wojtekweb 20.06.2017 19:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 (edytowane) Chciałbym kupić okna do domu, czytałem sporo tematów na forum, w każdym salonie polecają mi różne rozwiązania i nie wiem co wybrać. Prawie wszystkie okna o wysokości 235cm w tym HS o długości 4,2m. Na parterze mam w projekcie 16cm na styropian + 8 wylewka (24cm), a na piętrze 8cm + 8cm. Zastanawiam się jak osadzić okna. Opcje następujące: 1) poszerzenie - dużo osób poleca, w jednym salonie sugerują, że nie więcej niż 10 cm, jeśli więc poszerzenia to przy zastosowaniu poszerzenia o wysokości 10cm zostaje 14cm (na parterze). Co w takim przypadku, pustaki? 2) XPS - opinie podzielone, szczególnie jeśli chodzi o HS - czy zda to egzamin? 3) pustaki = mostek 4) klinaryt o ile pamiętam, z tym, że nie wiem jaka jest max wysokość i podobno 2x droższe niż poszerzenia. Co wybrać i jak rozwiązać problemy? Na koniec jeszcze jedno pytanie o poszerzenia. Powiedzmy, że za 30 lat trzeba te okna będzie wymienić, co wtedy? Poszerzenia też do wymiany a... podłoga i elewacja do remontu? Edytowane 20 Czerwca 2017 przez wojtekweb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 20.06.2017 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Ja przychylam się do opcji nr 1. A co co ostatniego pytania.. to unikniesz tego (z grubsza) tylko w przypadku nr. 3. I mam pytanie: mostek.. czyli rozumiem, ze pozostałe okna montujesz też z zastosowaniem "czegoś"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 20.06.2017 23:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2017 Mi żaden potencjalny wykonawca nie odradzał poszerzeń - każdy twierdził, że to najlepsze wyjście. I mam 28cm. A co do demontażu - to czemu poszerzenia miałby być problemem? Nie da się na starych poszerzeniach zamontować nowego okna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 21.06.2017 05:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Jeśli są prawidłowo przytwierdzone to nie da się lub jest to mocno ograniczone:.Raz: poszerzenia powinny być przykręcone do okna, więc demontaż powinien odbyć się z poszerzeniami.Dwa: jeśli są tak wysokie (15-20cm+) to już powinny być złapane kątownikami, które zostaną zalane betonem / przyłożone styropianem - ale to na jedno wychodzi to ciężko będzie je wyjąć bez jakiś tam uszkodzeń.Trzy - prawdopodobnie nie będą pasowały do nowego okna. Ps. Pocieszać się można, że taki demontaż zapewne odbędzie się przy okazji gruntownego remontu i okolice okna "polecą" do naprawy w większym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekweb 21.06.2017 05:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Ja przychylam się do opcji nr 1. A co co ostatniego pytania.. to unikniesz tego (z grubsza) tylko w przypadku nr. 3. I mam pytanie: mostek.. czyli rozumiem, ze pozostałe okna montujesz też z zastosowaniem "czegoś"? W przypadku wszystkich okien 235cm chciałbym zastosować to samo rozwiązanie, mam tylko jedno okno w kuchni na 70cm wysokości i tam będzie ciepły parapet. Jeśli są prawidłowo przytwierdzone to nie da się lub jest to mocno ograniczone:. Raz: poszerzenia powinny być przykręcone do okna, więc demontaż powinien odbyć się z poszerzeniami. Dwa: jeśli są tak wysokie (15-20cm+) to już powinny być złapane kątownikami, które zostaną zalane betonem / przyłożone styropianem - ale to na jedno wychodzi to ciężko będzie je wyjąć bez jakiś tam uszkodzeń. Trzy - prawdopodobnie nie będą pasowały do nowego okna. Ps. Pocieszać się można, że taki demontaż zapewne odbędzie się przy okazji gruntownego remontu i okolice okna "polecą" do naprawy w większym zakresie. Pytanie ile tak naprawdę będzie do wymiany, podłoga na pewno, gorzej jak trzeba będzie usunąć część wylewki, pod którą jest podłogówka (która powinna wytrzymać dłużej - min 50 lat?)... "Zysk" z likwidacji mostków może wielokrotnie pochłonąć remont w większym zakresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.06.2017 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Nie ma zadnych problemow nawet przy wysokich poszerzeniach z katownikami.To tylko tak sie wydaje dla osob nie majacych z tym doczynienia By prawidlowo wykonac robite i tak musiz odslonic dol okna i nie koniecznie od wewnatrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 21.06.2017 15:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Jeśli jest użyty kątownik wielkości o podstawie minimum 10cm-15cm (taki sobie wyobrażam) i jest przytwierdzony do chudziaka, to wyobrażam sobie, że jego rwanie nie będzie łatwe. Dlatego jestem zwolennikiem częściowego podmurowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 21.06.2017 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2017 Rwanie...ależ z Ciebie brutal A inne metody bardziej subtelne od breszki odeszly do lamusa ? Co za brutale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ClNEK 22.06.2017 08:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Pytanie ile tak naprawdę będzie do wymiany, podłoga na pewno, gorzej jak trzeba będzie usunąć część wylewki, pod którą jest podłogówka (która powinna wytrzymać dłużej - min 50 lat?)