Gość TwojPan 15.10.2015 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 (edytowane) 1. Zaraz ktoś napisze ze "tanie mięso psy jedzą". Zawory Invena http://www.invena.pl/pl/produkty-instalacyjne/armatura-do-instalacji-grzewczych/zawory-grzejnikowe-termostatyczne/copy3_of_komplet-termostatyczny Co ciekawe z podobnych zaworów korzysta inna osoba i u niej nie ma takich kłopotów. Grzejniki jednak robią swoja robotę bo jednak jest ciepło jak trzeba. 2. Jak w linku wyżej - nie mają nastawy wstępnej. 3. Dlatego choc jest regulator to nigdy nie zdziała z termostatami jeszcze, równie dobrze mogę go odpiąć, zachowanie będzie identyczne. Regulator jest do czegoś innego przeze mnie wykorzystywany - np. jak nikogo przez dłuższy czas nie będzie to wtedy zamiast biegac i kręcić głowicami mogę zdalnie odklikać włącz/wyłącz. ale to cała wielka funkcjonalność. Nawet jakby działa ten sterownik to gdzie uciekło ciepło ze spalonego gazu? 30% więcej ciepłą gdzieś "odfruneło". 4. Ponad tydzień. 1.Czy zawory (nie termostaty) posiadają kryzy ?Przy ogrzewaniu gazem/olejem -nastawy kryz maja spore znaczenie. 2.Jaki to termostat pokojowy?Po osiągnięciu zadanej wyłączy pompę CO?Czy co tam jeszcze? Wysłałem priv .Odpowiedz. Edytowane 15 Października 2015 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 15.10.2015 19:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 działaj wg tego https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CCkQFjACahUKEwjn5tvylMXIAhWFqXIKHZvIAhk&url=http%3A%2F%2Fszkolenia-junkers.pl%2Fmaterials%2Findex%2Fdownload%2Ffile%2F709&usg=AFQjCNEGK5THJ-49s6X14WgCFeZeyKn8LA&sig2=5lirfSuqELprmDe7r-phFw&bvm=bv.105039540,d.bGQ&cad=rja strona 24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 15.10.2015 19:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 działaj wg tego https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&ved=0CCkQFjACahUKEwjn5tvylMXIAhWFqXIKHZvIAhk&url=http%3A%2F%2Fszkolenia-junkers.pl%2Fmaterials%2Findex%2Fdownload%2Ffile%2F709&usg=AFQjCNEGK5THJ-49s6X14WgCFeZeyKn8LA&sig2=5lirfSuqELprmDe7r-phFw&bvm=bv.105039540,d.bGQ&cad=rja strona 24 Dopatruję się raczej niepoprawnego zamontowania samych głowic termostatycznych.Przy takim zaworze,łatwo pomylić ich montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 15.10.2015 19:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 wczesniej mial problem z dużym taktowaniem, wolniej bedzie sie rozgrzewalo a jesli chodzi o niedogrzewanie to albo ma glowice tak gdzie regulator albo kryze skrecona albopowrot za malo odkrecony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 15.10.2015 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 wczesniej mial problem z dużym taktowaniem, wolniej bedzie sie rozgrzewalo a jesli chodzi o niedogrzewanie to albo ma glowice tak gdzie regulator albo kryze skrecona albopowrot za malo odkrecony Zerknij na schemat zaworów/głowic. Jak źle "zakręcił" głowice,termostaty mogą pracować nie tak jak powinny.Tym bardziej,że są -jakie są. Przy gazie i oleju,dokładność (sterowalność/dokładność) i zaworów i głowic powinna być w granicach 0,5 deg.Te mogą mieć góry-dóły (zał/wył)-nie znam tych produktów.....Wiele takich equipmentów,odbija się czkawka inwestora.Może,i teraz tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 15.10.2015 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Co wy z tymi kryzami , przepływami ? Kryzowało to się kiedyś w starych instalacjach , jak na jednej rurze było kilka grzejników ... Teraz grzejniki podłącza się przez rozdzielacz i żadne kryzowanie ani inne dławienie nie jest potrzebne ...No chyba że w bardzo rzadkich przypadkach ... A co do montażu. Jak grzejniki się "wyłaczają" i temp. w pomieszczeniu jest taka jak powinna , to działa termostat dobrze ...Naprawdę termostat nie jest jakimś high-tech urządzeniem i jest dość proste a zarazem skuteczne ... Więc jeśli nie bruździ sterownik pokojowy , to winę bym szukał w ... kotle ... Na pewno nie termostaty , oczywiście jeśli dobrze działają ... Jeśli sterownik pokojowy nie jest "winny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BrodowskiG 15.10.2015 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 kryzy potrzebne czy nie to sa w zaworach termostatycznych, chyba ze sa modele bez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
