Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

wentylacja w domu pasywnym


Recommended Posts

O co chodzi z tym wyłódkowaniem? Masz na myśli to że płyty nie są równe? Jakieś wybrzuszenia mogą się zdarzyć ?[ /QUOTE]

 

Przy tych wymiarach płyt, to na bank się przytrafią. Nawet w Austrothermie miałem kilkanaście płyt, ktore trzeba było przeznaczyc na docinki, bo płyta odstawała od ściańy.

Poza tym, najwięjkszy paradoks w tym, że do pracy, która jest wprost wymarzona, by wykonać ja samodzielnie będziesz wynajmował ekipę....

 

Z tą ekipą to będę jeszcze myślał szczególnie z tym VATem aby to na 8% załatwić. Będę musiał z bratem pogadać czy jego z jego szefem coś tak będzie szło załatwić. Jak uda się za VATem to będę szukać do pomocy z dwóch lub trzech ludzi ab to zrobić. Mój projekt będzie dobry pod te wymiary płyt aby to szło sprawnie i szybko. Między oknami południowymi będę miał 150cm odległości więc blok po długości przetnę na 3 kawałki i będzie jak ulał na to. dam dwa i mam pod okna które wysokie na 2,4m będą bo blok będzie miał wysokość 1,2m. Patrząc na okna wschodnie i zachodnie to zrobię je na wysokości 1,2m bo tak mogą być i blok styropianu idealnie pod nie wejdzie i praktycznie dwa bloki po długości dadzą mi szerokość domu którą z styropianem będę miał 9,2m. Więcej docięć będę miał przy wysokości wieńca bo muszę to zrobić tak aby zaczynając poziom domu zaś pójść pełnym blokiem na równo. Ale dotnie się, ustawi tak abym było tak samo jak na parterze i zaś ogień z robotą.

Szczerze mówiąc to nie wiedziałem że styropian może się wybrzuszać tak bardzo że dyskwalifikuje go do zamontowania. Nie idzie go wtedy odwrócić częścią wypukłą na zewnątrz? Na dociskanie styropianu to myślę że jakaś długa belka lub kilka długich albo jednak nie piana tylko klej. Zawsze jak będzie ciężko to się potnie styropian po długości na 3 i będą bloki 50x120x150. Kawałek drutu, napięcie i do cięcia. styropian myślę że uda się kupić wcześniej więc w deszczowe dni pod jakąś wiatą można ciąć. Wszystko zależy od ceny ale nawet jak różnica okaże się niewielka bo jednak to trzeba kupić od dystrybutora więc wszystko zależy praktycznie od niego to będę chciał aby płyty były grube na 50cm ale wysokie na 120cm i najwyżej ich długość na 150cm lub 50cm i wtedy będzie prostopadłościan ale bardziej mi będzie pasować wysokość 120cm niż 100cm. I tak producent tnie pod zamówienie więc dla nich nie powinno to mieć znaczenia jakie płyty a dla nich lepiej bo im odpad nie zostanie z całego bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,1k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

@kamil, a nie lepiej dać w 2 warstwach po 25cm, bo to co planujesz to ciężkie zadanie, szczególnie że rozważasz aby wziąć fachofców do takiej nietypowej i wymagającej staranności i myślenia roboty. W życiu (no chyba że masz jakich wybitnych, z taką praktyką, w co nie wierzę).

 

@fotohobby, sądzę że aż takiej łódki by nie było (szczególnie jakby to dobrze zorganizować), co nie zmienia faktu że jest to hardcore...

 

W dwóch warstwach to dwa razy dłuższa praca jakby na to nie patrzeć i dwa razy więcej kleju więc koszt pracy dwa razy większy. Na pewno to byłoby dla domu lepsze i zlikwiduje w pełni mostki na łączeniach płyt do zera ale nie wiem czy to ma sens. Przy parterówce przy której to jest łatwiejsze można próbować ale przy domu piętrowym gdzie od 1,5m praktycznie z rusztowania aż po dach trzeba robić to nie wiem czy warto.

hardcore to grubość styropianu czy wymiary według Twojej oceny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil, wetnę się że ogólnie (z kombinowaniem) dłużej będziesz to robił takimi kobyłami w jednej warstwie, _szczególnie_ przy piętrowym. Ocieplałem swojego piętrusa, ciąłem drutem oporowym, i tak uważam. Piany też pójdzie nie mniej, a nerwów stracisz 100x więcej. Wyzwanie fajne, ambitne, ale sam bym się 100x zastanowił (trochę praktyki ogólnej z różnymi dziwactwami u siebie mam). Będę kibicował, lubię takie szalone wyzwania, ktoś musi być pionierem :)

 

OK, mniejsze formatki (150 zamiast 450), większa szansa powodzenia.

 

To kombinuj jak nie zepsuć materiału, a nie jak zaoszczędzić kilka % VAT.

 

Hardcore: głównie wymiar, grubość mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kamil, a nie lepiej dać w 2 warstwach po 25cm, bo to co planujesz to ciężkie zadanie, szczególnie że rozważasz aby wziąć fachofców do takiej nietypowej i wymagającej staranności i myślenia roboty. W życiu (no chyba że masz jakich wybitnych, z taką praktyką, w co nie wierzę).

 

@fotohobby, sądzę że aż takiej łódki by nie było (szczególnie jakby to dobrze zorganizować), co nie zmienia faktu że jest to hardcore...

