Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Viessmann Vitodens 200W problem z taktowaniem (ciągłe włączanie/wyłączanie)


reiner

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 596
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

czujnik masowego natężenia przepływu znajduje się na swiezym powietrzu na wejściu do bloku gazowego.
Konsultant Viessmann proszę powiedzieć, czy odpowiednie wytłumienie powietrza naprawdę wystarcza? Bo mi wydaje się, że zrobiłem na powietrzu wszystko co mogłem (nawet chwilowo niezgodnie z przepisami), a przy większym wietrze ciągle występuje problem -czy czasami wsteczna zmiana ciśnienia spalin nie wpływa na płomień i przez komorę spalania na powietrze dochodzące? Dochodzę do wniosku że spaliny też mogą być przyczyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Mam piec vitodens 200W 49kW z vitotronic 200 (z jakimś czujnikiem na zewnątrz pogodówka)

podgrzewacz vitocell 100W 300ltr

 

i mam podobny problem jak tu wszyscy :) - taktowanie pieca.

Na chwilę obecną w domu są robione głównie prace wykończeniowe, więc nie jest potrzebna "normalna" temperatura w pokojach.

 

Taktowanie wygląda tak że piec co 2 minuty około, włącza się na 10-20s z mocą 80%.

Od końca listopada przebieg pieca to 24500, czyli jakieś 400 razy dziennie się włącza.

 

Instalator stwierdził że można by zmniejszyć maksymalną moc grzewczą pieca na np 40%. (szczerze mówiąc nie wiem jak to się robi, ale poszukam jeszcze)

 

Instalacja ze sprzęgłem afriso, za sprzęgłem rura się rozdziela na instalacje do grzejników i do podłogówki, do podłogówki jest mieszacz który część ciepłej wody kieruje spowrotem do sprzęgła, a reszta leci na podłogówke. (nie wiem czy to dobrze opisałam, przepraszam za wszelkie błędy)

 

Ogrzewanie podłogowe około 300m2, 4 grzejniki drabinki (nie zamontowane na chwilę obecną), w aplikacji mam ustawione Grzejniki 15 stopni, Podłogówka 13 stopni. Piec utrzymuje w tej chwili na podłogówce temp. zasilania około 20 stopni (według czujnika), co daje jakieś 15 stopni w pokojach (termometr pokojowy).

 

Dom ocieplony ściany 14cm styropian + niektóre pomieszczenia 36cm, piwnica 12cm (wiem że na obecne standardy to niezbyt dużo, no ale jest), poddasze 30cm wełna

 

Mam podgląd przez aplikację Viessmann co się dzieje z piecem.

 

Rachunek za gaz 1. miesiąc 3k zł (około 1000m3), drugi miesiąc 1k zł (około 300m3).

 

Pytanko do Was, czy można powalczyć z tym piecem aby mniej się włączał? Bo takie ilości przebiegów to chyba nie jest norma? Za wszelkie porady dziękuje :)

 

Pozdrawiam

 

300 m2 i 49kw???? co ty grzejesz jeszcze ze 4 sąsiadów????

Kociol startuje moca startowa tj, ok 50-60%mocy nominalnej, zapłon, wybidowanie i stabilizacja płomienia to kila sekund, Jak widać w twoim przypadku kocioł jest tak przewymiarowany, że nie jest w stanie przejść do normalnej pracy.

Zmniejszenie mocy mak nawet do minimum nic nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresy mocy może odczytać tylko serwis fabryczny. Z tego co wiem nawet tu na forum był użytkownik który jest elektronikiem lub informatykiem i potrafił sam "wyciągnąć" dane do stworzenia wykresów. Ale to było działanie jego prywatne i nie autoryzowane przez nas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykresy mocy może odczytać tylko serwis fabryczny. Z tego co wiem nawet tu na forum był użytkownik który jest elektronikiem lub informatykiem i potrafił sam "wyciągnąć" dane do stworzenia wykresów. Ale to było działanie jego prywatne i nie autoryzowane przez nas.
Konsultant Viessmann czy dobrze rozumiem, że całkowicie tego zabraniacie nam użytkownikom (nawet po gwar), a serwisom wolno? Z przyjemnością pochwaliłbym Pana, gdyby Pan odpowiedział nieco inaczej, że jest aplikacja taka i taka, sterownik oraz przewód optyczny, itd...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsultant Viessmann czy dobrze rozumiem, że całkowicie tego zabraniacie nam użytkownikom (nawet po gwar), a serwisom wolno? Z przyjemnością pochwaliłbym Pana, gdyby Pan odpowiedział nieco inaczej, że jest aplikacja taka i taka, sterownik oraz przewód optyczny, itd...

