kemot_p 06.10.2017 17:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Może się uda - fajnie byłoby mieć swoją wysuszona wiezbe, bo to co tartakach to ... sam wiesz.P.S. Coraz częstsze występowanie orkanów jak ten Ksawery przemawia za lanymi skosami - może jednak warto ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 06.10.2017 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Października 2017 Zależy jaka więźba dachowa a może cały dom ? przecież →http://www.archiblogia.pl/ekskluzywne-wnetrza-domu-w-alpach/ zobacz jakie timbery to mnie w najbliższym czasie czeka niestety, drewno muszę dokupić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 07.10.2017 16:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Ja tam nie rozumiem dlaczego na podłogę każecie dać więcej ocieplenia niż na ściany, które mają bezpośrednią styczność z najniższą temperaturą. Przecież temperatura gruntu nie jest taka niska, żeby ładować tam 30 cm! Co więcej ciepło wędruje do góry, stąd zgadzam się, aby w sufit/skosy dać te 35 cm. Ja u mnie dawałem 20 cm to wszyscy pukali się w czoło Chociać fakt, dałem płyty PIR 12 cm o wsp. U=0,22 + styropian grafitowy 8 cm na to. Polecam kupić takie płyty w II kategorii (cena podobna do styro, a są mega twarde). Minus to naprawdę ciężkie układanie tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 07.10.2017 17:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2017 To ile dałbyś w podłogę styropianu. Weź też pod uwagę, że planuję podlogowke i nie chcę grzać ziemi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 07.10.2017 17:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2017 Co więcej ciepło wędruje do góry, stąd zgadzam się, aby w sufit/skosy dać te 35 cm. Przez przenoszenie - cieple powietrze ..ale różnica jest niewielka.. Rsi w górę wynosi 0,1 m2K/W a w dół 0,17 m2K/W jako dodatkowy opór cieplny przegrody - stąd sumując opory - 1mm blaszana "ściana" nie ma gorszego U niż 5,9 W/m2K.. Ja u mnie dawałem 20 cm to wszyscy pukali się w czoło Chociać fakt, dałem płyty PIR 12 cm o wsp. U=0,22 + styropian grafitowy 8 cm na to. Polecam kupić takie płyty w II kategorii (cena podobna do styro, a są mega twarde). Minus to naprawdę ciężkie układanie tego. Pir 12 cm będzie mieć U = 0,18 W/m2K .. → 1/5,45m2K/W → 0,12m /0,022 W/mK.. odwrotnie do właśnie lambdy - współczynnika przewodzenia ciepła. 30 cm imo jak najbardziej, aby gruntu nie ogrzewać dłuższa droga do fundamentu, plus jeszcze dylatacja wylewki - z ogrzewanie podłogowym = pełnia szczęścia.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 09.10.2017 19:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Przez przenoszenie - cieple powietrze ..ale różnica jest niewielka.. Rsi w górę wynosi 0,1 m2K/W a w dół 0,17 m2K/W jako dodatkowy opór cieplny przegrody - stąd sumując opory - 1mm blaszana "ściana" nie ma gorszego U niż 5,9 W/m2K.. Pir 12 cm będzie mieć U = 0,18 W/m2K .. → 1/5,45m2K/W → 0,12m /0,022 W/mK.. odwrotnie do właśnie lambdy - współczynnika przewodzenia ciepła. 30 cm imo jak najbardziej, aby gruntu nie ogrzewać dłuższa droga do fundamentu, plus jeszcze dylatacja wylewki - z ogrzewanie podłogowym = pełnia szczęścia.. Możesz wyjaśnić te obliczenia, bo ciężko coś zrozumieć Jak wychodzi moja izolacja (12 cm x 0,022 + 8 cm x 0,031) w porównaniu do 30 cm styropianu? Przy 30 cm to nie będzie podłoga siadać? @kemot_p Pisz np. do asolta w sprawie OZC i niech Ci wyliczy straty przy 20 cm, 25 cm i 30 cm. Zobaczysz sobie, czy warto dać więcej czy nie (sens ekonomiczny). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 09.10.2017 19:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2017 Możesz wyjaśnić te obliczenia, bo ciężko coś zrozumieć Jak wychodzi moja izolacja (12 cm x 0,022 + 8 cm x 0,031) w porównaniu do 30 cm styropianu? Przy 30 cm to nie będzie podłoga siadać? @kemot_p Pisz np. do asolta w sprawie OZC i niech Ci wyliczy straty przy 20 cm, 25 cm i 30 cm. Zobaczysz sobie, czy warto dać więcej czy nie (sens ekonomiczny). Tam gdzie grzejesz dajesz najwięcej. Chcesz podłogówkę to daj minimum 30 cm. Nie patrz też ile teraz robi to różnicy popatrz w przyszłość. Kto wie kiedy jakie będą koszty... Grunt bardzo dobrze odbiera ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 10.10.2017 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2017 Tam gdzie grzejesz dajesz najwięcej. Chcesz podłogówkę to daj minimum 30 cm. Nie patrz też ile teraz robi to różnicy popatrz w przyszłość. Kto wie kiedy jakie będą koszty... Grunt bardzo dobrze odbiera ciepło. Piszesz tak, bo masz jakieś obliczenia na to, czy to tylko domysły? Serio zastanawiam się, jakie będą straty przy 20 cm a jakie przy 30 cm i czy warto inwestować dodatkowo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 13.10.2017 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Witam wszystkich! Planujemy budowę domku 1-rodzinnego na działce o powierzchni 12 arów. Domek ma być z tych oszczędzających energię. Zależy nam na tym, aby był tani w użytkowaniu. Dlatego raczej będzie to zwarta zabudowa. Zastanawiamy się nad tym projektem: https://www.mgprojekt.com.pl/agnieszka-3 Pasuje nam zarówno pod względem powierzchni jak i rozłożenia pokojów. Rzut parter: [ATTACH=CONFIG]398594[/ATTACH] Rzut piętro [ATTACH=CONFIG]398595[/ATTACH] Z góry dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi. Od gruntu rozsądnie dać 30 cm izolacji. Na ściany 20 cm w dach 35 i będzie całkiem fajnie. Do tego dom szczelny z rekuperacją. Okna mogą być nawet i 2 szybowe, byleby z ciepłym montażem. Do tego mądry system grzewczo-chłodzący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 13.10.2017 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2017 Piszesz tak, bo masz jakieś obliczenia na to, czy to tylko domysły? Serio zastanawiam się, jakie będą straty przy 20 cm a jakie przy 30 cm i czy warto inwestować dodatkowo. Nie mam domysłów mam dane z konkretnych budynków i porównań nawet na tym samym obiekcie. Ktoś kto myśli to wie, że jak grzeje podłogówką to daje tam jak najlepszą izolację. Jak grzejniki to izolacja od gruntu ma mniejsze znaczenie. A to może zamiast 20 wystarczy 15 a zamiast 15 10? Może się nie opłaci? A może bardziej opłaca się zapłacić za droższy system grzewczy, którego pewne elementy po pewnym czasie będą podlegać wymianie? Jak izolować to raz a dobrze przynajmniej tam, gdzie łatwo nie idzie tego poprawić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_ccc 14.10.2017 06:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2017 A to może zamiast 20 wystarczy 15 a zamiast 15 10? Może się nie opłaci? A może bardziej opłaca się zapłacić za droższy system grzewczy, którego pewne elementy po pewnym czasie będą podlegać wymianie? . Opłaci się gdy kupisz taniej i sprzedaż drożej. Podstawowe prawo pieniędzy. Dasz mniej styropianu, oszczędzisz nieco kasy, dasz więcej nie oszczędzisz nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 14.10.2017 18:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Dasz mniej styropianu, oszczędzisz nieco kasy, dasz więcej nie oszczędzisz nic. Oszczedzisz inwestycyjnie, stracisz eksploatacyjnie, oszczednosci na materiale izolacyjnym to zadne oszczednosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 14.10.2017 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Oszczedzisz inwestycyjnie, stracisz eksploatacyjnie, oszczednosci na materiale izolacyjnym to zadne oszczednosci Dokładnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 14.10.2017 19:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Października 2017 Jak nauka radziecka mówi.. dobrze gacić- to trzeba się słuchać .. izolacja - to tak jak piec gazowy, który nigdy gazu nie będzie potrzebował. No ale róbta jak chceta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iwan89 15.10.2017 14:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 (edytowane) Cześć, jestem już prawie