Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

klasyczny portal kominkowy/ zabudowa


kermit_theFrog

Recommended Posts

A w czym widzisz problem żeby kominek stał na własnym fundamencie, albo na z dylatowanej dozbrojonej posadzce, kominek to nie szafa nie stoi w każdym kącie, musi mieć blisko komin.
Ja nie widzę żadnego. To Ty znalazłeś problem, którego przy 200 kg wkładzie i obudowie z krzemianu nie ma...;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

W linkowanym przypadku nie płyta spłatała figla a kilku p...czy. Chcesz doradzać robienie osobnego fundamentu pod wkład 200kg to jeszcze napisz co to ma być czy tylko wylewka jak zbrojona, czy ma to być fundament?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie widzę żadnego. To Ty znalazłeś problem, którego przy 200 kg wkładzie i obudowie z krzemianu nie ma...;)

Jakbyś wsadził na wagę wszystkie elementy zabudowy razem z kominkiem, a może zachce się inwestorowi np. obłogu z kamienia, albo jeszcze wnęką na drewno to z tych 220 kg samego wkładu Jotula spokojnie robi się 400 i więcej ale to ja widzę problem. ;)

 

 

W linkowanym przypadku nie płyta spłatała figla a kilku p...czy. Chcesz doradzać robienie osobnego fundamentu pod wkład 200kg to jeszcze napisz co to ma być czy tylko wylewka jak zbrojona, czy ma to być fundament?
Jak pisałem wcześniej w nowym domu powinno to być zaplanowane wydzielone miejsce. Najlepiej wylać osobno płytę fundamentową pod kominek, nie wiadomo czy za ileś lat nie będzie tam stało coś cięższego.

 

Na potrzeby remontu na starych posadzkach, można przebić się punktowo w kilku miejscach i oprzeć się poza posadzką, lub wyciąć prostokąt pod kominkiem, wymienić styropian, wylać grubszą płytę podwójnie zbrojoną, z dylatowaną od reszty pomieszczenia.

Najważniejsze żeby miejsce posadowienia kominka wraz z zabudową było oddzielone od reszty posadzki dylatacją pionową. Jeżeli nawet popęka płyta to tylko w w obszarze kominka.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej w nowym domu powinno to być zaplanowane wydzielone miejsce. Najlepiej wylać osobno płytę fundamentową pod kominek, nie wiadomo czy za ileś lat nie będzie tam stało coś cięższego.

 

Na potrzeby remontu na starych posadzkach, można przebić się punktowo w kilku miejscach i oprzeć się poza posadzką, lub wyciąć prostokąt pod kominkiem, wymienić styropian, wylać grubszą płytę podwójnie zbrojoną, z dylatowaną od reszty pomieszczenia.

Najważniejsze żeby miejsce posadowienia kominka wraz z zabudową było oddzielone od reszty posadzki dylatacją pionową. Jeżeli nawet popęka płyta to tylko w w obszarze kominka.

Planując, jak najbardziej powinniśmy tak zrobić...Nie mając tego jednak zaplanowane i zrobione w odpowiednim momencie, pod 200 kg obciążenie nie trzeba tego robić za wszelką cenę... Jeśli w przyszłości będzie potrzeba postawienia tam czegoś ciężkiego, będzie czas i miejsce by to zrobić np podczas remontu czy malowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej w nowym domu powinno to być zaplanowane wydzielone miejsce. Najlepiej wylać osobno płytę fundamentową pod kominek, nie wiadomo czy za ileś lat nie będzie tam stało coś cięższego.

 

Na potrzeby remontu na starych posadzkach, można przebić się punktowo w kilku miejscach i oprzeć się poza posadzką, lub wyciąć prostokąt pod kominkiem, wymienić styropian, wylać grubszą płytę podwójnie zbrojoną, z dylatowaną od reszty pomieszczenia.

Najważniejsze żeby miejsce posadowienia kominka wraz z zabudową było oddzielone od reszty posadzki dylatacją pionową. Jeżeli nawet popęka płyta to tylko w w obszarze kominka.

