mamik 12.02.2018 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Ania, co do kinkietów przy tarasie mam dokładnie te same obawy, tzn. że te będą zbyt masywne zastanawiałąm się nad takimi muszę je na żywo zobaczyć, są trochę mniejsze, więc może będa ok. ja mam dom z projektu ROLEKS (nie mam pod ręką zdjęć niestety) więc bryłą prosta, elewacja kolor prawie biały, tzn ja wiem, ze jest "złąmany biały", ale nikt inny tego nie widzi taras ma być dreniany, kolor jak najbliżej okien i drzwi, czyli orzech, więc w kolorze zbliżonym do Twojego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Raptor1 12.02.2018 12:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Hej. Ania ja bym się skłaniał ku oświetleniu elewacji z pewnej odległości oglądałem różne budynki i różne kinkiety jednak zawsze najlepiej wygląda dom z oświetleniem od dołu z niewielkiej odległości lub oświetlenie zamontowane w podbitce. Kinkiety "kradną" całościowy wygląd budynku tworząc na scianach swoją własną expozycję -klepsydry świetlne, okręgi, trójkąty itp. Oczywiście każdemu podoba się co innego pozdrawiam ciepło . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jak_to_mozliwe 12.02.2018 12:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 Kinkiety na ścianie mogą ładnie dopełnić wyglądu. Oświetlenie z dołu lub z góry nie zawsze pasuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mamik 12.02.2018 13:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2018 a jeszcze o cenach działek - 200 to faktycz\nie dużo, pod Wrocławiem są baaardzo różne, w "dobrych" gminach czaaem drożej niż w samym Wrocławiu. Dawno nie sprawdzałam, jak to teraz wygląda, ale był czas, że nawet 400 za metr, ale i za 150 się trafiają, tyle, że często w polu. Takich łądnych, leśnych, generalnie jest niewiele. kinkiety na elewacji - wg mnie przy prostej elewacji dwa punkty świetlne na ogół nei wyglądają źle, gorzej, jak jest dużo ozdobników, oświetlenei też wymyślne i do tego w kilku miejscach, to może wyjść sieczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 15.02.2018 15:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 A powiedzcie mi jakie macie wyceny za izolację wełną - cena materiału i cena robocizny?? Bo nijak nie wychodzi mi taniej niż piana. Co do izolacyjności piany OK, to 20 cm piany odpowiada 40 cm wełny o lambdzie 0.039. Nie chciał bym martwić autorki wątku ale... Piana zamkniętokomórkowa ma lambdę 0,022 czyli +50% w stosunku do styro grafit. Ale trudno jest ją wykonać bo ma skurcz. Jest też droga. Stosowana zazwyczaj w płytach warstwowych, spotyka się też płyty z folią aluminiową np do izolacji nakrokwiowej. Piana otwartokomórkowa (stosowana najczęściej natryskowo) ma lambdę 0,035-0,038 czyli tyle co średniej jakości wełna. Jeżeli 20cm piany miałoby odpowiadać 40cm wełny 0,039 to piana PUR musiała by mieć lambdę 0,0195 co jest niemożliwe. W rzeczywistości 20cm piany otwartokomórkowej odpowiada 20cm wełny. Dla potomnych: Według mojej opinii zamiast piany otwartokomórkowej PUR można spokojnie dać styropian grafitowy, będzie taniej a efekt lepszy o paręnaście procent Można to praktycznie samemu zrobić tylko trzeba styropian na wymiar zamówić i uszczelnić pianką. Lekka i przyjemna robota w przeciwieństwie do wełny Piana PUR ma kiepskie właściwości ognioodporne. Piana PIR jest odporna na ogień (zwęgla się). Styropian jest równie słaby ogniowo jak PUR. Wełna jest ognioodporna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 15.02.2018 18:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Nie martwisz mnie Już to przerabialiśmy, także spoko Początkowo planowałam izolację pianą ZK i jej właściwości miałam przyswojone. W międzyczasie wyszło, że jednak będzie piana OK i tu nie wgłębiłam się w szczegóły. Ale już wszystko wiem. I nadal uważam, że dla mnie najodpowiedniejszą formą izolacji