_John 15.05.2020 01:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 instalator skonfigurował pompę aby nie widziała bufora tylko traktowała go jako obieg grzewczy z grzejnikami (dobrze czy źle waszym zdaniem?) czujniki zainstalowane na dolotach i powrotach z stref grzewczych. mam pytanie odnośnie konfiguracji waszym zdaniem jest ok czy powinien zrobić to inaczej (bufor widoczny i czujnik w środku?) czy jest opcja ustawienia dla danego obiegu max temperatury którą puszcza? chodzi mi o podłogówkę i krzywą grzewczą przykładowo aby max puszczał tam 28 stopni czy coś takiego? dodatkowo po stworzeniu stref w domu (podłoga / grzejniki) po wejściu w "kalkulator energii" widzę zużycie prądu, ale nie widzę jakie ma to przełożenie na energię cieplną - po wyborze wyskakuje napis zmień - co może być winne? ostatnie pytanie po co karta sd w urządzeniu jest potrzebna? Masz oryginalny termostat od M.? Zwykle instalatorzy (partacze) konfigurują urządzenia niezgodnie z DTR najczęściej w wyniku niezgodności układu hydraulicznego z dokumentacją. Czy instalacja podłogowa ma na zasilaniu zawór 3 drogowy z siłownikiem podłączony do pompy ciepła? Tylko w taki sposób pompa może regulować temperaturę zasilania podłogówki, niezależnie dla obu układów. Pompa daje możliwość dowolnej konfiguracji regulacji parametrów pracy - dla obu obiegów grzewczych.. Można sobie wybrać, czy ma utrzymywać temperaturę wewnątrz na podstawie odczytu z termostatu (autoadaptacja), zasilać obieg stałą temperaturą lub zasilać temperaturą zmienną na podstawie krzywej grzewczej. Karta SD służy do zapisu alarmów, konfiguracji urządzeń, aktualizacji oprogramowania itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychu89 15.05.2020 04:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Masz oryginalny termostat od M.? Zwykle instalatorzy (partacze) konfigurują urządzenia niezgodnie z DTR najczęściej w wyniku niezgodności układu hydraulicznego z dokumentacją. Czy instalacja podłogowa ma na zasilaniu zawór 3 drogowy z siłownikiem podłączony do pompy ciepła? Tylko w taki sposób pompa może regulować temperaturę zasilania podłogówki, niezależnie dla obu układów. Pompa daje możliwość dowolnej konfiguracji regulacji parametrów pracy - dla obu obiegów grzewczych.. Można sobie wybrać, czy ma utrzymywać temperaturę wewnątrz na podstawie odczytu z termostatu (autoadaptacja), zasilać obieg stałą temperaturą lub zasilać temperaturą zmienną na podstawie krzywej grzewczej. Karta SD służy do zapisu alarmów, konfiguracji urządzeń, aktualizacji oprogramowania itp. Tak termostaty są oryginalne z Mitsubishi. instalacja ma zawór 3 drożny i jest podłączona do pompy, także to jest ok ale z tego co już doczytałem to instalator zapomniał ustawić czas pracy zaworu (jest standardowo ustawione w pompie 120s). Twoim zdaniem który tryb pracy jest najbardziej optymalny jeżeli chodzi o podłogówkę / grzejniki? i pytanie co z tym buforem bo trochę mnie to gryzie. Czy buform powinien być widoczny dla pompy czy powinno to być ustawione jako obieg grzewczy grzejnikowy z ukrytym buforem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 15.05.2020 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Tak termostaty są oryginalne z Mitsubishi. instalacja ma zawór 3 drożny i jest podłączona do pompy, także to jest ok ale z tego co już doczytałem to instalator zapomniał ustawić czas pracy zaworu (jest standardowo ustawione w pompie 120s). Twoim zdaniem który tryb pracy jest najbardziej optymalny jeżeli chodzi o podłogówkę / grzejniki? i pytanie co z tym buforem bo trochę mnie to gryzie. Czy buform powinien być widoczny dla pompy czy powinno to być ustawione jako obieg grzewczy grzejnikowy z ukrytym buforem? Termostaty? Czyli masz po jednym dla obiegu grzewczego? Jeśli instalacja jest zgodna dokumentacją urządzenia to konfigurował bym ją tak, jak to mówi DTR urządzenia. Jakich argumentów użył instalator, by "oszukiwać" pompę by nie widziała bufora? Pompa nie daje możliwości ustawienia 2 osobnych stref (obiegów) grzewczych z indywidualną temperaturą zasilania bez bufora. Bez bufora, strefy grzewcze działają na zasadzie on/off. Więc coś ten twój instalator