Płyta 1-2m2 pod kominek do tego zbrojona górą i dołem to zdecydowany przerost formy, ciekawe co pod płytą. Przebijanie przez posadzkę i oparcie punktowe to też nie koniecznie rozwiąże problem co pod posadzką może być tak nie nośne by się połamała a za to wytrzyma obciążenie punktowe. Dlaczego uważasz że płyta pod kominkiem może popękać, jaki cel tej dylatacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta 1-2m2 pod kominek do tego zbrojona górą i dołem to zdecydowany przerost formy, ciekawe co pod płytą. Przebijanie przez posadzkę i oparcie punktowe to też nie koniecznie rozwiąże problem co pod posadzką może być tak nie nośne by się połamała a za to wytrzyma obciążenie punktowe. Dlaczego uważasz że płyta pod kominkiem może popękać, jaki cel tej dylatacji?

 

Np. styropian do izolacji cieplnych parkingów, posadzek garaży, posadzek hal przemysłowych, są już takie na 45 kPa, czyli 4,5 t/m2

W trakcie remontów w domach, mieszkaniach, w pokojach odkrywam często posadzki aż do wylewek i wiem co tam zastaję. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. styropian do izolacji cieplnych parkingów, posadzek garaży, posadzek hal przemysłowych, są już takie na 45 kPa, czyli 4,5 t/m2

W trakcie remontów w domach, mieszkaniach, w pokojach odkrywam często posadzki aż do wylewek i wiem co tam zastaję. :D

Wytrzymałości styro nie musisz mi tłumaczyć mam na nim dom.

Edytowane przez Remiks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za zaśmiecanie mojego wątku i pomoc co do portalu.

Daj spokój. Poza informacją, gdzie portal można kupić, dostałaś tu sporo innych ważnych.

Chłopaki się troszkę zacietrzewili w dyskusji, ale ja tego nie uznałabym za śmiecenie. Przeczytałam i jest tu sporo wiedzy przydatnej posiadaczowi kominka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój. Poza informacją, gdzie portal można kupić, dostałaś tu sporo innych ważnych.

Chłopaki się troszkę zacietrzewili w dyskusji, ale ja tego nie uznałabym za śmiecenie. Przeczytałam i jest tu sporo wiedzy przydatnej posiadaczowi kominka.

Zacietrzewieni? a byłaś na "nie róbcie ...";-) Jak autor wątku bardzo chce tylko informacji skierowanych do niego mogę moje wpisy wykasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh czyli ze mam sobie na allegro poszukac? bardzo przydatne

 

najlepsza była odpowiedz jak się pytałam czy varmsen są ok "Takie sobie, chyba że zagruntujesz dwustronnie drogim gruntem. " juz bardziet tajemniczo się nie da? albo że wkład ma za dużą moc do "tak małego pomieszczenia". A czy ja w pisałam ile pomieszczenie ma m2? i czy się o to pytam? dziękuję za takie rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kermit, nie złość się tak.

To duperel znaleźć ogłoszenia o takich portalach. Nie uwierzę, że sama nie umiesz sobie z tym poradzić :(

Na allegro jest tego dużo. Od razu znalazłam. Na sprzedajemy.pl znajdziesz oferty i na olx.pl

 

"Takie sobie, chyba że zagruntujesz dwustronnie drogim gruntem.

W tym nie ma żadnej tajemnicy. Po prostu jest bardziej kruchy od innych takich płyt. Informacja o obustronnym gruntowaniu wyraźnie to sugeruje.

 

"tak małego pomieszczenia"

Wstawiłaś zdjęcie i ono pokazuje, że pomieszczenie wielkie nie jest, chyba że jest ono na planie „jamnika” i za plecami fotografującego jest jeszcze co najmniej 5 mb do ściany. Przecież ta ściana, na której stoi kominek ma tylko coś koło 3m :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepsza była odpowiedz jak się pytałam czy varmsen są ok "Takie sobie, chyba że zagruntujesz dwustronnie drogim gruntem. " juz bardziet tajemniczo się nie da?

To do mnie,:rolleyes: już wyjaśniam Impregnat do płyt kominkowych VARMSEN jest jeszcze w miarę tani 21 zł/litr, ale taki już Promat®-Imprägnierung 2000 kosztuje 70 zł/litr.

PROMAT-SR Impragnierung kosztuje 80zł /litr.

 

Lepszy od Varmsena jest np. system Promat ale droższy, w materiale do zabudowy (płyty, klej, itd.) zmieściłbyś się chyba w 2000 złotych.

 

Jeżeli będziesz zadawał pytania, będziemy odpowiadać, jak nic nie piszesz, to wydaje się że wszystko jest jasne.