zdecydowany na wybór projektu. Chciałbym jednak z Wami skonsultować kwestię jego energooszczędności. Niestety nie dysponuję choćby szacunkowym szacunkowym wskaźnikiem EP: Źródło:http://archetyp.pl/projekt/irysek/ Ogólna charakterystyka: Pow. użytkowa:140,6 m² Pow. zabudowy:172 m² Dach: dachówka lub blachodachówka Elewacje: tynk Strop: belki drewniane Ściany wewnętrzne: murowane Ściany zewnętrzne: dwuwarstwowe, pustak ceramiczny 24 cm(na forum czytałem, że to nie jest dobry wybór, co będzie najlepsze?), docieplony styropianem. Ogrzewanie: kocioł gazowy lub pompa ciepła. Ciężko mi bez Ep oszacować czy jest sens inwestować w pompę ciepła. Zmiany: Usunięcie okien dachowych, usunięcie kominka i kominów(w wersji z pompą ciepła). Pytanie czy zostawić sobie ten taras z salonu czy wyrównać dom do kwadratu? Czy to wcięcie to duża strata? Taka sama sytuacja od frontu, czy jest sens by było tam to wcięcie? Edytowane 15 Października 2017 przez iwan89 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 15.10.2017 14:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Cześć, jestem już prawie zdecydowany na wybór projektu. Chciałbym jednak z Wami skonsultować kwestię jego energooszczędności. Niestety nie dysponuję choćby szacunkowym szacunkowym wskaźnikiem EP: [ATTACH=CONFIG]398749[/ATTACH] Źródło:http://archetyp.pl/projekt/irysek/ Ogólna charakterystyka: Pow. użytkowa:140,6 m² Pow. zabudowy:172 m² Dach: dachówka lub blachodachówka Elewacje: tynk Strop: belki drewniane Ściany wewnętrzne: murowane Ściany zewnętrzne: dwuwarstwowe, pustak ceramiczny 24 cm(na forum czytałem, że to nie jest dobry wybór, co będzie najlepsze?), docieplony styropianem. Ogrzewanie: kocioł gazowy lub pompa ciepła. Ciężko mi bez Ep oszacować czy jest sens inwestować w pompę ciepła. Zmiany: Usunięcie okien dachowych, usunięcie kominka i kominów(w wersji z pompą ciepła). Pytanie czy zostawić sobie ten taras z salonu czy wyrównać dom do kwadratu? Czy to wcięcie to duża strata? Jakie izolacje planujesz na podłogę, ściany, dach? Oczywiście dom szczelny z rekuperacją mamy rozumieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.10.2017 14:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Pytanie czy zostawić sobie ten taras z salonu czy wyrównać dom do kwadratu? Czy to wcięcie to duża strata? Wcięcie to nie jest duża strata - oczywiście prawidłowo zrobione. Chociaż kawałek tarasu i wejście dobrze jest mieć zadaszone i osłonięte od wiatru. Więc tu IMO dobre rozwiązanie. Co do ogrzewania - bez OZC i ofert nie ma co zgadywać, co jest najbardziej opłacalne. Co do projektu - wydzielenie "kawalerki" z osobnym wejściem pewnie ma swoje zastosowanie. Przydałby się IMO wtedy mały wiatrołap. Trzy pokoje w części "głównej" sugerują, że będzie tu mieszkać więcej osób niż para. Wtedy jedna tycia łazienka to za mało. I rozrysuj sprzęty w odpowiedniej skali, by wygląda to mało realistycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
iwan89 15.10.2017 14:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Tak, będzie wentylacja mechaniczna z rekuperacją. Druga część jest wydzielona dla rodziców, nie wiem czy wiatrołap się zmieści bo część kuchenna jest już dość mała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 15.10.2017 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 (edytowane) Wybór parterówki to wielki plus! Dużo łatwiej zachować szczelność i łatwiej ocieplić "od góry". Czy ktoś w końcu powie czemu 30 cm na grunt? Jakieś obliczenia strat 20 cm vs 30 cm?! Edytowane 15 Października 2017 przez kerad85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 15.10.2017 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2017 Wybór parterówki to wielki plus! Dużo łatwiej zachować szczelność i łatwiej ocieplić "od góry". Czy ktoś w końcu powie czemu 30 cm na grunt? Jakieś obliczenia strat 20 cm vs 30 cm?! Może kolega Asolt pomoże on lubi i umie dobrze liczyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.