doin_oakenhelm 09.06.2016 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Witam serdecznie Jestem na etapie tworzenia instalacji elektrycznej u siebie w domu. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w temacie, ale pojawił się dylemat czy założyć ochronnik przepięć czy też nie. A jeśli tak to jaki. Po zasięgnięciu rad kilku niezależnych osób pomimo dość dużego kosztu urządzenia zdecydowałem się na instalacje ochronnika w mojej rozdzielnicy. Początkowo chciałem założyć ochronnik firmy NOARK gdyż cały osprzęt mam tej firmy. (nie wiem czy to do końca dobra decyzja). Później zdecydowałem się na firmę Eaton kiedyś - Moeller. Do mojego domu mam przyłącze ziemne ok 20/25m. Sieć do której jestem podpięty działa w konfiguracji TT (L1,L2,L3,N). Z tego co widziałem większość ochronników oferowanych na rynku jest przeznaczonych do sieci TN-S. Z racji tego że jestem zupełnie innego wykształcenia nie wiem czy ma to znaczenie. Czy mogę zastosować 4 biegunowy ochronnik przeznaczony do sieci TN-S do mojej TT. Ogólnie pojawiało się dużo dylematów i problemów z wyborem firmy oraz właśnie odpowiedniego typu. Dlatego postanowiłem napisać do forumowego wyjadacza - tj. użytkownika elpapiotr, który udzielił mi kilku rad i pomógł, za co wielkie dzięki . Forumowy kolega poradził mi, że dobrą i godną polecenia firma jest DEHN. Od znajomego elektryka też słyszałem bardzo dobre opinie o ww. firmie oraz o PHOENIX CONTACT. Z tym, że DEHN jest bardziej przystępna cenowo. Więc najprawdopodobniej kupię 4 polowy ochronnik DEHNshield TT 255. Kupując ochronnik chciałbym aby był dobry i żeby nie kosztował majątku - jestem w stanie przeznaczyć na to 1500zl max. Ciekaw jestem czy ktoś z użytkowników ma odmienne zdanie lub pozytywne doświadczenia z ochronnikami przepięciowymi a może to wywalenie kasy?? Ja na chwile obecną mimo sporego wydatku jestem nawet pozytywnie nastawiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania