jerzyka51 13.09.2014 13:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 (edytowane) Witam Ma pozwolenie na budowę!!!!!!!!!!!!!!!Jeszcze tylko 3 tygodnie i mogę zaczynaćRozmawiałem dzisiaj z Adamem mk, w sprawie grzania.Doszedłem do wniosku ,że nic nie będę kombinował i zostawiam grzanie podłogowe/ poprosiłem już aslot'a aby mi je zaprojektował/,plus wentylacja mechaniczna.Ją latem wykorzystam również do chłodzenia .W kanał nawiewny dodam zwykły wymiennik ciepła ,woda powietrze,plus mała automatyka. .Zamiast solara Jaśkowego od razu zbuduje pompę ciepła ,powietrze woda.Adam już zaczął pisać na ten temat.Chłodnicę do takiej pompy mam już nawiniętą ,będzie w buforze. Bufor będzie grzany trzema żródłami ciepła.Prądem w II taryfie ,pompą ciepła wykonaną według pomysłu Adama mk i piecem z kotłowni . Dwa dni temu rozmawiałem z bratem , u niego w Norymberdze opłaty za prąd ,w krótkim czasie wzrosły ponad 2 *.A taki sposób grzania pozwoli mi korzystanie z najtańszego żródła energii w danym momencie. Edytowane 13 Września 2014 przez jerzyka51 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 13.09.2014 19:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 jest jeszcze coś takiego http://www.m3system.pl/o-firmie/technologia/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 13.09.2014 19:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 i to http://ecopasshouse.com/oferta/ekolit myślę że takie kształtki można spokojnie wyprodukować chałupniczo tak jak pisze barth3z i to w panelach wielkości 3mx1mx0,3m lub jak kto woli nawet 0,5m znam przynajmniej jedną firmę która spokojnie zrobiłaby mi takie kształtki - chłopaki na codzień zajmują się produkcją sztukaterii styropianowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.09.2014 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 i to http://ecopasshouse.com/oferta/ekolit myślę że takie kształtki można spokojnie wyprodukować chałupniczo tak jak pisze barth3z i to w panelach wielkości 3mx1mx0,3m lub jak kto woli nawet 0,5m znam przynajmniej jedną firmę która spokojnie zrobiłaby mi takie kształtki - chłopaki na codzień zajmują się produkcją sztukaterii styropianowej. O właśnie, tego ekolita miałem na myśli. Chociaż drążyć kształki 3mx1mx0,5m to byłoby nie lada wyzwanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.09.2014 21:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Ktoś zna ceny? Domyślam się, że szczęka opadnie za takie kształtki. Nie, chodzi o wykrojenie otworów w zwykłym styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 13.09.2014 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 .. a wydrążony EPS wyrzucasz lub zużywasz tam gdzie byś go nigdy nie zużył normalnie? Na strop i luki zasypujesz jakimkolwiek granulatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.09.2014 22:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 @Barth3z, myślę że przekombinowane z tymi samorobnymi drążonymi "klockami". Sklepowe są sprawdzone w boju, tutaj może wyjść jakiś kwas i Ci ściany pokrzywi. Poza tym nie przekonują mnie takie lekkie (styro) w całym przekroju (wew-zew, miejscami, poza drążeniami, chodzi choćby o akustykę) ściany. Już prędzej bym kombinował w kierunku szałowania styrem i np. OSB (od wewnątrz) dobrze umocowanymi, i tak wylewać po kilkadziesiąt cm wysokości (np. po gruszce). Takie szalunki to można wznosić w nocy (bo hałasu nie generuje) od poziomicy laserowej PS. Fajny ten wątek, niestety czytam z doskoku (czas), kiedyś przerobię cały od początku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 13.09.2014 22:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Września 2014 Nie zasypałbym stropu pod nieogrzewanym strychem byle granulatem - granulowany styro jest przewiewny. "byle" znaczy np. kulkami styro (ciężar)? Ekofiber raczj się powinien trzymać kupy i od "wichury" na strychu się nie przemieszczać. Tak BTW, u siebie, mimo że nie planowałem pierwotnie, może miało by sens na nieużytkowym poddaszu włożenie i zasznurkowanie 10 lub 15 wełny między wiązary na skosach (idzie to dość szybko)? Skoro ściany szczytowe i tak są osłonięte grubym styrem (od boku) i wełną (od góry) to może taka bylejaka (ale w miarę ciągła, choć poprzerywana drewnem) izolacja całej tej kubatury strychu by ustabilizowała trochę temp tam? Szczególnie że będzie tam reku stał, i trochę klamotów od Jaśkowych inspiracji (te i tak będą mieć swoją dodatkową izolację, taki "domek" jak u Kszha czy podobnie)... Co myślicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
M.A.G. 14.09.2014 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Czyli kupujesz płyty, drążysz co nie będzie za darmo (min. czas własny i jakieś ustrojstwo) a wydrążony EPS wyrzucasz lub zużywasz tam gdzie byś go nigdy nie zużył normalnie? A ja bym sie chyba skusił na takie drążone płyty samorobione. Trzeba by tylko chaupe przeliczyć na całą z pali betonowych. Myślę że wtedy wypadało by mieć i strop nieco lżejszy. Odpad styro zawsze się przyda. Ja wyrzucilem bardzo mało swoich odpadów a resztę wymienilem właśnie na granulat do zasypania scianek attykowych. Styropian ze ścian jeszcze gdzieś wtykam od czasu do czasu w razie potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.09.2014 09:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 (edytowane) @Barth3z, myślę że przekombinowane z tymi samorobnymi drążonymi "klockami". Sklepowe są sprawdzone w boju, tutaj może wyjść jakiś kwas i Ci ściany pokrzywi. Sądzisz, że te rynkowe klocki są lepsze ? Przecież pomysł ich produkowania mógł się zrodzić właśnie w taki sposób - na FM A te "zatrzaski" w rynkowych klockach są m.in. po to, żebyś ich nie podrobił metodą chałupniczą. Dlaczego bloki nie mogą być płaskie i klejone doczołowo na zwykłą pianę? Tak BTW, u siebie, mimo że nie planowałem pierwotnie, może miało by sens na nieużytkowym poddaszu włożenie i zasznurkowanie 10 lub 15 wełny między wiązary na skosach (idzie to dość szybko)? Skoro ściany szczytowe i tak są osłonięte grubym styrem (od boku) i wełną (od góry) to może taka bylejaka (ale w miarę ciągła, choć poprzerywana drewnem) izolacja całej tej kubatury strychu by ustabilizowała trochę temp tam? Szczególnie że będzie tam reku stał, i trochę klamotów od Jaśkowych inspiracji (te i tak będą mieć swoją dodatkową izolację, taki "domek" jak u Kszha czy podobnie)... Co myślicie? Też o tym myślę, Chciałem wstępnie zaizolować tylko tą przestrzeń: http://i145.photobucket.com/albums/r232/depilator/izolacja_dachujpg.jpg ale jak widać, pójdzie więcej izolatora niż w przypadku, gdybym chciał izolować miedzy- lub pod-krokwiowo. Jak kasy zostanie to na pewno tak zrobię. Edytowane 14 Września 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.09.2014 09:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Sądzisz, że te rynkowe klocki są lepsze ? ... A te "zatrzaski" w rynkowych klockach są m.in. po to, żebyś ich nie podrobił metodą chałupniczą. Dlaczego bloki nie mogą być płaskie i klejone doczołowo na zwykłą pianę? Też o tym myślę, Chciałem wstępnie zaizolować tylko tą przestrzeń: ale jak widać, pójdzie więcej izolatora niż w przypadku, gdybym chciał izolować miedzy- lub pod-krokwiowo. Jak kasy zostanie to na pewno tak zrobię. Lepsze