Marek.M 26.03.2017 18:43 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Piszesz że taki chcesz ale w nim zarazem dałbyś wiele różnych możliwości co do ogrzewania. Żeby było sensownie ekonomicznie to jedynie ogrzewanie bezpośrednie elektryczne plus klima w salonie i to wystarczy. Bez sensu jest kombinować z innymi pierdołami bo po co? Liczą się proste rozwiązania które sam zrobisz. Najłatwiej jest powiesić promiennik podczerwieni na ścianie czy suficie i już masz ogrzewanie. Nie musisz się kichać z rurkami w wylewce czy kablami. U Ciebie przy ociepleniu od środka to może być z tym różnie ale taki jeden panel nie wazy nie wiadomo ile. Według mnie to jest najprostsze i najtańsze rozwiązanie. Jak się panel zepsuje to bez problemu się go wymieni na nowy. Na allegro koszt jednego podają ok.600-700zł plus sterownik. Może i kable wyszłyby podobnie cenowo ale za to więcej roboty. Przy okazji też łatwo sterować ogrzewaniem i dogrzewać tylko wtedy gdy chcesz. Do cwu ja bym wziął PC, na allegro koszt 5-6k. Na pewno fajnie mieć punkty poboru cieplej wody blisko siebie by za długo nie czekać na ciepłą wodę. Chciałbym dom ciepły, najlepiej pasywny. Nie wiem jednak jaki wyjdzie. Wychodzi, że sporo muszę zrobić sam, co ma swoje dobre i złe strony. Pomimo zachowania reżimu energooszczędności, mogę popełnić błędy. Tak jak pisałem, mogę mieć dostęp do drewna, więc myślę o buforze i rurkach. Same kable niosą jednak ryzyko, jak się okaże, że dom nie jest tak ciepły jak chciałem. Poza tym CWU przy 3 kobietach to też wyzwanie. Promienniki mnie nie przekonują. Taras lepiej zrobić sobie od południa, można domek dać głębiej w działce i jakoś odgrodzić się tujami czy coś takiego. Wtedy w kuchni dasz sobie okno/pakiet 250x55cm(szer.x wys.) lub węższy. Dzięki temu od północy będziesz miał tylko to okno. Pakiet do 3,5m2 powierzchni będzie z szybą o gr.4mm a większe już musi iść grubsza szyba więc wyższa cena. Lepiej tak dobrać pakiety by w tych 3,5m2 się mieściły. Sypialnia według mnie trochę bezsensu, ale jak Tobie się podoba to nie ma problemu. W końcu nie ja będę mieszkał. Od południa podobnie jak barth musisz mieć okap min.1,2-1,5m aby skutecznie zatrzymać słońce w okresach cieplejszych by nie przegrzewało Ci pomieszczeń. Jak możesz to zamieść rzut na działce jakby Ci to wyglądało z drogą dojazdową do garażu i drzwi wejsciowych oraz w którym dokładnie miejscu jest gminna droga. Cofając dom, nie będę miał miejsca na podwórko. Co z sypialnią nie tak? O okapie wiem, zastanawiam, się właśnie nad wysokością okna w salonie, czy robić do samej ziemi. Właśnie Bartku widzisz jakieś niedogodności z montażem pakietu od podłogi? Droga gminna jest poniżej działki: http://drive.google.com/uc?export=view&id=0BySzix1jw8cXS2pGWGozNGR2MUU czyli wjazd mogę dać, do tej kreski zaokrąglonej, ma być zatoczka, moja działka jest ostatnia. Moim zdaniem jeśli to ma być pasywniak to od pracowni specjalizującej się w takich projektach. Druga rzecz - wejście do domu nie musi być od frontu działki. Może być z boku. Po trzecie - ograniczaj koszty a nie je mnóż. im prostszy system grzewczy, tym mniejsze koszty budowy i mniejsza powierzchnia pom. gospodarczych. Czwarta kwestia - dom nie musi być prostopadłościanem. Załamania murów, kąty pozwalają lepiej wykorzystać światło dzienne. Wejście z boku w sumie wychodzi, ale przez garaż. Odnośnie ogrzewania powyżej. Każde załamanie, to wzrost współczynnika A/V, co dla energooszczędności jest ważne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 26.03.2017 20:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 (edytowane) W momencie kiedy duplikujesz systemy grzewcze wymagające komina, wentylacji grawitacyjnej i dodatkowego pomieszczenia kotłowni straty na załamaniach będą