jest natrysk piany PUR. Wełny nie brałam pod uwagę, styropianu jakoś też nie widzę, także została piana. Za dwa dni będzie kolejny natrysk, ale o szczegółach napiszę w odpowiednim czasie Ja sama nie wykonam żadnej izolacji, także nie jest dla mnie istotne, który sposób izolacji jest przyjemny w samodzielnym wykonaniu. Bardziej interesowało mnie, który sposób izolacji najtrudniej spieprzyć. Co do ognioodporności poszczególnych materiałów, temat wałkowany od lat... Nie chcę zaczynać dyskusji tutaj, ponieważ jest wiele wątków dotyczących tego tematu. Wspomnę tylko, że należy brać pod uwagę odporność na ogień całej przegrody, a nie tylko izolatora. A jeśli ktoś ma obawy, dotyczące palności izolatora, może zastosować ognioodporne materiały wykańczające przegrodę od wewnątrz. Teraz zajmuje mnie temat ścinania nadmiaru piany. Czym to najlepiej zrobić, bez kupowania dedykowanych do tego celu sprzętów? Istnieje ryzyko, że ten etap będę wykonywała sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 15.02.2018 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 (edytowane) Nie martwisz mnie ... Teraz zajmuje mnie temat ścinania nadmiaru piany. Czym to najlepiej zrobić, bez kupowania dedykowanych do tego celu sprzętów? Istnieje ryzyko, że ten etap będę wykonywała sama Nie wiem ile masz do obcinania, ale myślę, że dobrze sprawdzi się metalowa struna do gitary (taka cieniutka "sopranowa" bez dodatkowego nawoju z zewnątrz) . Trzeba tylko na końcach dorobić jakieś uchwyty (np kawałki drewnianego wałka typu stary trzonek od grabi). Edytowane 15 Lutego 2018 przez przemo1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 15.02.2018 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Struna raczej słabo. Będzie ciągnęła miękką piankę. Szybciej piła strunowa - coś takiego: A jakie są dedykowane narzędzia do piany? Termiczne jej nie ruszają. Tylko mechanicznie można to ciachać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 15.02.2018 19:41 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 Strun gitarowych Ci u mnie dostatek Coś tam pogrywam czasami Co do narzędzi do piany, to są specjalne noże pneumatyczne. Takim urządzeniem można by się pobawić Są też skrobaki do piany, ale to strasznie syfi Coś czytałam o ostrym nożu zwilżonym wodą z płynem do naczyń. Ehhh, może znajdę kogoś do tej pracy. Pytanie, za ile... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
przemo1 15.02.2018 19:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Lutego 2018 (edytowane) Cieńka nie będzie strzępić . Nada się bez problemu- jak napisałem.Tu przykładowe stacjonarne zastosowanie: http://www.slawomirat.republika.pl/kons.html Dedykowane są np noże pneumatyczne (jest trochę prezentacji na YouTube) , ale oczywiście zakup raczej nie opłacalny. Może wypożyczenie - popytaj fachowców od piany ? Edytowane 15 Lutego 2018 przez przemo1 link Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 16.02.2018 17:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 (edytowane) Hej hej Do tematu piany, jej ścinania, ponownej aplikacji itp. wrócę po weekendzie. Jutro mam ponowny natrysk, to zagadnę o ścinanie nadmiaru. A póki co, zaktualizuję dane, dotyczące postępów na budowie Jak już wspominałam, od poniedziałku mamy uruchomiony rekuperator. Jestem zachwycona. Po izolacji dachu, znowu okna dachowe były mokre. A teraz jest sucho i przyjemnie. W związku z brakiem możliwości zamontowania anemostatów na poddaszu, przepływy nie są wyregulowane. Regulacja nastąpi dopiero po zabudowie poddasza g-k. Rekuperator prezentuje się tak: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=407434 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=407436 Czy rury powinnam jeszcze zaizolować?? Już oglądałam wełnę samoprzylepną z folią alu i zastanawiałam się, czy nie kupić i nie okleić dodatkowo tych rur?? Zdania