 

Proszę przeczytać jeszcze raz moja odpowiedź, widzę że przekręcanie czyichś wypowiedzi to na tym forum rzecz wręcz obowiązkowa. Nigdzie nie napisałem, że czegokolwiek zabraniamy. Właściciel kotła może z nim zrobić wszystko na co tylko ma ochotę, w końcu jest jego właścicielem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę przeczytać jeszcze raz moja odpowiedź, widzę że przekręcanie czyichś wypowiedzi to na tym forum rzecz wręcz obowiązkowa. Nigdzie nie napisałem, że czegokolwiek zabraniamy. Właściciel kotła może z nim zrobić wszystko na co tylko ma ochotę, w końcu jest jego właścicielem.

To ja mam ochotę zrobić tak żeby schodził do mocy minimalnej podczas wiatru tylko proszę powiedzieć jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsultant Viessmann - OK poszukam sam w necie takich rozwiązań. Pytanie inne - czy firma Viessmann może rozwiać wątpliwości i podać ze swoich badań poziom strat rozruchowych i zwiększenie zużycia gazu gdy zamiast kilku rozruchów na dobę będzie ich np. 200? Oraz jak to wpływa na żywotność elementów kotła taki 100-ktotny wzrost strzelania palnikiem? I może Pan mnie przekona do tych 200 taktowań -co ja zyskuję?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konsultant Viessmann - wieje więc oprócz tego, że czytam ten watek to i zaglądam do różnych instrukcji. I co? Okazuje się, że instrukcja użytkownika i nawet serwisowa zawiera wiele istotnych braków, a niektóre tłumaczenia nazewnictwa nijak nie pasują. Załóżmy że użytkownik jest "głupi", no ale serwisant chyba nie? Teraz już też wiem dlaczego instalator nie ogarniał, bo walczył z Viessmann'em i z Wiatrem też. Trzeba koniecznie poprawić soft, a jeśli kocioł zmienia ch-ki z powodu wiatru, itp., to powinno to być na liście informacji/ostrzeżeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę pomóc a nie iść w zaparte ...
Dołączyłem ponownie po latach i widzę, że nic się nie zmieniło, a co niektórzy wielcy "fafofcy" pousuwali swoje wypowiedzi.

Konsultant Viessmann -b. proszę mówić jak powinno być to zrobione, a nie, że jest źle. Potrzebne są konkrety oraz zaktualizowane instrukcje użytkowania/serwisowania o te zapisy, które wprowadzają użytkowników i instalatorów w błąd, bo jeśli kocioł zmienia charakterystykę z jakiegoś powodu to powinien to "powiedzieć" na liście zdarzeń, itp.

Pytałem już gdzie znajdę kompletną logikę automatyki pracy kotła -gdzie? Tajemnicza skrzynka Viessmanna? Macie coś do ukrycia?

Dzwoniąc do Viessmanna słyszę odpowiedź, że na pewno kocioł zmienił tryb pracy z powodu wiatru i że na pewno komin nie jest zgodny ze sztuką budowlaną, itp. Żadnych podpowiedzi, żadnej pomocy, a Producent podaje mi w odpowiedzi dopuszczalną prędkość wiatru .-gdzie to jest w instrukcji?

Edytowane przez daniel.w
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączyłem ponownie po latach i widzę, że nic się nie zmieniło, a co niektórzy wielcy "fafofcy" pousuwali swoje wypowiedzi.

Konsultant Viessmann -b. proszę mówić jak powinno być to zrobione, a nie, że jest źle. Potrzebne są konkrety oraz zaktualizowane instrukcje użytkowania/serwisowania o te zapisy, które wprowadzają użytkowników i instalatorów w błąd, bo jeśli kocioł zmienia charakterystykę z jakiegoś powodu to powinien to "powiedzieć" na liście zdarzeń, itp.

Pytałem już gdzie znajdę kompletną logikę automatyki pracy kotła -gdzie? Tajemnicza skrzynka Viessmanna? Macie coś do ukrycia?

Dzwoniąc do Viessmanna słyszę odpowiedź, że na pewno kocioł zmienił tryb pracy z powodu wiatru i że na pewno komin nie jest zgodny ze sztuką budowlaną, itp. Żadnych podpowiedzi, żadnej pomocy, a Producent podaje mi w odpowiedzi dopuszczalną prędkość wiatru .-gdzie to jest w instrukcji?

