Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

C288 większość samoróbka


Recommended Posts

Witam serdecznie,

 

troszkę o sobie :)

W 2014 roku z narzeczoną zastanawialiśmy nad kupnem mieszkania w nowym budownictwie lecz nie koniecznie nowe bezpośrednio od dewelopera.

Przerażające były ceny mieszkań w stosunku do metrów użytkowych, sąsiadów itp. Po dłuższej analizie i znajomych, którzy pobudowali się zaczęliśmy zastanawiać się nad domem parterowym mający około 100m2.

Ostateczny wybór nad mieszkaniem a domem miał zależeć od kupna działki. Na szczęście udało nam się zakupić działkę 10 arową w mieście Płock dokładniej na granicy miasta. Odległość do centrum jest około 7km.

Wybrany projekt domu to C288 w odbiciu lustrzanym obecnie bez większych zmian w projekcie, zmiany poniżej.

 

Planowane zmiany w projekcie:

- płyta fundamentowa na styropianie,

- wentylacja mechaniczna,

- drzwi do pom. tech. i garażu od zewnątrz od wew. budynku zamurowane,

- drzwi balkonowe w sypialni zmienić na okno,

- w salonie zastanawiamy się, żeby okno z przy kominku zmniejszyć na wysokość i dać parapet lub całość przesunąć do narożnika. Wynikające z tego, że wówczas można większy narożnik dać.

- brak kominka w salonie.

- zmiana ścian na Ytonga 24cm lub 30cm + 20 cm styropianu.

 

Czekam na sugestie i propozycje.

 

W dniu dzisiejszym dostałem decyzję o warunkach zabudowy, a zatem na dniach będę zlecał:

- badania geotechniczne gruntu,

- projekt zamienny płyty fundamentowej,

- projektu.

rzut domu.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, własnie całkiem przypadkiem natrafiłem na Twój dziennik ;)

Teraz widzę czemu masz tak dużą pow. zabudowy, bo to przez ten garaż. Robiąc go na takiej płycie jak dom to będzie Cię sporo kosztował...

Jeżeli ściany robione samemu to zastanów się nad jakimiś kształtkami czy klockami ze styro. Ja jeżeli kiedyś będę drugi raz budował to bardzo mocno to rozważę, zwłaszcza jeżeli będę znowu to robił samodzielnie. Wiem że drożej, ale ile czasu zaoszczędzasz i pracy. Bryłe masz prostą, bez cudów, na prawdę warto się zastanowić. Poczytaj doświadczenia innych na forum w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wykonują badania geotechniczne. Pierwszy odwiert był zadowalający i grunt rodzinny na 0,4 metra. Przy trzecim musiał zmywać się do pracy i nastąpił problem. Glina do 1,1 metra wrrr. Czekam do wtorku na sprawozdanie.

 