przekombinował. Pod tym linkiem jest instrukcja: https://www.mitsubishi-les.info/database/servicemanual/files/201803_ATW_DATABOOK.pdf Na stronie 257, masz zalecane konfiguracje. Jeśli masz wariant "2-zone temperature control) Jak nie zależy ci na grzaniu w okienkach taryfowych to włącz autoadaptację (regulacja temperatury na podstawie odczytu z termostatu). W przeciwnym wypadku, musisz sam ustawić krzywe grzewcze tak by osiągnąć komfort w domu przy pracy w okienkach taryfowych. Ale zacznij od wyjaśnienia z instalatorem, dlaczego pompa nie jest skonfigurowana tak by wiedziała "do czego" jest podłączona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychu89 15.05.2020 07:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 Termostaty? Czyli masz po jednym dla obiegu grzewczego? Jeśli instalacja jest zgodna dokumentacją urządzenia to konfigurował bym ją tak, jak to mówi DTR urządzenia. Jakich argumentów użył instalator, by "oszukiwać" pompę by nie widziała bufora? Pompa nie daje możliwości ustawienia 2 osobnych stref (obiegów) grzewczych z indywidualną temperaturą zasilania bez bufora. Bez bufora, strefy grzewcze działają na zasadzie on/off. Więc coś ten twój instalator przekombinował. Pod tym linkiem jest instrukcja: https://www.mitsubishi-les.info/database/servicemanual/files/201803_ATW_DATABOOK.pdf Na stronie 257, masz zalecane konfiguracje. Jeśli masz wariant "2-zone temperature control) Jak nie zależy ci na grzaniu w okienkach taryfowych to włącz autoadaptację (regulacja temperatury na podstawie odczytu z termostatu). W przeciwnym wypadku, musisz sam ustawić krzywe grzewcze tak by osiągnąć komfort w domu przy pracy w okienkach taryfowych. Ale zacznij od wyjaśnienia z instalatorem, dlaczego pompa nie jest skonfigurowana tak by wiedziała "do czego" jest podłączona. mam łącznie 4 czujniki temperatury na rurkach miedzianych. na obiegu grzewczym gdzie są grzejniki na zasilaniu i powrocie i to samo na podłogówce. dlaczego oszukał pompę z buforem, nie wiem i to właśnie mnie zastanawia. jak dobrze rozumiem powinien być czujnik temp w buforze oraz konfiguracja pompy aby czytała temp z bufora? pytanie inne z tego co widziałem pompa ma 3 tryby grzania * krzywa * reg. pokojowy * temp przepływu (czy jakoś tak) ta 3 opcja to temperatury są brane z czujników na rurach? czyli jeżeli na podłogę ustawię 25 stopni to będzie według czujników zasilania i powrotu tego pilnował czy jak to działa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 15.05.2020 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2020 dlaczego oszukał pompę z buforem, nie wiem i to właśnie mnie zastanawia. Zapytaj, bo sam jestem ciekaw. jak dobrze rozumiem powinien być czujnik temp w buforze oraz konfiguracja pompy aby czytała temp z bufora? Nie. Pompa ma czujnik temperatury powrotu, to dla niej info co się dzieje w buforze. pytanie inne z tego co widziałem pompa ma 3 tryby grzania * krzywa * reg. pokojowy * temp przepływu (czy jakoś tak) ta 3 opcja to temperatury są brane z czujników na rurach? czyli jeżeli na podłogę ustawię 25 stopni to będzie według czujników zasilania i powrotu tego pilnował czy jak to działa? Tak, jak dla obiegu grzewczego (podłogówki) wybierzesz regulację "temp. przepływu" pompa będzie zasilać podłogę stałą wybraną przez ciebie temperaturą. Tylko, że kupiłeś jedną z najdroższych pomp ciepła na rynku z zaawansowanym regulatorem, a sprowadzasz ją w ten sposób do poziomu kotła zasypowego z ręcznym zaworem termostatycznym. Magluj tego instalatora, niech się chłop wytłumaczy - może na dobre mu wyjdzie jak 2 razy ze zrozumieniem poczyta instrukcje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Krzychu89 18.05.2020 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2020 Zapytaj, bo sam jestem ciekaw. Nie. Pompa ma czujnik temperatury powrotu, to dla niej info co się dzieje w buforze. Tak, jak dla obiegu grzewczego (podłogówki) wybierzesz regulację "temp. przepływu" pompa będzie zasilać podłogę stałą wybraną przez ciebie temperaturą. Tylko, że kupiłeś jedną z najdroższych pomp ciepła na rynku z zaawansowanym regulatorem, a sprowadzasz ją w ten sposób do poziomu kotła zasypowego z ręcznym zaworem