Kaizen 17.10.2017 16:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Przy podłej główce .. będzie większa delta .. Między 28* (wylewka) a 8* (temperatura gruntu pod domem i to przy gruncie nie odizolowanym pionowo, bo pod płytą) to "troszeczkę" mniejsza delta, niż między 22* wewnątrz i nawet -10* na zewnątrz (a solidniejszych mrozach nie wspominając). http://imagizer.imageshack.us/a/img922/4458/7G072k.jpg Źródło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 17.10.2017 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Ja dla TB jestem oszustem, bandytą i mordercą (mozna poszukac tych wypowiedzi na forumbudowlanym), dlaczego mordercą? bo zajmuje sie ozc a ktore ozc przyczynia sie do zwiekszenia zanieczyszczen w postaci smogu, co powoduje smog kazdy juz wie.Doskonale wiem jakimi epitetami obdarza cię Brzęczkowski i dlaczego. Piszesz jednak "doświadczenia moje i Grzesia". Jakie doświadczenia Grzesia skoro on powtarza to co wyssał z palca Brzeczkowski? Nie przeszkadza ci to? Problem ze mną jest taki ze nie zgdzam sie czasem z Twoimi twierdzeniami, twierdzeniami Grzesia, TB i wielu innych, zwykle ta niezgoda wynika z wyników ozc, ze tak powiem z ogolnego przeglądu wielu setek tych obliczen, czasem z kwestii instalacyjno wykonawczyh, sposobów regulacji temperatury i wielu innych w których mam wiedze i doswiadczenie. Taki juz jestem i zmienic sie nie zamierzam. .Ale jaki to problem, pytam po raz kolejny zabrać głos i merytorycznie udowodnić, że się mylę? Co też stoi ci na przeszkodzie? Pytanie jest proste. Jaka jest różnica w stratach przy 20 cm izolacji pod podłogą w stosunku do 30 cm izolacji. Wyliczyłem i ja i Kaizen, że U zmniejsza się o 0,03 W/m2K. Wyliczenie strat nie jest już jakimś skomplikowanym przedsięwzięciem. Nie zgadzasz się? Bardzo proszę przedstaw na to jakieś dające się ocenić dowody. Nie są nimi, sorry twoje przemyślenia. chyba, że napiszesz skąd też one się wzięły. Setki obliczeń to jakoś mało przekonywujące. Możesz tak z jedno tu przedstawić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gambit565 17.10.2017 16:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Zawsze uważałem, że kierujesz sie rozsądkiem i przyjętymi powszechnie normami. Nagle jest tu jakaś dziwna przyjaźń z "Grzesiem", który wprost powtarza bełkot Brzęczkowskiego. Nie piszesz o konkretach, piszesz o "doświadczeniach". Jakich doświadczeniach czy doświadczeniu? Przeczących obliczeniom? To po co robisz audyt skoro uważasz najwyraźniej, tak jak Brzęczkowski, że liczyć nie trzeba wystarczy doświadczenie? Masz dom 100m2, obwód 40m. Napisz jaka jest różnica w U albo R podłogi dla 20 cm EPS 0,32 W/mK a 30 cm. Co za problem? He, he, he jeszcze do niedawna asolt wytykal temu niedouczonemu instalatorowi plotacemu bzdury oczywiste braki wiedzy a teraz prosze " ja i Grzesio". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 17.10.2017 17:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Doskonale wiem jakimi epitetami obdarza cię Brzęczkowski i dlaczego. Piszesz jednak "doświadczenia moje i Grzesia". Jakie doświadczenia Grzesia skoro on powtarza to co wyssał z palca Brzeczkowski? Nie przeszkadza ci to?Ale jaki to problem, pytam po raz kolejny zabrać głos i merytorycznie udowodnić, że się mylę? Co też stoi ci na przeszkodzie? Pytanie jest proste. Jaka jest różnica w stratach przy 20 cm izolacji pod podłogą w stosunku