są podzielone. Większość mówi jednak, żeby izolować jak najlepiej. Facet od reku stwierdził, że to trochę mit. Oczywiście mówimy o sytuacji, w której rekuperator jest umieszczony w ogrzewanym pomieszczeniu Kolejna sprawa to ściana zewnętrzna: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=407441 Czym to obrobić?? Mam wycinać siatkę i wkleić ją wokół otworów, zaciągając klejem?? Czy na szybko, jakieś inne metody są dopuszczalne?? Może jakaś taśma uszczelniająca, która osłoniłaby pianę i wełnę przed warunkami atmosferycznymi? Edytowane 16 Lutego 2018 przez annatulipanna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 16.02.2018 18:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 (edytowane) Rekuperator po uruchomieniu został ustawiony na 100%. Trochę mnie to zdziwiło, bo w pustym domu, po co go na maxa puszczać? Ale instalator powiedział, żebyśmy tak zostawili, żeby przegonić wilgoć i wywietrzyć chałupę. No dobra, tak zostało. Co mnie pozytywnie zaskoczyło, to głośność pracy całej instalacji. Wiadomo, że przy nastawie na 100% w pralni był szum. Ale w przewodach nic nie słychać. Przy anemostatach również nie. Musiałam rękę przykładać, żeby się upewnić, czy nawiew działa. Jak zmniejszyłam reku na 25%, to w pralni ucichło. Także nie mam najmniejszych obaw, jeśli chodzi o głośność instalacji. Dojdzie zabudowa, dojdzie izolacja nieizolowanych miejsc i będzie cicho W łazience na górze, gdzie kumulują się wszystkie rury słychać było szum, porównywalny do odgłosu wody w rurze umieszczonej w ścianie, podczas puszczania wody z kranu. Przez trzy dni zostawiłam rekuperator ustawiony na 80%: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=407445 http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=407446 Temperatura w domu była ustawiona na 12'C. Wczoraj zmieniłam nastawy rekuperatora na 50% i termostaty na 18'C. Grzanie było ustawione od 0:05-05:55. Te niecałe 6 godzin grzania podniosło temperaturę płyty o 2-3'C. Na poddaszu termostaty ustawione na grzanie od 22:05-05:55. Temperatura skoczyła nieco wyżej. Wczoraj, bezpośrednio po zmianie ustawień, odczyt z regulatora wyglądał tak: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=407447 Dzisiaj, po nocnym grzaniu, tak: http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=407448 Jutro przywieziemy kozę (taką tymczasową, zwykłą, bez zamkniętej komory spalania) i odpalę kominek, żeby zacząć wygrzewać mury. Chcę podnieść temperaturę w domu z tych 12-13'C do 18-20'C. Samym ogrzewaniem elektrycznym, trochę szkoda. Drewna mamy pod dostatkiem. A palenie w beczce już mi się nie uśmiecha Szkoda kopcić zaizolowany dom. Ogólnie, bardzo mnie ciekawi temat rekuperacji, doboru odpowiednich nastaw i regulacji w celu uzyskania, jak najwyższej sprawności. Mam nadzieję, że nie stracę zapału i nie spocznę na pierwszych, lepszych nastawach Edytowane 16 Lutego 2018 przez annatulipanna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 16.02.2018 18:56 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Lutego 2018 (edytowane) Aaaaaaaaaaa, zapomniałam wspomnieć o kolejnym niedopatrzeniu. Już kiedyś przyszło mi to do głowy, ale zostawiłam temat na później... i ... zapomniałam O co chodzi?? O wyciąg w pralni, którego nie mam. Nikt go tam nie zaprojektował. Miałam dopytać w trakcie rozkładania rur, ale w ferworze pracy, umknęło mi to. Dzisiaj zadzwoniłam do pana Pawła i mówię mu, że przyszło mi coś do głowy, o co zapomniałam zapytać wcześniej. W odpowiedzi usłyszałam: "Już się boje..." No i pytam, dlaczego w pralni nie mam wyciągu?? Chwila ciszy i słyszę, że skoro nie ma tam wyciągu, to był jakiś powód Ale tak z głowy, to ciężko powiedzieć jaki. Po czym pyta, czy tam nie była przewidziana kotłownia? No to mówię, że nie, bo przecież mamy ogrzewanie elektryczne, ale w projekcie to pomieszczenie figuruje pod