Z tego co wiem to płytę zrobisz na glinie bez problemu. Ja też mam u siebie glinę. Pod płytę nie musisz całej gliny na metr głębokości wybierać bo to bezsensu. Najlepiej zrób tak że zbierz jakieś pół metra gruntu, zasyp i zagęść dobrze. Oczywiście to co trzeba to ułóż przed położeniem płyty. U R&K zobacz jak to zrobił oddzielając trochę termicznie garaż od reszty. Łącznie sobie połóż tak jak Ci radzili poprzednicy 30cm EPSa bo pod parterówkę starczy a szkoda kasy na XPSa. Jak sobie będziesz układał styro to pod garaż ułóż go mniej czyli jak zrobisz sobie taką jakby wnękę w styro oddzielając termicznie płytę domu od płyty garażu to zasypiesz sobie piachem na 20cm i zagęścisz i na to najwyżej 10cm styro aby się to zrównało z warstwą trzecią od izolacji płyty domu. Podobnie jak konrad zrobisz sobie nacięcia w styro aby zbrojenie było jedne przez całość a szczeliny pianka zaizolujesz. Płyta starczy Ci bez problemu o grubości 20cm. Co do ścian to jak masz więcej kasy to klocki styropianowe będą dobre ale jak szkoda Ci kasy (a mnie na to by było szkoda) to muruj sobie z tego ytonga i na to daj 25cm styro lub 30cm. Przy parterówce i jeszcze w Twoim przypadku gdy nie będziesz miał ścianek kolankowych równie szybko z klocków styro to zrobisz jak i murując na kleju plus ocieplenie. Nawet jak będziesz robił to 2tyg dłużej to i tak będziesz robił to sam a oszczędzisz sporo. Jaki strop planujesz? Jak monolit to lepiej tu pomyśleć o wiązarach ale nie wiem czy przy takim dachu się da. Tu lepiej kogoś mądrzejszego zapytać. Nie napisałeś jakie chcesz ogrzewanie ale warto pomyśleć o wodnej podłogówce z rurkami w płycie tak jak to ma sadysta a piec do tego to albo kondensat jak chcesz się bawić w gaz lub pompa ciepła ale to pewnie wiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytę traktuję jako nośnią, bez instalacji. Zapewne zapytacie się czemu. Po prostu jak pod wpływem przepływu cieczy za 30 - 40 lat dojdzie do przecieku, wole skuć posadzkę niż płytę fundamentową. Jedyne uzasadnienie :)

Kwestię styropianu i zbrojenia powierzam konstruktorowi. Będę chciał zastosować 20 cm max 25.Standardowy projekt EU ma 68kWh/m2 rok. Brak programu do obliczeń, żeby sprawdzić ile mi da te dodatkowe 5 cm i posadowiony budynek na płycie.

 

Ogrzewanie oczywiście podłogowe. Zastanawiam się nad systemem który zepnie mi sterowanie podłogówki, rolety i alarm oraz wentylację mechaniczną. Tą kwestię pozostawię na jesień :)

Z Ytonga 30 cm zrezygnowałem. Podliczyłem wszystkie koszty bloczków, nadproża itp to suma wyszła kosmiczna.

 

Obecny problem mam z oknem w salonie. Zamiast kominka chciałem wstawić sofę narożnikową. Teraz pytanie, przesuwać okno max do narożnika budynku, czy jedne okno zmniejszyć na wysokość wymiarów standardowych?

 

Strop monolit zgodnie z projektem. Tutaj raczej firma wejdzie. Obawiam się, że będzie brak czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytę traktuję jako nośnią, bez instalacji. Zapewne zapytacie się czemu. Po prostu jak pod wpływem przepływu cieczy za 30 - 40 lat dojdzie do przecieku, wole skuć posadzkę niż płytę fundamentową. Jedyne uzasadnienie :)

Kwestię styropianu i zbrojenia powierzam konstruktorowi. Będę chciał zastosować 20 cm max 25.Standardowy projekt EU ma 68kWh/m2 rok. Brak programu do obliczeń, żeby sprawdzić ile mi da te dodatkowe 5 cm i posadowiony budynek na płycie.

 

Ogrzewanie oczywiście podłogowe. Zastanawiam się nad systemem który zepnie mi sterowanie podłogówki, rolety i alarm oraz wentylację mechaniczną. Tą kwestię pozostawię na jesień :)

Z Ytonga 30 cm zrezygnowałem. Podliczyłem wszystkie koszty bloczków, nadproża itp to suma wyszła kosmiczna.

 

Obecny problem mam z oknem w salonie. Zamiast kominka chciałem wstawić sofę narożnikową. Teraz pytanie, przesuwać okno max do narożnika budynku, czy jedne okno zmniejszyć na wysokość wymiarów standardowych?

 

Strop monolit zgodnie z projektem. Tutaj raczej firma wejdzie. Obawiam się, że będzie brak czasu.

 

Temu to co w S0 będzie to nie robi się z tanich zamienników tylko z dobrych materiałów. Kanalizację i tak schowasz pod płytą w podsypce.

