Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Viessmann Vitodens 200W problem z taktowaniem (ciągłe włączanie/wyłączanie)


reiner

Recommended Posts

... Co do pracy kotła potrzymuję zdanie, że opisana praca jest zgodna z założerniami projektanta tego urządzenia.

 

To zmieńcie założenia albo projektanta.

Albo zapytajcie się tańszej konkurencji jak im się udaje zrobić to, co wam nie wychodzi.

Ewentualnie uczciwie poinformujcie potencjalnych klientów, że zejście poniżej 2 kW jest możliwe ale teoretycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 596
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

ale jakiego rozwiązania oczekujesz od producenta. My stworzyliśmy sytem który wg nas działa prawidlowo. Kocioł ma miec możliowść głebokiego schodzenia z moca ale jednoczesnie ma gwarantować długa i bezawaryjną pracę. Dla nas sytem na tą chwilę jest OK. Być może w przyszlości będą robione zmiany wraz z kolejnymi generacjami kotłów.

 

Uwazam ze Piec jest dobry i nie nalezy szukac rozwiazania po stronie pieca. Kocial ma mozliwosc glebokiego schodzenia z moca ale z powodu zle dobranego systemu spalinowo-powietrznego nie jest w stanie tego zrobic.

 

Ja mam pionowy wyzut spalin Viessmann i piec Viessmann. Wyzut spalin nie zapewnia mozliwosci glebokiego schodzenia moca pieca z powodu zalaczania sie zabezpieczenia przed zdmuchnieciem palnika.

 

Producenie Viessman - zaprojektoj modyfikacje systemu spalin !!! Jakas wkladke w przewod spalinowy ktora bedzie bezpieczna dla pieca a zarazem zniweluje "przeciagi" w kominie. (Strazak nie dziala - juz probowalem)

 

Proste. Jak wam sie uda to ja to kupie na 500zl zamontuje i bedziecie mieli zadowolonego klienta ktory bedzie polecal wasz sprzet a nie narzekal ze nie dziala. Bo jak narazie za dobrze to nie dziala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem, opisany proces działania kotła jest jak najbardziej prawidłowy. Dzięki niemu mamy możliwość osiągnięcie najwyższej modulcji na rynku przy jednoczesnym zagwarantowaniu długiej, bezawaryjnej i bezpiecznej pracy urządzenia, co jest priorytetem. Temat uważam za wyczerpany, zatem jeśli mają Państwo jeszcze jakieś pytania pozostaję do dyspozycji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w podpisie wstawiłeś że masz koszcioł Vitodens 222-F typ B2TB który ma moc min. 2,4 kW dla kotła o mocy max 19kW (4,5 kW dla kotłów o mocy 26 i 35 kW) oraz nie mają czujnika pomiaru przepływu więc chyba coś ściemniasz...

 

No chyba nie?

 

Zoba pegaz. Moja stopka: Viessmann 222-F B2TB 1,8-35kW

 

To moj piec:

thumbnail_IMG_7414.jpg

 

A to Instrukcja obslugi:

 

thumbnail_IMG_8038.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już pisałem, opisany proces działania kotła jest jak najbardziej prawidłowy. Dzięki niemu mamy możliwość osiągnięcie najwyższej modulcji na rynku przy jednoczesnym zagwarantowaniu długiej, bezawaryjnej i bezpiecznej pracy urządzenia, co jest priorytetem. Temat uważam za wyczerpany, zatem jeśli mają Państwo jeszcze jakieś pytania pozostaję do dyspozycji.

 

 

Wiekszosc sie z tym tutaj zgadza. Tu nie chodzi o piec tylko system odprowadzania spalin Viessmann nie zapewnia niezaburzonego przeplywu co negatywnie wplywa na piec.

 

Nie naprawiajcie pieca bo jest dobry, zorganizujcie odpowiednie odprowadzenie spalin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Mieszkam w b. wietrznej okolicy, czasem aż huczy w wentylacji grawitacyjnej, obawiałem się o 200W, ale póki co to wydaje mi się że go nie gasi, ale tę zmuszę coś wymyśleć....

Niestety miałem kilka dziwnych zachowań kotła, tzn zamiast schodzenie do 10%, to schodziłnp. tylko do 20% wyłączał się i po załączeniu b. ostro przegrzewał na maxa i znowu się wyłączał -musze się temu głębiej przyjrzeć, bo temat istotny.

 

200W + Vitotrol200 -nagła zmiana po 2 latach -od wczoraj pokazuje księżyc dla stref zredukowanych -nigdy tego nie pokazywał...