nazwą "pralnia + kotłownia". No to już wiemy, czemu nie zaplanowano tam wyciągu. Oczywiście wyciąg będzie w pralni umieszczony. Dobrze, że musimy tam zrobić podwieszany sufit przez rury kanalizacyjne puszczone pod sufitem. Anemostat umieści się tam bez problemu I taka to kolejna historia z cyklu "Coś mi nie gra na budowie" Edytowane 16 Lutego 2018 przez annatulipanna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojak65 17.02.2018 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 Ładnie wygląda jak reku już pracuje Co to za marka? Nie rozumiem tylko co ma do wywiadu nazwa pomieszczenia 'pralnia kotłownia' ? Ja mam gazowe i normalnie mam tam wywiew rekuperacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 17.02.2018 20:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 Hej Wojaku Rekuperator to Thessla Green AirPack 400. Hmm...rozumiem, że skoro masz piec na gaz, to masz również wentylację grawitacyjną w tym pomieszczeniu?? A to się gryzie z rekuperacją. Kotłownie, czy inne pomieszczenia posiadające kominy WG, muszą być szczelnie odseparowane od pomieszczeń z WM. Także albo zaślepiasz komin WG, żeby móc korzystać w WM, albo kotłownię zamykasz za szczelnymi drzwiami, żeby nie zaburzać WM. Podobnie jest z kominkiem. Żeby nie zaburzać WM, montujesz kominek z zamkniętą komorą spalania i doprowadzeniem powietrza z zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 17.02.2018 21:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 Podobnie jest z kominkiem. Żeby nie zaburzać WM, montujesz kominek z zamkniętą komorą spalania i doprowadzeniem powietrza z zewnątrz. Możesz mieć i kocioł gazowy z otwartą komorą spalania, i kominek jak w starym zamku (z cegieł otwarty na salon) przy rekuperacji. Przepisy nie zakazują tego. Zakazują tylko takiego rozwiązania, gdy masz tylko wentylatory wywiewne. 9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z urządzeniami gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin przewodem od urządzenia stosowanie mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione. 10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do pomieszczeń, w których zastosowano wentylację nawiewno-wywiewną zrównoważoną lub nadciśnieniową. A jak masz doprowadzone powietrze do spalania z zewnatrz, to możesz mieć nawet tylko wyciągową wentylację mechaniczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojak65 17.02.2018 21:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2018 Ja jeszcze pracuję nad wyborem ręku, mam jeszcze trochę czasu. Co do kotłowni, przerabialem ten temat bardzo długo z instalatorami i kominiarzami i mam tak jak pozwala ustawa czyli: kocioł z zamkniętą komorą spalania (powietrze doprowadzone przewodem), podcięte drzwi, wywiew w pomieszczeniu.Kominek mam tak jak napisałaś. Długo i wiele osób próbowało mi uświadomić że tak się nie da i nie można Ale ustawa mówi jasno że to zgodne i kumaty młody kominiarz po szkoleniach powiedział że tak się robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 19.02.2018 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Lutego 2018 Ja chyba miałam szczęście do kumatego kominiarza, bo nie zająknął się o wentylacji grawitacyjnej w kotłowni. Rekuperator i piec przyjął jako najnormalniejszą rzecz na świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