 

Ja nie twierdzę, że bedzie 4.5cm, ale ze może być. I producent stwierdzi, że wszystko jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym kupić standardowych wymierow styropian renomowanego producenta, niż z jakimś mniej uznanym kombinować dla paru groszy...

 

Dla paru groszy też nie będę kombinować ale przy takiej ilości różnica może wyjść parę tysięcy. Na razie czekam na ofertę a potem będę bardziej myślał o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już przekonany do wentylacji z kanałami fi 75 tak jak to było pokazane na obrazkach a to dziś przed chwilą odwiedziłem jedną firmę co na budynki jej pisze wentylacja, klimatyzacja bo jest w mojej miejscowości i codziennie koło niej przejeżdżam ale jeszcze do nich nie wstąpiłem. Pytam się gościa o rekuperator i te sprawy i o kanały nawiewne to pokazuje mi rurę stalową fi200 i mówi że takie są najlepsze do zabudowy a mi szczena prawie opadła bo to strasznie wielkie jest. Mówię że myślałem że to z fi 75 chyba się robi a on na to że takie się nie nadają bo nie może szumić i lepsze są duże średnice ale to też trzeba dobrać do pomieszczenia. To jak to z tym w końcu jest? Z czego najlepiej to zrobić bo teraz to już sam nie wiem.:confused:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówię że myślałem że to z fi 75 chyba się robi a on na to że takie się nie nadają bo nie może szumić i lepsze są duże średnice ale to też trzeba dobrać do pomieszczenia. To jak to z tym w końcu jest? Z czego najlepiej to zrobić bo teraz to już sam nie wiem.

 

Po 46 stronach tematu wracasz do punktu wyjścia? :jawdrop:

 

Najlepsze rury czerpnia/wyrzutnia - większe srednice - izolowane akustycznie i termicznie - łaczniki gumowe nie przenoszące drgań.

Isocomplus_od_środka.jpg

Lub spiro i wełna mineralna.

 

Instalacja na skrzynkach rozdzielczych + podejscia + kanały 63 lub 75.

Uniflexplus w zbrojeniu 2.jpg

 

 

Wynik to małe opory i niesłyszalna instalacja.

Czy ta instalacja, którą Ci zaproponowali to może jeszcze na trójnikach?

image_big.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 46 stronach tematu wracasz do punktu wyjścia? :jawdrop:

 

Najlepsze rury czerpnia/wyrzutnia - większe srednice - izolowane akustycznie i termicznie - łaczniki gumowe nie przenoszące drgań.

[ATTACH=CONFIG]302525[/ATTACH]

Lub spiro i wełna mineralna.

 

Instalacja na skrzynkach rozdzielczych + podejscia + kanały 63 lub 75.

[ATTACH=CONFIG]302530[/ATTACH]

 

 

Wynik to małe opory i niesłyszalna instalacja.

Czy ta instalacja, którą Ci zaproponowali to może jeszcze na trójnikach?

[ATTACH=CONFIG]302531[/ATTACH]

 

Te echa Maksymiliana Malickiego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 46 stronach tematu wracasz do punktu wyjścia? :jawdrop:

 

Najlepsze rury czerpnia/wyrzutnia - większe srednice - izolowane akustycznie i termicznie - łaczniki gumowe nie przenoszące drgań.

[ATTACH=CONFIG]302525[/ATTACH]

Lub spiro i wełna mineralna.

 

Instalacja na skrzynkach rozdzielczych + podejscia + kanały 63 lub 75.

[ATTACH=CONFIG]302530[/ATTACH]

 

 

Wynik to małe opory i niesłyszalna instalacja.

Czy ta instalacja, którą Ci zaproponowali to może jeszcze na trójnikach?

[ATTACH=CONFIG]302531[/ATTACH]

 

O czerpni, wyrzutni czy łączeniach skrzynek to rozumiem ale ponoć lepsze są większe rury które podchodzą do pomieszczeń czyli fi125 lub 150 jest dobra a to można schować tylko w suficie podwieszanym. Rurę fi75 w podłodze można w ociepleniu schować a dwa razy większą już nie. Więc temu do tego wracam bo sam już nie wiem co będzie dobre. Jak sufit podwieszony na parterze to strop musi być zrobiony na jakieś 2,8m więc automatycznie przekłada się to na schody bo albo ich więcej albo ich wysokość wyższa a w moim projekcie raczej to drugie. Nawet w podwieszanym suficie nie będzie łatwo z rurami bo rura będzie musiała przejść przez ścianę wewnętrzną nośną a to nie będzie proste. Ogólnie to nie będzie proste jak myślałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaca się innego mi budować więc nie ma wyjścia za bardzo.

 

Z tym bym polemizował. Przez moment miałeś koncepcję "energooszczędnego jamnika", domu lepiej, wydaje się, skrojonego pod Twoje możliwości i tańszego w realizacji....

No, ale zarzuciłeś i banki się mogą cieszyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym bym polemizował. Przez moment miałeś koncepcję "energooszczędnego jamnika", domu lepiej, wydaje się, skrojonego pod Twoje możliwości i tańszego w realizacji....

No, ale zarzuciłeś i banki się mogą cieszyć ;)

 

Chodziło mi o to że projekt w tej formie i miejscu inaczej niż pasywnie się mi nie opłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...