Lukaszluka 10.02.2022 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2022 Astrea na tym forum dowiesz się ze to jest właściwa praca kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 16.02.2022 06:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 [ATTACH=CONFIG]451939[/ATTACH] .... Mam 200W i viCare, ale skąd te wykresy modulacji? Jak się je włącza? Proszę o pomoc ViKonsultanta, bo użytkownik raczej nieakywny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 16.02.2022 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 czujnik masowego natężenia przepływu znajduje się na swiezym powietrzu na wejściu do bloku gazowego. Konsultant Viessmann proszę powiedzieć, czy odpowiednie wytłumienie powietrza naprawdę wystarcza? Bo mi wydaje się, że zrobiłem na powietrzu wszystko co mogłem (nawet chwilowo niezgodnie z przepisami), a przy większym wietrze ciągle występuje problem -czy czasami wsteczna zmiana ciśnienia spalin nie wpływa na płomień i przez komorę spalania na powietrze dochodzące? Dochodzę do wniosku że spaliny też mogą być przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redox7 16.02.2022 07:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 Hej, Mam piec vitodens 200W 49kW z vitotronic 200 (z jakimś czujnikiem na zewnątrz pogodówka) podgrzewacz vitocell 100W 300ltr i mam podobny problem jak tu wszyscy - taktowanie pieca. Na chwilę obecną w domu są robione głównie prace wykończeniowe, więc nie jest potrzebna "normalna" temperatura w pokojach. Taktowanie wygląda tak że piec co 2 minuty około, włącza się na 10-20s z mocą 80%. Od końca listopada przebieg pieca to 24500, czyli jakieś 400 razy dziennie się włącza. Instalator stwierdził że można by zmniejszyć maksymalną moc grzewczą pieca na np 40%. (szczerze mówiąc nie wiem jak to się robi, ale poszukam jeszcze) Instalacja ze sprzęgłem afriso, za sprzęgłem rura się rozdziela na instalacje do grzejników i do podłogówki, do podłogówki jest mieszacz który część ciepłej wody kieruje spowrotem do sprzęgła, a reszta leci na podłogówke. (nie wiem czy to dobrze opisałam, przepraszam za wszelkie błędy) Ogrzewanie podłogowe około 300m2, 4 grzejniki drabinki (nie zamontowane na chwilę obecną), w aplikacji mam ustawione Grzejniki 15 stopni, Podłogówka 13 stopni. Piec utrzymuje w tej chwili na podłogówce temp. zasilania około 20 stopni (według czujnika), co daje jakieś 15 stopni w pokojach (termometr pokojowy). Dom ocieplony ściany 14cm styropian + niektóre pomieszczenia 36cm, piwnica 12cm (wiem że na obecne standardy to niezbyt dużo, no ale jest), poddasze 30cm wełna Mam podgląd przez aplikację Viessmann co się dzieje z piecem. Rachunek za gaz 1. miesiąc 3k zł (około 1000m3), drugi miesiąc 1k zł (około 300m3). Pytanko do Was, czy można powalczyć z tym piecem aby mniej się włączał? Bo takie ilości przebiegów to chyba nie jest norma? Za wszelkie porady dziękuje Pozdrawiam 300 m2 i 49kw???? co ty grzejesz jeszcze ze 4 sąsiadów???? Kociol startuje moca startowa tj, ok 50-60%mocy nominalnej, zapłon, wybidowanie i stabilizacja płomienia to kila sekund, Jak widać w twoim przypadku kocioł jest tak przewymiarowany, że nie jest w stanie przejść do normalnej pracy. Zmniejszenie mocy mak nawet do minimum nic nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redox7 16.02.2022 07:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 Mam 200W i viCare, ale skąd te wykresy modulacji? Jak się je włącza? Proszę o pomoc ViKonsultanta, bo użytkownik raczej nieakywny w aplikacji vicare niema wykresów mocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 16.02.2022 17:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2022 (edytowane) w aplikacji vicare niema wykresów mocy Kolego redox7 a odpowiedz jeszcze na pierwsze pytanie... Edytowane 16 Lutego 2022 przez daniel.w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 17.02.2022 07:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Wykresy mocy może odczytać tylko serwis fabryczny. Z tego co wiem nawet tu na forum był użytkownik który jest elektronikiem lub informatykiem i potrafił sam "wyciągnąć" dane do stworzenia wykresów. Ale to było działanie jego prywatne i nie autoryzowane przez nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 17.02.2022 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Wykresy mocy może odczytać tylko serwis fabryczny. Z tego co wiem nawet tu na forum był użytkownik który jest elektronikiem lub informatykiem i potrafił sam "wyciągnąć" dane do stworzenia wykresów. Ale to było działanie jego prywatne i nie autoryzowane przez nas. Konsultant Viessmann czy dobrze rozumiem, że całkowicie tego zabraniacie nam użytkownikom (nawet po gwar), a serwisom wolno? Z przyjemnością pochwaliłbym Pana, gdyby Pan odpowiedział nieco inaczej, że jest aplikacja taka i taka, sterownik oraz przewód optyczny, itd... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 17.02.2022 14:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Konsultant Viessmann czy dobrze rozumiem, że całkowicie tego zabraniacie nam użytkownikom (nawet po gwar), a serwisom wolno? Z przyjemnością pochwaliłbym Pana, gdyby Pan odpowiedział nieco inaczej, że jest aplikacja taka i taka, sterownik oraz przewód optyczny, itd... Proszę przeczytać jeszcze raz moja odpowiedź, widzę że przekręcanie czyichś wypowiedzi to na tym forum rzecz wręcz obowiązkowa. Nigdzie nie napisałem, że czegokolwiek zabraniamy. Właściciel kotła może z nim zrobić wszystko na co tylko ma ochotę, w końcu jest jego właścicielem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lukaszluka 17.02.2022 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2022 Proszę przeczytać jeszcze raz moja odpowiedź, widzę że przekręcanie czyichś wypowiedzi to na tym forum rzecz wręcz obowiązkowa. Nigdzie nie napisałem, że czegokolwiek zabraniamy. Właściciel kotła może z nim zrobić wszystko na co tylko ma ochotę, w końcu jest jego właścicielem. To ja mam ochotę zrobić tak żeby schodził do mocy minimalnej podczas wiatru tylko proszę powiedzieć jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
qropatwa 18.02.2022 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Podczas ostatnich silnych wiatrów u mnie ok. 50 startów palnika na dobę. Mimo to zużycie gazu o 1m3 mniejsze niż dzień wcześniej i w domu było ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 18.02.2022 06:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Konsultant Viessmann - OK poszukam sam w necie takich rozwiązań. Pytanie inne - czy firma Viessmann może rozwiać wątpliwości i podać ze swoich badań poziom strat rozruchowych i zwiększenie zużycia gazu gdy zamiast kilku rozruchów na dobę będzie ich np. 200? Oraz jak to wpływa na żywotność elementów kotła taki 100-ktotny wzrost strzelania palnikiem? I może Pan mnie przekona do tych 200 taktowań -co ja zyskuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojownik2 18.02.2022 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Lutego 2022 Poszukiwania trwają sami musimy sobie radzić bo firma Viessmann. nie chce nam pomóc woli nabijać klientów w butelkę https://buildex.techinfus.com/pl/kotly/zaduvaet-kotel-chto-delat.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 19.02.2022 17:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2022 Konsultant Viessmann - wieje więc oprócz tego, że czytam ten watek to i zaglądam do różnych instrukcji. I co? Okazuje się, że instrukcja użytkownika i nawet serwisowa zawiera wiele istotnych braków, a niektóre tłumaczenia nazewnictwa nijak nie pasują. Załóżmy że użytkownik jest "głupi", no ale serwisant chyba nie? Teraz już też wiem dlaczego instalator nie ogarniał, bo walczył z Viessmann'em i z Wiatrem też. Trzeba koniecznie poprawić soft, a jeśli kocioł zmienia ch-ki z powodu wiatru, itp., to powinno to być na liście informacji/ostrzeżeń. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 21.02.2022 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2022 Firmy serwisowe które z nami współpracują są informowane na szkoleniach o sposobie pracy kotła. Nie możemy niestety brać odpowiedzialności za "obce" firmy serwisowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojownik2 21.02.2022 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2022 Proszę pomóc a nie iść w zaparte dotyczące serwisu https://forumprawne.org/prawa-konsumenta/410477-reklamacja-bezskuteczna-pieca-viessman.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
daniel.w 23.02.2022 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2022 (edytowane) Proszę pomóc a nie iść w zaparte ... Dołączyłem ponownie po latach i widzę, że nic się nie zmieniło, a co niektórzy wielcy "fafofcy" pousuwali swoje wypowiedzi. Konsultant Viessmann -b. proszę mówić jak powinno być to zrobione, a nie, że jest źle. Potrzebne są konkrety oraz zaktualizowane instrukcje użytkowania/serwisowania o te zapisy, które wprowadzają użytkowników i instalatorów w błąd, bo jeśli kocioł zmienia charakterystykę z jakiegoś powodu to powinien to "powiedzieć" na liście zdarzeń, itp. Pytałem już gdzie znajdę kompletną logikę automatyki pracy kotła -gdzie? Tajemnicza skrzynka Viessmanna? Macie coś do ukrycia? Dzwoniąc do Viessmanna słyszę odpowiedź, że na pewno kocioł zmienił tryb pracy z powodu wiatru i że na pewno komin nie jest zgodny ze sztuką budowlaną, itp. Żadnych podpowiedzi, żadnej pomocy, a Producent podaje mi w odpowiedzi dopuszczalną prędkość wiatru .