Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam serdecznie Państwa,

Jestem na etapie przygotowań do ocieplenia podłogi na gruncie oraz docelowo do wykonania wodnego ogrzewania podłogowego w całości na parterze jak i na poddaszu w nowo wybudowanym domu.

Mam pytanie, o czym powinienem pamiętać, aby wszystko dobrze działało w codziennej eksploatacji?:)

Niestety nie mam na co dzień doświadczenia z ogrzewaniem podłogowym, więc dlatego pytam Państwa o wnioski i porady.

Dziękuję z góry za podpowiedzi:)

• Odpowiedzi 52
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Na pewno musisz pamiętać że prędzej czy później będzie pracować z pompą ciepła ;-)

a potem trzeba pamiętać żeby dać rurki gęsto ja daje co 10cm, i rozdzielić obiegi góry i dolny, tak by osobno schodziły do kotłowni.

Dobrze też dać na osobnym trzecim rozdzielaczu łazienki po to żeby grzać je do innej-wyższej temperatury.

Podstawowa sprawa to dwa osobne rozdzielacze osobno dla parteru i osobno dla poddasza. Miejsce rozmieszczenia powinno być starannie dobrane. Ocieplenie podłogi to dla podłogówki przynajmniej 12 - 15 cm minimum no ale pewnym ograniczeniem są już osadzone drzwi i okna balkonowe. Ocieplenie podłogi układaj w dwóch lub trzech warstwach tak aby kolejno ukrywać w nich wszelkie inne instalacje idące po chudziaku.

Wykonane OZC budynku da ci dane na temat zagęszczenia rur w obwodach.

Jeśli powierzchnia domu jest powyżej 180m2 obwód poddasza i parteru powinny zostać rozdzielone tak aby każdy z nich miał osobną pompę dla zapewnienia odpowiednich przepływów w pętlach.

Obwody idące przy drzwiach balkonowych czyli strefy brzegowe należy odpowiednio zagęścić.

Nie trzeba układać podłogówki pod szafkami kuchennymi a jedynie ograniczyć się do jednej lini idącej przy ścianie a następne linie umieszczać na powierzchni nie zajętej przez szafki.