romanik99 01.11.2016 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 (edytowane) Masz tak duży dom że potrzeba 2 skrzynki? w sumie to nie. wrzuce rzuty parteru i pietra to pogadamy o nim. są one po jakiejs tam mojej zgrubnej adaptacji. z jednego pokoju na parterze wydzieliłem takie pomieszczenie gospodarcze/magazynowe (nie mam piwnicy a gdzieś takich pomieszczeń nigdy nie jest za wiele) i w nim jest reku. Wejście od nieogrzewanego garażu. jeszcze nie mam wizji czy go ogrzewać i jak wentylować. na parterze też jest kotłownio/pralnia i tam bedzie chyba grawitacja/ chyba że mnie wybijecie z tego pomysłu. planuje ogrzewać gazem, podłogówka w całym domu. W salonie nie będzie "kopciucha". Wstępnie wrysowałem anemostaty. kolor czerwony nawiew, niebieski wywiew. Jedno kółko to jedna rura 75mm. Czy można tak blisko lokalizować czerpnię od wyrzutni? Czy ilości rur poprawne? Poniżej rzuty, pomóżcie mi w lokalizacji skrzynek rozgałęźnych (Północ jest od góry rysunku): https://zapodaj.net/189cd7f79c959.jpg.html https://zapodaj.net/f06199f4be2f6.jpg.html Edytowane 1 Listopada 2016 przez romanik99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redblack 01.11.2016 12:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Opcja 2. Można prosić o uzasadnienie dlaczego ta opcja jest lepsza (pod kątem skuteczności wentylacji) niż opcja 3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romanik99 01.11.2016 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Dla mnie tez to jest dziwne. bo dla skutecznosci wentylacji to nie ma znaczenia czy opcja 2 i 3 ale dla skutecznosci docieplenia stropu opcja 3 bedzie duzo lepsza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 01.11.2016 13:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 Dla mnie tez to jest dziwne. bo dla skutecznosci wentylacji to nie ma znaczenia czy opcja 2 i 3 ale dla skutecznosci docieplenia stropu opcja 3 bedzie duzo lepsza Nie chodziło mi o skuteczność wentylacji lecz o obłożenie kanałów izolacją. Opcja 2 jest najlepsza niż zabawa z izolowaniem kanałów na strychu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 01.11.2016 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 w sumie to nie. wrzuce rzuty parteru i pietra to pogadamy o nim. są one po jakiejs tam mojej zgrubnej adaptacji. z jednego pokoju na parterze wydzieliłem takie pomieszczenie gospodarcze/magazynowe (nie mam piwnicy a gdzieś takich pomieszczeń nigdy nie jest za wiele) i w nim jest reku. Wejście od nieogrzewanego garażu. jeszcze nie mam wizji czy go ogrzewać i jak wentylować. na parterze też jest kotłownio/pralnia i tam bedzie chyba grawitacja/ chyba że mnie wybijecie z tego pomysłu. planuje ogrzewać gazem, podłogówka w całym domu. W salonie nie będzie "kopciucha". Wstępnie wrysowałem anemostaty. kolor czerwony nawiew, niebieski wywiew. Jedno kółko to jedna rura 75mm. Czy można tak blisko lokalizować czerpnię od wyrzutni? Czy ilości rur poprawne? Poniżej rzuty, pomóżcie mi w lokalizacji skrzynek rozgałęźnych (Północ jest od góry rysunku): https://zapodaj.net/189cd7f79c959.jpg.html https://zapodaj.net/f06199f4be2f6.jpg.html Nie mam za bardzo jak popatrzeć na zdjęcia ale sprawa pierwsza nie łączymy wentylacji grawitacyjnej z mechaniczną, chyba że pomieszczenie szczelnie oddzielamy. Ale w pralni dałbym nawiew. Jak będzie tam kondensat to nawiew może byc podobnie jak wywiew. Tak czy owak trzeba dążyć do jak największej szczelności domu. Nie robić niepotrzebnie dziur. Czerpnia najlepiej od północy wyrzutnia najlepiej w dachu. Nie obok siebie. Co do grzania to warto zacząć od dobrej izolacji a potem tanio można ogrzewać prądem nawet i taniej niż gazem. Fanem gazu nie jestem. Ja grzeje pompa p-p plus grzejniki koszt za październik 92 zł na 100m2 słabo izolowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