uris 15.10.2015 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Otwórz termostaty na maxa i zobaczysz jak się kocioł zachowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 15.10.2015 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 kryzy potrzebne czy nie to sa w zaworach termostatycznych, chyba ze sa modele bez Rozwiązaliśmy (mam nadzieję) problem.Jak zwykle,diabeł tkwił w szczegółach. Niestety,sam montaż termostatów (tu beeee dla producenta)-może być kłopotliwy dla inwestora.Zawsze pozostaje jednak złudzenie "zimnego grzejnika".A i o tym ,nie ma nic w instrukcjach.... Dziękując za rozmowę tel.koledze Tm.-dziękuję wszystkim. Pozdrawiam. Dobrej nocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tm. 15.10.2015 21:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Tak, po rozmowie z TwojPan trochę sie rozjaśniło, będę dalej dłubał ale kotła samego nie odpuszczę w tym temacie, bo celem jest uzyskać złoty środek miedzy sprawnością kotła a spalaniem gazu. Czyli uzyskanie jak najmniejszej liczby cykli(najlepiej 0) aby wbudowany w kocioł sterownik płomienia mógł nim odpowiednio modulować. Zapewne pomoże w ostateczności zmniejszenie jego mocy bo teraz 14kW jest na 88mkw co daje w efekcie 160W na mkw a to i tak za dużo. Póki co czeka mnie porozstawianie termometrów po całym mieszkaniu i sprawdzaniu czy temperatura deklarowana przez producenta termostatu na danym ustawieniu się zgadza z tym co ustawione. niżej obrazek poglądowy wykresu temperatury na kotle, czerwony wyjście, fioletowy powrót:http://i.imgur.com/T1b3idr.png Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość TwojPan 15.10.2015 22:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Października 2015 (edytowane) niżej obrazek poglądowy wykresu temperatury na kotle, czerwony wyjście, fioletowy powrót: http://i.imgur.com/T1b3idr.png Gdyby taki wykres miał sterownik mego kotła na paliwo stałe,uznałbym,że pracuje dwustanowo,czyli tzw."góra-dół". Jeśli byłoby to zamierzone (ręcznie) ustawieni -to ok. Jeśli jednak,tak "idzie" z automatu,to moc ustawiona jest zbyt,lub -bardzo za wysoko.No ,ale ja mam kocioł na eko,on sam nie moduluje mocą A gazowy kocioł,powinien. Taki chyba ma cel (w swej pracy) No chyba,że jest z takiej "półki" jak termostaty (bez obrazy) Pozdrawiam/ Edytowane 15 Października 2015 przez TwojPan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 16.10.2015 04:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Tm. ! czyli zwiekszona ilosc cykli odpowiadala za tak duze zwiekszenie zuzycia gazu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 16.10.2015 04:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 (edytowane) O ile moc kotła była bardziej zbliżona to prawidłowej relacji z zainstalowaną mocą na odbiorze wyprodukowanego ciepła (choć i tak zdecydowanie za wysoka) wówczas, gdy cała instalacja pracowała bez wycięcia jej elementów składowych (poszczególnych grzejników, teraz wycinanych z obiegu termostatem), to teraz, gdy niektóre z pomieszczeń są wyłączane z obiegu przez termostaty to moc kotła zrobiła się dramatycznie za duża. Jeśli przedtem miałeś 14 kW na 88 m2, to teraz masz te same 14 kW czasem na 60, czasem na 50, czasem nas 40, a czasem na jeszcze mniejszą ilość m2.Oczywiście, jeśli dobrze zrozumiałem Twój opis.W sezonie przejściowym to dopiero porażka. Być może wystarczyłoby Ci 2-3 lub niedużo więcej kW mocy kotła.Kocioł nie jest wyłączany przez sterownik lecz przez własne zabezpieczenie. Teraz masz tak - gigantyczny wzmacniacz i za małe kolumny głośnikowe pracujące czasem w pojedynkę. pozdrawiamBogusław Edytowane 16 Października 2015 przez boguslaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 16.10.2015 04:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Małe dopowiedzenie.Po założeniu termostatów mogły zmienić się bardzo znacznie opory przepływu w instalacji.. W instalacji zawsze powinny być zainstalowane jeden, dwa grzejniki bez termostatu, sterowane najlepiej sterownikiem pokojowym (pomieszczenie referencyjne).Minimalna moc kotła powinna być zbliżona do mocy tych grzejników "dyżurnych".Wówczas żadnego taktowania nie będzie nigdy.=== Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mistalova 16.10.2015 05:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Ale tak sie nie da.Grzejnik 2 albo i 3kW w jednym pomieszczeniu? W dobrze zbudowanym domu tyle to potrzebuje caly dom przy mrozach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 16.10.2015 05:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Zapewne pomoże w ostateczności zmniejszenie jego mocy bo teraz 14kW jest na 88mkw co daje w efekcie 160W na mkw a to i tak za dużo. (...) niżej obrazek poglądowy wykresu temperatury na kotle, czerwony wyjście, fioletowy powrót: http://i.imgur.com/T1b3idr.png A autor wątku ma 14 kW na okres przejściowy... Dlatego należy mieć kocioł z lekkim niedomiarem niż z nadmiarem mocy. Cykle grzania będą ciut dłuższe i znacznie rzadsze. Zawsze można, w razie powstania takiej potrzeby, krótkotrwale podwyższyć Tz. Większa część sezonu grzewczego przypada na okresy przejściowe a obliczeniowe maksy spadków temperatury to ostatnio rzadkość. === Nadmiar mocy występujący na etapie produkcji ciepła należy zawsze buforować tj. optymalnie magazynować. === Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 16.10.2015 05:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Czyli jakie wnioski ? Bo sam jestem ciekawy ? Dla mnie nie są tu winne termostaty (pod warunkiem że dobrze zamontowane) a jeśli programator pokojowy w żadnej sposób nie przeszkadza w grzaniu to winny jest kocioł i albo jego ustawienia albo kiepski zakres mocy z jaką może pracować .. Ale przecież kocioł moduluje moc i ma na 100% większy zakres mocy i to on dopasowuje się do zapotrzebowania na ciepło ... I tyle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
boguslaw 16.10.2015 08:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 (...) Od poczatku okresu grzewczego temperatura zadana na sterowniku nigdy nie została osiągnięta. dokładnie teraz sprawdziłem, jest zadana 22*C (...) Obecnie Tz oscyluje miedzy 20 a 22*C w zależności od tego jak zimno jest na zewnątrz. (im zimniej tym wyższa, komfort jakoś tak wtedy większy.)(...) kocioł to dokładnie ZW 23-1 KE 23/21 (...) Serwis był rok temu, poszło 600zł ponieważ stwierdził usterkę nagrzewnicy (ja tam jej nie widziałem). Kocioł wg instrukcji został ustawiony przez serwis na 14kW. (...) Im cieplejszy dom, im więcej regulatorów temperatury, tym bardziej moc kotła będzie nadmierna do potrzeb. Paradoksalnie najmniejsze straty na optymalnej produkcji ciepła będą przy mrozach, natomiast największe w okresach przejściowych. === Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kbab 16.10.2015 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 (edytowane) Jak widać z wykresu ten kocioł nie pracuje z mocą nominalną, przy każdym uruchomieniu wykorzystuje moc maksymalną, niestety zawory grzejnikowe mocno ograniczają odbiór mocy, zatem kocioł ostro "taktuje". Gdybym miał taką sytuację to odkręciłbym wszystkie zawory na temp max, zwiększyłbym przepływ wody grzewczej na pompie obiegowej, zdałbym się na programator pokojowy ustawiony na 21*C - w razie potrzeby komfort cieplny "delikatnie" regulowałbym zaworami w pomieszczeniach, które uznałbym za "przegrzane" PS - spore zużycie gazu - u siebie przy takim byłbym "wkurzony" Edytowane 16 Października 2015 przez kbab Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaszpir007 16.10.2015 10:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Jak widać z wykresu ten kocioł nie pracuje z mocą nominalną, przy każdym uruchomieniu wykorzystuje moc maksymalną, niestety zawory grzejnikowe mocno ograniczają odbiór mocy, zatem kocioł ostro "taktuje". Gdybym miał taką sytuację to odkręciłbym wszystkie zawory na temp max, zwiększyłbym przepływ wody grzewczej na pompie obiegowej, zdałbym się na programator pokojowy ustawiony na 21*C - w razie potrzeby komfort cieplny "delikatnie" regulowałbym zaworami w pomieszczeniach, które uznałbym za "przegrzane" PS - spore zużycie gazu - u siebie przy takim byłbym "wkurzony" Tyle że za pomocą jednego regulatora pokojowego nigdy nie będzie miał komforty cieplnego w całym domu. Kazdy pokój ma inną kubaturę i każdemu pokojowi zajmuje inny czas jego nagrzanie i utrzymanie optymalnej temp. Bez termostatów będzie miał albo pomieszczenia przegrzane albo nie dogrzane a jedyne pomieszczenie z termostatem pokojowym będzie miało taką temp jaką powinno ... Jak dla mnie badziewny kocioł z fatalną modulacją mocy , albo źle ustawiony ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.