map78 25.07.2014 15:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 (edytowane) Dwie najdroższe częsci kosztują 2600, a cała pompa 26000 zł Sprężarka za 1600zł ? Masz źródło ? mkm silesia tak podaje. Jest oficjalnym instalatorem Panasa, więc chyba wie co mówi;) Panas ma swoje sprężarki, nie żadne copelandy, itp więc i cena też może być inna:) A co do ceny samej pompy, to 26tys to kosztują te już dość drogie - cennik zaczyna się od 14tys. Edytowane 25 Lipca 2014 przez map78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.07.2014 15:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 (edytowane) mkm silesia tak podaje. Jest oficjalnym instalatorem Panasa, więc chyba wie co mówi;) Panas ma swoje sprężarki, nie żadne copelandy, itp więc i cena też może być inna:) A co do ceny samej pompy, to 26tys to kosztują te już dość drogie - cennik zaczyna się od 14tys. Ale ja piszę o Twojej, któa katalogowo kosztuje 26000, a dwie najważniejsze części 2600 A sprężarka, to jak się swego czasu orientowałem koszt 3600-4500zł, czyli tyle, co mały kociołek kondensacyjny I jakoś trudno mi uwierzyć, że Panasonic wkłada jakąś taniochę Tym bardziej, że jak ktoś wrzucił tutaj cennik części (Daikina, bodajże, albo Atlantica), to okazało się, że za cenę podstawowych części można by 1,5 pompy kupić Edytowane 25 Lipca 2014 przez fotohobby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.07.2014 16:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Ale ja piszę o Twojej, któa katalogowo kosztuje 26000, a dwie najważniejsze części 2600 A sprężarka, to jak się swego czasu orientowałem koszt 3600-4500zł, czyli tyle, co mały kociołek kondensacyjny I jakoś trudno mi uwierzyć, że Panasonic wkłada jakąś taniochę Tym bardziej, że jak ktoś wrzucił tutaj cennik części (Daikina, bodajże, albo Atlantica), to okazało się, że za cenę podstawowych części można by 1,5 pompy kupić Cena 1600zł dotyczyła właśnie mojej pompy - o ile dobrze pamiętam, ale w wolniejszej chwili jeszcze to sprawdzę. Ponad 3tys. to kosztują sprężarki Copellanda, a Panasonic nie tyle wstawia tanioche, co jest producentem swoich sprężarek, wiec i na więcej może sobie pozwolić. Nie wiem jak jest w przypadku Daikina, czy Atlantica, ale to znacznie droższe pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.07.2014 16:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 O proszę już znalazłem:)http://forum.muratordom.pl/showthread.php?226260-Pompa-ciep%C5%82a-powietrze-%E2%80%93-woda-z-spr%C4%99%C5%BCark%C4%85-Copeland-EVI-Scroll&p=6476580&viewfull=1#post6476580 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 25.07.2014 16:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 O proszę już znalazłem:) http://forum.muratordom.pl/showthread.php?226260-Pompa-ciep%C5%82a-powietrze-%E2%80%93-woda-z-spr%C4%99%C5%BCark%C4%85-Copeland-EVI-Scroll&p=6476580&viewfull=1#post6476580 Netto. Ty raczej zapłacisz brutto, a jak będziesz ją chciał samemu montować, w co wątpię, to dodaj 23%. Ogólnie dodaj do tej kwoty jakieś 1000-1500zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
map78 25.07.2014 16:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Netto. Ty raczej zapłacisz brutto, a jak będziesz ją chciał samemu montować, w co wątpię, to dodaj 23%. Ogólnie dodaj do tej kwoty jakieś 1000-1500zł. OK, ale kolega Brodowski tez zapewne podał ceny części do kondensata bez montażu, a ja się do tego odniosłem i porównałem do cen części swojej pompy. Nie chodzi tu o żadną licytację zresztą na razie się tym nie martwię, bo mam jeszcze 4 lata gwarancji:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 25.07.2014 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Ok, mkm może i kupuje w tej cenie, ale spróbuj ty ją kupić za tyle Sądzę że nawet bez montażu