do 30 cm izolacji. Wyliczyłem i ja i Kaizen, że U zmniejsza się o 0,03 W/m2K. Wyliczenie strat nie jest już jakimś skomplikowanym przedsięwzięciem. Nie zgadzasz się? Bardzo proszę przedstaw na to jakieś dające się ocenić dowody. Nie są nimi, sorry twoje przemyślenia. chyba, że napiszesz skąd też one się wzięły. Setki obliczeń to jakoś mało przekonywujące. Możesz tak z jedno tu przedstawić? Okreslenie "moje i Grzesia" nie oznacza ze sie z nim zgadzam, skąd taki wniosek? Co do niezgody to nie zgadzam sie z Twoim stwierdzeniem ze 20 cm wystarczy do tego aby dom był pasywny i to zakwestionowałem, uwazam ze moze czasem i wystarczy ale tylko czasem, a nie we wszystkich przypadkach, nie kwestionowałem Twoich obliczen, jezeli jest inaczej zacytuj. Co do ilosci obliczen i to obliczen zweryfikowanych, jezeli twierdzisz ze uzytkownicy forum którzy mają te obliczenia i delikatnie mówiąc mijają sie z prawdą to nic na to nie poradzę i na siłe nie przekonam. Mi i im mozesz nie wierzyc na słowo, ale zapewniam ze nie wszyscy kłamią, nie wiem skąd u Ciebie taka podejrzliwosc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 17.10.2017 17:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Okreslenie "moje i Grzesia" nie oznacza ze sie z nim zgadzam, skąd taki wniosek? Co do niezgody to nie zgadzam sie z Twoim stwierdzeniem ze 20 cm wystarczy do tego aby dom był pasywny i to zakwestionowałem, uwazam ze moze czasem i wystarczy ale tylko czasem, a nie we wszystkich przypadkach, nie kwestionowałem Twoich obliczen, jezeli jest inaczej zacytuj. Co do ilosci obliczen i to obliczen zweryfikowanych, jezeli twierdzisz ze uzytkownicy forum którzy mają te obliczenia i delikatnie mówiąc mijają sie z prawdą to nic na to nie poradzę i na siłe nie przekonam. Mi i im mozesz nie wierzyc na słowo, ale zapewniam ze nie wszyscy kłamią, nie wiem skąd u Ciebie taka podejrzliwosc?Napisałem, że różnica między 20 cm a 30 może zdecydować o tym czy dom jest pasywny. Co do podejrzliwości, to nie twoje słowa: "Doświadczenia moje i Grzesia"? Jeszcze raz, po raz piąty chyba. Przedstaw te obliczenia. Czemu to takie trudne skoro są ich setki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 17.10.2017 19:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 (edytowane) Ok, sformułowanie "Doświadczenia moje i Grzesia" jest dosc niefortunne bo wskazuje ze zgadzam sie z Grzesiem co oznacza ze mamy takie same zdanie, inne niz Twoje. Moja wina chciałem napisac ze róznimy sie doswiadczeniami ale miedzy mną a Grzesiem. Czasami piszę w przelocie i byc moze za szybko napiszę to co nie chciałem napisac.Co napisałes to ja wiem, pozwól ze zacytuję" grubość 20 cm to już jest wystarczająca nawet do domu pasywnego" , otóz moze i jest ale są to jednostkowe przypadki nie potwierdzające reguły. Ja przynajmniej nie spotkałem sie z domem pasywnym o takiej grubosci izolacji do gruntu, byc moze w Niemczech tam gdzie klimat łagodniejszy moze i 20 cm wystarczy, moze sporadycznie w I strefie w kraju. W kazdym razie 20 cm w domu pasywnym spowoduje nadmierne koszty inwestycyjne w stosunku do ocieplenia pozostałych przegród. Chyba jest tu mowa o opłacalnosci zwiekszenia grubosci izolacji na gruncie, takze przykład z domem pasywnym akurat nie za bardzo trafiony.Wracając do obliczen przejrzałem kilka moich projektów i przliczyłem dla podanych grubosci i lambdy styropianu z 20 na 30 