Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Tanie ogrzewanie domu klimatyzatorem od splita po kanałówkę


oszczednyGrześ

Recommended Posts

 

Widzę że Gree robi jakieś LOMO czy coś takiego do grzania przy -22* co już jest wystarczające, ale nie wiem jak to schodzi. Na przykładzie GAP 3,5kW widzę, że nie ma się co kierować minimalnym poborem mocy, bo w jej papierach jest 130W, a wiem że nie schodzi poniżej 450W. Dlatego też pytam o Wasze doświadczenia. Parę lat dyskutowania, ale już po prostu nie pamiętam dokładnie kto co ma i jak to działa

Mam Lomo luxury plus i przy -18 dała w tym roku radę. 2.7kw 30m2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo. I to jest cenna informacja, bo właśnie na podobną powierzchnię poszukuję.

 

Ale wbiłem se gwoździa, bo zacząłem się rozglądać za konsolami przypodłogowymi. Mówią że dobrze sprawdzają się przy ogrzewaniu, a i łatwiej byłoby mi wybrać miejsce montażu na poddaszu. No ale wybór jest znacznie mniejszy, większość to wielkie jednostki. Ceny też mniej przyzwoite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam Amber Prestige 3,5kW i absolutnie nie potwierdzam Twoich słów. Jestem z niej bardzo zadowolony i mimo że nie schodzi za nisko, nie taktuje jak szalona i radzi sobie z ogrzewaniem bardzo dobrze. Mógłbym ją wręcz z czystym sumieniem polecać, jeśli ktoś potrzebowałby mocniejszej klimy.

Padaka??? Baaardzo ciekawe stwierdzenie. Hałas? Ona jest prawie niesłyszalna na AUTO, czyli 95% czasu działa na minimalnych obrotach. Energożerność? Ma grzałki, ale najlepsze SCOPy na rynku więc i jej efektywność jest bardzo wysoka.

 

Bez przesady, gdy grzałka tacy ociekowej odpala się już przy +3 stopniach i grzeje cały czas pobierając 180w-200w to COP nie może być wysoki , do tego słaba modulacja sprężarki wymusza czetę taktowanie gdy jest cieplej , a każdy start sprężarki to dodatkowa strata energii.

Jedyna zaleta to duża moc grzewcza i w miarę rzadkie defroty, dobra klima do pracowni, warsztatu, świetlicy itp. lale do domu na 50m2

to bym wolał dopłacić do dwóch 2.5kW lub jednej typu Mitsubishi AP 4.2 lub 5kW które potrafią grzejąc modulować do 150w lub

DAIKIN COMFORA FTXP50N.

 

ps. mam jeden klimatyzator 2.9 kW który moduluje do 390w i wiem jak to działa na 20m2, praktycznie nie ocieplone pomieszczenie a taktuje jak głupi.

Edytowane przez Boreczkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa, że grzałka odpala się, nie pamiętam już na 100%, ale od 0* lub -1*. Sprawdzałem. I bierze ok 100W

Tak, jest mocna, ale mi ogarnia 85m2 nie 50. I radzi sobie świetnie nawet przy -15. Jak było tej zimy blisko -20* przez jakieś 3 dni, wtedy dało się zauważyć lekki spadek temperatury. Ale zaznaczam, że nie wspomagałem się niczym innym. Może w pokoju dzieciaków odpalił się w godzinach taniego prądu kilka razu grzejnik 1000W, ale to były śladowe ilości.

I na tej powierzchni nie taktuje tak bardzo w okresach przejściowych jakby się wydawało. Oczywiście, miło byłoby gdyby schodziła tak z połowę niżej, ale dramatu nie ma. Na tych 50m2 o których mówisz, pewnie sprawdzałaby się słabiej a działanie mogłoby irytować.

 

ps. mam jeden klimatyzator 2.9 kW który moduluje do 390w i wiem jak to działa na 20m2, praktycznie nie ocieplone pomieszczenie a taktuje jak głupi.

 

Co to za klima o której piszesz?