będzie to dla ciebie jakieś 2500-3000zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 27.07.2014 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2014 Z powietrznymi ci nie doradzę, natomiast gdybyś sam zrobił sobie dolne źródło, to taki budżet powinien wystarczyć na gruntową. Liwko mógłbyś rozwinąć temat może byc jakis link lub pw co i jak. Jeśli chodzi o wykopy i układania kanalizy czy wodociągów to nie ma problemu, nie jest to mi obce. minikoparkę też obsługiwałem U mnie woda jest metr pod gruntem czyli warunki chyba ok tylko działki wolnej mam z 20x35m w prostokącie a chciałbym zmieścić jeszcze gwc. Parametry izolacyjno/powierzchniowe domku mamy prawie identyczne a kwota rachunku ze stopki robi wrażenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 27.07.2014 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2014 To nie apteka. Nadmiar (niewielki) mocy mu nie zaszkodzi. Będzie z zyskiem dla portfela przy większym wykorzystaniu taniej taryfy. Moze i nie, nadmiar mocy jezeli nie wiąze sie z dodatkowym kosztem nie zaszkodzi, ale jezeli ma kosztowac to warto jednak przeliczyc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 27.07.2014 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Lipca 2014 Liwko mógłbyś rozwinąć temat może byc jakis link lub pw co i jak. Tu masz kopalnie wiedzy: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?152498-Instalacja-pompy-ciep%C5%82a-quot-tymi-r%C4%99cami-quot-robiona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 28.07.2014 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Ok dzięki. Jest co czytać.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.07.2014 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Liwko mógłbyś rozwinąć temat może byc jakis link lub pw co i jak. Jeśli chodzi o wykopy i układania kanalizy czy wodociągów to nie ma problemu, nie jest to mi obce. minikoparkę też obsługiwałem U mnie woda jest metr pod gruntem czyli warunki chyba ok tylko działki wolnej mam z 20x35m w prostokącie a chciałbym zmieścić jeszcze gwc. Parametry izolacyjno/powierzchniowe domku mamy prawie identyczne a kwota rachunku ze stopki robi wrażenie. Masz mnóstwo miejsca i na DZ i na GWC (zresztą możesz zrobić to razem). Zakop na 600m2 rurę, dodaj rozdzielacz, zalej glikolem i masz DZ i GWC. Zamów PC z kotłownią i po robocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 28.07.2014 10:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 (edytowane) Masz mnóstwo miejsca i na DZ i na GWC (zresztą możesz zrobić to razem). Zakop na 600m2 rurę, dodaj rozdzielacz, zalej glikolem i masz DZ i GWC. Zamów PC z kotłownią i po robocie. Poszedł bym zdecydowanie dalej z rozwinięciem Twojej tezy. On ma sporo miejsca na DZ poziome bez GWC. Przy takim koszcie kWh jaki uzyska z samej PC gruntowej już GWC jest dla mnie zbyteczne - relacja kosztów do efektów. Na GWC wielu się przepjechało, efekt GWC jest dopiero dobrze widoczny w domach bliskich pasywnym. Całe miejsce na GWC wg. mnie jest 5x lepiej przeznaczyć na dodatkowe 30 czy 50mb rury do PC. Kolego - autorze wątku. Na szybko. PC PW to dziś koszt ok 25-27 tys. Pompa (1 lub 3 fazy), zasobnik Galmet Maxi 300L, armatura, kotłownia. zaś Polska PC to koszt ok 15 tys, zasobnik Gamlet Maxi 300L to 2,5 tys. Rurki, glikol, rozdzielacz to i LOKALNY hydraulik który to nabije i przetestuje szczelność to 5 tys. Jak dobrze pójdzie to w tej 5 tys masz koparkę, jak nie dołożysz 1 tys. Razem 23,500 plus montaż. Cena od 25 do 27 tys zależy co wynegocjujesz i z kim. Zaś COP powietrznej a DZ poziomego to duża różnica na korzyć poziomego. Samo DZ poziome dobrze zrobione to inwestycja na lata, wymiana glikolu i chodzi to do śmierci. PC też prostsza do naprawy. Wg. mnie to dziś najlepszy cenowo i efektywnie system