Okazuje się , że zaktualizował mi się viCare i najprawdopodobniej przez niego soft kotła -możliwe?

W obu softach zauważam sporo zmian -np. w kotle jest możliwość wyłączenia zabezp. przeciw zamarzaniu :)

Edytowane przez daniel.w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vitotrol może pokazywać 2 ikony

słoneczko - jeżeli kocioł pracuje w trybie normalmym

księżyc - jeżeli kocioł pracuje w trybie zredukowanym

 

wszystko zgodnie z instrukcją obsługi. str. 8:

https://webapps.viessmann.com/vibooks/api-internal/file/resources/technical_documents/PL/pl/VBA/5458461VBA00002_1.PDF?#pagemode=bookmarks&zoom=page-fit&view=Fit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To ja tylko opiszę swoje doświadczenia z taktowaniem i modulacją, niestety tematem zainteresowałem się dopiero w 3 roku eksploatacji. Czy kocioł pracował u mnie od początku źle... nie sądzę, ale teraz nie jestem stanie tego odtworzyć. Po 3 latach sytuacja wyglądała tak że z modulacją nie schodził poniżej 25%, liczba zapłonów na dobę w okolicach 60-70.

Reasumując po wizycie serwisu fabrycznego problem został rozwiązany. W moim przypadku winna okazała się głównie elektronika pieca. Na szczęście u mnie nie ma problemu z kominem chociaż ten jest dość nietypowy bo ma po drodze 2 kolana 90% ale dzięki temu zakładam, że nie ma problemów z zawirowaniami i odprowadzeniem spalin. Poza tym moje testy wykluczyły komin jako przyczynę problemu, serwis zresztą to potwierdził. W chwili obecnej moduluje bez problemu do 11%, Liczba zapłonów spadła do 8-10 na dobę gdzie gdzie ok 5 idzie na podgrzewanie wody w zasobniku. Kocioł pracuje na 2 temperaturach normalna i zredukowana o 2 stopnie na noc.

 

Generalnie chciałem tutaj podziękować firmie Viessmann za uczciwe podejście i rozwiązanie problemu. Natomiast tak świadomych użytkowników tego kotła jest niestety niewielu i powiedzmy szczerze 98% użytkownik nie monitoruje pracy tego pieca, a sprzęt jest super co by o nim nie powiedzieć tylko trzeba mieć świadomość że musi mieć idealne warunki pracy (komin) Niestety większość instalatorów nie ma o tym pojęcia, czasem zdarza się wręcz, że wiedza użytkowników w kwestii kodowania i ustawienia pieca jest większa niż instalatorów, ale cóż dziś takie czasy, liczy się szybki pieniądz. Jak popsute to wyrzucić i kupić nowy. Niestety dotyczy to każdej dziedziny naszego życia ot takie chore czasy.

Mimo wszystko sprzęt godny polecenia i gdyby będę potrzebował postawić nową kotłownię to skorzystam z oferty firmy Viessmann. Pozatym trzeba mieć trochę szczęścia mi trafiła się super pomocna lokalna firma instalacyjna którą polecam wszystkim z czystym sumieniem (Warszawa i okolice) no i serwis fabryczny stanął na wysokości zadania za to wszystko duży plus. Wiadomo pierwsze urządzenie sprzedaje salon, kolejne serwis...

Pozdrawiam

 

PS Ktoś wie jak w aplikacji mobilnej przestać zużycie kwH na m3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To ja tylko opiszę swoje doświadczenia z taktowaniem i modulacją, niestety tematem zainteresowałem się dopiero w 3 roku eksploatacji. Czy kocioł pracował u mnie od początku źle... nie sądzę, ale teraz nie jestem stanie tego odtworzyć. Po 3 latach sytuacja wyglądała tak że z modulacją nie schodził poniżej 25%, liczba zapłonów na dobę w okolicach 60-70.

Reasumując po wizycie serwisu fabrycznego problem został rozwiązany. W moim przypadku winna okazała się głównie elektronika pieca. Na szczęście u mnie nie ma problemu z kominem chociaż ten jest dość nietypowy bo ma po drodze 2 kolana 90% ale dzięki temu zakładam, że nie ma problemów z zawirowaniami i odprowadzeniem spalin. Poza tym moje testy wykluczyły komin jako przyczynę problemu, serwis zresztą to potwierdził. W chwili obecnej moduluje bez problemu do 11%, Liczba zapłonów spadła do 8-10 na dobę gdzie gdzie ok 5 idzie na podgrzewanie wody w zasobniku. Kocioł pracuje na 2 temperaturach normalna i zredukowana o 2 stopnie na noc.

