Barth3z 21.07.2015 07:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lipca 2015 gdzie je kupujesz i jaka jest w tym momencie ich cena? Mam w swoim mieście dystrybutora/instalatora - firmę Fasada Plus. Oni biorą od: http://www.lstech-homes.com/produkty/plyta-magnezowa/ Nie wiem jaka jest obecna cena. Ja brałem po 28 zł netto /m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 22.07.2015 14:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Barthz, jak tam klejenie plyt styro nieco wiekszych niz typowe? Jakies wieksze problemy z dociskaniem/dokladnoscia? To naprawde jest wymierna oszczenosc robocizny jesli plyta moze miec 1 czy 2 m2, a docinanie jest maszyna z duza dokladnoscia. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 22.07.2015 15:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Zdjecia dachu sie nie otwieraja, a jestesmy ciekawi jak wyszlo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.07.2015 18:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Barthz, jak tam klejenie plyt styro nieco wiekszych niz typowe? Jakies wieksze problemy z dociskaniem/dokladnoscia? To naprawde jest wymierna oszczenosc robocizny jesli plyta moze miec 1 czy 2 m2, a docinanie jest maszyna z duza dokladnoscia. Uważam, że idealny wymiar płyt to 1m x 1m. Mieści się w maszynie docięcia styro, dzięki czemu łatwo się docina. Równie łatwo się klei do ściny i łatwo poziomuje/pionuje. Można pokusić się o płyty 2m x 1m, ale większe, takie jakie zastosowałem na podłodze - 3m x 1m były by trudne przy klejeniu i cięciu. Takie płyty nadają się jedynie na podłogę. Zdjecia dachu sie nie otwieraja, a jestesmy ciekawi jak wyszlo Poprawiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 22.07.2015 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Blacha wyglada REWELACYJNIE !!! Te "przetloczenia" sprawiaja wrazenie solidnosci materialu. U mnie na budowie niestety 2 sztuki blachy na rabek poderwalo i wisza na 1 wkrecie , tylko ja nie mam Ruuki. Ale ja nie mam jeszcze pod blacha izolacji, moze wtedy by nic nie wyrwalo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 22.07.2015 19:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lipca 2015 Bałem się, że będą widoczne zniekształcenia jak na oryginalnym domu: http://acdn.architizer.com/thumbnails-PRODUCTION/b6/8e/b68ea15e1486778596194f319c517c2f.jpg http://acdn.architizer.com/thumbnails-PRODUCTION/90/bf/90bf5db7f89f79f3bf8bbec1b851cd94.jpg (należy powiększyć zdjęcie, aby zobaczyć te zniekształcenia) Na szczęście blaha ruukki okazała się na tyle sztywna, że tych fal nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.07.2015 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 To "embonsowanie" to pewnie coś między embossingiem a wytłaczaniem ? Blacha może nawet się przełamuje (jak na fotach, choćby ze względu na temperaturę, choć poprawny montaż to chyba nie dociąganie do mega-oporu i odpowiednie ustawienie wkrętów w "fasolkach"), ale to wytłaczanie to "uniewidacznia". Jak ja kupowałem rąbka, to Rukki chyba nie miało wersji z włókniną od spodu, a Budmat i inni nie mieli wytłaczania. Wziąłem Budmama z włókniną, przełamania są (ale d. mniej jak na tych fotach), widoczne przy określonych warunkach, uwagi nie zwracają. @Barth3z, instalacji odgromowej nie montujesz jak widzę (ja to u siebie chcę zrobić, ale nie chcę puszczać szpetnych drutów, tylko zamontować jakieś klamry do paneli (od nich drutem pod tynkiem do ziemi)? Blacha wygląda super, to zestawienie rąbek + drewno (szczególnie modrzew lub podobne) zawsze wygląda co najmniej fajnie. U mnie między modrzewiem a rąbkiem będzie (jest) biały tynk, ale też nie mogę się doczekać desek @miloszenko, a jesteś pewien że Twoja blacha była zamontowana z użyciem odpowiedniej ilości wkrętów (i właściwych)? Ja ze względu na wysokość montować sam się nie zdecydowałem, ale ekipy musiałem pilnować, bo sami z siebie chcieli mi k@#$% oszczędzać wkręty (podobnie jak zagęszczenia łat). Ilości są w wytycznych producentów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 23.07.2015 07:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 @miloszenko, a jesteś pewien że Twoja blacha była zamontowana z użyciem odpowiedniej ilości wkrętów (i właściwych)? Ja ze względu na wysokość montować sam się nie zdecydowałem, ale ekipy musiałem pilnować, bo sami z siebie