 

Cały tekst jest podlinkowany wystarczy najechać w odpowiednie miejsce kursorem i kliknąć.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animus. Ty widzę znasz się na wszystkim.... :cool:

Varmsen to to jedne z najlepszych płyt kominkowych dostępnych na rynku. Stabilne, łatwe w obróbce, najbardziej elastyczne, najmniej też się kruszą. Całe lata nikt ich nie impregnował od środka, do momentu aż producent wydumał taki impregnat i teraz chce go namiętnie sprzedawać. Ja impregnatu od wewnątrz nie używam...choćby dlatego, żeby po jakimś czasie nie dowiedzieć się, że impregnat jest rakotwórczy...Impregnacje krawędzi klejonych i powierzchni zewnętrznych jak najbardziej, ale do tego wystarczy każdy popularny impregnat budowlany.

 

Używałem Varmsena kilka lat (pomagałem nawet wprowadzać go na nasz rynek). Od trzech lat używam systemu PROMAT, bo......jest tańszy od Varmsena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Animus. Ty widzę znasz się na wszystkim.... :cool:

Varmsen to to jedne z najlepszych płyt kominkowych dostępnych na rynku. Stabilne, łatwe w obróbce, najbardziej elastyczne, najmniej też się kruszą. Całe lata nikt ich nie impregnował od środka, do momentu aż producent wydumał taki impregnat i teraz chce go namiętnie sprzedawać. Ja impregnatu od wewnątrz nie używam...choćby dlatego, żeby po jakimś czasie nie dowiedzieć się, że impregnat jest rakotwórczy...Impregnacje krawędzi klejonych i powierzchni zewnętrznych jak najbardziej, ale do tego wystarczy każdy popularny impregnat budowlany.

 

Używałem Varmsena kilka lat (pomagałem nawet wprowadzać go na nasz rynek). Od trzech lat używam systemu PROMAT, bo......jest tańszy od Varmsena.

 

A ja się z Tobą nie zgodzę, sporo czytałem i rozmawiałem z dużą firmą zduńską.

Varmsen-y są kruche i wietrzeją, starzeją się, dlatego producent dodaje od jakiegoś czasu impregnat, w dodatku wdychanie tego pyłu jest szkodliwe. Nawet robiąc zabudowę, przycinając je piłką na wymiar trzeba nosić maseczkę.

Wszystkie płyty krzemianowe trzeba gruntować, żeby zatrzymać pylenie, kiedyś to był problem, preparatów gruntujących do takich temperatur jest mało, trudno było je zdobyć, albo cena zniechęcała.

Zresztą teraz też nie są tanie, zwiększają koszty, nikt tego nie pilnuje, więc je pomija się przy zabudowie.

Co do firmy Promat to ma sporo gatunków płyt płyty gr- 30mm samonośne kosztują PROMATECT -L 282,90 zł

Ty używasz pewnie gorszych gatunków płyt np. PROMATECT L-500 dlatego wydaje Ci się taniej, cena jest inna 156,43 zł m2

Jest jeszcze płyta do izolacji, klejenia do ścian nie jest niestety samonośna PROMASIL 950-KS Cena:46,00 zł. może z nich kręcisz całe zabudowy nie mnie to oceniać.

Który z inwestorów odróżni z jakiej płyty ma zabudowę. ;)

Prawda jest taka że Promat ma lepsze materiały sztywniejsze, płyty, grunty, kleje, ma większą różnorodność, używając odpowiednich materiałów do zrobienia całej zabudowy cena może niektórych zniechęcić.

Co do Varmsena to cena 145,90 za m2

Płyta jest w małych formatkach , które żmudnie trzeba sklejać, a Promasil ma płyty do zabudowy 1,20x2,50m tylko te niesamonośne, do montażu na ścianach, są w małych formatkach jak u Varmsena.

Edytowane przez animuss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się z Tobą nie zgodzę, sporo czytałem i rozmawiałem z dużą firmą zduńską.

Varmsen-y są kruche i wietrzeją, starzeją się, dlatego producent dodaje od jakiegoś czasu impregnat, w dodatku wdychanie tego pyłu jest szkodliwe. Nawet robiąc zabudowę, przycinając je piłką na wymiar trzeba nosić maseczkę.

