Tomasz Brzęczkowski 21.08.2015 13:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Ależ zrozumiałem - pisząc "dobry" pisałem o swoich wymaganiach. Jakie to wymagania (czyli jaki dom) nie opisywałem ponieważ nie było to istotą dyskusji - napisąłem że szukam czegoś podobnego tylko z innym układem wyprowadzeń. Skoro już jednak dyskusja zeszła na ten temat to przestawię jak wygląda u mnie sytuacja: Nowy dom w technologii szkieletowej, przywoicie ocieplony i uszczelniony, ogrzewanie co gazowe, brak GWC i klimatyzacji. Z obserwacji już wiem ze chcę żeby był automatyczny bypass - na lato (a dokladnie letnie noce). Nagrzewnica chcę żeby była bo nie odpowiada mi system rozmrażania polegający na wyłaczaniu nawiewu (kominek + podciśnienie...) Odzysk ciepła z wentylacji wymyślono po to, by nie robić centralnego. Ogrzewanie centralne produkuje więcej ciepła niż potrzeba. Im mniej potrzeba tym ta różnica jest większa. Tak więc ogrzewanie nie uwzględni różnicy, między wymiennikiem 60-70% a 90% .Automatyka w poszczególnych pokojach jest bardzo mało dokładna, a dom szkieletowy ma dość małą akumulację, dlatego w takich domach, gdy ktoś się upiera przy drogim i mało komfortowym ogrzewaniu, znacznie lepiej sprawdzi się wymiennik krzyżowy. Zapobiegnie wzrostom temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 21.08.2015 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Jakim wzrostom temperatury ?Mam CO gazowe, wymiennik przeciwpradowy i stabilną temperaturę.Możesz mi powiedzieć po co miałbym stosować wymiennik krzyżowy ?Żeby mi zimą z anemostatow wialo 14C, zamiast 18C, a kocioł pracował 8.5h na dobę zamiast 8h ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 21.08.2015 13:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2015 Jakim wzrostom temperatury ? Mam CO gazowe, wymiennik przeciwpradowy i stabilną temperaturę. Możesz mi powiedzieć po co miałbym stosować wymiennik krzyżowy ? Żeby mi zimą z anemostatow wialo 14C, zamiast 18C, a kocioł pracował 8.5h na dobę zamiast 8h ? Może Panu ściana stabilizuje temperaturę. Pomiar temperatury w poszczególnych pokojach jest mało precyzyjny. A straty instalacji rosną wraz ze zmniejszeniem potrzeb. Przy braku strat instalacji, i reku 90% powinien Pan zużywać 20 kWh/m2 na ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 25.08.2015 09:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Witam, jak się ma WM z rekuperacją do biokominka? Nie ma przeciwskazań? Trzeba zastosować się do specjalnych norm itp czy tylko dobrze zrobić WM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fotohobby 25.08.2015 11:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 WM nic nie ma do biokominka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 25.08.2015 12:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 WM nic nie ma do biokominka Oj, nie uogólniałbym tak. Wentylacja mechaniczna nie zawsze jest z rekuperacją. Wielu ludzi wentylację mechaniczną kojarzy z mechanicznym wywiewem. Nawet w pytaniu jest : czy tylko dobrze zrobić WM?. WM wywiewna, będzie fatalnie współpracować z każdym kominkiem. Natomiast WM z odzyskiem ciepła, może być, pod warunkiem, że układ rozmrażania nie polega na wyłączaniu nawiewu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rgal 25.08.2015 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 Biokominek nie ma odprowadzenia spalin kominem na zewnątrz więc rodzaj zastosowanej wentylaji nie powinien tu mieć znaczenia. Pytanie jaka powinna być wymiana powietrza przy takim urządzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_artur_ 25.08.2015 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2015 a co ma biokominek do WM? to jakbyś pytał czy możesz kilka świeczek zapalić.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misq 31.08.2015 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2015 (edytowane) Mam dylemat do mojej samorobnej wentylacji - gdzie najlepiej będzie zrobić wyrzutnię? Pomieszczanie techniczne gdzie będzie rekuperator ma dwie ściany zewnętrzne - na szczytowej od strony północnej chcę dać czerpnię. Do wieńca drugiej ściany od zachodu przymocowany jest daszek/wiata na samochód - na tej ścianie ma być wyrzutnia. Zastanawiam się nad takimi możliwościami jej umiejscowienia: 1. Po prostu przez ścianę - chociaż takie umiejscowienie jest najprostsze to boję się że będzie ciekło mi z wyrzutni i oszpeci elewację http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=329207&d=1441053167 2. Pod wieńcem przejść do konstrukcji wiaty i tam dać