pomijalne Zdecydowaniem jestem za cofnięciem garażu i domu pod północną granicę i maksymalne przysunięcie do wschodniej. A załamanie może wyglądać tak: Edytowane 26 Marca 2017 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 26.03.2017 20:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Dom pasywny to nie tylko grube ocieplenie, a widzę że chyba tak o tym myślisz. W domu pasywnym nie stosuje się CO a jak masz dostęp do drewna to je sprzedawaj i po problemie. Aby taki dom miał jakiekolwiek ekonomiczne uzasadnienie to musi być prosty z prostym i tanim ogrzewaniem. Jak chcesz typowo palić w piecu to odpuść zamiary o domu pasywnym bo to nie ma sensu. Albo jedno, albo drugie. Jak masz obawy czy zbudujesz dom pasywny to też odpuść sobie. Na dom pasywny trzeba być zdecydowanym. Jak będziesz mnożył różne źródła ciepła na zapas to podrożysz koszty inwestycyjne. Może od razu lepiej założyć, że nie budujesz domu pasywnego tylko przykładowo 3litrowy i zrobić CO. Dasz mniej izolacji i na tym oszczędzisz dzięki czemu będzie bardziej uzasadniony zakup PC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 26.03.2017 20:45 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 W momencie kiedy duplikujesz systemy grzewcze wymagające komina, wentylacji grawitacyjnej i dodatkowego pomieszczenia kotłowni straty na załamaniach będą pomijalne Zdecydowaniem jestem za cofnięciem garażu i domu pod północną granicę i maksymalne przysunięcie do wschodniej. A załamanie może wyglądać tak: Jeżeli miałby być piec na paliwo stałopalne, to tylko i wyłącznie w garażu. Nie wyobrażam sobie tego w domu. Do domu jedynie bufor wtedy. Co do domu, to nie bardzo w takim układzie wyobrażam sobie dach w tym załamanym domie. PS. Rysunek pierwsza klasa:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 26.03.2017 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 (edytowane) dach płaski byłby najlepszy. Ale spadzisty jak najbardziej da się zrobić. W końcu zwykłą okrągłą altankę nie problem zadaszyć.Na stronie Lipińskich jest dom energooszczędny o Eu22 w kształcie trójramiennego wiatraka - wszystko po to by korzystać maksymalnie ze słońca. Nie mam pasywnego, ale blisko. Od początku marca piec do grzania CO włączył się może dwa razy. Teraz już mam go wyłączonego. Grzeje się przez okna słońcem. Edytowane 26 Marca 2017 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 26.03.2017 22:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2017 Płaski odpada, plan nie pozwala. Możesz dać linka do tego projektu, nie znalazłem. Ten dom pasywny prawie to ze stopki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.03.2017 05:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Rzuć okiem na to https://lipinscy.pl/projekt/verona/odbicie-lustrzane można najwyżej garaż zmniejszyć jakbyś chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 27.03.2017 06:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Rzuć okiem na to https://lipinscy.pl/projekt/verona/odbicie-lustrzane można najwyżej garaż zmniejszyć jakbyś chciał. Projekt ciekawy, tylko, że on jest bardzo podobny, do tego co sam wymyśliłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.03.2017 08:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Płaski odpada, plan nie pozwala. Możesz dać linka do tego projektu, nie znalazłem. Ten dom pasywny prawie to ze stopki? Projekt nazywa się Girona. A ten prawie pasywny to ze stopki. Koszty roczne grzania CO i CW dla dwóch osób gazem to 1 300 zł w Wielkopolsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 27.03.2017 11:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Projekt nazywa się Girona. Ten projekt jest za duży na moją działkę W ogóle dla mnie za duży taki dom. No i na pewno za drogi w budowie. Tylko jedna rzecz mnie ciekawi. Z tego projektu wynika, że współczynnik A/V nie jest aż tak istotny dla zapotrzebowania na energię. