jurko7 17.04.2017 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 Witam serdecznie Państwa, Jestem na etapie przygotowań do ocieplenia podłogi na gruncie oraz docelowo do wykonania wodnego ogrzewania podłogowego w całości na parterze jak i na poddaszu w nowo wybudowanym domu. Mam pytanie, o czym powinienem pamiętać, aby wszystko dobrze działało w codziennej eksploatacji? Niestety nie mam na co dzień doświadczenia z ogrzewaniem podłogowym, więc dlatego pytam Państwa o wnioski i porady. Dziękuję z góry za podpowiedzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
NC_PC 17.04.2017 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2017 Na pewno musisz pamiętać że prędzej czy później będzie pracować z pompą ciepła a potem trzeba pamiętać żeby dać rurki gęsto ja daje co 10cm, i rozdzielić obiegi góry i dolny, tak by osobno schodziły do kotłowni. Dobrze też dać na osobnym trzecim rozdzielaczu łazienki po to żeby grzać je do innej-wyższej temperatury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuusamo 18.04.2017 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 najpierw OZC + projekt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 18.04.2017 16:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Podstawowa sprawa to dwa osobne rozdzielacze osobno dla parteru i osobno dla poddasza. Miejsce rozmieszczenia powinno być starannie dobrane. Ocieplenie podłogi to dla podłogówki przynajmniej 12 - 15 cm minimum no ale pewnym ograniczeniem są już osadzone drzwi i okna balkonowe. Ocieplenie podłogi układaj w dwóch lub trzech warstwach tak aby kolejno ukrywać w nich wszelkie inne instalacje idące po chudziaku.Wykonane OZC budynku da ci dane na temat zagęszczenia rur w obwodach.Jeśli powierzchnia domu jest powyżej 180m2 obwód poddasza i parteru powinny zostać rozdzielone tak aby każdy z nich miał osobną pompę dla zapewnienia odpowiednich przepływów w pętlach.Obwody idące przy drzwiach balkonowych czyli strefy brzegowe należy odpowiednio zagęścić.Nie trzeba układać podłogówki pod szafkami kuchennymi a jedynie ograniczyć się do jednej lini idącej przy ścianie a następne linie umieszczać na powierzchni nie zajętej przez szafki.Przy zastosowaniu kotła kondensacyjnego w instalacji gdzie jest 100% podłogówki nie trzeba stosować mieszaczy ograniczających temperaturę zasilania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
adam_mk 18.04.2017 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 (edytowane) Sam będziesz robił to ogrzewanie czy zlecisz?Bo jak zlecisz - dobrze przemyśl - komu.Jak sam - dobrze przemyśl - jak!Na początek ostro poczytaj forum i uruchom ROZUM.WSZYSTKIE powyższe rady mają tu kontrrady.o OZC - że konieczne/ że zbędneo rozstawie - że co 10cm/ że wychodzi z OZCo układaniu pod meblami - że trzeba / że nie należyitd... itp...szczególnie cenna rada jest o rozdzielaczu oddzielnym na piętrze... w jakiejś parterówce... Dodam jeszcze swoją "cenną radę"."Mam pytanie, o czym powinienem pamiętać, aby wszystko dobrze działało w codziennej eksploatacji?"Trzeba pamiętać, aby zbudowana instalację napełnić wodą...Inaczej może nie działać! Adam M. Edytowane 18 Kwietnia 2017 przez adam_mk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
fachman19 18.04.2017 17:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Najważniejsza jest izolacja pod podłogówką . na gruncie minimum 12,5 cm zalecane 15-20 cm ( folia albo styropian grafitowy)oraz unikanie mostków cieplnych .Balkony ,tarasy ,pokoje nad garażem itp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mateusz.C 18.04.2017 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2017 Unieść rury do połowy wylewki, oddylować czymś ciepłym, z Pertu, 1 warstwa od stropu i pod nim z ciepłego pustaka, Nie przekraczać zbyt dużych odcinków rur Ja puki co tyle sie dowiedziałem ale do tego etapu jeszcze mi daleko. Ciężko być nagle wszechstronnie uzdolnionym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jurko7 04.05.2017 17:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. A czy na ogrzewanie podłogowe będzie można zastosować normalną wylewkę cementową? czy lepiej anhydrytową? