Lapeno 01.10.2014 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Witam, Ekipa właśnie kończy tynki, nadszedł czas na podłogi.Zaplanowane mam położenie 20 cm styropian, potem podłogówka wylewka itp. Wiadomo. Rozmawiałem z instalatorem który powiedział, żeby kupić styropian grubości 5 cm. On ułoży 4 warstwy jedna na drugiej - wg niego da to fajną możliwość robienia zakładek. O ile powiedzmy, że dwie pierwsze warstwy rozumiem (2 x 5 cm) - kable w osłonkach na podłodze itp., o tyle wydaje mi się, że lepiej będzie położyć jedną 10 cm i tyle. Obawiam się o trwałość podłogi jako takiej. Czy 20 cm styropianu nie będzie się za bardzo uginało? Na to przecież przyjdą rurki, wylewka, potem kafle. Znajomy mnie straszy, że to będzie się uginało. Jak do tego instalator poukłada 4 warstwy cienkiego styro - czy to nie jest przepis na katastrofę? Jaki najlepiej kupić styro? Wykonca preferuje Genderkę (mam na ścianie szary fasadowy Genderki 20 cm - ważyłem, odpowiadał normie). Może położyć też tej firmy odpowiedni na podłogi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 01.10.2014 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Na posadzki kładziemy styropian podłogowy. Nie bez powodu tak się nazywa jest on sztywniejszy (bardziej wytrzymały na ściskanie) niż ten elewacyjny. U mnie jest 15cm (3x5cm warstwowo na przekładkę.) Gdybym robił 20cm to zrobiłbym 2x5cm+1x10cm- ale tylko dlatego że szybciej sie układa. Podłogowe styropiany zaczynają sie od EPS70-80 do 100. EPS 200 to już do garażu w którym parkujesz swój ciągnik siodłowy z naczepą. W zależności od wielkości portfela można iśc w kierunku grafitu ew nawet XPSa. Jeżeli styro to ja polecam Knaufa albo Austrotherma, ew moim zdaniem trochę przereklamowaną i drogą Teroorganikę. Sprawdź ceny porównaj parametry i wybierz co dla Ciebie najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 01.10.2014 09:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2014 2x po 10cm EPS 100 wystarczy ... możliwie EPS 150 ...EPS 150 będzie i ciepły i nośny ... ponieważ optimum izolacyjność nie grafitowego jest koło 40kg/m3 .. i tak też jest w pierwszym dotyku ... wyraźnie "odbija" falę termiczną z ręki .. przez co momentalnie czujemy ciepełko w łapkę.Im więcej warstw tym nośność spada ...np XPS 300 kPa w jednym klocku ma wytrzymałość 130 kPa ... na E50 lat ... a już warstwach trzeba przyjmować 100kPa..EPS 100 ma koło 40kPa i silnie parametry zależą od gęstości ... nawet nie mając pewność można ważyć próbki ... ciężkie EPS'.. można być spokojnym ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lapeno 01.10.2014 11:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Października 2014 Na posadzki kładziemy styropian podłogowy. Nie bez powodu tak się nazywa jest on sztywniejszy (bardziej wytrzymały na ściskanie) niż ten elewacyjny. U mnie jest 15cm (3x5cm warstwowo na przekładkę.) Gdybym robił 20cm to zrobiłbym 2x5cm+1x10cm- ale tylko dlatego że szybciej sie układa. Podłogowe styropiany zaczynają sie od EPS70-80 do 100. EPS 200 to już do garażu w którym parkujesz swój ciągnik siodłowy z naczepą. W zależności od wielkości portfela można iśc w kierunku grafitu ew nawet XPSa. Jeżeli styro to ja polecam Knaufa albo Austrotherma, ew moim zdaniem trochę przereklamowaną i drogą Teroorganikę. Sprawdź ceny porównaj parametry i wybierz co dla Ciebie najlepsze. Zaczynam się zakręcać. Nie upieram się na genderkę ale na tym przykładzie polecę. Rozmawiałem z kolesiem PH od nich i poleca on takie coś: Styropian EPS 031 Posadzka Extra - jako argument podawał odporność na ściskanie 60kPa przy deklarowanej "lambdzie" 0,031 Patrzę na inne produkty: Styropian EPS 100-038 Dach-Podłoga - tutaj jest odporność na ściskanie 100 kPa przy "lambdzie: 0,038 albo Styropian EPS 200-036 Dach-Podłoga-Parking - odporność 200 kPa przy "lambdzie" 0,036. To na co patrzeć? Na kPa czy na lambę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.10.2014 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 co do 100 kPa to wypadało by wspomnieć że w praktyce oznacza to tonę nacisku statycznego na 1m2 nie 1 tonę a 10ton .. 20cm pod ogrzewanie podłogowe to minimum socjalne i nie zapomnij krawędzi aż pod kres ławy zaizolować z obu stron .