 

Generalnie chciałem tutaj podziękować firmie Viessmann za uczciwe podejście i rozwiązanie problemu. Natomiast tak świadomych użytkowników tego kotła jest niestety niewielu i powiedzmy szczerze 98% użytkownik nie monitoruje pracy tego pieca, a sprzęt jest super co by o nim nie powiedzieć tylko trzeba mieć świadomość że musi mieć idealne warunki pracy (komin) Niestety większość instalatorów nie ma o tym pojęcia, czasem zdarza się wręcz, że wiedza użytkowników w kwestii kodowania i ustawienia pieca jest większa niż instalatorów, ale cóż dziś takie czasy, liczy się szybki pieniądz. Jak popsute to wyrzucić i kupić nowy. Niestety dotyczy to każdej dziedziny naszego życia ot takie chore czasy.

Mimo wszystko sprzęt godny polecenia i gdyby będę potrzebował postawić nową kotłownię to skorzystam z oferty firmy Viessmann. Pozatym trzeba mieć trochę szczęścia mi trafiła się super pomocna lokalna firma instalacyjna którą polecam wszystkim z czystym sumieniem (Warszawa i okolice) no i serwis fabryczny stanął na wysokości zadania za to wszystko duży plus. Wiadomo pierwsze urządzenie sprzedaje salon, kolejne serwis...

Pozdrawiam

 

PS Ktoś wie jak w aplikacji mobilnej przestać zużycie kwH na m3?

Co znaczy "winna była elektronika"? można wiecej szczegółów? zostało cos fizycznie wymienione czy zmieniono po prostu kodowania? u mnie kocioł nigdy nie schodzi poniżej 25 % modulacji... starty palnika ok 2,2 na godzine pracy kotła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To ja tylko opiszę swoje doświadczenia z taktowaniem i modulacją, niestety tematem zainteresowałem się dopiero w 3 roku eksploatacji. Czy kocioł pracował u mnie od początku źle... nie sądzę, ale teraz nie jestem stanie tego odtworzyć. Po 3 latach sytuacja wyglądała tak że z modulacją nie schodził poniżej 25%, liczba zapłonów na dobę w okolicach 60-70.

Reasumując po wizycie serwisu fabrycznego problem został rozwiązany. W moim przypadku winna okazała się głównie elektronika pieca. Na szczęście u mnie nie ma problemu z kominem chociaż ten jest dość nietypowy bo ma po drodze 2 kolana 90% ale dzięki temu zakładam, że nie ma problemów z zawirowaniami i odprowadzeniem spalin. Poza tym moje testy wykluczyły komin jako przyczynę problemu, serwis zresztą to potwierdził. W chwili obecnej moduluje bez problemu do 11%, Liczba zapłonów spadła do 8-10 na dobę gdzie gdzie ok 5 idzie na podgrzewanie wody w zasobniku. Kocioł pracuje na 2 temperaturach normalna i zredukowana o 2 stopnie na noc.

 

Generalnie chciałem tutaj podziękować firmie Viessmann za uczciwe podejście i rozwiązanie problemu. Natomiast tak świadomych użytkowników tego kotła jest niestety niewielu i powiedzmy szczerze 98% użytkownik nie monitoruje pracy tego pieca, a sprzęt jest super co by o nim nie powiedzieć tylko trzeba mieć świadomość że musi mieć idealne warunki pracy (komin) Niestety większość instalatorów nie ma o tym pojęcia, czasem zdarza się wręcz, że wiedza użytkowników w kwestii kodowania i ustawienia pieca jest większa niż instalatorów, ale cóż dziś takie czasy, liczy się szybki pieniądz. Jak popsute to wyrzucić i kupić nowy. Niestety dotyczy to każdej dziedziny naszego życia ot takie chore czasy.

Mimo wszystko sprzęt godny polecenia i gdyby będę potrzebował postawić nową kotłownię to skorzystam z oferty firmy Viessmann. Pozatym trzeba mieć trochę szczęścia mi trafiła się super pomocna lokalna firma instalacyjna którą polecam wszystkim z czystym sumieniem (Warszawa i okolice) no i serwis fabryczny stanął na wysokości zadania za to wszystko duży plus. Wiadomo pierwsze urządzenie sprzedaje salon, kolejne serwis...