 

No ale właśnie nauczony doświadczeniem GAP 3,5kW, na poddasze poszukuję dwóch najmniejszych klim zdolnych zejść jak najniżej. Pokoje po ok 25-30m2 o mniejszej kubaturze niż standardowo, dobrze ocieplone bez mostków termicznych. Ale że będą ogrzewały, dobrze byłoby mieć w nich EEV i podwójną sprężarkę. EEV powoduje dużo precyzyjniejsze modulacje niż kapilara i wyższą moc max przy grzaniu, sprężarka ułatwia pracę w niższych temperaturach.

 

Przeglądam cały czas te jednostki i na pewno nie będzie to Fujitsu, Toshiba czy tym podobne. Odstające od nich oczywiście, ale w miarę przyzwoite można kupić za 2,5x mniej, To za duża różnica, która nie zwróci się nigdy podczas życia klimy. Nawet jeśli ta tańsza będzie wymagała naprawy lub wymiany po jakimś dłuższym okresie przez częstsze taktowanie, to i tak Fuji nie przeżyje 3x dłużej. Temat wałkowany już wiele razy i absolutnie nie twierdzę, że kupienie jej to głupota, ale sam mam inne podejście do tematu i nie lubię przepłacać. A liczyć umiem więc rozsądek wygrywa:)

Gdybym wiedział że najmniejszy Amber Prestige jest w stanie zejść do ok 200W, brałbym.

A tak w ogóle to chyba jednak wezmę przypodłogowy. Nie mają takich parametrów jak splity ścienne w tej cenie, są droższe od porównywalnych, ale chyba jednak do poddasza będą bardziej pasujące. Jakoś nie widzi mi się nisko zawieszona jednostka ścienna, bo w moim przypadku mógłbym walić w nią głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gree amber prestige nie wiem czy już o tym pisałem ,przerobiony na pompę ciepła ale bez sterowania z jednostki wewnętrznej tylko sterownik autorski AHU32bit ,7kw schodzi z mocą pobieraną do 330 wat grzejąc 130m2 podłogówki oraz CWU , w sterowniku da się zmniejszać częstotliwośc do sprężarki itp tak że gree sprzęt ok ale ich sterowanie do dupy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też bym dzisiaj wybrał inne klimiazytory, akurat jeśli chodzi o awaryjność to problemu brak jeśli chodzi o Mitsubishi, ponoć droższe modele potrafią modulować do 100w grzejąc.

 

Po pierwsze żeby osiągnąć modulacje na poziomie ok. 100W straty ciepła musza też być odpowiednio niskie. Nie ma cudów, fizyki się nie oszuka. Chyba nie sądzicie że przy -10 klima będzie pobierać 100W i jednocześnie ogrzewać pomieszczenie np. 50m2 w przeciętnie ocieplonym domu.

Dlaczego taki gree nie schodzi niżej niż ok 400-500W gdzie inne klimy to potrafią? A dlatego, że sprytny chińczyk aby zapewnić lepsze parametry w niskich temperaturach celowo ustawił wyzsze obroty sprężarki, gdyż reszta osprzętu (sam wymiennik) nie jest jakoś super wydajny. Dlatego też nie kupuje bajek w stylu, że przerobiony na pompę PW Gree AP pobiera w silnych mrozach nieco ponad 300W grzejac podlogowke i CWU. Przy -10 jak on będzie mieć SCOP ok. 2.5 to będzie i tak dobrze, a co tam idzie wytwarza niecały kW ciepła na CWU i ogrzewanie. No proszę przestanie pisać takie bajki bo potem ludzie są rozczarowani.

Jak ktoś chce klime, która bardzo nisko moduluje to w zasadzie jest tylko 2 producentów. Toshiba i Daikin. Potem dalej Mitsubishi Electric i ew. Fujitsu.

Do sypialni to w zasadzie ME, potem daikin.

Przyznam, że nie wiem skąd przekonanie że ME MSZ-AP nadaje się do grzania? To jest super klima do chłodzenia i podgrzewania. Zdecydowanie to nie jest klima typowo do grzania.

Poza tym trzeba umieć wybrać złoty środek.

Do typowego ogrzewania konsola ścienna, nie podsufitowa.

