Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Adapatacja projektu - w stronę energooszczędności


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 401
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja tam nie rozumiem dlaczego na podłogę każecie dać więcej ocieplenia niż na ściany, które mają bezpośrednią styczność z najniższą temperaturą. Przecież temperatura gruntu nie jest taka niska, żeby ładować tam 30 cm! Co więcej ciepło wędruje do góry, stąd zgadzam się, aby w sufit/skosy dać te 35 cm.

 

Ja u mnie dawałem 20 cm to wszyscy pukali się w czoło :D Chociać fakt, dałem płyty PIR 12 cm o wsp. U=0,22 + styropian grafitowy 8 cm na to. Polecam kupić takie płyty w II kategorii (cena podobna do styro, a są mega twarde). Minus to naprawdę ciężkie układanie tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co więcej ciepło wędruje do góry, stąd zgadzam się, aby w sufit/skosy dać te 35 cm.
Przez przenoszenie - cieple powietrze ..ale różnica jest

niewielka.. Rsi w górę wynosi 0,1 m2K/W a w dół 0,17 m2K/W jako dodatkowy opór cieplny przegrody - stąd sumując opory - 1mm blaszana "ściana"

nie ma gorszego U niż 5,9 W/m2K..

Ja u mnie dawałem 20 cm to wszyscy pukali się w czoło Chociać fakt, dałem płyty PIR 12 cm o wsp. U=0,22 + styropian grafitowy 8 cm na to. Polecam kupić takie płyty w II kategorii (cena podobna do styro, a są mega twarde). Minus to naprawdę ciężkie układanie tego.
Pir 12 cm będzie mieć U = 0,18 W/m2K .. → 1/5,45m2K/W → 0,12m /0,022 W/mK.. odwrotnie ;) do właśnie lambdy - współczynnika przewodzenia ciepła.

30 cm imo jak najbardziej, aby gruntu nie ogrzewać :) dłuższa droga do fundamentu, plus jeszcze dylatacja wylewki - z ogrzewanie podłogowym = pełnia szczęścia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez przenoszenie - cieple powietrze ..ale różnica jest

niewielka.. Rsi w górę wynosi 0,1 m2K/W a w dół 0,17 m2K/W jako dodatkowy opór cieplny przegrody - stąd sumując opory - 1mm blaszana "ściana"

nie ma gorszego U niż 5,9 W/m2K..

Pir 12 cm będzie mieć U = 0,18 W/m2K .. → 1/5,45m2K/W → 0,12m /0,022 W/mK.. odwrotnie ;) do właśnie lambdy - współczynnika przewodzenia ciepła.

30 cm imo jak najbardziej, aby gruntu nie ogrzewać :) dłuższa droga do fundamentu, plus jeszcze dylatacja wylewki - z ogrzewanie podłogowym = pełnia szczęścia..

 

Możesz wyjaśnić te obliczenia, bo ciężko coś zrozumieć :D

Jak wychodzi moja izolacja (12 cm x 0,022 + 8 cm x 0,031) w porównaniu do 30 cm styropianu?

Przy 30 cm to nie będzie podłoga siadać? :D

 

@kemot_p

Pisz np. do asolta w sprawie OZC i niech Ci wyliczy straty przy 20 cm, 25 cm i 30 cm. Zobaczysz sobie, czy warto dać więcej czy nie (sens ekonomiczny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz wyjaśnić te obliczenia, bo ciężko coś zrozumieć :D

Jak wychodzi moja izolacja (12 cm x 0,022 + 8 cm x 0,031) w porównaniu do 30 cm styropianu?

Przy 30 cm to nie będzie podłoga siadać? :D

 

@kemot_p

Pisz np. do asolta w sprawie OZC i niech Ci wyliczy straty przy 20 cm, 25 cm i 30 cm. Zobaczysz sobie, czy warto dać więcej czy nie (sens ekonomiczny).

 

Tam gdzie grzejesz dajesz najwięcej. Chcesz podłogówkę to daj minimum 30 cm. Nie patrz też ile teraz robi to różnicy popatrz w przyszłość. Kto wie kiedy jakie będą koszty... Grunt bardzo dobrze odbiera ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie grzejesz dajesz najwięcej. Chcesz podłogówkę to daj minimum 30 cm. Nie patrz też ile teraz robi to różnicy popatrz w przyszłość. Kto wie kiedy jakie będą koszty... Grunt bardzo dobrze odbiera ciepło.

 

Piszesz tak, bo masz jakieś obliczenia na to, czy to tylko domysły?

Serio zastanawiam się, jakie będą straty przy 20 cm a jakie przy 30 cm i czy warto inwestować dodatkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

Planujemy budowę domku 1-rodzinnego na działce o powierzchni 12 arów. Domek ma być z tych oszczędzających energię. Zależy nam na tym, aby był tani w użytkowaniu. Dlatego raczej będzie to zwarta zabudowa.

 

Zastanawiamy się nad tym projektem: https://www.mgprojekt.com.pl/agnieszka-3

 

Pasuje nam zarówno pod względem powierzchni jak i rozłożenia pokojów.

 

Rzut parter:

 

[ATTACH=CONFIG]398594[/ATTACH]

 

Rzut piętro

[ATTACH=CONFIG]398595[/ATTACH]

 

Z góry dzięki za wszelkie sugestie i podpowiedzi.