są bo: sprawdzone (praktyka, aprobaty, itp), szybsze w wykonaniu. Zatrzaski na spodzie np. po to aby się nie rozjeżdżało, łatwiej pionowało? Niestety są: droższe, ogranoczone kilkoma grubościami, dają styro od wew. Ja sam lubię tak kombinować, i jakbym mógł jeszcze raz i z pełną swobodą, to poszełbym w "Was" kierunek, może i szałował (po mojemu) ściany styrem. Ale na pewno bym to dobrze (i ktyrycznie) przemyślał, zrobił próby 1:1 (choćby przy betonowaniu fundamentu). Co do izolacji strychu, mnie głównie zastanawia czy to nie są wyrzucone pieniądze, zważywszy że tylko wełnę między krokwie (znaczy, skosy wiązarów), w skromnej warstwie (10, 15cm? wysokość tej belki wiązara to 145mm, po tym membrana, łaty, kontry, panele na rąbek). Zdecydowanie nie chcę dawać drugiej warstwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.09.2014 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 (edytowane) Dzięki sailah. Zaraz spróbuje rozrysować na rys koncepcyjnym kszhu jak będę chciał zastosować barierę paroszczelną. Myślałem nad izolacją paroszczelną fundamentu koncepcji kszhu - ale dla mojego projektu Wychodzi na to, że wystarczy zaizolować samą ławę fundamentową wykładając rów folią budowlaną. Folię dać na zakład pod pierwszy bloczek fundamentowy. Takie zamknięcie paroszczelne ławy uniemożliwi transport wilgoci z gruntu do ściany fundamentowej. A skoro ściana fundamentowa będzie zaizolowana termicznie z dwóch stron - od wewn. styro, od zewnątrz proszek pigeona, to nie ma sensu jeszcze paćkać jej dysperbitem. Kolejną izolację jaką trzeba zastosować, to folia pod posadzką. Zafoliowanie ławy fundamentowej ma jeszcze jedne plus. Woda zarobowa nie odpłynie do piaszczystego gruntu i nie nie osłabi samej ławy Edytowane 14 Września 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.09.2014 17:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Jak potrzebujesz, inaczej to tylko wydawanie kasy i strata czasu. O ile może takie 10 lub 15cm wełny między krokwie (wiązary) może obniżyć/podwyższyć temperaturę latem/zimą (inne przegody tego strychu będą zaizolowane na pewno nie gorzej)? Jeśli bym tak ułożył tę wełnę, tu już nie chciałbym dokładać wełny na celulozę sypaną na GK (płasko) sufitu (co jest nie mniej upierdliwe w wykonaniu, ta dokładka wełny na celulozę znaczy-się). Czyli: zamiast 25cm celulozy+15cm wełny na płąsko, dać 35cm celulozy na płasko + te 10-15cm wełny między wiązary.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 14.09.2014 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 Tylko tak jak kszhu pisze, musisz zabezpieczyć tą wełnę przed przewiewami. Straty na lambdzie wełny z powodu infiltracji powietrza sięgają nawet 60%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
grzeniu666 14.09.2014 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Września 2014 (edytowane) Potrzebujesz mieć ten strych izolowany? Jak nie to nie wydawałbym kasy i roboty na tę wełnę w ogóle. Wysyp 35cm celulozy i pomieszkaj. Zechcesz dodać wełny to dodasz ale wątpię czy zechcesz się za to brać No właśnie Kszhu się zastanawiam co mądrzej... to nie takie hop-siup... Jeszcze nie wiem czy potrzebuję... Aby mieć możliwość dołożenia wełny na celulozę, zakłądam konieczność wykonania sznurkowania dla tej wełny między dolnymi pasami wiązarów (chodzi o ciężar, tym sznurkowaniem odciążę płyty GK), i celulozy bym sypał do sznurków czyli 27cm. Natomiast jeśli chodzi o "zawełnowanie" skosów, to tego nie wykonam po sufitach i celulozie, bo choćby nie będę miał jak tam wejść do końca (dach niemal bezokapowy) Wiesz, tam będzie składzik-graciarnia, oraz