termostatycznym. Magluj tego instalatora, niech się chłop wytłumaczy - może na dobre mu wyjdzie jak 2 razy ze zrozumieniem poczyta instrukcje. moja pomyłka. instalator początkowo chciał ustawić w ten sposób aby pompa nie widziała bufora. koniec końców zrobił odwrotnie. czyli pompa wie że ma bufor... pytanie odnośnie aplikacji melcloud. czy jest opcja regulacji temperatury na krzywej grzewczej (chodzi mi o te + / - 9 stopni które można zmienić na sterowniku) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piogron 12.06.2020 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Może banalne pytanie , ale czy tą pompa można latem chłodzić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_John 12.06.2020 22:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2020 Jeśli kupisz wersję rewersyjną - modele wewnętrzne ERxx. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
handrzej1 31.08.2020 14:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2020 (edytowane) Witam , od około roku jestem użytkownikiem pompy ciepła Mitsubishi Zubadan 8kW , split. . Niestety mam podobny problem jak kolega : COP jest jakieś fatalne . W lecie , przy zewnętrznej temperaturze powyżej 18st.C i zadanej temperaturze CWU 45 st.C ( CO jest wyłączone ) sprawność jest ciągle poniżej 3 . Np . stan na dzisiaj to pobrane 144kW oddane 321kW. Czy to tak ma działać ? O wynikach , które miałem w zimie 19/20 nie piszę , gdyż zakładam , że uczyłem się jak to działa i testowałem różne ustawienia. Ale obecnie już tracę cierpliwość. Instalatorzy ( autoryzowani Mitsubishi ) również nie wiedzą o co chodzi. Czynnik został już zważony , jest ok, instalacja jest króciutka , około 4m , dobrze zaizolowana . Pompa obecnie włącza się między 2 a 3 razy na dobę. I jeszcze w tej mocy pobranej jest faktycznie 2kW na grzenie - ale czego ? Trochę nie wiem co z tym dalej robić . Może ktoś coś ?pozdrawiamAndrzejps. piszę w odpowiedzi wiadomości kolegi Czarek , który również się borykał z takim problemem , ale nie wiem czy odniósł jakiś sukces czy nie. chyba nie trafiłem z miejscem , jeśli tak to przepraszam za błąd . I jeszcze informacja dot. samej instalacji : pompa pracuje obecnie ( lato) ze zbiornikiem CWU, Mitsubishi 300 l . Edytowane 31 Sierpnia 2020 przez handrzej1 uzupełnienie informacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
-voymar- 05.09.2020 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Września 2020 Witam , od około roku jestem użytkownikiem pompy ciepła Mitsubishi Zubadan 8kW , split. . Niestety mam podobny problem jak kolega : COP jest jakieś fatalne . W lecie , przy zewnętrznej temperaturze powyżej 18st.C i zadanej temperaturze CWU 45 st.C ( CO jest wyłączone ) sprawność jest ciągle poniżej 3 . Np . stan na dzisiaj to pobrane 144kW oddane 321kW. Czy to tak ma działać ? O wynikach , które miałem w zimie 19/20 nie piszę , gdyż zakładam , że uczyłem się jak to działa i testowałem różne ustawienia. Ale obecnie już tracę cierpliwość. Instalatorzy ( autoryzowani Mitsubishi ) również nie wiedzą o co chodzi. Czynnik został już zważony , jest ok, instalacja jest króciutka , około 4m , dobrze zaizolowana . Pompa obecnie włącza się między 2 a 3 razy na dobę. I jeszcze w tej mocy pobranej jest faktycznie 2kW na grzenie - ale czego ? Trochę nie wiem co z tym dalej robić . Może ktoś coś ? pozdrawiam Andrzej ps. piszę w odpowiedzi wiadomości kolegi Czarek , który również się borykał z takim problemem , ale nie wiem czy odniósł jakiś sukces czy nie. chyba nie trafiłem z miejscem , jeśli tak to przepraszam za błąd . I jeszcze informacja dot. samej instalacji : pompa pracuje obecnie ( lato) ze zbiornikiem CWU, Mitsubishi 300 l . Nie wiem na ile to prawda lecz minimalna odległość JZ od JW ( jeżeli to split ) to min 5mb U ciebie jak piszesz jest 4m. może to jest problemem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 06.09.2020 01:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Września 2020 144kW oddane 321kW Potęga. Czy może brak zrozumienia jednostek i potrzeba powrotu do szkoły podstawowej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario197 07.09.2020 10:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Witam wszystkich Jestem poraz pierwszy na forum. W niedługim czasie chcę zainstalować PC do ogrzewania CO i CWU. Dom parterowy z poddaszem użytkowym z lat 30-tych po modernizacji w 2013 . Ściany cegła +luka powietrzna 40 cm + styro 10 cmDach wełna 25cm , okna 3-szybowe. Do tej pory kocioł na eko groszek 35 KW.Mam też kilka ofert na kompleksowy montaż PC z wycięciem Kotła i przeróbką kotłowni . 