Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe + grzejniki - sterowanie

kamij

Recommended Posts

Witam,

Proszę o pomoc w następującej kwestii, w moim piętrowym domku z poddaszem nieużytkowym mam ogrzewanie podłogowe na dole, na górnym korytarzu i w łazienkach, natomiast w górnych pokojach grzejniki sterowane manualnie. Hydraulik powiedział, że będę miał jeden sterownik do podłogówki w pokoju na górze. Jak porozmawiałem ze znajomymi to oni mają takie sterowniki w każdym pokoju wraz z czujką temperatury. Wróciłem z tym do hydraulika i on mówi że skoro jest podłogówka i grzejniki to wystarczy jeden czujnik i musi być w pomieszczeniu gdzie NIE MA podłogówki.

Nie znam się na tym, ale tak na logikę to chyba lepiej żeby sterownik od pieca wyliczał coś w rodzaju średniej, niż działał na podstawie danych z jednego punktu. Co np. gdy w tym pokoju gdzie jest czujnik zostanie otwarte okno zimą i dajmy na to zapomni się go zamknąć na cały dzień?

Ogrzewanie jest gazowe na kotle kondensacyjnym z zasobnikiem CWU, 2 rozdzielacze podłogówka na dole, grzejniki na górze, przy rozdzielaczu podłogówki jest pompka i chyba zawór czterodrogowy. Domek jest niewielki 98m2, proszę o poradę jak sterowanie tego powinno być zrobione zgodnie ze sztuką.

Rozwiązań jest kilka albo kilkanaście i formalnie każde będzie zgodne ze sztuką. Napiszę Ci jak ja mam zrobione.

Do pieca gazowego, kondensacyjnego, jednofunkcyjnego z zasobnikiem mam podłączoną pogodówkę której zasadniczym celem jest sterowanie temperaturą czynnika na wyjściu pieca. W całym domu mam 100% podłogówki (parter + poddasze użytkowe) i w każdym pomieszczeniu z wyjątkiem korytarzy mam zamontowany termostat dzięki któremu mogę różnicować sobie np. że w sypialni chcę mieć 20 stopni, a w salonie 22 stopnie. To elektrozawory w rozdzielaczu zamykają się i otwierają regulując ilość dostarczanego ciepła do pomieszczeń