cm. Wyniki potwierdzają Twoje obliczenia i mieszczą sie w granicach od 200 do 250 kWh/rok. Ten zakres wynika z róznych powierzchni do nie miałem bydynku o powierzchi dokladnie 100 m2 ale tak w przybliizeniu, oraz rodzaju gruntu. Ogólnie straty do gruntu nie przekroczyły w tych przypadkach 10% całkowitych strat. Jezeli chcesz dalej walkowac temat doswiadczen moich i Grzesia to nie mam nic przeciwko temu ale sens dalszej dyskusji jest zaden. Poza tym wskaz kiedy i komu zle doradziłem odnosnie termomodernizacji, wyciągnąłem zle wnioski z obliczen, zle obliczyłem, skoro mamy jedno (rzekomo) zdanie z Grzesiem. Ciekawe tez jest ze zlatują sie ci którym hejt a przynajmniej bałagan we wątku nie przeszkadza a nawet jest na rękę. Edytowane 17 Października 2017 przez asolt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
oszczednyGrześ 17.10.2017 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Co tutaj dużo gadać. Niestety, niektórzy pojawiają się tutaj by siać HEJT. Nic więcej. Ja jestem za jak najlepiej izolowanymi budynkami. Dlaczego? Między innymi z tego względu, że pozwala na zainstalowanie tańszego systemu grzewczego ze względu na mniejszą potrzebną moc. To przekłada się bezpośrednio na koszty i eksploatacji i samej inwestycji. Jak wiemy sprężarki, kotły itd. kiedyś wymienić trzeba więc tutaj zawsze dokładać będziemy. Do izolacji od gruntu raczej już się nie dobierzemy by łatwo ją poprawić. Kolejny aspekt to niepewność cen energii i tego co będzie w przyszłości. Jak teraz coś zrobimy lepiej póki kasę mamy to później może to być dla nas niezłym bonusem. Dlatego dla mnie szkodnikiem można nazywać kogoś kto sugeruje coś odwrotnego. Albo kogoś kto chamsko odnosi się do Ciebie nie znając Cię ani trochę! W internecie jest kupa mądrych frajerów którzy tylko potrafią siać ferment. Tego nie lubię... Co ciekawe na forach anglojęzycznych kultury bywa znacznie więcej. Tylko Polak niestety potrafi być dla drugiego Polaka taki. I na tym skończmy ten bezsensowny dyskurs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 17.10.2017 19:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 Oczywiście że tak, raz się robi, to nie ma co żałować kasy, szczególnie- kiedy na horyzoncie brakuje w kraju 3-4 GW mocy .. https://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_elektrowni_w_Polsce proszę spojrzeć na daty bloków energetycznych. Będą padać jak muchi a to koszty i jeszcze raz koszty - a monopolista nie puści dobrej ustawy OZE. Się tak "spieramy" a okazuje się.. że robiąc 30kkm rocznie przeciętnym dieslem .. rurą wylatuje koło 10 kzł. To dopiero marnotrastwo .. a tu będziemy się "czepiać" Z tego co mi wiadomo.. niewinny mostek termiczny 0,11 W/mK .. robi taką robotę.. że na oknie pojawia się lód. "dziwnym" trafem praktyka i obliczenia są tożsame, jak by się ktoś pytał ... Jak będziemy żyłować dom.. to może trzeba żyłować przestrzeń ? trzy mesy oficerskie .. po 4m2 .. pokój 15m2 .. kuchnia 5m2 i prysznic ze sraczykiem. Tak seriio trzeba by się było nad tym zastanowić.. pierwsze.. czy aby nie budujemy imperialnych domów.. Czy aby dobrze szyty dom 80-100m2 ... da się tak wygacić.. że ogrzewanie ? ktoś mówił o ogrzewaniu.. tu są pieniądze .. a nie w szarpaniu się z grubością izolacji. Czy ktoś się szarpie - kupując kurtkę za 0,5 kzł ? ma być ciepła .