Z tańszych maja takie gree i inne klony. Niby coś podobnego ma Haier, Midea. Toshiba niszowa, ale bardzo skuteczną i chyba z możliwością dowolnego kierunku nadmuchu np. tylko na podłogę. Fujitsu też ma, ale praktycznie nie do kupienia. Na czele Daikin i ich konsola, ale mają najlepsze rozwiązanie i najlepszy jej algorytm pracy.

Kosztuje sporo, ale coś za coś.

Jak ktoś może niech montuje kanalowke, wybiera konsole podłogowe - jeżeli typowo do grzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze żeby osiągnąć modulacje na poziomie ok. 100W straty ciepła musza też być odpowiednio niskie. Nie ma cudów, fizyki się nie oszuka. Chyba nie sądzicie że przy -10 klima będzie pobierać 100W i jednocześnie ogrzewać pomieszczenie np. 50m2 w przeciętnie ocieplonym domu.

Dlaczego taki gree nie schodzi niżej niż ok 400-500W gdzie inne klimy to potrafią? A dlatego, że sprytny chińczyk aby zapewnić lepsze parametry w niskich temperaturach celowo ustawił wyzsze obroty sprężarki, gdyż reszta osprzętu (sam wymiennik) nie jest jakoś super wydajny. Dlatego też nie kupuje bajek w stylu, że przerobiony na pompę PW Gree AP pobiera w silnych mrozach nieco ponad 300W grzejac podlogowke i CWU. Przy -10 jak on będzie mieć SCOP ok. 2.5 to będzie i tak dobrze, a co tam idzie wytwarza niecały kW ciepła na CWU i ogrzewanie. No proszę przestanie pisać takie bajki bo potem ludzie są rozczarowani.

Jak ktoś chce klime, która bardzo nisko moduluje to w zasadzie jest tylko 2 producentów. Toshiba i Daikin. Potem dalej Mitsubishi Electric i ew. Fujitsu.

 

Ci którzy szukają jednostek dobrze schodzących z mocą nie robią tego dla małego zużycia.... Nikt nie liczy na zużycie 100W przy -10`C . Chodzi o pracę kiedy dom potrzebuje do grzania przysłowiowej "świeczki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze żeby osiągnąć modulacje na poziomie ok. 100W straty ciepła musza też być odpowiednio niskie. Nie ma cudów, fizyki się nie oszuka. Chyba nie sądzicie że przy -10 klima będzie pobierać 100W i jednocześnie ogrzewać pomieszczenie np. 50m2 w przeciętnie ocieplonym domu.

Dlaczego taki gree nie schodzi niżej niż ok 400-500W gdzie inne klimy to potrafią? A dlatego, że sprytny chińczyk aby zapewnić lepsze parametry w niskich temperaturach celowo ustawił wyzsze obroty sprężarki, gdyż reszta osprzętu (sam wymiennik) nie jest jakoś super wydajny. Dlatego też nie kupuje bajek w stylu, że przerobiony na pompę PW Gree AP pobiera w silnych mrozach nieco ponad 300W grzejac podlogowke i CWU. Przy -10 jak on będzie mieć SCOP ok. 2.5 to będzie i tak dobrze, a co tam idzie wytwarza niecały kW ciepła na CWU i ogrzewanie. No proszę przestanie pisać takie bajki bo potem ludzie są rozczarowani.

Jak ktoś chce klime, która bardzo nisko moduluje to w zasadzie jest tylko 2 producentów. Toshiba i Daikin. Potem dalej Mitsubishi Electric i ew. Fujitsu.

Do sypialni to w zasadzie ME, potem daikin.

Przyznam, że nie wiem skąd przekonanie że ME MSZ-AP nadaje się do grzania? To jest super klima do chłodzenia i podgrzewania. Zdecydowanie to nie jest klima typowo do grzania.

Poza tym trzeba umieć wybrać złoty środek.

Do typowego ogrzewania konsola ścienna, nie podsufitowa.

