Mareks77 07.01.2018 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Witam i wszystkiego najlepszego w 2018. Tak wyszło, że mamy 2 balkony, nie są one jeszcze ocieplone, ale jest zaplanowana spora warstwa ocieplenia (chyba 15cm), ocieplony jest natomiast juz dom (ale jeszcze nie ma ostatniej warstwy czyli tynku). Z powodu tego, że w ubiegłym roku nie starczyło nam czasu żeby te balkony skonczyć, położona została tylko izolacja przeciwwodna, raz tasmy i jakieś smarowidła, ciekło, potem papa, cieknie. Zacieka woda do domu przy drzwiach balkonowych, na tynku wygląda jak podciagana kapilarnie. Proszę poradzcie jak to zrobić raz a dobrze. Jak połączyc ścianę z hydroizolacją balkonu. Zacząć od ścięcia ocieplenia ściany czy wywojać na styropian i siatkę? Pozdrawiam Należy prawidłowo położyć izolację przeciwwodną razem z taśmami systemowymi. Taśmy wtopić w hydroizolację na połączeniu gotowej posadzki i ocieplonej ściany czyli styropianu ze zbrojeniem. Taka sama zasada z wtapianiem taśm obowiązuje dookoła balkonu na połączeniu posadzki z obróbką blacharską czyli okapnikiem. Po wtopieniu taśm zaizolować dwukrotnie całość posadzki szlamem hydroizolacyjnym. Jeśli nieprawidłowo zainstalowany okapnik powoduje zachwianie spadku i zastój wody to należy podwyższyć poziom posadzki o te kilka mm stosując zaprawę wyrównującą np. Cekol ZW-04 lub ZW-05 i dopiero potem zastosować system hydroizolacyjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 08.01.2018 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2018 Bardzo ważne jest zamontowanie blachy ze spadkiem. Jan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annette78 09.01.2018 11:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2018 (edytowane) Dziękuję za szybką odpowiedź i wszystkiego najlepszego w 2018. Pozdrawiam PS. Czy możecie Kochani polecić kogoś z okolic Białegostoku, który będzie umiał to zrobić? Edytowane 9 Stycznia 2018 przez annette78 uzupełnienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lazarz107 24.08.2018 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2018 Witam zlecę budowę tarasu nad garażem i dwóch wykuszy w Wielkopolsce miejscowość Chocz tel 574211168 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amade 26.08.2018 17:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Witam.Może ktoś mi doradzi jak ocieplić płytę tarasowa nad pokojem. I nie jest to prosta sprawa. Podstawowe ograniczenie to maksymalna wysokośc całego ew. systemu to 12cm- ograniczeniem są drzwi balkonowe. Gdzieś na forum spotkałem sie z pomysłami docieplenia sufitów od spodu, przy braku ocieplenia dachu i stropu nad pomieszczeniami. Czy takie ocieplenie od spodu nie spowoduje dodatkowych problemów? Myślałem również nad stopniowym zrobieniem izolacji-np.1m od drzwi lub mniej te powiedzmy 12 cm, a dalej więcej. No mam kłopot, bo to dobudowany pokój z wszelkimi błędami a w zimie to masakra.Płyta ma powierzchnię 4x6m, częściowo zadaszona. Był też pomysł by zamiast wylewki i płytek zastosować drewno, są różne wynalazki tarasowe. Każda rada na wagę złota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 26.08.2018 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Piana zamkniętokomórkowa natryskowo. Tylko robi się problem, co cienkiego na nią można bezpośrednio położyć.Drzwi balkonowe masz otwierane na zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amade 26.08.2018 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Do środka. Na termoizolację to tylko styrodur chyba wchodzi w rachubę bo najtwardszy. Pare lat temu była izilacja 5cm styropianu i 5-6cm wylewki, ale to była porażka, jak popękał beton styropian zawilgotniał. Jeszcze została tylko papa i ten szajsowaty lepik na gorąco. I to jeszcze muszę usunąć. Przed zimą chciałbym chociaż dobrze zaizolować beton przed wodą i ew. przykryć płytami 5cm no i przykryć może folią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 26.08.2018 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2018 Do środka. Na termoizolację to tylko styrodur chyba wchodzi w rachubę bo najtwardszy. 5cm izolacji to jest bardzo mało. 10 to jest dalej bardzo mało. Dlatego warto szukać materiału o najniższej lambdzie. Piana ZK ma lambdę w okolicach 0,022 - zdecydowanie to bym wybrał (chociaż drogie jak nieszczęście, ale na otarcie łez robi też za hydroizolację, jest wystarczająco twardy). To nie garaż, więc EPS 80 by wystarczył, a piana jest ze dwa razy twardsza. No i szukałbym okładziny, która z tym, czego wymaga pod sobą zajmie jak najmniej z dostępnej wysokości. Może tylko polimocznik na pianę ZK dać? A może legary wtopić trochę w pianę, pomalować czymś chroniącym przed UV i deski na to? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