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 17.10.2017 21:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Października 2017 ... Wracając do obliczen przejrzałem kilka moich projektów i przliczyłem dla podanych grubosci i lambdy styropianu z 20 na 30 cm. Wyniki potwierdzają Twoje obliczenia i mieszczą sie w granicach od 200 do 250 kWh/rok. Ten zakres wynika z róznych powierzchni do nie miałem bydynku o powierzchi dokladnie 100 m2 ale tak w przybliizeniu, oraz rodzaju gruntu. Ogólnie straty do gruntu nie przekroczyły w tych przypadkach 10% całkowitych strat. ... Próbuję wyciągnąć z tego wnioski, bo denerwuje mnie ta przepychanka. Dla mnie liczą się twarde dane, które w końcu raczyliście przekazać 200-250 kWh/rok to akurat wcale nie jest aż tak mało! Przy jakiej powierzchni podłogi są te różnice? Trzeba je teraz porównać z kosztem 10 cm dobrego styropianu podłogowego. Kolejne pytanie, czy może po prostu nie dać lepszego styropianu? Czy do kosztu większej izolacji trzeba jeszcze doliczyć dodatkowy materiał na ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 18.10.2017 04:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 (edytowane) Co tutaj dużo gadać. Niestety, niektórzy pojawiają się tutaj by siać HEJT. Nic więcej...Są też tacy jak ty, którzy wciskają kit inwestorom dla własnych interesów. Taki był Brzęczkowski, takim jesteś ty. Namawiasz ludzi do nieuzasadnionych wydatków, bo "tak ci się wydaje". Doucz się i nie pisz bzdur, nie będzie problemów. ... Wracając do obliczen przejrzałem kilka moich projektów i przliczyłem dla podanych grubosci i lambdy styropianu z 20 na 30 cm. Wyniki potwierdzają Twoje obliczenia i mieszczą sie w granicach od 200 do 250 kWh/rok. Ten zakres wynika z róznych powierzchni do nie miałem bydynku o powierzchi dokladnie 100 m2 ale tak w przybliizeniu, oraz rodzaju gruntu. Ogólnie straty do gruntu nie przekroczyły w tych przypadkach 10% całkowitych strat...Ok, to mi wystarczy. Widzisz, to jest rozmowa na argumenty. Wbrew pozorom, nie jest taką rozmowa o swoich przekonaniach. Wiadomo już jaka jest mniej więcej różnica dla tych dwóch grubości izolacji - 20 cm vs 30 cm. Oszczędność roczna dla domu około 100m2 200 - 300 kWh. Dla jednego dużo, dla innego mało ale jest to już konkret na podstawie którego można podjąć decyzję. Jeden powie dam te dodatkowe 5 tyś na XPS pod domem, choc to się nie zwróci prawdopodobnie ale ceny prądu idą w górę, nie wiadomo co będzie, poprawić tego nie można, inny stwierdzi - po co mi ten dodatkowy wydatek (przypomnę, że na kredyt to będzie już około 9 tyś), za mojego życia to się nie zwróci a potem niech się dzieje co chce, bo dom i tak na sprzedaż. Jest się na czym oprzeć i do tego od początku zmierzałem. Jak ktoś mówi lepiej 30 cm a nawet 40 cm, to niech choć to uzasadni a nie wciska ludziom bzdury. Próbuję wyciągnąć z tego wnioski, bo denerwuje mnie ta przepychanka. Dla mnie liczą się twarde dane, które w końcu raczyliście przekazać 200-250 kWh/rok to akurat wcale nie jest aż tak mało! Przy jakiej powierzchni podłogi są te różnice? Trzeba je teraz porównać z kosztem 10 cm dobrego styropianu podłogowego. Kolejne pytanie, czy może po prostu nie dać lepszego styropianu? Czy do kosztu większej izolacji trzeba jeszcze doliczyć dodatkowy materiał na ściany?Wszystko jest w kilku ostatnich postach, tylko jakoś nie chce ci się do tego sięgnąć. Bezsensowna rozmowa. Edytowane 18 Października 2017 przez Tomaszs131 Łączenie