chcieli mi k@#$% oszczędzać wkręty (podobnie jak zagęszczenia łat). Ilości są w wytycznych producentów. Nie wiem, bede to sprawdzal, skreca sie tylko gora i dolem, reszte kolejnej plyty trzyma zacisniety rabek. Ekipa sama zalatwiala material, wszystko na umowe i fakture wiec zobaczymy co powiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.07.2015 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Nie wiem, bede to sprawdzal, skreca sie tylko gora i dolem, reszte kolejnej plyty trzyma zacisniety rabek. Nie przypominam sobie aby panele trzeba było skręcać ze sobą (u dołu mam zawinięcie na panelach, zahaczane o pas nadrynnowy, u góry panele przykrywa gąsior, tj. obróbka kalenicy). Panele (przynajmniej moje, Budmat Prime Click) mają z jednej strony perforację ("fasolki") do przykręcania z odpowiednim zagęszczeniem, druga strona jest mocowana "na click" do poprzedniego panelu. Jedynie skrajne panel trzeba mocować z obu stron. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
miloszenko 23.07.2015 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Nie przypominam sobie aby panele trzeba było skręcać ze sobą (u dołu mam zawinięcie na panelach, zahaczane o pas nadrynnowy, u góry panele przykrywa gąsior, tj. obróbka kalenicy). Panele (przynajmniej moje, Budmat Prime Click) mają z jednej strony perforację ("fasolki") do przykręcania z odpowiednim zagęszczeniem, druga strona jest mocowana "na click" do poprzedniego panelu. Jedynie skrajne panel trzeba mocować z obu stron. Pewnie co producent to inna metoda, ale zahaczenie bardziej do mnie przemawia niz 2 wkrety, odszukam instrukcji, zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.07.2015 11:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 To "embonsowanie" to pewnie coś między embossingiem a wytłaczaniem ? No właśnie. Bardziej tutaj pasuje wytłoczenia niż przetłoczenia, choć to jeden ... Blacha może nawet się przełamuje (jak na fotach, choćby ze względu na temperaturę, choć poprawny montaż to chyba nie dociąganie do mega-oporu i odpowiednie ustawienie wkrętów w "fasolkach"), ale to wytłaczanie to "uniewidacznia". Jak ja kupowałem rąbka, to Rukki chyba nie miało wersji z włókniną od spodu, a Budmat i inni nie mieli wytłaczania. Wziąłem Budmama z włókniną, przełamania są (ale d. mniej jak na tych fotach), widoczne przy określonych warunkach, uwagi nie zwracają. Ja zamówiłem blachę bez tej włókniny. Ta włóknina kosztuje duże pieniądze. Położyłem blachę bezpośrednio na pełne deskowanie z płyt MFP. Uważam, że nie potrzebne są dodatkowe przekładki. Same bryty natomiast kręcone są co 25cm z odpowiednią siłą, tak, aby bryty mogły pracować. @Barth3z, instalacji odgromowej nie montujesz jak widzę (ja to u siebie chcę zrobić, ale nie chcę puszczać szpetnych drutów, tylko zamontować jakieś klamry do paneli (od nich drutem pod tynkiem do ziemi)? Montuję, montuję. Jeszcze nie wiem jak to zrobić w sytuacji, gdy na dachu będzie solidna instalacja fotowoltaiczna. Mam wyciągnięte wąsy w narożnikach budynku i też tak jak Ty chcę tą instalację schować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 23.07.2015 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Ja zamówiłem blachę bez tej włókniny. Ta włóknina kosztuje duże pieniądze. Położyłem blachę bezpośrednio na pełne deskowanie z płyt MFP. Uważam, że nie potrzebne są dodatkowe przekładki. Montuję, montuję. Jeszcze nie wiem jak to zrobić w sytuacji, gdy na dachu będzie solidna instalacja fotowoltaiczna. Mam wyciągnięte wąsy w narożnikach budynku i też tak jak Ty chcę tą instalację schować. Nie pamiętam ile ta włóknina kosztowała w BudMacie, w sumie jak ją zobaczyłem (nie jest specjalnie gruba) to nabrałem wątpliwości czy warto było. Pewnie czytałeś że przy pełnym deskowaniu (czy MFP) teoretycznie o jakiś kosmicznych foliach pisali (jakiś "makaron" czy inny specjał)... Mój zamysł jest ogólnie taki, aby panele potraktować jako ewentualne "ściągacze pieronów", panele połączyć ze sobą u dołu przy rynnach (czyli na jedną stronę klamr łączących 2x mniej jak paneli) aby zachować ciągłość, i skrajne panele dopiąć do drutu który idzie do ziemi. U CIebie jak rozumiem dochodzi jeszcze temat uziemienia samych paneli (to już całkiem nie moja bajka)? Napisz jak coś wykombinujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.07.2015 11:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Nie pamiętam ile ta włóknina kosztowała w BudMacie, w sumie jak ją zobaczyłem (nie jest specjalnie gruba) to nabrałem wątpliwości czy warto było. Pewnie czytałeś że przy pełnym deskowaniu (czy MFP) teoretycznie o jakiś kosmicznych foliach pisali (jakiś "makaron" czy inny specjał)... Tak, chodzi o makaron, który jest cholernie drogi. Jeszcze droższy niż ta włóknina klejnoa do spodu brytów. Wydedukowałem jednak, że duża dyfuzyjność płyt MFP (Sd=0,9) spokojnie poradzi sobie z ewentualną kondensacją pod blachą - odparuje w dół . Pod płytami zachowałem szczelinę wentylacyjną, więc sądzę, że nie będzie z tym problemu. Zatem nie mam ani włókniny, ani makaronu. Blacha układana bezpośrednio na MFP. Mój zamysł jest ogólnie taki, aby panele potraktować jako ewentualne "ściągacze pieronów", panele połączyć ze sobą u dołu przy rynnach (czyli na jedną stronę klamr łączących 2x mniej jak paneli) aby zachować ciągłość, i skrajne panele dopiąć do drutu który idzie do ziemi. U CIebie jak rozumiem dochodzi jeszcze temat uziemienia samych paneli (to już całkiem nie moja bajka)? Napisz jak coś wykombinujesz Dokładnie tak. Zastanawiam się też nad ułożeniem kabli. Czy mogą sobie leżeć na takim dachu? Czy jakiekolwiek wyładowanie nie spowoduje wyindukowanie jakiegoś potencjału i uszkodzenie paneli/inwertera. Muszę to z jakimś fachowcem omówić (mam z kim, tylko czasu brak). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 23.07.2015 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Pisałeś że znalazłeś dostawcę na modrzew syberyjski. Mógłbyś podać jakiś namiar ewentualnie cenę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.07.2015 13:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Pisałeś że znalazłeś dostawcę na modrzew syberyjski. Mógłbyś podać jakiś namiar ewentualnie cenę? dombal, ok. 80zł netto/m2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Przewas 23.07.2015 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 dombal, ok. 80zł netto/m2 Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
RK1719508166 23.07.2015 14:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 ale rynny to cos ni teges dobrane pod blache i drewniana elewacje - czy sie myle ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 23.07.2015 14:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lipca 2015 Rynny kwadratowe, czarne z systemu bezokapowego Galeco. Na czoło rynien dojdzie jeszcze czarna naskownica, a rury spustowe będą zabudowane w ściance. Jak w oryginale: http://blog.gessato.com/wp-content/uploads/2014/01/maison-simon-by-mathieu-noel-elodie-bonnefous-architectes-7.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 27.07.2015 19:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Cześć.Choć to daleka droga,do mego GWC-to chciałbym ,przed wylaniem płyty pokazać projekt na wykonanie GWC.Jest ono "poza" budynkiem-dlatego pytam teraz-przed wylaniem PF-czy ma sens.Można? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 27.07.2015 21:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2015 Co do źródła wody, to też słyszałem opinie, że lepszą wydajność osiągnę przy deszczówce i odpowiednio dobranej pompie. Z drugiej zaś strony, największe ciśnienie w instalacji wodociągowej osiągamy w nocy, blisko świtu, czyli wtedy kiedy należy podlewać. Póki co i tak jestem zdecydowany na gromadzenie deszczówki. Bartek,a co kiedy w sezonie ilość wody z opadów jest dużo mniejsza,niż w pozostałej części roku?Co tam znajdziesz w zbiorniku?Chcesz to tam uchować od zimy Kwota jaką zapłaciłeś za "zbiornik deszczówki-szambo" +montaż, rurki,pompa,wykop-podpada pod wywiercenie ręczne studni głębinowej?A na samo podlewanie to pewnie kilka lat (nawet z sieci miejskiej). Jaki widzisz w tym sens ekonomiczny?Bierzesz pod uwagę,że ta "cenna'"deszczówka zakwitnie tam nie wybierana,np.kiedy spadnie spory opad z nieba,co z nią zrobisz skoro działka i ogród będą już odpowiednio nawodnione? Co zrobisz jak zbiornik będzie pełny na przełomie zima/wiosna?Co z wodą ze zbiornika?Gdzie i za ile ją wypompujesz? Skoro spadnie deszcz,to przy odpowiednim gruncie-jego nawodnienie spokojnie pozwoli na wegetację roślin przez dobrych kilkanaście dni.Polska to nie Irlandia.Przyroda nie wegetuje tu tak hucznie Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.