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.03.2017 13:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Ale ja wcale ci go nie polecałam na twoją działkę. Napisałam, że z rozczłonkowaną bryłą da się stworzyć projekt bliski pasywnemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamilb1987b 27.03.2017 17:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2017 Projekt ciekawy, tylko, że on jest bardzo podobny, do tego co sam wymyśliłem. Wiem że jest podobny temu Ci go posłałem. Fajny metraż ale brak typowej spiżarki no i raczej trzeba byłoby zrezygnować z izolacji od środka. Jest to bardzo fajny projekt z wjazdem od południa. Jedyny chyba minus to taki że aby dojść do sypialni to trzeba przejść przez salon. Ale jak się ma takie warunki z działką jakie Ty masz to chyba jest to najmniejszy problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 13.04.2017 18:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Dobra mam do Was jeszcze takie pytanie. Wymyśliłem sobie taki projekt: chodzi o to, że skoro okna w sypialniach nie będą do ziemi, to okap przy nich nie musi być taki duży. Skoro tak, to aby dach kończył się w tym samym miejscu, to pomyślałem, żeby wysunąć trochę ścianę, dzięki temu zyskam miejsce na szerszy korytarz, no i ciut większe pokoje. Czy jednak ten pomysł jest chybiony? Nie za dużo komplikacji? Czy jednak lepszy projekt poniższy: poszerzyłem korytarz do 115 cm. Który lepiej wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
19TOMEK65 14.04.2017 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2017 Pierwsze co rzuca się w oczy po co Ci drzwi do spiżarni od przedpokoju. Wystarczą z kuchni . To są małe pomieszczenia więc się nie na chodzisz. likwidując drzwi do spiżarni od przedpokoju automatycznie możesz otwierać wejściowe do środka , nie bedzie kolizji z tymi od garażu.W małym pokoju na dole po prawej zrób drzwi po lekkim skosie , będzie się wygodniej wchodziło do pokoju.Trochę ciasne wejście do domu. Jak przyjdą jednocześnie cztery osoby to będzie kicha. No ale z tym nic się nie zrobi. Tomek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
the_anonim 05.05.2017 17:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2017 Dobra mam do Was jeszcze takie pytanie. Wymyśliłem sobie taki projekt: [ATTACH=CONFIG]386561[/ATTACH] chodzi o to, że skoro okna w sypialniach nie będą do ziemi, to okap przy nich nie musi być taki duży. Skoro tak, to aby dach kończył się w tym samym miejscu, to pomyślałem, żeby wysunąć trochę ścianę, dzięki temu zyskam miejsce na szerszy korytarz, no i ciut większe pokoje. Czy jednak ten pomysł jest chybiony? Nie za dużo komplikacji? Czy jednak lepszy projekt poniższy: [ATTACH=CONFIG]386562[/ATTACH] poszerzyłem korytarz do 115 cm. Który lepiej wybrać? Witam się u Ciebie. Ewidentnie kolejna stodoła się będzie budować. Już coś postanowione kiedy pierwszy szpadel? Kolega 19TOMEK65 dobrze radzi wywalić te drzwi do spiżarni od holu. Ja bym wrzucił jeszcze swoje 3 grosze odnośnie tej łazienki przy waszej sypialni. Czy to naprawdę jest potrzebne mam wrażenie że to taka moda od jakiś paru lat. Aha przypomniałem sobie że u ciebie dużo kobitek w domu to może być argument. A tak w ogóle to faktycznie opcja nr dwa, oczywiście bardziej stodołowata:D Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 05.05.2017 18:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2017 Witam się u Ciebie. Ewidentnie kolejna stodoła się będzie budować. Już coś postanowione kiedy pierwszy szpadel? Kolega 19TOMEK65 dobrze radzi wywalić te drzwi do spiżarni od holu. Ja bym wrzucił jeszcze swoje 3 grosze