postów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 18.10.2017 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 Są też tacy jak ty, którzy wciskają kit inwestorom dla własnych interesów. Taki był Brzęczkowski, takim jesteś ty. Namawiasz ludzi do nieuzasadnionych wydatków, bo "tak ci się wydaje". Doucz się i nie pisz bzdur, nie będzie problemów. Ok, to mi wystarczy. Widzisz, to jest rozmowa na argumenty. Wbrew pozorom, nie jest taką rozmowa o swoich przekonaniach. Wiadomo już jaka jest mniej więcej różnica dla tych dwóch grubości izolacji - 20 cm vs 30 cm. Oszczędność roczna dla domu około 100m2 200 - 300 kWh. Dla jednego dużo, dla innego mało ale jest to już konkret na podstawie którego można podjąć decyzję. Jeden powie dam te dodatkowe 5 tyś na XPS pod domem, choc to się nie zwróci prawdopodobnie ale ceny prądu idą w górę, nie wiadomo co będzie, poprawić tego nie można, inny stwierdzi - po co mi ten dodatkowy wydatek (przypomnę, że na kredyt to będzie już około 9 tyś), za mojego życia to się nie zwróci a potem niech się dzieje co chce, bo dom i tak na sprzedaż. Jest się na czym oprzeć i do tego od początku zmierzałem. Jak ktoś mówi lepiej 30 cm a nawet 40 cm, to niech choć to uzasadni a nie wciska ludziom bzdury. Wszystko jest w kilku ostatnich postach, tylko jakoś nie chce ci się do tego sięgnąć. Bezsensowna rozmowa. I tyle w temacie. Każdy niech podejmie decyzje a nie słucha innych którzy bezmyślnie wciskają ludziom swoje przemyślenia nie poparte żadnymi konkretnymi obliczeniami. Sam niestety tego doświadczyłem bo za późno się wziąłem za planowanie termoizolacji i zmieściłem tylko 14cm styropianu na podłogę. Początkowo zastanawiałem się nad PIR ale jak to wszystko policzyłem to się okazało że dla ok 65m2 podłogi na gruncie oszczędności roczne wynoszą ok 50zł dla gazu a za PIR musiałbym wyłożyć ok 5tyś. to szybko mi przeszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 18.10.2017 07:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 Próbuję wyciągnąć z tego wnioski, bo denerwuje mnie ta przepychanka. Dla mnie liczą się twarde dane, które w końcu raczyliście przekazać 200-250 kWh/rok to akurat wcale nie jest aż tak mało! Przy jakiej powierzchni podłogi są te różnice? Trzeba je teraz porównać z kosztem 10 cm dobrego styropianu podłogowego. Kolejne pytanie, czy może po prostu nie dać lepszego styropianu? Czy do kosztu większej izolacji trzeba jeszcze doliczyć dodatkowy materiał na ściany? Dla powierzchni podłóg na gruncie w pomieszczeniach ogrzewanych (poza garazem) ok 100-110 m2 dla III strefy klimatycznej i gruntu pod budynkiem piaskowo-zwirowym. Czy mozna dac lepszy styropian? nie, obliczenia dla styropianu 0,031. Mozna dac płyty PIR ale to zupelnie nie ekonomiczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 18.10.2017 08:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 I tyle w temacie. Każdy niech podejmie decyzje a nie słucha innych którzy bezmyślnie wciskają ludziom swoje przemyślenia nie poparte żadnymi konkretnymi obliczeniami. Sam niestety tego doświadczyłem bo za późno się wziąłem za planowanie termoizolacji i zmieściłem tylko 14cm styropianu na podłogę. Początkowo zastanawiałem się nad PIR ale jak to wszystko policzyłem to się okazało że dla ok 65m2 podłogi na gruncie oszczędności roczne wynoszą ok 50zł dla gazu a za PIR musiałbym wyłożyć ok 5tyś. to szybko mi