 

Od gruntu rozsądnie dać 30 cm izolacji. Na ściany 20 cm w dach 35 i będzie całkiem fajnie. Do tego dom szczelny z rekuperacją. Okna mogą być nawet i 2 szybowe, byleby z ciepłym montażem. Do tego mądry system grzewczo-chłodzący.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz tak, bo masz jakieś obliczenia na to, czy to tylko domysły?

Serio zastanawiam się, jakie będą straty przy 20 cm a jakie przy 30 cm i czy warto inwestować dodatkowo.

 

Nie mam domysłów mam dane z konkretnych budynków i porównań nawet na tym samym obiekcie. Ktoś kto myśli to wie, że jak grzeje podłogówką to daje tam jak najlepszą izolację. Jak grzejniki to izolacja od gruntu ma mniejsze znaczenie. A to może zamiast 20 wystarczy 15 a zamiast 15 10? Może się nie opłaci? A może bardziej opłaca się zapłacić za droższy system grzewczy, którego pewne elementy po pewnym czasie będą podlegać wymianie? Jak izolować to raz a dobrze przynajmniej tam, gdzie łatwo nie idzie tego poprawić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to może zamiast 20 wystarczy 15 a zamiast 15 10? Może się nie opłaci? A może bardziej opłaca się zapłacić za droższy system grzewczy, którego pewne elementy po pewnym czasie będą podlegać wymianie?

.

 

Opłaci się gdy kupisz taniej i sprzedaż drożej. Podstawowe prawo pieniędzy.

 

Dasz mniej styropianu, oszczędzisz nieco kasy, dasz więcej nie oszczędzisz nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

jestem już prawie zdecydowany na wybór projektu. Chciałbym jednak z Wami skonsultować kwestię jego energooszczędności. Niestety nie dysponuję choćby szacunkowym szacunkowym wskaźnikiem EP:

Poprawiony3.JPG

Źródło:http://archetyp.pl/projekt/irysek/

 

Ogólna charakterystyka:

Pow. użytkowa:140,6 m²

Pow. zabudowy:172 m²

Dach: dachówka lub blachodachówka

Elewacje: tynk

Strop: belki drewniane

Ściany wewnętrzne: murowane

Ściany zewnętrzne: dwuwarstwowe, pustak ceramiczny 24 cm(na forum czytałem, że to nie jest dobry wybór, co będzie najlepsze?), docieplony styropianem.

Ogrzewanie: kocioł gazowy lub pompa ciepła. Ciężko mi bez Ep oszacować czy jest sens inwestować w pompę ciepła.

Zmiany: Usunięcie okien dachowych, usunięcie kominka i kominów(w wersji z pompą ciepła).

 

Pytanie czy zostawić sobie ten taras z salonu czy wyrównać dom do kwadratu? Czy to wcięcie to duża strata? Taka sama sytuacja od frontu, czy jest sens by było tam to wcięcie?

Edytowane przez iwan89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

jestem już prawie zdecydowany na wybór projektu. Chciałbym jednak z Wami skonsultować kwestię jego energooszczędności. Niestety nie dysponuję choćby szacunkowym szacunkowym wskaźnikiem EP:

[ATTACH=CONFIG]398749[/ATTACH]

Źródło:http://archetyp.pl/projekt/irysek/

 

Ogólna charakterystyka:

Pow. użytkowa:140,6 m²

Pow. zabudowy:172 m²

Dach: dachówka lub blachodachówka

Elewacje: tynk

Strop: belki drewniane

Ściany wewnętrzne: murowane

Ściany zewnętrzne: dwuwarstwowe, pustak ceramiczny 24 cm(na forum czytałem, że to nie jest dobry wybór, co będzie najlepsze?), docieplony styropianem.

Ogrzewanie: kocioł gazowy lub pompa ciepła. Ciężko mi bez Ep oszacować czy jest sens inwestować w pompę ciepła.

Zmiany: Usunięcie okien dachowych, usunięcie kominka i kominów(w wersji z pompą ciepła).

 

Pytanie czy zostawić sobie ten taras z salonu czy wyrównać dom do kwadratu? Czy to wcięcie to duża strata?

 

Jakie izolacje planujesz na podłogę, ściany, dach? Oczywiście dom szczelny z rekuperacją mamy rozumieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy zostawić sobie ten taras z salonu czy wyrównać dom do kwadratu? Czy to wcięcie to duża strata?

 

Wcięcie to nie jest duża strata - oczywiście prawidłowo zrobione. Chociaż kawałek tarasu i wejście dobrze jest mieć zadaszone i osłonięte od wiatru. Więc tu IMO dobre rozwiązanie.

 

Co do ogrzewania - bez OZC i ofert nie ma co zgadywać, co jest najbardziej opłacalne.

 

Co do projektu - wydzielenie "kawalerki" z osobnym wejściem pewnie ma swoje zastosowanie. Przydałby się IMO wtedy mały wiatrołap.

 

Trzy pokoje w części "głównej" sugerują, że będzie tu mieszkać więcej osób niż para. Wtedy jedna tycia łazienka to za mało. I rozrysuj sprzęty w odpowiedniej skali, by wygląda to mało realistycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...