Z tańszych maja takie gree i inne klony. Niby coś podobnego ma Haier, Midea. Toshiba niszowa, ale bardzo skuteczną i chyba z możliwością dowolnego kierunku nadmuchu np. tylko na podłogę. Fujitsu też ma, ale praktycznie nie do kupienia. Na czele Daikin i ich konsola, ale mają najlepsze rozwiązanie i najlepszy jej algorytm pracy.

Kosztuje sporo, ale coś za coś.

Jak ktoś może niech montuje kanalowke, wybiera konsole podłogowe - jeżeli typowo do grzania.

 

A Ty w końcu co kupiłeś? Nie pytam na co się decydowałeś (bo to się zmienia co chwile) tylko co już kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Gree Amber Prestige - było nie raz.

Dla mnie algorytm grzałki tacy to dyskwalifikacja do ogrzewania w naszym klimacie (albo do poprawienia fabryki).

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99&p=8189165&viewfull=1#post8189165

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?245730-Tanie-ogrzewanie-domu-klimatyzatorem-od-splita-po-kana%C5%82%C3%B3wk%C4%99&p=8208782&viewfull=1#post8208782

 

Co do schodzenia z mocą nisko, to IMO ważniejszy COP. Niektórzy producencie PC PW podają publicznie dane z tego, jaki jest COP w zależności od obrotów sprężarki. I najwyższy jest z dala zarówno od minimalnych jak i maksymalnych obrotów. A co nam niby ma dawać to schodzenie z mocą nisko? Że niby stabilną temperaturę? No, to polecam sprawdzić najpierw histerezę sterownika.

 

Mało tego, przy każdym ogrzewaniu nadmuchowym różnice w temperaturze w poszczególnych miejscach są znaczne i tym większe, im mniejszy strumień powietrza - a przecież klima chodząc na minimum ma też na minimum wentylator więc ciepło się dobrze nie rozchodzi. W ogóle nie brałbym pod uwagę jako kryterium decyzyjnego mocy minimalnej przy klimie. A grzejąc zazwyczaj puszczam klimę na maksa - temperatura na maksa, obroty na maksa i robię to w taniej strefie dziennego okienka gdy nie ma nikogo w domu. Raz, że rozprowadza to najlepiej temperaturę po jak największej powierzchni to jeszcze bardziej nagrzewa przegrody a komfort zależy nie tylko od temperatury powietrza, ale też przegród.

Pewnie, że można ustawić obroty wentylatora na maksa - ale wtedy COP pada na twarz jak sprężarka bierze 100W a drugie 100W wentylator wewnątrz, jeszcze trochę marnuje wentylator na zewnątrz a co dopiero jak grzałka tacy grzeje na zewnątrz jeszcze kolejne 100W.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze żeby osiągnąć modulacje na poziomie ok. 100W straty ciepła musza też być odpowiednio niskie. Nie ma cudów, fizyki się nie oszuka. Chyba nie sądzicie że przy -10 klima będzie pobierać 100W i jednocześnie ogrzewać pomieszczenie np. 50m2 w przeciętnie ocieplonym domu.

Sito odpowiedział o co chodzi nam z modulacją.

Przyznam, że nie wiem skąd przekonanie że ME MSZ-AP nadaje się do grzania? To jest super klima do chłodzenia i podgrzewania. Zdecydowanie to nie jest klima typowo do grzania.

 

Takie przekonanie chyba ma samo Mitsubishi Electric, skoro w niektórych krajach można kupić MSZ-AP w wersji z grzałką tacy ociekowej.

Edytowane przez Boreczkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mało tego, przy każdym ogrzewaniu nadmuchowym różnice w temperaturze w poszczególnych miejscach są znaczne i tym większe, im mniejszy strumień powietrza - a przecież klima chodząc na minimum ma też na minimum wentylator więc ciepło się dobrze nie rozchodzi. W ogóle nie brałbym pod uwagę jako kryterium decyzyjnego mocy minimalnej przy klimie. A grzejąc zazwyczaj puszczam klimę na maksa - temperatura na maksa, obroty na maksa i robię to w taniej strefie dziennego okienka gdy nie ma nikogo w domu. Raz, że rozprowadza to najlepiej temperaturę po jak największej powierzchni to jeszcze bardziej nagrzewa przegrody a komfort zależy nie tylko od temperatury powietrza, ale też przegród.