odnośnie tej łazienki przy waszej sypialni. Czy to naprawdę jest potrzebne mam wrażenie że to taka moda od jakiś paru lat. Aha przypomniałem sobie że u ciebie dużo kobitek w domu to może być argument. A tak w ogóle to faktycznie opcja nr dwa, oczywiście bardziej stodołowata:D PozdrawiamNo ze szpadlem to jeszcze nie wiem. Chciałbym w tym roku chociaż fundamenty zrobić, ale nie wiem jak to wyjdzie. Z drzwiami do spiżarni rzeczywiście wychodzi, że się bez nich obejdzie. Z łazienką tak jak pisałem, 3 kobiety, więc lepiej mieć 2 miejsca do mycia. Wychodzi na teraz taki układ: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=388307&d=1494009985 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 25.05.2017 10:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 (edytowane) Chciałbym wrócić do mojej koncepcji płyty.[ATTACH=CONFIG]389882[/ATTACH] Układ od dołu:- 30 cm piasek- 20 cm proszek PUR- 20 cm płyta (do obliczenia grubość)- 30 cm proszek PUR + ewentualnie 10 cm EPS- 0,2-0,3 mm folia PE- 10 cm wylewka + kable lub rurki (grubość do obliczenia) Pytania jakie mam:1. Jakiej grubości musiałaby być ta wylewka, żeby utrzymać ściany działowe z silki 8cm? Jakie zbrojenie ewentualnie? Dodam, że mb ściany o wysokości 2,7m waży ok 280 kg.2. Czy zbrojenie płyty (tej dolnej) mogłoby być rozproszone plus oczywiście pręty pod ściany zewnętrzne? Czy to w ogóle wychodzi taniej?3. Czy robić jedną wspólną płytę z garażem, nie zamierzam go ocieplać od gruntu, ma być osobno ocieplony od domu?4. Czy taki układ będzie przeciwdziałał wysadzinom?5. Jak głęboko musiałbym posadowić płytę? Mam wody gruntowe dosyć wysoko (0,5m), ale będę pewnie robił drenaż do pobliskiego rowu. Mój projektant coś przebąkiwał, że trzeba zejść poniżej strefy przemarzania, więc sama płyta miała by być 1m poniżej gruntu.6. Właśnie ile kosztuje mniej więcej projekt samej płyty? Mój projektant to stara szkoła.7. Co zrobić ze ścianą nośną, bo pewnie pierwszy rząd, a może i drugi, wyjdzie poniżej poziomu terenu? Czy wystarczyłoby obsypać je z zewnątrz proszkiem PUR?8. Czy takie usypanie proszku PUR pod płytą jest odpowiednikiem opaski? A co za tym idzie, można posadowić ją wyżej? Zapomniałem dodać załącznik obliczenia z u-wert'a. Edytowane 25 Maja 2017 przez Marek.M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Barth3z 25.05.2017 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Maja 2017 Ad. 1. Poogladaj i podpytaj jak się sprawują takie ściany u Konrada: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?217809-R-amp-K-buduje-nowy-dom-ZX35-standard-PASYWNY-w-rozs%C4%85dnej-cenie&p=6935560&viewfull=1#post6935560Ad. 2. To pytanie do konstruktora.Ad. 4. Będzie, bo proszek od pigeona (nie mylić z proszkiem PUR) nie ciągnie kapilarnie. W sumie PUR też nie podciąga.Ad. 5. Płyty nie trzeba osadzać poniżej strefy przemarzania.Ad. 6. ok. 1500złAd.8. Tak, ale samo posadowienie domu na proszku jest wielce ryzykowne. Jesteś pierwszym (ryzykantem), który chce to wykonać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marek.M 04.03.2021 00:07 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2021 (edytowane) Witam się ponownie w moim temacie. Czas leci, domu jak nie było tak nie ma, niestety. Aktualnie kończę tworzenie projektu. Chciałbym się podzielić nim z Wami i z chęcią wysłucham wszystkich ocen. Edytowane 4 Marca 2021 przez Marek.M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 04.03.2021 01:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Marca 2021 o matko. Nie masz do tego ręki ani wyobraźni. Idz do architekta...W WC ktoś się zmieści, czy trzeba wciągać brzuch aby wcisnąć się między sedes a umywalkę?A do garderoby będzie się wchodziło bokiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.