romanik99 01.11.2016 18:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Listopada 2016 No wlasnie trzeba by na te rzuty popatrzec. tam jest tylko blad bo wejsce do pralni/kotlowni jest wrysowane od garazu bo taki kiedys mialem zamysl ale bedzie ono od przedsionka/wiatrolapu. Do kotla gazowego bedzie komin i przy nim beda 2 przewody wentylacyjne. jeden do takiej mini piwniczki pod schodami, jeden do garazu i jeden do kotlowni. Ta kotlownia bedzie oddzielona szczelnymi drzwiami od wiatrolapu. ale rownie dobrze moglbym zrobic tam mechaniczna ale czy wtedy dawac tam nawiew? Chyba nie. nie wiem z reszta. Najbardziej przemawia do mnie jednak grawitacja. zobaczcie na rzuty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 08.11.2016 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 WitamMam ułożone zielone pe-flexy na piętrze na stropie, ma to byc w warstwie styro. Przy pracach tynkarskich wykonawca uszkodził mi jedną taką rure - jest pęknięcie od góry, ledwo dostrzegalne ale jest - coś im spadło chyba na rure. Jak to można naprawić ? Kanały fi 50. Widzę na necie że są w tym systemie mufy do łączenia rur czyli mógłbym wyciąć ten odcinek i wstawić mufkę. Tyle że nie widze uszczelek do tych muf więc nie bardzo wiem jak to ma być szczelne... Są uszczelki 75, 110 ale fi 50 nie widziałem nigdzie... Przy rozdzielaczach takie uszczelki były juz w zestawie na złączach. Jakby ktoś mógł powiedziec gdzie takie uszczelki można kupić albo mufę razem z uszczelkami ? Chyba że jest inny sposób naprawy poza wymianą całego odcinka rury (nie mam z resztek tak długiego, a kupowanie 50m to bezsens). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 08.11.2016 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Witam Mam ułożone zielone pe-flexy na piętrze na stropie, ma to byc w warstwie styro. Przy pracach tynkarskich wykonawca uszkodził mi jedną taką rure - jest pęknięcie od góry, ledwo dostrzegalne ale jest - coś im spadło chyba na rure. Jak to można naprawić ? Kanały fi 50. Widzę na necie że są w tym systemie mufy do łączenia rur czyli mógłbym wyciąć ten odcinek i wstawić mufkę. Tyle że nie widze uszczelek do tych muf więc nie bardzo wiem jak to ma być szczelne... Są uszczelki 75, 110 ale fi 50 nie widziałem nigdzie... Przy rozdzielaczach takie uszczelki były juz w zestawie na złączach. Jakby ktoś mógł powiedziec gdzie takie uszczelki można kupić albo mufę razem z uszczelkami ? Chyba że jest inny sposób naprawy poza wymianą całego odcinka rury (nie mam z resztek tak długiego, a kupowanie 50m to bezsens). Mufa i taśma i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 08.11.2016 06:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Ale jak to ma być szczelne? W mufie spotkają sie dwie twarde rurki i szczelina na łaczeniu będzie 5 razy większa niż to malutkie pęknięcie które teraz mam. Ta taśma przeciez też nie bedzie szczelna jak przyjdzie temperatura z podłogówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 08.11.2016 07:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Ale jak to ma być szczelne? W mufie spotkają sie dwie twarde rurki i szczelina na łaczeniu będzie 5 razy większa niż to malutkie pęknięcie które teraz mam. Ta taśma przeciez też nie bedzie szczelna jak przyjdzie temperatura z podłogówki. Rozcinasz, łączysz rury taśmujesz dobrze. To będzie zalane betonem zgadza się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 08.11.2016 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Będzie pod betonem w warstwie styropianu, to powietrze będzie miało gdzie wiać... chyba jednak będę musiał wymienić cały ten odcinek, może kupie takie koncowki od kogos okolo 5m. Da się to łatwo wypiać ze skrzynki rozdzielającej i skrzynki nad enemostatem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 08.11.2016 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Będzie pod betonem w warstwie styropianu, to powietrze będzie miało gdzie wiać... chyba jednak będę musiał wymienić