Wszystkie płyty krzemianowe trzeba gruntować, żeby zatrzymać pylenie, kiedyś to był problem, preparatów gruntujących do takich temperatur jest mało, trudno było je zdobyć, albo cena zniechęcała.

Zresztą teraz też nie są tanie, zwiększają koszty, nikt tego nie pilnuje, więc je pomija się przy zabudowie.

Co do firmy Promat to ma sporo gatunków płyt płyty gr- 30mm samonośne kosztują PROMATECT -L 282,90 zł

Ty używasz pewnie gorszych gatunków płyt np. PROMATECT L-500 dlatego wydaje Ci się taniej, cena jest inna 156,43 zł m2

Jest jeszcze płyta do izolacji, klejenia do ścian nie jest niestety samonośna PROMASIL 950-KS Cena:46,00 zł. może z nich kręcisz całe zabudowy nie mnie to oceniać.

Który z inwestorów odróżni z jakiej płyty ma zabudowę. ;)

Prawda jest taka że Promat ma lepsze materiały sztywniejsze, płyty, grunty, kleje, ma większą różnorodność, używając odpowiednich materiałów do zrobienia całej zabudowy cena może niektórych zniechęcić.

Co do Varmsena to cena 145,90 za m2

Płyta jest w małych formatkach , które żmudnie trzeba sklejać, a Promasil ma płyty do zabudowy 1,20x2,50m tylko te niesamonośne, do montażu na ścianach, są w małych formatkach jak u Varmsena.

Płyty pylą podczas obróbki. Wszystkich producentów. Nie pyli wermikulit (Grenaizol). Tego pylenia nie zatrzymasz impregnacją. Po przycięciu i odkurzeniu płyt, nie ma co pylić. Gruntowanie w innym celu niż wzmocnienie krawędzi przed klejeniem, jest ściemą.

 

To, że jakaś firma robi papkę z mózgów wykonawcom, w celu wciśnięcia im drogich dodatków, nie oznacza, że wszyscy są na to podatni...Ja nie jestem wyłącznie czytelnikiem "wiadomości kominkowych". Rozmawiam zaś z kilkudziesięcioma firmami zduńskimi rocznie, ucząc ich rzemiosła w Szkole Kominkowej, przy okazji ucząc sie od nich...;) . Do tego jestem praktykiem. W swojej firmie zużyłem kilka tirów Varmsena. Płyt Silca, wermikulitu - sporo. Promatu pewnie też ze dwa, trzy tiry bym nazbierał...Najwięcej używam Promatec L 1000, Promafour i Promasil 950 do izolacji tylnych ścian...Tak więc wybacz, ale nie będę komentował Twoich wywodów....choć prawdy miejscami w nich nie brakuje. Płyty Promafour też pomagałem wprowadzać na Polski rynek

http://blog.kominki-batura.pl/zdunstwo-bardzo-nowoczesne-3/

http://blog.kominki-batura.pl/szkolenie-po-budmie-i/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co mam napisać, powiedz czemu są aż takie rozbieżności w interpretacji.

 

Generalnie nie powinno się używać budowlanych gruntów (emulsji akrylowych), właściwie z żadnej strony. Śmierdzi to potem i traci własności.

Systemowe grunty do płyt krzemianowych jak najbardziej i to z dwóch stron. To są (nieorganiczne) roztwory soli odporne na wysokie temperatury. Nawet jak już się przypalą (co w kominku raczej nie nastąpi), nie emitują kompletnie nic.

Płyty krzemianowe dobrze jest w ogóle zagruntować całe przed cięciem - lepiej się tnie - nie pylą tak, nie brudzą i nie kruszą się

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia...Ale z tego co pamiętam, to Wojtek jest raczej teoretykiem budowania kominków z krzemianów. Może nasłuchał się na szkoleniach w Unico? Co do impregnatów, nigdy nie pisałem że te specjalistyczne są złe . Ja po prostu ich nie używam, bo im nie ufam wewnątrz i są bezcelowe, a na zewnątrz impregnat znika pod warstwą tynków i farby, więc informacje o śmierdzeniu to fikcja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
Zdecydowanie najlepszy będzie portal kominkowy wykonany z marmuru. To fakt, że nie jest to najtańsza rzecz ale za to bardzo wytrzymała, więc posłuży na lata. Jeśli chodzi o producenta to ja swoją obudowę zamówiłam w Marmuro. Mam kominek już od roku i nic się z nią złego nie stało, wygląda jak nowa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...