-gdzie to jest w instrukcji? Edytowane 23 Lutego 2022 przez daniel.w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Konsultant Viessmann 23.02.2022 06:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2022 Dołączyłem ponownie po latach i widzę, że nic się nie zmieniło, a co niektórzy wielcy "fafofcy" pousuwali swoje wypowiedzi. Konsultant Viessmann -b. proszę mówić jak powinno być to zrobione, a nie, że jest źle. Potrzebne są konkrety oraz zaktualizowane instrukcje użytkowania/serwisowania o te zapisy, które wprowadzają użytkowników i instalatorów w błąd, bo jeśli kocioł zmienia charakterystykę z jakiegoś powodu to powinien to "powiedzieć" na liście zdarzeń, itp. Pytałem już gdzie znajdę kompletną logikę automatyki pracy kotła -gdzie? Tajemnicza skrzynka Viessmanna? Macie coś do ukrycia? Dzwoniąc do Viessmanna słyszę odpowiedź, że na pewno kocioł zmienił tryb pracy z powodu wiatru i że na pewno komin nie jest zgodny ze sztuką budowlaną, itp. Żadnych podpowiedzi, żadnej pomocy, a Producent podaje mi w odpowiedzi dopuszczalną prędkość wiatru .-gdzie to jest w instrukcji? Proszę przeczytać dokładnie temat, wszystko już zostało wytlumaczone. Pozostaję do dyspozycji w przyapdku nowych pytań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojownik2 23.02.2022 06:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2022 Infolinia Viessmanna JEST PŁATNA zanim sie połączycie ze specjalistą to może potrwać 5 minut lub nie będzie go i znów trzeba powtórzyć od nowa połączenie ZA TO SIĘ PŁACI a że produkty firmy sprzedażowej Viessmann są tak świetne i bezproblemowe ,samoobsługowe i do tego instalatorzy przeszli przez rygorystyczne szkolenia przeprowadzone przez specjalistów Viessmann dotyczące isntalacji oraz obsługi tych urządzeń że nie ma prawa żeby coś żle było zrobione lub pracowało. Przecież tak znana marka nie pozwoli sobie brać patałachów z ulicy aby firma tylko szczyciła się ilością zamontowanych urządzeń. ( u nich nie trzeba mieć żadnych szkoleń wszystko można załatwić u nich). Wracając do infolinii wystarczy włączyć wyszukiwarkę ile problemów ludzie mają z ich urządzeniami i szukają pomocy na infolinii na której firma zbija krocie. Wiem że przysłowiowy Kowalski z korporacją nie ma szans i na tym takie firmy się dorabiają.Niestety zostało nam tylko albo nagłaśniać sprawę i uświadamiać ludzi lub prosić aby przychylnie firma Viessmann pochyliła się na tym tematem rozwiązując problem albo odpowiednio umieszczając informację przy swych urządzeniach o ewentualnej pracy kotła podczas wiatru. Uważam że temat mógłby zostać dawno zakończony przez tą firmę zamiast wylewania na nich pomyj co im na pewno nie służy.Chyba o zbyt wiele nie prosimy.Jeszcze raz powtórzę nie miałem o nich złego zdania do momentu kiedy zauważyłem że nie poczuwają się do winni a cała odpowiedzialność rzucają na inwestora lub instalatora a uważam że dobrze prosperująca firma nie powinna na to sobie pozwolić chyba że .........Jedna osoba nauczyła mnie walcz do końca mimo przeciwności losu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
redox7 23.02.2022 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2022 Infolinia Viessmanna JEST PŁATNA zanim sie połączycie ze specjalistą to może potrwać 5 minut lub nie będzie go i znów trzeba powtórzyć od nowa połączenie ZA TO SIĘ PŁACI a że produkty firmy sprzedażowej Viessmann są tak świetne i bezproblemowe ,samoobsługowe i do tego instalatorzy przeszli przez rygorystyczne szkolenia przeprowadzone przez specjalistów Viessmann dotyczące isntalacji oraz obsługi tych urządzeń że nie ma prawa żeby coś żle było zrobione lub pracowało. Przecież tak znana marka nie pozwoli sobie brać patałachów z ulicy aby firma tylko szczyciła się ilością zamontowanych urządzeń. ( u nich nie trzeba mieć żadnych szkoleń wszystko można załatwić u nich). Wracając do infolinii wystarczy włączyć wyszukiwarkę ile problemów ludzie mają z ich urządzeniami i szukają pomocy na infolinii na której firma zbija krocie. Wiem że przysłowiowy Kowalski z korporacją nie ma szans i na tym takie firmy się dorabiają.Niestety zostało nam tylko albo nagłaśniać sprawę i uświadamiać ludzi lub prosić aby przychylnie firma Viessmann pochyliła się na tym tematem rozwiązując problem albo odpowiednio umieszczając informację przy swych urządzeniach o ewentualnej pracy kotła podczas wiatru. Uważam że temat mógłby zostać dawno zakończony przez tą firmę zamiast wylewania na nich pomyj co im na pewno nie służy.Chyba o zbyt wiele nie prosimy.Jeszcze raz powtórzę nie miałem o nich złego zdania do momentu kiedy zauważyłem że nie poczuwają się do winni a cała odpowiedzialność rzucają na inwestora lub instalatora a uważam że dobrze prosperująca firma nie powinna na to sobie pozwolić chyba że .........Jedna osoba nauczyła mnie walcz do końca mimo przeciwności losu. człowieku przestań pisać bzdury, wymieniając imiennie pracowników vieska przyznałes się, że jestes albo pracownikiem którego wywalili albo instalatorem któremu za fuszerki cofnęli uprawnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.