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 02.10.2014 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Lapeno nie zakręcaj się. Jak pogrzebiesz to zauważysz że są na tym forum fanatycy izolacji i wytrzymałości jak np מרכבה izolujący wszystko z dwóch storn i najlepiej 40cm oraz parkujący czołgi w salonie(EPS100 i więcej) oraz tacy bardziej rozsądni. Wszystko jest dla ludzi tylko pozostaje kwestia upodobań, oczekiwań i portfela. Ja mam fundamenty zaizolowane od końca ław z 1 strony XPS 15cm, a pod podłogówkę daje 15cm grafitu 0,031 70kPa. Każdy styropian podłogowy bedzie dobry, zdecyduj na jaki cię stać. Przed położeniem styropianu zwróć koniecznie uwagę na odpowiednią izolację przeciwwilgociową chudziaka- papa lub folia wywinięta na ściany to mus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.10.2014 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 Ta ... mus .. oczywiście aby mieć później masę wody na niej z kondensacji.Nie daje się od strony zimnej paroizolacji, jak już to nad i pod izolacją ..coś tu kolega o kosztach wspominał ... no 15cm XPS'a tanie nie było ... Da słabszy styropian odbije się na zbrojeniu .. wypada zrobić na rozproszonych włóknach stalowych.A jak wiesz lepiej jak ciepło uchodzi z budynku to ... udowodnij ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 02.10.2014 11:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 (edytowane) Czyli wg twojej teorii nie zasadne jest umieszczanie izolacji przeciwwilgociowej między chudziakiem a pierwszą warstwą styropianu??? Nad to chyba naturalne? Polecam lekture chociażby najgłupszego źródła http://bit.ly/1vxa1mk Wylewki mam dopiero w planach ale zazbrojone i na kruszywie więc nie potrzebuje jeszcze droższego styro EPS200. W domu parkuje max stół i meble, czołgi trzymam na podjeździe. Edytowane 2 Października 2014 przez CzarnyIwan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 02.10.2014 11:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Października 2014 (edytowane) Był temat wałkowany w wątku o płycie fu .. właśnie o przepływie pary wodnej ... Edytowane 2 Października 2014 przez מרכבה Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
klaudiusz_x 04.10.2014 07:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Października 2014 Podłączę się pod wątek.Zostało mi 10m3 styro grafitowego fasadowego.W parametrach ma podane odporność na zginanie i rozciąganie 100kPa.Teoretycznie nadaje się na podłogę. Musiałbym go pociąć na cieńsze płyty (co nie jest problemem). Dać go na podłogi? Szkoda odsprzedawać po niższej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lapeno 08.10.2014 13:18 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 nie 1 tonę a 10ton .. 20cm pod ogrzewanie podłogowe to minimum socjalne i nie zapomnij krawędzi aż pod kres ławy zaizolować z obu stron .. No to mam zagwozdzkę. Sytuacja jest taka: Parter to ok. 130 m2 po podłogach. W obliczeniach OZC (Asolt) mam założone 20 cm styropianu przy założonej lambdzie do obliczeń 0,036. Przy poszukiwaniach EPS-100, lambda jest 0,038 i już. Wszystko „cieplejsze” nie jest już 100, tylko materiałami o mniejszej odporności na ściskanie. Patrzę na ceny: 130m2 x 0,2 m grubości = 26m3. Genderka eps-100-038 26 m3 x 205 zł = 5 330 pln Swisspor szary 70kPa 0,031 26m3 x 230 zł = 5 980 pln Różnica 650 złotych. Wg jednego ze „sprzedawców” warto dopłacić, bo wg jego opinii lamba 0,031 a 0,038 to „nieba a ziemia” i warto dopłacić, a wytrzymałość będzie ok. Piętro to osobna historia, bo tam będę miał 8 cm styropianiu (5+3) i tutaj podobnież można dać spokojnie tej 0,038. Dodatkowo piszesz o prawidłowym zaizolowaniu. Napisz proszę co masz na myśli. Izolację pod styropiany (folia) mam kupić samemu, hydraulik ją rozłoży razem ze styropianem – krawędzie wywinięte przy ścianie. Taśmę dylatacyjną mają kłaść ludzie od posadzek „nad” ostatnią warstwą styropianiu. Na piętro wg nich nie wywija się folii – nie ma być takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