annatulipanna 22.02.2018 09:54 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 (edytowane) Możesz mieć i kocioł gazowy z otwartą komorą spalania, i kominek jak w starym zamku (z cegieł otwarty na salon) przy rekuperacji. Przepisy nie zakazują tego. Zakazują tylko takiego rozwiązania, gdy masz tylko wentylatory wywiewne. 9. W pomieszczeniu z paleniskami na paliwo stałe, płynne lub z urządzeniami gazowymi pobierającymi powietrze do spalania z pomieszczenia i z grawitacyjnym odprowadzeniem spalin przewodem od urządzenia stosowanie mechanicznej wentylacji wyciągowej jest zabronione. 10. Przepisu ust. 9 nie stosuje się do pomieszczeń, w których zastosowano wentylację nawiewno-wywiewną zrównoważoną lub nadciśnieniową. A jak masz doprowadzone powietrze do spalania z zewnatrz, to możesz mieć nawet tylko wyciągową wentylację mechaniczną. Ale mi nie chodzi o ustawy (te zawsze można obejść), tylko o poprawne działanie WM. Są podstawowe zasady, które powinniśmy stosować przy wentylacji mechanicznej, aby mogła ona sprawnie funkcjonować, jak chociażby podcięcia w drzwiach, kominek z zamkniętą komorą spalania i doprowadzeniem powietrza z zewnątrz, czy brak wyciągu w pomieszczeniu z wentylacją grawitacyjną, a nawet szczelne odseparowanie takiego pomieszczenia od tych z WM. Ja wiem, że nie stosowanie się do tych zaleceń jest możliwe i WM, jakoś będzie działała. Ale mi chodzi o to, żeby działała, jak najlepiej. A Ty mi chcesz powiedzieć, że śmiało w pomieszczeniu z WG mogę sobie zrobić wyciąg od WM?? No to jak tak nie chcę, nawet, jeśli ustawa mi na to pozwala Ja jeszcze pracuję nad wyborem ręku, mam jeszcze trochę czasu. Co do kotłowni, przerabialem ten temat bardzo długo z instalatorami i kominiarzami i mam tak jak pozwala ustawa czyli: kocioł z zamkniętą komorą spalania (powietrze doprowadzone przewodem), podcięte drzwi, wywiew w pomieszczeniu. Kominek mam tak jak napisałaś. Długo i wiele osób próbowało mi uświadomić że tak się nie da i nie można Ale ustawa mówi jasno że to zgodne i kumaty młody kominiarz po szkoleniach powiedział że tak się robi. No i taką instalację, to ja rozumiem Wszystko można pogodzić, tylko trzeba stosować się do kilku prostych zasad. Ja chyba miałam szczęście do kumatego kominiarza, bo nie zająknął się o wentylacji grawitacyjnej w kotłowni. Rekuperator i piec przyjął jako najnormalniejszą rzecz na świecie. Wentylacja grawitacyjna w kotłowni to rzecz potrzebna No chyba, że masz piec z zamkniętą komorą spalania i doprowadzeniem powietrza z zewnątrz Ale przy tradycyjnym piecu i WG, to nie wiem, czy ktoś by się zgodził na wyciąg od WM w takim pomieszczeniu. Może kominiarz tak, ale instalator WM, wątpię. PS. Elfir, przeczytałam Twój dziennik. Świetny macie dom. No i drzwi mega U mnie by nie przeszły a szkoda, bo takie drzwi to perełka na elewacji. Coraz więcej takich perełek widzę na forum. A u nas takie nudne te drzwi... Edytowane 22 Lutego 2018 przez annatulipanna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 22.02.2018 10:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Lutego 2018 Są podstawowe zasady, które powinniśmy stosować przy wentylacji mechanicznej, aby mogła ona sprawnie funkcjonować, jak chociażby podcięcia w drzwiach, kominek z zamkniętą komorą spalania i doprowadzeniem powietrza z zewnątrz, czy brak wyciągu w pomieszczeniu z wentylacją grawitacyjną, a nawet szczelne odseparowanie takiego pomieszczenia od tych z WM. A co z OC i okapem? Przecież działają tak, jak komin - wywiewają powietrze na zewnątrz. Przesadzasz z tymi zasadami. I tak dom pasywny może "wymienić" nieszczelnościami 0,5 swojej objętości na godzinę a niepasywny kilkakrotnie więcej. I tak się dzieje w praktyce - pogooglaj wyniki blower door test. Tak, są fanatycy szczelności (sam jeszcze niedawno do nich należałem - patrz np. moje wpisy o kozie AB z Kratek). Ale doszedłem do wniosku, że to jest fanatyzm i nie ma szans na 100% szczelności. Więc do kominka można sobie zamontować szczelny szyber i przepustnicę i nie powinno to być żadnym problemem. To znaczy w czasie palenia w ogóle nie ma problemu. Problemem może być niepotrzebne wychładzanie salonu gdy się nie pali. A Ty mi chcesz powiedzieć, że śmiało w pomieszczeniu z WG mogę sobie zrobić wyciąg od WM?? Oczywiście, że nie. To jest zabronione wspomnianym rozporządzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.