 

Proszę przeczytać dokładnie temat, wszystko już zostało wytlumaczone. Pozostaję do dyspozycji w przyapdku nowych pytań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Infolinia Viessmanna JEST PŁATNA zanim sie połączycie ze specjalistą to może potrwać 5 minut lub nie będzie go i znów trzeba powtórzyć od nowa połączenie ZA TO SIĘ PŁACI a że produkty firmy sprzedażowej Viessmann są tak świetne i bezproblemowe ,samoobsługowe i do tego instalatorzy przeszli przez rygorystyczne szkolenia przeprowadzone przez specjalistów Viessmann dotyczące isntalacji oraz obsługi tych urządzeń że nie ma prawa żeby coś żle było zrobione lub pracowało. Przecież tak znana marka nie pozwoli sobie brać patałachów z ulicy aby firma tylko szczyciła się ilością zamontowanych urządzeń. ( u nich nie trzeba mieć żadnych szkoleń wszystko można załatwić u nich). Wracając do infolinii wystarczy włączyć wyszukiwarkę ile problemów ludzie mają z ich urządzeniami i szukają pomocy na infolinii na której firma zbija krocie. Wiem że przysłowiowy Kowalski z korporacją nie ma szans i na tym takie firmy się dorabiają.Niestety zostało nam tylko albo nagłaśniać sprawę i uświadamiać ludzi lub prosić aby przychylnie firma Viessmann pochyliła się na tym tematem rozwiązując problem albo odpowiednio umieszczając informację przy swych urządzeniach o ewentualnej pracy kotła podczas wiatru. Uważam że temat mógłby zostać dawno zakończony przez tą firmę zamiast wylewania na nich pomyj co im na pewno nie służy.Chyba o zbyt wiele nie prosimy.Jeszcze raz powtórzę nie miałem o nich złego zdania do momentu kiedy zauważyłem że nie poczuwają się do winni a cała odpowiedzialność rzucają na inwestora lub instalatora a uważam że dobrze prosperująca firma nie powinna na to sobie pozwolić chyba że .........Jedna osoba nauczyła mnie walcz do końca mimo przeciwności losu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Infolinia Viessmanna JEST PŁATNA zanim sie połączycie ze specjalistą to może potrwać 5 minut lub nie będzie go i znów trzeba powtórzyć od nowa połączenie ZA TO SIĘ PŁACI a że produkty firmy sprzedażowej Viessmann są tak świetne i bezproblemowe ,samoobsługowe i do tego instalatorzy przeszli przez rygorystyczne szkolenia przeprowadzone przez specjalistów Viessmann dotyczące isntalacji oraz obsługi tych urządzeń że nie ma prawa żeby coś żle było zrobione lub pracowało. Przecież tak znana marka nie pozwoli sobie brać patałachów z ulicy aby firma tylko szczyciła się ilością zamontowanych urządzeń. ( u nich nie trzeba mieć żadnych szkoleń wszystko można załatwić u nich). Wracając do infolinii wystarczy włączyć wyszukiwarkę ile problemów ludzie mają z ich urządzeniami i szukają pomocy na infolinii na której firma zbija krocie. Wiem że przysłowiowy Kowalski z korporacją nie ma szans i na tym takie firmy się dorabiają.Niestety zostało nam tylko albo nagłaśniać sprawę i uświadamiać ludzi lub prosić aby przychylnie firma Viessmann pochyliła się na tym tematem rozwiązując problem albo odpowiednio umieszczając informację przy swych urządzeniach o ewentualnej pracy kotła podczas wiatru. Uważam że temat mógłby zostać dawno zakończony przez tą firmę zamiast wylewania na nich pomyj co im na pewno nie służy.Chyba o zbyt wiele nie prosimy.Jeszcze raz powtórzę nie miałem o nich złego zdania do momentu kiedy zauważyłem że nie poczuwają się do winni a cała odpowiedzialność rzucają na inwestora lub instalatora a uważam że dobrze prosperująca firma nie powinna na to sobie pozwolić chyba że .........Jedna osoba nauczyła mnie walcz do końca mimo przeciwności losu.

 

człowieku przestań pisać bzdury, wymieniając imiennie pracowników vieska przyznałes się, że jestes albo pracownikiem którego wywalili albo instalatorem któremu za fuszerki cofnęli uprawnienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...