grzania domu i CWU. Żebym miał na to warunki glebowe to na nic innego bym nie spojrzał! Edytowane 28 Lipca 2014 przez lukasza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.07.2014 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 On ma sporo miejsca na DZ poziome bez GWC. Przy takim koszcie kWh jaki uzyska z samej PC gruntowej już GWC jest dla mnie zbyteczne - relacja kosztów do efektów. Na GWC wielu się przepjechało, efekt GWC jest dopiero dobrze widoczny w domach bliskich pasywnym. Całe miejsce na GWC wg. mnie jest 5x lepiej przeznaczyć na dodatkowe 30 czy 50mb rury do PC. Zgadzam się z tym. Sam mam zakopane 150mb rury, mam chłodnicę, ale jakoś nie chce mi się tego poskładać. Przy PC gra nie warta świeczki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
malux20 28.07.2014 11:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 gruntowa pozioma to w okolicach 20-22przy cenie 25kombinowałbym z powietrzną za 15-17oczywiście o domkach do 130 m2 5-6 litrowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 28.07.2014 14:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Z tym gwc to zależało mi tylko żeby nie zamarzał zimą reku. Obecnie w kotłowni mam wyprowadzona kanalizę 200 z chudziaka która przechodzi przez bloczki nad ławą. Planowany był prosty rurowiec ale może lepiej wykorzystać kanał własnie na przejście rurkek DZ. Tylko czy 200mm nie będzie za ciasne? Rozdzielacz wolałbym zrobić w kotłowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 28.07.2014 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Z tym gwc to zależało mi tylko żeby nie zamarzał zimą reku. Obecnie w kotłowni mam wyprowadzona kanalizę 200 z chudziaka która przechodzi przez bloczki nad ławą. Planowany był prosty rurowiec ale może lepiej wykorzystać kanał własnie na przejście rurkek DZ. Tylko czy 200mm nie będzie za ciasne? Rozdzielacz wolałbym zrobić w kotłowni. Będzie za ciasno. Jak możesz to zrób drugą taką rurę nieco odsuniętą od tamtej. W jednej zrobisz dojścia a w drugiej wyjścia DZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
laskim 28.07.2014 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Trzeba będzie rozkuć chudziaka i jakoś sie przebić przez scianke fundamentowa ale to sie da zrobic. Jaka jest min odległość między prostymi odcinkami rur? Od domu do granicy mam 4,5m dalej tak będą szły wzdłuż domu jakies 10m do własciwej części dzialki 20x35m gdzie będą kolektory spiralne. Czy dojscia mogę kłaść razem a osobno wyjscia drugim rowem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Pyxis 28.07.2014 15:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Jesli mozesz, to dobiegi od strony zimnej i cieplej daj w osobne rowy. Przy samym domu zimna strone wsadz w otuline (na dlugosci jakis 2-3m od sciany fundamentowej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasza 28.07.2014 16:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Lipca 2014 Dajesz 2 rowy przez 10 metrow zwane dobiegami. Rów zimny 0,5m od granicy. Rów ciepły od niego 2 metry od strony fundamentu. Potem wychodzisz na te 20x35. Robisz 4 pętle. Każda 4x35. W sumie 4xok 140mb. Dochodzą dobiegi i razem od 160 do 190 nitka. Dla mniejszych oporów daj koniecznie rureki 40 stke. Olej GWC bo żal na nie miejsca a to kilkadziesiąt złotych przeciw zamrożeniu dolozysz. Będzie Cię stać jak tanio zrobisz PC z DZ poziomym i za mała kasę ogrzejesz dom. Jak dla mnie ideał. Jak masz kasę to zamiast GWC daj z 2 klimakonwektory w wybranych miejscach i masz ładna, szybką, sprawno i mega tania w eksploatacji klime. Koszt to sama pompa obiegową a ty grzejesz DZ latem. Tylko za wczasu trzeba przemyśleć o odprowadzeniu skroplin.Takie DZ to jeszcze twoje wnuki bedą użytkować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.