1. Mitsubishi Electric, model Zubadan. Split o mocy grzewczej 14,0 kW + CWU 300L + BUFOR 200L = 56.460 pln brutto 8% 2. Panasonic T-CAP 16KW split + CWU 300L + BUFOR 200L = 49.600 PLN Brutto 8% 3. Viessmann Pakiet Vitocal 200-S AWB-E 201.D16 16 KW split +CWU 300L + BUFOR 200L = 48000 PLN Brutto + materiały elektryczne i f-gaz około 2000 PLN + przeróbka kotłowni- hydraulik 2500 + materiały?? = całość 52500 + materiały??? 4. Vaillant VWL 125/5 AS 400 12.6 KW + CWU 400L + BUFOR 200L = 35000 PLN Brutto + osprzęt gdzie jest ujęty kocioł. . elektryczny ELOBLOCK VE 18 KW = 6700 PLN Brutto + robocizna = 3500 PLN Brutto Całość wyniesie = 45200 PLN Brutto 8%. Pytanie co o tym sądzicie i jaką pompę wybrać , będę wdzięczny za wszystkie podpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario197 07.09.2020 10:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Dodam jeszcze że kocioł 35 KW przewymiarowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario197 07.09.2020 10:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Do Vaillanta trzeba doliczyć jeszcze wycięcie kotłowni i przygotowanie - hydraulik ok 3000 pln Wiec całość 48200 + Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
vr5 07.09.2020 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Do Vaillanta trzeba doliczyć jeszcze wycięcie kotłowni i przygotowanie - hydraulik ok 3000 pln Wiec całość 48200 + Jakiej wielkości jest dom (powierzchnia do ogrzania)? Trzeba znać zapotrzebowanie na ciepło - OZC. Może się okazać, że nie potrzebujesz PC 16 kW, lecz wystarczy dużo mniejsza, a więc tańsza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario197 07.09.2020 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Teraz sprawdziłem jeszcze raz oferty i okazuje się że Mitsubishi i Panasonic nie zawierają wycięcia kotła oraz przygotowania hydrauliki i elektryki czyli dojedzie jeszcze to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario197 07.09.2020 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Witam Jezeli chodzi o dom to tutaj mam trochę mix , więc tak dom to typowa stodoła - prostokąt o wymiarach 22m x 8.5m i składa się z dwóch części, pierwsza to pierwotna część mieszkalna parter +poddasze 140m2 - grzejniki C22 purmo, druga część to pomieszczenie gospodarcze( kiedyś ogrzewane) - garaż w którym mieści się kotłownia i biuro 104m2 - grzejniki C11 - od kilku lat nie ogrzewane ponieważ kocioł i komin dodawały na tyle ciepła że grzejniki były zamknięte ,ale po "wycięciu " kotła tego ciepła już nie będzie i muszę to brać pod uwagę żeby obliczyć straty. Do tego poddasze na garażem 65m2 podłoga - rurki co 10 cm tyle że podłogówka wpięta w zasilanie za pompą CO .Całość daje 140m2 grzejniki 104m2 garaż 65m2 podłoga W garażu wystarczy mi ok 10-12 C*. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario197 07.09.2020 11:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Dodam jeszcze że kocioł spalał około 8ton + eko groszku a ostatniej zimy nie liczyłem bo okres grzewczy był długi i tylko dokupowałem , choć nie było mrozów to trzeba było palić i przy kotle 35 KW samo podtrzmanie i CWU z cyrkulacją zżerało tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mario197 07.09.2020 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Września 2020 Teraz zrobiłem sobie ozc na stronie ciepłowłaściwe i wyszło mi zapotrzebowanie na moc 84kWh/m2 rocznie , 23 158kWh = 84GJ całkowite roczneco wydaje mi się za małe , ale może się mylę? Strefa klimatyczna lll - 20 C* Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
arti17cf 09.09.2020 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Września 2020 Czy grzanie CWU lepiej używać w trybie ECO czy normalnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.