amade 27.08.2018 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2018 (edytowane) Trochę przemyslałem temat. I najwazniejsza rzecz to dobre przygotowanie podłoza-czym zagruntować czy tez zabezpieczyc przed wodą? Folia w płynie,masa hydroizolacyjna dwuskładnikowa czy też jeszcze coś innego? Tak bym mógł na to położyć styropian- niektóre wynalazki reagują z nim. Myślę zrobić to tak-na dobrze przygotowane podoże dam EPS150 lub 200 10cm na kleju do płyt-cos w rodzaju pianki montażowej-na to płyty OSB też klejone, warstwa folii dobrej jakości, na to papa. O wykończeniu pomyśli sie w przyszłości. Podobne rozwiązanie widziałem w jednym z numerów Muratora tylko tam była wełna zamiest styropianu. Na dzień dzisiejszy bardzo potrzebuje rady o przygotowanie podłoża, bo wybór jest ogromny ale dobrze wybrać ogromnie trudno jak sie nie ma z tym na codzień do czynienia. Edytowane 27 Sierpnia 2018 przez amade ortografia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
irtherm 08.10.2018 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2018 (edytowane) Przed zimą to można jeszcze zrobić w tym roku. Roziwązanie poniżej zaproponowane nie jest to standardowe czy systemowe ale mamy tak zbudowane pare mniejszych tarasów i sporą balkonów i sprawdza sie. 1) Podłoże musi być równe wiec jesli są ubytki lub nierówności to szpachla do betonu cemntowa tj Sopro ATM 468/BOLIX SPN i wygładzamy, ewentualnie zaprawa do reprofilacji na większe ubytki. 2) Gruntowanie gruntem bitumicznym wodorozpuszczlnym i po wyschnięciu nakładamy bitum tez wodorozpuszczalny bez rozpouszczalników organicznych. Bitum tworzy warstwę hydroizolacyjną oraz paroizoalcyjna może nie doskonałą ale działa. 3) Przyklejenie płyt XPS (najlepiej o współczynniku lambda poniżej 0,030 W/m2K) - warto przetrzeć XPSa tarką do styropianu jesli nie jest ryflowany. Bitum najlepiej stosować dwuskałdnikowy z dodatkiem proszku cemntowego, cement wiąże wilgoć z bitumu i dzięki temu wysycha. Realnie tego XPS przy tych założeniach to wyjdzie 10 cm max. 4) Nałożyć I-szą warstwę siatki tj do ociepleń np AKE 145 w kleju cementowym do siatki najlepiej markowym np. Mapetherm, BOLIX U, Baumit Duocontact nie piachem z casto czy lera sprawdzaa się tez klej P9 z mapei 5) Po związaniu, nałożyć 2-gą warstwe kleju i zatopić siatke tylko tym razem w taki sposób żeby po zewnętrznym obwodzie utworzyć uskok pod blachę czy profile balkonowe. Uskok ma mieć 2-3 mm głębokości i szerokość 8—10 cm. profile czy blachę mocować do przy pomocy wkrętów (wkręty mocujemy do ślimaków wcześniej wkręconych do XPSa) 6) Zabezpieczyć połączenie blacha profile i połączenie ze ścianą taśmami wtopionymi w masie dwuskładnikowej – żadna folia w płynie . Dwuskładnikowe szlamy sprawdzone to Mapei Mapelastic, Schomburg Aquafin 2K, Bolix Hydro Duo. 7. Po wstępnym związaniu szlamu pod taśmami cała powierzchnie balkonu szpachlować masa dwuskałdnikową (szlamem) na min 2mm łącznie w dwóch warstwach. Pierwsza musi wyschnąć zwykle to 2 do 6h i można kłaść 2-gą warstwe. Po 2-3 dniach można kleić płytki nie za duże max 33x33cm i najlepiej jasne żeby się nie nagrzewały zbytnio. Fuga musi być min. 3 mm. Klej kasy min C2 i z oznczenim S1 . Profile balkonowe aluminiowe nie będą rdzewieć można kupić u producenta w renoplast.pl, sa tu filmy z montażu profili balkonowych. Film z nakłądania hydroizalcji i taśm w miare rozsądny jest tu: Jeśli nie profile ale blacha to tylko kwasówka (AISI 304 lub polskie oznaczenie 0H18N9) każda inna i tak zardzewieje. Te 10 cm XPSa będzie mało jeśli chodzi o zgodność z WT współczynnika U powinien on wynosić nie wiecj niż 0,18 W/m2K. Przy założeniu żelbetu 15 cm to tego XPS (0,03)) powinno być min. 17 cm. Ale na błędy projektowe nic się nie poradzi. Od środka ocieplić drugim 10 cm zabudować regipsami koniecznie z barierą paroszczelną z dobrej foli refleksyjnej. Można tez zamiast zabudowy pomalować sufit farbą z mikrosferami szklanymi, podniesie to temperaturę powierzchni o kilka stopni i nie powinno być problemów z grzybami od środka. Rady typu polimoczniki/paina etc mozna traktowac jako teorie kto w dzisiejszcych czasach przyjdzie z maszyną do natrysku polimocznika na pare m2 a płyty z pianki zabijaja ceną a wspołczynnki lambda zwykle jest prezentowana przed wyseznonowaniem zanim w porach CO2 zostanie zastapiony powietrzem. Edytowane 8 Października 2018 przez irtherm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.