miejsce dla reku, stąd też zamysł ustabilizowania tam temperatury. Pytanie tylko czy / na ile mi się ta temp. tam uspokoi latem i zimą...? Co chyba mógłbym wykonać później, to odizolować tylko ten "tunel" środkowy, czyli użyteczną część tego strychu (jak na szkicu Barth3za, tak z grubsza) Edytowane 14 Września 2014 przez grzeniu666 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gorbag 15.09.2014 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Kulki są słabe bo przewiewne a to o czym piszecie to będzie regranulat - porażka moim zdaniem bo okropnie przewiewne. Gdyby to zamknąć szczelnie membranami paroprzepuszczalnymi ale wiatroszczelnymi to może choć to nie wszystko bo konwekcja w przegrodzie będzie powodować straty. Jako ciekawostkę zobaczcie kilka kolejnych postów z amatorskich pomiarów temperatury w przegrodzie w czasie mrozów, z interpretacją mpoplaw. http://forum.muratordom.pl/showthread.php?220158-granulat-styropianowy-parametry&p=6328754&viewfull=1#post6328754 Wyszło, że granulat izoluje porównywalnie co wełna Isover 035. Czy kszhu interpretowałbyś to w inny sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.09.2014 14:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 (edytowane) Z innej beczki, ale z koncepcji wątku. Tym razem chodzi o kanały wentylacyjne. Jak wiadomo, będę kleił 30cm klocki styro do sufitu. Męczyła mnie kwestia prowadzeniem kanałów w takim styro i wpadłem chyba na dobry pomysł. Czy nie wystarczyłoby dokręcić do lutownicy odpowiednio wyprofilowany drut w kształcie półokręgu o fi takim jaki wynika z optymalnego doboru kanału dla przepływności w danym miejscu i wykroić sobie takie kanały w styro ? A anemostaty montować na piankę. Podczas wykrajania miałbym dostęp do przyszłego kanału, więc mógłbym go jeszcze opędzlować folią w płynie dla większej szczelności. Co o tym sądzicie ? Zda to egzamin ? EDIT: Wycinarka do kanałów wentylacyjnych : - w drugiej częsci filmu (tylko zwiększyć fi). Edytowane 15 Września 2014 przez Barth3z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 15.09.2014 14:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Z innej beczki, ale z koncepcji wątku. Tym razem chodzi o kanały wentylacyjne. Jak wiadomo, będę kleił 30cm klocki styro do sufitu. Męczyła mnie kwestia prowadzeniem kanałów w takim styro i wpadłem chyba na dobry pomysł. Czy nie wystarczyłoby dokręcić do lutownicy odpowiednio wyprofilowany drut w kształcie półokręgu o fi takim jaki wynika z optymalnego doboru kanału dla przepływności w danym miejscu i wykroić sobie takie kanały w styro ? A anemostaty montować na piankę. Podczas wykrajania miałbym dostęp do przyszłego kanału, więc mógłbym go jeszcze opędzlować folią w płynie dla większej szczelności. Co o tym sądzicie ? Zda to egzamin ? Po co wycinać? Nie prościej przykleić szereg płyt 28 cm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 15.09.2014 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Po co wycinać? Nie prościej przykleić szereg płyt 28 cm? tzn.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz Brzęczkowski 15.09.2014 16:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Września 2014 tzn.? Dając 2 cm mniejszą płytę szeregowo uzyska Pan płaski kanał . Jeżeli mogę się spytać... Nie boi się Pan styrenu? My dajemy paroizolację i wełnę od środka na styropianie . Taka ilość styropianu będzie niebezpieczna. Taniej i zdrowiej wyjdzie Panu pianką PUR . Przy dogadaniu się na dużą ilość ( podłoga ściany dach ) wychodzi ona taniej z położeniem niż styropian na placu. I ten styren... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.