Gdzie będziesz miał zbiornik na ciepłą wodę? Bo jak w pomieszczeniu technicznym przy wejściu to uważam to za błąd który będzie dużo kosztował. Też pewnie tam będziesz miał rekuperator czyli wszędzie będzie daleko z przewodami a ponoć lepiej jak będą jak najkrótsze. Po co chcesz strop monolit? Nie lepiej drewniany? Wtedy wymurujesz o jeden bloczek więcej i zrobisz sufit powieszany i łatwo w tym kanały od reku schowasz i łatwiej ocieplisz. A w monolicie to jak to zrobisz? No chyba że po podłodze strychu kanały od reku pociągniesz a potem to podłogę ocieplisz strychu styropianem.

Jak wywalisz kominek to rogówka się nie zmieści? Wtedy okno tarasowe z trzech skrzydeł zrób na dwa lub otwór o szerokości 2m jakieś 60cm od rogu czyli na długość bloczka BK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad ogrzewaniem.

Komin będę budować ze względu na spalanie byle czym w czasach kryzysu i problemów energetycznych.

Pierwotnie miał być piec na ekogroszek wynikające z kosztów instalacji i dostępności części podczas awarii.

Druga opcja pompa ciepła powietrzna (coraz lepsze sprawności posiadają). Tylko obawiam się dotyczące kosztów ukrytych i z braku doświadczenia użytkowania tego źródła ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad ogrzewaniem.

Komin będę budować ze względu na spalanie byle czym w czasach kryzysu i problemów energetycznych.

Pierwotnie miał być piec na ekogroszek wynikające z kosztów instalacji i dostępności części podczas awarii.

Druga opcja pompa ciepła powietrzna (coraz lepsze sprawności posiadają). Tylko obawiam się dotyczące kosztów ukrytych i z braku doświadczenia użytkowania tego źródła ciepła.

 

Na czas kryzysu komin zawsze można dobudować i jak w nim ogólnie nie planujesz palić a na kominkowym klimacie Ci nie zależy to go nie buduj. Są ważniejsze wydatki. Jak zrobisz tak jak Ci pisałem wcześniej czyli 30cm EPSa w płycie, na ściany min.25cm styro grafitowy i w suficie jakieś 50cm izolacji to wyjdzie Ci domek podobnie jak kszhu i wielu innych o zapotrzebowaniu 20-30kWh/m2 i przy gazie czy pompie PW za ogrzewanie będą małe rachunki. W tysiaku powinno się zmieścić. Jak nie zrobisz kominów to będziesz miał bardziej szczelny dom a zarazem cieplejszy i kominiarzowi czapka spadnie jak zobaczy ze nie ma co u Ciebie robić.:lol2: Im mniej instalacji tym lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zlecenie już wyszło do konstruktora który płytę liczy.

 

Najważniejsze jest to, że nie będę musiał wymieniać gruntu do głębokości 2 metrów.

Troszkę więcej pracy czeka mnie niż przypuszczałem, lecz mam nadzieje, że tragicznie nie wyjdzie. Czekam na projekt płyty, który określi również konieczność wymiany gruntu.

Jeszcze mapy do celów projektowych nie posiadam. Mam nadzieje, że w lutym złożę papiery w urzędzie. Pozostaje czekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...
Zlecenie już wyszło do konstruktora który płytę liczy.

 

Najważniejsze jest to, że nie będę musiał wymieniać gruntu do głębokości 2 metrów.

Troszkę więcej pracy czeka mnie niż przypuszczałem, lecz mam nadzieje, że tragicznie nie wyjdzie. Czekam na projekt płyty, który określi również konieczność wymiany gruntu.

Jeszcze mapy do celów projektowych nie posiadam. Mam nadzieje, że w lutym złożę papiery w urzędzie. Pozostaje czekać :)

 

I jak postępy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod płytę mam zaprojektowaną XPS. Jeśli jesteś zainteresowany rysunkiem technicznym podaj emaila w prywatnej wiadomości to podeślę. Eps wodoodporny mam jako szalunek tracony i jako opaskę. Grubość XPS20 cm. Obecnie szukam najtańszych dostawców. Wacha się od 425 - 350 zł za m3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...