przeszło Ja wziąłem PIR z II kategorii i było prawie w tej samej cenie co styropian 0,031, ale więcej roboty przy tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Liwko 18.10.2017 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 I tyle w temacie. Każdy niech podejmie decyzje a nie słucha innych którzy bezmyślnie wciskają ludziom swoje przemyślenia nie poparte żadnymi konkretnymi obliczeniami. Sam niestety tego doświadczyłem bo za późno się wziąłem za planowanie termoizolacji i zmieściłem tylko 14cm styropianu na podłogę. Początkowo zastanawiałem się nad PIR ale jak to wszystko policzyłem to się okazało że dla ok 65m2 podłogi na gruncie oszczędności roczne wynoszą ok 50zł dla gazu a za PIR musiałbym wyłożyć ok 5tyś. to szybko mi przeszło Otóż to. Bezmyślne pchanie dodatkowych centymetrów jest zwyczajną rozpustą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hektor80 18.10.2017 09:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Października 2017 Ja wziąłem PIR z II kategorii i było prawie w tej samej cenie co styropian 0,031, ale więcej roboty przy tym Niestety nie miałem do niego dostępu. Czyli m3 PIR II kategorii za ok 210 zł ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 19.10.2017 08:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2017 (edytowane) Niestety nie miałem do niego dostępu. Czyli m3 PIR II kategorii za ok 210 zł ?? A jaki styropian EPS100 0,031 kupisz w tej cenie (albo chociaż EPS80)?! Moim zdaniem taki styropian to raczej pod 260-280 zł / m3 podchodzi. Edytowane 19 Października 2017 przez kerad85 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maciuspala 19.10.2017 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Termoorganika 0,031 EPS 60 -219 zł m3Polstyr 0,031 EPS 70 -212 zł m3Swisspor 0,031 EPS 80 -238 złm3Besser 0,031 EPS70 -206 zł m3Besser 0,030 EPS100 -263 zł m3 Gór-Stal kolo Bochni sprzedaje(jak ma ) II gat PIR po 460 zł m3Jakby ktoś miał poniżej 300 zł to byłbym chętny:-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kerad85 19.10.2017 16:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Termoorganika 0,031 EPS 60 -219 zł m3 Polstyr 0,031 EPS 70 -212 zł m3 Swisspor 0,031 EPS 80 -238 złm3 Besser 0,031 EPS70 -206 zł m3 Besser 0,030 EPS100 -263 zł m3 Gór-Stal kolo Bochni sprzedaje(jak ma ) II gat PIR po 460 zł m3 Jakby ktoś miał poniżej 300 zł to byłbym chętny:-) Tak jak już mówiłem, IMHO EPS poniżej 80 to zdecydowanie nie na podłogę. PIR to odpowiednik EPS180. W takim razie mamy EPS80 za 230 zł lub EPS100 za 263 (chociaż ja znalazłem za 280 zł jednego z czołowych producentów). Za PIR płaciłem ok. 290 zł. Poszukaj na OLX. BTW. Miałem też kontakt do Gór-Stal i było tam taniej niż piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perm 19.10.2017 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Tak jak już mówiłem, IMHO EPS poniżej 80 to zdecydowanie nie na podłogę...Pod wylewkę (nie pod płytę fundamentową) spokojnie można dać najsłabszy styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
מרכבה 19.10.2017 19:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Pod wylewkę (nie pod płytę fundamentową) spokojnie można dać najsłabszy styro. wylewkę tylko trzeba zrobić nie pożałowaną.. najlepiej beton na kruszywie 2-8 mm - zresztą piach zwiększa udział wuja skurcza .. w bardzo mocnym skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.