Pozdrawiam

 

PS Ktoś wie jak w aplikacji mobilnej przestać zużycie kwH na m3?

 

na chwile obecna niema możliwości zmiany zużycia na m3, aplikacja cały czas dostaje nowe funkcjonalności więc z przyszłości niewykluczone, ze pojawi się też mozliwość zmiany jednostki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

To ja tylko opiszę swoje doświadczenia z taktowaniem i modulacją, niestety tematem zainteresowałem się dopiero w 3 roku eksploatacji. Czy kocioł pracował u mnie od początku źle... nie sądzę, ale teraz nie jestem stanie tego odtworzyć. Po 3 latach sytuacja wyglądała tak że z modulacją nie schodził poniżej 25%, liczba zapłonów na dobę w okolicach 60-70.

Reasumując po wizycie serwisu fabrycznego problem został rozwiązany. W moim przypadku winna okazała się głównie elektronika pieca. Na szczęście u mnie nie ma problemu z kominem chociaż ten jest dość nietypowy bo ma po drodze 2 kolana 90% ale dzięki temu zakładam, że nie ma problemów z zawirowaniami i odprowadzeniem spalin. Poza tym moje testy wykluczyły komin jako przyczynę problemu, serwis zresztą to potwierdził. W chwili obecnej moduluje bez problemu do 11%, Liczba zapłonów spadła do 8-10 na dobę gdzie gdzie ok 5 idzie na podgrzewanie wody w zasobniku. Kocioł pracuje na 2 temperaturach normalna i zredukowana o 2 stopnie na noc.

 

Generalnie chciałem tutaj podziękować firmie Viessmann za uczciwe podejście i rozwiązanie problemu. Natomiast tak świadomych użytkowników tego kotła jest niestety niewielu i powiedzmy szczerze 98% użytkownik nie monitoruje pracy tego pieca, a sprzęt jest super co by o nim nie powiedzieć tylko trzeba mieć świadomość że musi mieć idealne warunki pracy (komin) Niestety większość instalatorów nie ma o tym pojęcia, czasem zdarza się wręcz, że wiedza użytkowników w kwestii kodowania i ustawienia pieca jest większa niż instalatorów, ale cóż dziś takie czasy, liczy się szybki pieniądz. Jak popsute to wyrzucić i kupić nowy. Niestety dotyczy to każdej dziedziny naszego życia ot takie chore czasy.

Mimo wszystko sprzęt godny polecenia i gdyby będę potrzebował postawić nową kotłownię to skorzystam z oferty firmy Viessmann. Pozatym trzeba mieć trochę szczęścia mi trafiła się super pomocna lokalna firma instalacyjna którą polecam wszystkim z czystym sumieniem (Warszawa i okolice) no i serwis fabryczny stanął na wysokości zadania za to wszystko duży plus. Wiadomo pierwsze urządzenie sprzedaje salon, kolejne serwis...

Pozdrawiam

 

PS Ktoś wie jak w aplikacji mobilnej przestać zużycie kwH na m3?

 

Zabrzmiało jak pieśń pochwalana i na tym sie skonczylo ... nie dowiedzielismy sie jak to zostało "naprawione" szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

1. staramy się jak możemy....

2. w aplikacji ViCare jest opcja "usuń bramkę" która powoduje, że można skonfigurowac nowego właściciela - musi to zrobić osoba na która pierwotnie bramka była zarejetrowana,

3. do obsługi urządzenia grzewczego/instalacji jest tylko aplikacja ViCare.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 months później...

Witam

 

