło, żeby wyjść do góry. dodanie styropianu jeszcze przyblokuje wedrówke ciepła do płyty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 28.06.2013 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2013 Dalej się nie rozumiemy - warstwą akumulacyjną dla mnie jest warstwa jastrychu a nie płyta - ona ma zebrać tylko ciepło które się przedostanie od góry i nie dopuścić zimna od dołu (za to odpowiada 20cm styro eps200- pewnie że można było ogrzewanie robić w płycie ale - po pierwsze u mnie nie ma prawie zbrojenia - wiec gdzie niby miałem dac podłogówkę - 20cm na dnie betonu? A nawet gdyby było to wcale nie jest prosto ułożyc ogrzewanie w zbrojeniu - poczytajcie trochę. Druga sprawa - gdybym robił zbrojenie to koszt płyty byłby o 40% większy - przeliczałem to - poza tym robiłem ją sam w niecały tydzień. Głownym jednak powodem dla którego są dwie warstwy jest brak zbrojenia. Kanaliza jest rozprowadzona pod płytą jak widać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 11.07.2013 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 ... a ogrzewanie zamierzam zatopić w płycie, przymocowane pomiędzy górnym i dolnym zbrojeniem. A jak to chcesz wykonać ?? Masz na to jakiś patent ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gall86 11.07.2013 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 właśnie się nad tym w ostatnim czasie zastanawiam. mam kilka koncepcji, ale nie wiem ktora ostatecznie bedzie wykorzystana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cefas 11.07.2013 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lipca 2013 gall86 też jestem ciekawy, podziel się pomysłami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gall86 12.07.2013 14:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 szukam jakiegoś systemu , ale jak nie znajdę to planuję to zrobić tak, że po ułożeniu 1 warstwy zbrojenia ułożę podłogówkę wstępnie, aby było widać jak i gdzie przebiega, potem położę dystanse z pręta do oddzielenia warstw i będę mocował rurki na haczykach, które muszę zrobić. albo z najcienszego preta, albo z drutu - to musze przedyskutowac z kierbudem - chyba, ze macie jakis pomysl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 12.07.2013 15:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 A jak będą układać górne zbrojenie, to te pex-y będą już leżaly na dolnym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 12.07.2013 15:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lipca 2013 (edytowane) @gall86, myślę że to dosłownie "ciężka sprawa", beton to może sponiewierać. Nie wiem jaki masz rozstaw tej podłogówki, jak nie gęsto (>=20cm) to może podwiesić pexy (ale może lepiej trytkami?) i lać beton między pexami (i bet-ruła nisko), coby go nie ściągał...? I z uwagą, czyli najpierw fragment pół grubości płyty, patrzysz czy pex jest w miarę na wierzchu (nie pchnięty betonem do spodu), i druga (wyższa) połowa, i może lepiej nie bezpośrednio tylko na jakąś pochylnie aby sobie zjeżdżał łagodniej a nie walił w dół. Pewnie lepiej zamiast podwieszać pexa do górnego, byłoby go złapać również do dolnego. Ogólnie chyba nie łatwa sprawa... EDIT: albo zrób tę podłogówkę w miedzi będzie sztywniej do betonowania Edytowane 12 Lipca 2013 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cefas 14.07.2013 08:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 planuję u siebie do pierwszego zbrojenia przywiązać do prętów co 15cm, ale myślę że wzdłuż prętów zbrojeniowych osłabiłbym konstrukcję więc trzeba na środku oczka. pytanie czy robić plastikiem czy aluminium z plastikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 14.07.2013 13:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Lipca 2013 ..... albo zrób tę podłogówkę w miedzi będzie sztywniej do betonowania Bardzo dobre stwierdzenie:jawdrop: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 22.02.2014 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2014 widzę że temat umarł jakiś czas temu ale mam pytanie. ile trzeba wybrać ziemi pod płytę? jak wykopię ok 30cm ziemi z kamieniami to zaczyna się glina więc glinę też muszę wybrać czy na nią tłuczeń? czemu wszyscy co piszą dają piasek zamiast żwiru czy tłucznia? przecież piasek ciągnie wilgoć jak sto pieronów więc czemu piach? czy do wykopanej dziury można wsypać na sam dół na pierwsza warstwę gruz z rozbiórki starego domu? bo planuje stary dom rozebrać i obok postawić nowy na płycie i myslę jak to zrobić żeby było dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vega1 23.02.2014 00:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 bo piach 2x tańszy A temat umarł, bo wątek o płycie jest gdzie indziej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 23.02.2014 14:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 dajcie adres na kontynuację tego wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
santoszwp.pl 23.02.2014 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2014 bo piach 2x tańszy A temat umarł, bo wątek o płycie jest gdzie indziej... I lepiej się go ubija.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.