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 04.05.2017 18:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 (edytowane) Dziękuję wszystkim za cenne uwagi. A czy na ogrzewanie podłogowe będzie można zastosować normalną wylewkę cementową? czy lepiej anhydrytową? Można cementową, jest tania, ale bajecznie równa jest anhydrytowa. Dużo łatwiej na wylewce anhydrytowej układać w przyszłości parkiet, panele czy ceramikę. Dla wykładziny dywanowej jest bez znaczenia. Pozdrawiam Cezary PS W wylewce anhydrytowej można ograniczyć ilość dylatacji tylko do tych między pomieszczeniami. Oczywiście dotyczy to niewielkich domów. Np: w salonie (46m2) mam trzy pola grzewcze i płytę wylewki bez dylatacji tych pół. Edytowane 4 Maja 2017 przez cezary.pl ps Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 04.05.2017 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Wykonane OZC budynku da ci dane na temat zagęszczenia rur w obwodach. Jeśli powierzchnia domu jest powyżej 180m2 obwód poddasza i parteru powinny zostać rozdzielone tak aby każdy z nich miał osobną pompę dla zapewnienia odpowiednich przepływów w pętlach. Obwody idące przy drzwiach balkonowych czyli strefy brzegowe należy odpowiednio zagęścić. Nie trzeba układać podłogówki pod szafkami kuchennymi a jedynie ograniczyć się do jednej lini idącej przy ścianie a następne linie umieszczać na powierzchni nie zajętej przez szafki. Przy zastosowaniu kotła kondensacyjnego w instalacji gdzie jest 100% podłogówki nie trzeba stosować mieszaczy ograniczających temperaturę zasilania. OZC nie podaje rozstawu rur, a przynjamniej ja nie słyszałem o takich wynikach obliczen, to co jest pomocne do obliczen rozstawu rur to obciązenie cieplne poszczegolnych pomieszczen i to jest w wynikach ozc. Nie musi byc oddzielna pompa dla parteru i poddasza, wystarczy jedna mocniejsza nawet gdy powierzchnia przekracza 180 m2. To czy jest potrzebne dwie czy jedna wynika z projektu ogrzewania podłogowego. Co daje zagęszczenie stref brzegowych przy rozstawie 10 cm i ile ono wtedy wynosi? Co do szafek kuchennych to lepiej tam ułozyc rury, nie ułozenie nic nie da a wrecz przeciwnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 04.05.2017 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Można cementową, jest tania, ale bajecznie równa jest anhydrytowa. Dużo łatwiej na wylewce anhydrytowej układać w przyszłości parkiet, panele czy ceramikę. Dla wykładziny dywanowej jest bez znaczenia. Pozdrawiam Cezary PS W wylewce anhydrytowej można ograniczyć ilość dylatacji tylko do tych między pomieszczeniami. Oczywiście dotyczy to niewielkich domów. Np: w salonie (46m2) mam trzy pola grzewcze i płytę wylewki bez dylatacji tych pół. A widziałeś kolego porządnie wykonana wylewkę z miksokreta? Chyba nie, więc nie pisz bzdur, że tylko anhydryt pod płytki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 04.05.2017 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 IMO podstawowa wada anhydrytu, to mała gęstość i przy podobnym cieple właściwym ze 2x mniejsza pojemność cieplna wylewki. Przy ogrzewaniu gazem to nie robi różnicy - może nawet być zaletą. Ale przy grzaniu prądem w jakikolwiek sposób to wymaga większego zużycia w droższej strefie. Czy w anhydrycie da się zrobić spadek wylewki (np. w łazience czy pomieszczeniu technicznym do odpływu)? Jak czytam i oglądam filmy to nie ma szans. Przy miksokrecie bez problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 04.05.2017 18:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 . Ale przy grzaniu prądem w jakikolwiek sposób to wymaga większego zużycia w droższej strefie. Nieprawda, przy grzaniu prądem z buforem z grzałkami, rodzaj wylewki nie jest istotny, gdyz nie ma potrzeby akumulacji, a ładowanie bufora jest w 100% w II taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 04.05.2017 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 A widziałeś kolego porządnie wykonana wylewkę z miksokreta? Chyba nie, więc nie pisz bzdur, że tylko anhydryt pod płytki. Jak czytam mój post, który zacytowałeś, to słowo "tylko" użyłem tylko w kontekście koniecznych