kolanko w dół: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=329200&d=1441051542 3. Analogicznie jak wcześniej tylko dać kolanko w górę i kominek dachowy na daszku wiaty http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=329201&d=1441051565 Który wariant będzie najlepszy? Z góry dziękuje za wszelką pomoc Edytowane 31 Sierpnia 2015 przez misq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinollosso 01.09.2015 07:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2015 Witam, Czy warto zostawić przepusty przy zalewaniu stropu monolitycznego na anemostaty? jakiś wstępny pomysł jest gdzie by się znajdowały ( na podstawie ofert z różnych firm i forum) czy lepiej odpuścić ?z jednej strony widać oszczędności (późniejsze kucie to dużo pracy, lub wynajem sprzętu do wiercenia), z drugiej natomiast gdy coś się zmieni to dziury zostaną bezużyteczne. Ma ktoś doświadczenie w tym temacie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 01.09.2015 08:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2015 @misq, podobno opcja 3 jest najlepsza (uzględnij ew. śnieg), większość ludzików na forum ma jednak opcję 2 @marcinollosso, warto. Ale co, jak i gdzie to było na forum ze sto razy, wysil się, poszukaj i poczytaj, np.:https://www.google.pl/search?hl=pl&q=site:forum.muratordom.pl wentylacja przepusty stropa jak się nie chce to zatrudnij fachowca za pieniądze albo idź na żywioł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamihi 01.09.2015 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2015 marcinollossoKucie nie jest takie straszne , ( ponawiercasz i pójdzie) Z drugiej strony jak wiesz gdzie chcesz te otwory to powstawiaj sobie rury na etapie wylewania , Wybór należy do ciebie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 07.09.2015 06:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Mam pytanie: czy zastosowanie rury metalowej lub pcv dużo zmniejszy stawiany opór przelatującemu powietrzu zamiast rury spiro lub termoflex przy tej samej średnicy wewnętrznej. Oczywiście każda z nich ocieplona 2cm wełną i folią alu. Odległości 2..4m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 07.09.2015 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2015 Mam pytanie: czy zastosowanie rury metalowej lub pcv dużo zmniejszy stawiany opór przelatującemu powietrzu zamiast rury spiro lub termoflex przy tej samej średnicy wewnętrznej. Oczywiście każda z nich ocieplona 2cm wełną i folią alu. Odległości 2..4m. kanały do wentylacji domowej są "chropowate" by zmniejszyć opór i szumy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 07.09.2015 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2015 [ATTACH=CONFIG]329831[/ATTACH] kanały do wentylacji domowej są "chropowate" by zmniejszyć opór i szumy.Szumy tak, opór nie, nieuku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ferrit 08.09.2015 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2015 A dla klimatyzacji kanałowej lepsze są jakie: spiro, gładkie pcv czy metalowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 08.09.2015 11:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2015 A dla klimatyzacji kanałowej lepsze są jakie: spiro, gładkie pcv czy metalowe ? Ponieważ jest tam wilgoć to najlepsze są ze srebrem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
garbaty 08.09.2015 19:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Września 2015 Witam proszę o opinię na temat tego projektu WM powierzchnia wentylowana budynku 238,77 m2 kubatura 644,68 m3 nawiew 390 m3/h 7 anemostatów wywiew 390 m3/h 7 anemostatów rury do i za reku do rozdzielaczy spiro z rozdzielaczy smart-flex fi 90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 09.09.2015 05:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2015 Złe założenia, nie zbilansuje Pan wentylacji, wywiewy mogą być w łazienkach i mniejszy w kuchni. Dając wywiew poza łazienkami, "zabiera" się im powietrze. Wentylacja to 20 do maksymalnie 30m3/h na osobę, kubatura nie ma znaczenia. Tyle samo powietrza zużywamy w dużej rezydencji, jak i w kawalerce. Przy tak źle zrobionej wentylacji, ma Pan do wyboru, za sucho w pokojach lub grzybek w łazienkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
garbaty 09.09.2015 08:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2015 to znaczy że anemostaty z korytarza na piętrze i wiatrołapu wyrzucić? a średnice rur fi 200 i fi 90 smart-flex mogą być. zaproponowano mi do tego centralę Onyx Classic 550 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.