cały ten odcinek, może kupie takie koncowki od kogos okolo 5m. Da się to łatwo wypiać ze skrzynki rozdzielającej i skrzynki nad enemostatem ? Jak się tak boisz to nawal tam silikonu odpowiedniego, otaśmuj, przypiankuj itd. Masz zdjęcie tego? Ja tutaj nie widzę problemu większego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Beskidziak 08.11.2016 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Będzie pod betonem w warstwie styropianu, to powietrze będzie miało gdzie wiać... chyba jednak będę musiał wymienić cały ten odcinek, może kupie takie koncowki od kogos okolo 5m. Da się to łatwo wypiać ze skrzynki rozdzielającej i skrzynki nad enemostatem ? Robiłem jedno takie łączenie koszulką termokurczliwą, tylko trzeba uważać z grzaniem...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiupl 08.11.2016 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Dokładnie, jak Beskidziak. W dobrym elektrycznym kupisz termokurcz fi50 i więcej, zaciśnie się i nic tego nie ruszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
yasiek 08.11.2016 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Podjedz do mnie, nie masz daleko to odsprzedam Ci po kosztach potrzebną długość, zostało mi dość sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 08.11.2016 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Żeby dać termokurczliwą to musialbym wypiać rure z jednej strony, wytargać ja aż do feralnego miejsca i dopiero podgrzewać. To już chyba łatwiej owinać taśmą aluminiową i dla pewnosci dać troche silkonu między te karby. Dla całkowitej pewności myślałem jeszcze o dętce z jakiegos motoru i skręcenie je obejmami metalowymi z obu stron pęknięcia, ale ta metoda tez wymaga wypięcia rury z jednej strony.Zdjęcie nic nie wniesie bo ta ryse ledwo co widać- może w trybie makro by była widoczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 08.11.2016 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 (edytowane) Żeby dać termokurczliwą to musialbym wypiać rure z jednej strony, wytargać ja aż do feralnego miejsca i dopiero podgrzewać. To już chyba łatwiej owinać taśmą aluminiową i dla pewnosci dać troche silkonu między te karby. Dla całkowitej pewności myślałem jeszcze o dętce z jakiegos motoru i skręcenie je obejmami metalowymi z obu stron pęknięcia, ale ta metoda tez wymaga wypięcia rury z jednej strony. Zdjęcie nic nie wniesie bo ta ryse ledwo co widać- może w trybie makro by była widoczna. Ja łączenie PE-flex/mufa (po przeczyszczeniu powierzchni) owijałem najpierw taśmą alu zbrojoną, a na to owinięcie klasyczną taśmą DUCT. Nie wiem co by się z tym miało dziać pod podłogą... Zawsze można dorzucić jeszcze ze 4 trytki i "rundkę" Corofixem, tylko czy nie szkoda taśmy...? Edytowane 8 Listopada 2016 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 08.11.2016 22:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Ja łączenie PE-flex/mufa (po przeczyszczeniu powierzchni) owijałem najpierw taśmą alu zbrojoną, a na to owinięcie klasyczną taśmą DUCT. Nie wiem co by się z tym miało dziać pod podłogą... Nic, i o tym od samego początku pisze! Ale jak kolega się boi to można mu podawać pomysły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 09.11.2016 07:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 uszkodzona jest wewnętrzna czy zewnętrzna powłoka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dwiecegly 09.11.2016 22:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Pęknięta jest wyraźnie zewnętrzna powłoka tak że widać pod zielonym biały materiał, na 80% jest pęknięcie także w wewnętrznej warstwie. Owinąłem to taśmą duct, zwykla aluminiowa nawet nie udaje że jest mocna. MYślę że będzie dobrze bo po naciągnięciu taśmy fajnie weszła między garby i chyba bedzie szczelne. Szkoda że po wylewce nie bedzie mozliwości poprawy tego w razie czego.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.