Pewnie, że można ustawić obroty wentylatora na maksa - ale wtedy COP pada na twarz jak sprężarka bierze 100W a drugie 100W wentylator wewnątrz, jeszcze trochę marnuje wentylator na zewnątrz a co dopiero jak grzałka tacy grzeje na zewnątrz jeszcze kolejne 100W.

 

Może przy bardzo dużych pomieszczeniach lub ogrzewani kilu pomieszczeń jednym klimazytatorem, modulacja niema takiego znaczenia.

Ale ogrzewając jedno pomieszczenie 18-32 m2 gdzie nadmuch nie musi być aż tak mocny aby dobrze rozprowadzić ciepło, nisko modulująca sprężarka to spora zaleta.

Edytowane przez Boreczkowiak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A grzejąc zazwyczaj puszczam klimę na maksa - temperatura na maksa, obroty na maksa i robię to w taniej strefie dziennego okienka gdy nie ma nikogo w domu.

 

2 godziny grzania na dobe raczej nie wszystkim wystarczy, a went na maksa nie wszyscy dadza rade zniesc bedac w domu (pomijajac zagluszanie klimy telewizorem czy odkurzaczem bo to komedia).

 

Raz, że rozprowadza to najlepiej temperaturę po jak największej powierzchni to jeszcze bardziej nagrzewa przegrody a komfort zależy nie tylko od temperatury powietrza, ale też przegród.

 

Pewnie, że można ustawić obroty wentylatora na maksa - ale wtedy COP pada na twarz jak sprężarka bierze 100W a drugie 100W wentylator wewnątrz, jeszcze trochę marnuje wentylator na zewnątrz a co dopiero jak grzałka tacy grzeje na zewnątrz jeszcze kolejne 100W.

 

Chodzilo o obroty na minimum, bo to sprzeczne z tym co pisales wyzej?

Edytowane przez marvinetal
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny grzania na dobe raczej nie wszystkim wystarczy, a went na maksa nie wszyscy dadza rade zniesc bedac w domu (pomijajac zagluszanie klimy telewizorem czy odkurzaczem bo to komedia).

 

Ja grzeję strefę dzienną albo klimą, albo kominkiem. I dwie godziny w dzień wystarcza przez zdecydowaną większość sezonu w połączeniu z tym, że jak wracam do domu, to kuchnia grzeje, TV grzeje... A w nocy nie musi być tu ciepło, bo nikogo nie ma - ale we względnie energooszczędnym domu to wcale nie są duże amplitudy (poza pikiem w czasie grzania klimą na maksa).

 

 

Chodzilo o obroty na minimum, bo to sprzeczne z tym co pisales wyzej?

 

Obroty wentylatora na maksa żeby rozprowadzić ciepło po pomieszczeniu, modulacja sprężarki na minimum = tragiczny COP. Co tu sprzecznego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raz piszesz ze ustawiasz obroty na maxa i jest wysoki COP a potem ze jak sie ustawi obroty na maxa to jest niski COP. To sie wyklucza.

 

Ustawiam 30* i obroty na maksa (zresztą i tak by się takie ustawiły) a nie 21* gdy już tyle jest w domu i obroty wentylatora na maksa.

Jak wszystko chodzi na maksa to COP jest drastycznie wyższy, niż jak sprężarka chodzi na minimum a wentylator na maksa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znalazles jakis model chinskiej klimy przypodlogowej o malej mocy? Ja nie. Z japonskimi to juz predzej.

 

Gree GEH09AA-K6DNA1F

 

Nie jest to maszyna najwyższych lotów, ale przypuszczam że na jedno, dobrze ocieplone pomieszczenie powinno wystarczyć bez większych problemów

Najmniejsza Toshiba czy Fujitsu o tej mocy to wydatek w przedziale 7-9k. A muszę kupić dwie jednostki, więc ta koncepcja jest dla mnie mentalnie nie do przegryzienia:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...