CzarnyIwan 08.10.2014 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2014 Ja bym te 650 zł dopłacił. Nie są to duże pieniądze. Niebo a ziemia to trochę chłyt marketingowy, bardziej ziemia a 10 piętro wieżowca idąc tą nomenklaturą. Do nieba to obu kawałek jeszcze. Jeżeli chodzi o izolację to na parterze daj papę lub folię pod styropian. Folia wywinięta na ściany plus taśmy dylatacyjne. U mnie ten temat ogarniał hydraulik. Mam dwie warstwy foli i na to 3x5cm styro. 2x0,031 EPS70 i 5cm 0,038 EPS 100 z folią pod podłogówkę. Druga warstwa na podstawie wielu już teoretycznych wywodów fanatyków izolacji na położony styropian. Jeżeli masz podłogówkę to albo folia albo ostatnia warstwa styropianu z folią i problem z głowy np taki: http://cdn21.epasaz.smcloud.net/t/files/3f84859eaf3938b7.jpg Na pietrze spokojnie ten mniej ciepły styropian i 8cm jest ok przy rozsądnym podejściu. Ja mam tylko mały stryszek ok 10m2 na pół pietrze wiec nie zgłębiałem tematu. Położyłem tam 10cm bez folii. Może położę na styro przed wylewką by nie wlewał sie w szpary i nie leżał bezpośrednio na styropianie. Przy ścianach zamiast taśm położę 1cm gr paski ze styropianu by od dylatować wylewkę od ścian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mixiek 22.05.2018 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Maja 2018 Siema, pomóżcie mi, kupiłem mieszkanko w malutkim budynku (pierwsze i ostatnie zarazem piętro), przymierzam się do remontu, i problem mam właśnie z podłogą, otóż pomieszczenie w którym ma być docelowo kuchnia teraz jest jeszcze pokojem, i są tam położone deski na stelażu który leży bezpośrednio na stropie, chciałem zrobić tam normalną wylewkę, ale Pan z nadzoru powiedział że może to zbyt obciążyć konstrukcję budynku, powiedział żebym pomyślał o styropianie podłogowym, z tego co się orientuję pod deskami jest coś w stylu szlaki lub jakis inny żwir, myślałem żeby dać styro i cienkowarstwowy samopoziom, tylko pytanie czy to zda egzamin, i co polecacie, z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewon 19.08.2019 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 Odkopię temat.Umówiony byłem na położenie pod wylewkę w domu styropianu EPS 100.Wykonawca zapomniał/pomylił się, nie wiem. W każdym bądź razie zobaczyłem dziś rozłożony już na obu kondygnacjach EPS 70 podłoga/dach Austrotherma.Niby dach/podłoga ale martwi mnie odporność na ściskanie 70.Nie siądzie mi to z czasem i można zostawić czy kazać zrywać i ułożyć EPS 100?Nie wiem czy to ma znaczenie, wylewka będzie anhydrytowa.Co radzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 19.08.2019 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 (edytowane) Co radzicie? Nie popuszczać wykonawcy. Jak się umówiliście na 100, to ma być 100. Dał styropian mniej odporny na ściskanie, o gorszej lambdzie i kilkanaście % tańszy. O ile miała być 100 austrotherma. Bo tak czy inaczej słabe te styro. Edytowane 19 Sierpnia 2019 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ewon 19.08.2019 19:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 Sęk w tym, że umowa była gębę. Ekipa remontuje mi cały dom i parokrotnie gdy była mowa o podłogówce, mówiłem, żeby pod wylewkę dać EPS100.Nie mam tego na papierze i nie za bardzo wiem jak teraz z tego wybrnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bertha 19.08.2019 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 Jak podłogi osiądą, to uwierzysz że należało egzekwować EPS100. Widziałem takie chaty, ludzie żyją , mieszkają bo kto odważy sie na totalną roz@ierduchę rok, dwa, trzy po wprowadzeniu? Każdy chce odżyć po budowie a tu zonk! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
surgi22 19.08.2019 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2019 Albo ma się dobre serce ( dla wykonawcy ) albo twardą d.. ( jak Ci rodzina nakopie za demolkę domu po roku czy dwu ). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Janekk1234 20.08.2019 04:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Eps70 starczy przecież do domu . To ma około 2 tony na m2. Dziesięć razy mniej waży 1m2 wylewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.08.2019 04:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2019 Eps70 starczy przecież do domu . To ma około 2 tony na m2. Dziesięć razy mniej waży 1m2 wylewki. Przy ugięciu 10%. Postawisz zasobnik CWU na tym to ile się ugnie? 1cm? 1,5cm? Wylewka to wytrzyma, czy pęknie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.