Wracając do tematu wyższej modulacji wyniku warunków atmosferycznych, czy ktoś miał przyjemność sprawdzić sam komin dokładnie przewód spalinowy jak zachowuje się podczas wiatrów. Wyniku jego złego położenia kocioł ma takie same objawy.Ale będę bacznie obserwował jego umiejscowienie i pracę pieca. Co do samej firmy Viessmann jest tam paru pasjonatów chociażby Pan Konsultant ,miałem przyjemność czytać kilka artykułów i posiada duża wiedzę nie tylko z samych kotłów bo powoli odchodzą do lamusa ale i z pomp ciepła. To jest koncern więc zarobić musi od samej infolinii ,poprzez serwis rejestrując się przez stronę, i po same części które są dwukrotnie wyższe. Co do samych użytkowników pieców , każdy z Was ma inną charakterystykę budynku ,posadzkę ,mogącą różnić się instalacje wraz z kotłem co daje wiele zmiennych. Tak czy siak problem jest podobny w okresach przejściowych kocioł taktuje ,przydałby się bufor do z minimalizowania tego efektu ale mały czy duży ?. Natomiast nie wiem jakby zachowywał by się w okresie większego zapotrzebowania na ciepło czy też by taktował z buforem.Tak samo maja problem użytkownicy termostatów pokojowych bo nie zapewniają odpowiedniego zładu wody. Jeden z kolegów pisał że 90% pracy jego kotła to zła modulacja bez pracy minimalnej dokładnie opisane ale kto zawinił Viessmann czy instalator sądzę że głównymi winowajcami są instalatorzy ale i my sami bo chcemy lub wiemy lepiej. Vitodens 2?? czy 3?? jest Mercedesem ale trzeba go okiełznać od ustawień i projektując instalację grzewczą z projektantami z Viessmanna a nie z panem Wackiem który myśli będzie miał Pan ciepło a nie jak wyciągnąć pełne możliwości tego kotła do ekonomicznej pracy. Mogę się mylić jestem tylko człowiekiem.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mistalova merytoryką możesz się pochwalić bo takiej wiedzy nie posiadam jak Ty ale nic nie robisz w tym kierunku , nie próbujesz pomóc użytkownikom. Jestem szczęśliwym posiadaczem kotła vitodens 222f od 4 lat i ciągle się uczę jego pracy i serwisowania ale się dowiaduję i nowych rzeczy chociażby wymuszonej pracy kotła związanej powiewami wiatru. I postaram się pójść krok dalej zminimalizować ten efekt i nie poprzez wyprowadzenie przewodu kominowego poprzez ścianę w kotłowni ale z samymi wyjściami przewodów w kominie i jeśli się uda to opiszę to. Natomiast w taki dzień jak dziś bezwietrzny kocioł pięknie chodzi i moduluję do 10% mocy czyli 1.9kw Nie tylko użytkownicy Vitodensa borykają się z tym problemem ale i boscha choć Kolega Mareks77 próbował pomóc. Proszę wskaz gdzie leję wodę. A tak na marginesie niektórym zależy żeby zaistnieć i brylować jak Pan Tomasz B.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
Witam ponownie.

Niestety nie mam dobrych wieści. Zastosowane wyżej wymienione metody na walkę z problemami wysokiej modulacji w piecu zdały się na nic. Tłumienie wyjścia z pieca może i nieco poprawiły parametry ale na krótko i przy słabym wietrze.

Brakowało mi do moich obserwacji korelacji prędkości wiatru dla aby zobrazować jego wpływ na piec. I w taki oto sposób do moich wykresów dodałem prędkość wiatru z mojej okolicy :). Potrzeba matką wynalazków :)

Jak widać poniżej przy małej prędkości wiatru wszystko jest ok. Piec pracuje prawidłowo niemalże w sposób ciągły z małymi przerwami na podgrzew CWO.

 

[ATTACH=CONFIG]451936[/ATTACH]

 

Kolejne wykresy przedstawiają wpływ wiatru na zmianę modulacji pieca. Dokładnie widać jak zwiększanie się prędkości wiatru wpływa na zwiększenie modulacji co w konsekwencji zwiększa temperaturę i po przekroczeniu ustalonej wartości wygenerowanej mocy grzewczej wyłącza piec. Większa modulacja w cyklu skutkuje krótszą pracą palnika.

 

[ATTACH=CONFIG]451937[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]451938[/ATTACH]

 

Dokładnie odwrotnie ma się sytuacja w przypadku zmniejszenia się siły wiatru do wartości, które nie wpływają na modulację co skutkuje wydłużeniem się pracy pieca a tym samym pracę energooszczędną wykorzystującą wysoką sprawność urządzenia. Podczas pracy z niską modulacją w moim przypadku minimalną na wykresie 8% na piecu wskazanie wynosi 2 kW temperatura spalin wynosi ok. 30 st. co tylko potwierdza pracę na której właśnie nam a przynajmniej mi zależy

 

[ATTACH=CONFIG]451939[/ATTACH]

 

Ale spokojnie.

Przynajmniej ja się jeszcze nie poddaję. Mam w zanadrzu pewien plan związany z wyeliminowaniem wpływu wiatru na komin. Tym razem będę powściągliwy. Dopiero po przeprowadzeniu zmian w moim układzie i przeprowadzeniu testów podzielę się moimi spostrzeżeniami. Jeśli wszystko pójdzie pomyślnie nasz problem zostanie rozwiązany

 

czy problem został rozwiazany? Jakieś rozwiazania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...