dylatacji w wylewkach anhydrytowych. Przeżyłem już nie jedną budowę, głównie obiektów przemysłowych, tak że nie jedną wysypkę z miksokreta widziałem. A Ciebie najwyraźniej żal w czterech literach ściska że masz kruche, nie tak równe wysypki z miksokreta jakbyś chciał, zamiast fantastycznych wylewek anhydrytowych. Uważam że nie elegancko z Twojej strony jest zarzucanie mi pisanie bzdur. Pozostaję w ukłonie Cezary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 04.05.2017 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 (edytowane) Nieprawda, przy grzaniu prądem z buforem z grzałkami, rodzaj wylewki nie jest istotny, gdyz nie ma potrzeby akumulacji, a ładowanie bufora jest w 100% w II taryfie. A jakieś wyliczenia dla poparcia takiej tezy? 7cm wylewki na 100m2 to 7m3 betonu albo anhydrytu. Czyli jakieś 15 000 kg *840 J/(kg*K) co potrafi zgromadzić 3,5kWh/K. Anhydryt z połowę tego. Bufor 500l to 6x mniej. Da się zastąpić buforem. Owszem. Tyle, że bufor to koszt zakupu i zabiera miejsce. Bufor też wymaga konserwacji a z czasem wymiany. Wymaga też zasilania pompą prądem w drogiej strefie, żeby mógł oddać ciepło podłodze. Faktycznie nie przyszła mi taka opcja do głowy - już szybciej wydałbym pieniądze na grubszą wylewkę, niż na bufor. W przypadku PC jeszcze obniża COP i wymaga dodatkowej pompy obiegowej. Edytowane 4 Maja 2017 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marcin34_Śl 04.05.2017 18:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 U mnie PC PW, rurki co 10 cm, wylewka anhydrytowa średniej grubosci 6 cm. Anhydryt super sprawa wg Mnie, dużo lepsza (też droższa) od Miksokreta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 04.05.2017 19:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Jak czytam mój post, który zacytowałeś, to słowo "tylko" użyłem tylko w kontekście koniecznych dylatacji w wylewkach anhydrytowych. Przeżyłem już nie jedną budowę, głównie obiektów przemysłowych, tak że nie jedną wysypkę z miksokreta widziałem. A Ciebie najwyraźniej żal w czterech literach ściska że masz kruche, nie tak równe wysypki z miksokreta jakbyś chciał, zamiast fantastycznych wylewek anhydrytowych. Uważam że nie elegancko z Twojej strony jest zarzucanie mi pisanie bzdur. Pozostaję w ukłonie Cezary Powtórzę - piszesz bzdury! I niczego mi żal nie ściska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wg39070 04.05.2017 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 U mnie PC PW, rurki co 10 cm, wylewka anhydrytowa średniej grubosci 6 cm. Anhydryt super sprawa wg Mnie, dużo lepsza (też droższa) od Miksokreta. Napisz proszę w czym lepsza? Konkrety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 04.05.2017 19:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 A jakieś wyliczenia dla poparcia takiej tezy? 7cm wylewki na 100m2 to 7m3 betonu albo anhydrytu. Czyli jakieś 15 000 kg *840 J/(kg*K) co potrafi zgromadzić 3,5kWh/K. Anhydryt z połowę tego. Bufor 500l to 6x mniej. Da się zastąpić buforem. Owszem. Tyle, że bufor to koszt zakupu i zabiera miejsce. Bufor też wymaga konserwacji a z czasem wymiany. Wymaga też zasilania pompą prądem w drogiej strefie, żeby mógł oddać ciepło podłodze. Faktycznie nie przyszła mi taka opcja do głowy - już szybciej wydałbym pieniądze na grubszą wylewkę, niż na bufor. W przypadku PC jeszcze obniża COP i wymaga dodatkowej pompy obiegowej. Nie chodzi mi o bufor do pompy, odniosłem sie jedynie do stwierdzenia ze są sposoby ogrzewania prądem w którym nie ma potrzeby akumulacji posadzką. Tym rodzajem ogrzewania elektrycznego jest grzanie buforem z grzałkami bez zadnej PC. Akumulujemy energie w II taryfie, ktora jest oddawana cała dobę. Po co obliczenia? to tak działa u wielu bo tak było zaprojektowane. Bufor nie wymaga wymiany bo nie ma takiej potrzeby, tam naprawdę nie ma sie co zepsuc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 04.05.2017 19:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2017 Powtórzę - piszesz bzdury! I niczego mi żal nie ściska. Dlatego że nie masz, idziesz na wojnę z wylewką anhydrytową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.