... "Zysk" z likwidacji mostków może wielokrotnie pochłonąć remont w większym zakresie. Wydaje mi się ze obecne okna PCW o ile są wyprodukowane jak powinny przetrwają podobny okres czasu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 22.06.2017 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Optymista jesteś. Ja się obawiam, że nie wytrzymają 30 lat (w zdrowiu i kondycji;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okse 22.06.2017 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 PVC się nie starzejeProces zanikania tworzywa jest tak powolny że niezauważalnyKommerling badał swoje okna po 30 latach - ubytek grubości profila wyniósł 0,1 mm - realnie pomijalneOkucia w każdej chwili można wymienićSzyby takżePrawidłowo zgrzane i wykonane spokojnie wytrzymają więcej nawet jak 50 lat - oczywiście pod warunkiem prawidłowego ich zamontowania w otworzeDlatego trzeba wybierać dobrych montażystów i producentów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 22.06.2017 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Może się nie starzeje, ale wygina od temperatur i traci swoje właściwości (izolacja). Do tego dochodzi zaniedbanie, niesmarowanie itd. Powiedz ile okien (takich w wieku 18+) w ostatnim czasie "naprawiłeś" przywracając im przyzwoite parametry a ile poszło od razu na śmietnik? Bo ja patrząc optymistycznie oceniam 9:1 dla wymian. Dlatego zakładam, że nowe wcale nie będzie dłużej żyło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Okse 22.06.2017 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Wygina ? Przy trzymaniu się sztywno zaleceń systemodawcy nic się nie wygina - dlatego nadmieniłem o dobrych producentach nie idących na skróty celem zyskuTamten profil Kommerlinga miał jeszcze wzmocnienie drewnianeTak, tak, takie były początki okien PVCTe 18+ są wymieniane nie dlatego że za mniejsze pieniądze można je odrestaurować tylko dlatego że już radykalnie odstają parametrami cieplnymi od dziś oferowanych a wielu regionach termomodernizacja jest dotowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekweb 22.06.2017 19:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 ... a wracając do tematu to co Panowie proponują? Poszerzenia, a jeśli tak to czy podmurować (na jaką wysokość) czy nie. Rozumiem, że xps/klinaryt odpada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 22.06.2017 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2017 Swoje zdanie wyraziłem. Jestem zwolennikiem częsciowego podmurowania. A ile? O to zapytaj jużswojego dostawcę - on powinien znać wysokości dostępnych profili podbalkonowych i zaproponować coś rozsądnego - tak, by nie kosztowało za dużo i było "kompatybilne" z elementami stosowanymi do podmurowania (cegła, bloczek) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Buti 21.06.2020 10:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 (edytowane) Temat jest o poszerzeniach więc dodam krótkie pytania o poszerzenie od góry. Sytuacja: Ściana silikat 18cm. Okno tarasowe wysokość 2300 i szerokość 3000 (jeszcze nie wiem jaki podział). Dwa okna o szerokości 1500, 2000 i wysokości 1500. Na dole ciepły parapet systemowy stropex (dotykałem, widziałem i mnie przekonuje względem rozwiązań frezowany xps ale mogę się mylić). Na górze jest jednak w planie nadproże (2x "L") niecofnięte przykryte w przyszłości 20cm styropianu. Nadproże nad oknem tarasowym będzie wylewane. Na tych oknach nie będzie rolet ani żaluzji zewnętrznych. Czy jest uzasadnienie do zastosowania wszędzie nad tymi oknami poszerzenia górnego pvc 10cm biorąc pod uwagę, że wysokość nadproży mogę ustawić wyżej (jest to możliwe na tym etapie budowy)? Chodzi o poradę czy to mogło by poprawić sytuację termiczną w górze okna. Steropian na elewacji będzie wówczas sięgał dalej poza pianę i taśmy niż w przypadku bez poszerzenia. Napewno takie rozwiązanie rodzi konsekwencję potem wykończenia styropianem jeszcze od środka więc koszty w tym rozwiązaniu się mnożą. Więc czy są jakieś absolutne za? Edytowane 21 Czerwca 2020 przez Buti Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Robinson74 21.06.2020 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2020 To i ja się podepnę pod ten temat. Chodzi mi głównie o drzwi na taras nad pomieszczeniem ogrzewanym. Projektowana wysokość 230cm. Projekt przewiduje takie warstwy tarasu: - płytki gresowe mrozoodporne - zaprawa klejowa mrozoodporna, elastyczna - 4cm wylewka zbrojona siatką z drutu fi3 / 10cm - papa termozgrzewalna - papa podkładowa samoprzylepna - 30 cm styropian EPS 100 - folia polietylenowa - 18cm płyta żelbetowa ze spadkiem 1,5% - tynk cementowo-wapienny Ponadto, jak widać na rysunku, w pokoju będzie wysoki próg ocieplony styropianem. W jaki sposób należałoby tu zastosować poszerzenie (klinaryt) lub podmurowanie? PS. Dlaczego na tych rysunkach rama okna wygląda tak, jakby była po zewnętrznej stronie muru??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Buti 22.06.2020 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Panowie, odkopałem ten ciekawy temat proszę się tu trochę udzielić jak przed laty a temat chyba jest ciekawy. W moim przypadku wręcz naglący. Co myślicie o poszerzeniach górnych opisanych dwa posty wyżej. Dajcie jakąś fachową poradę mi i koledze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 22.06.2020 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 Czy jest uzasadnienie do zastosowania wszędzie nad tymi oknami poszerzenia górnego pvc 10cm Kompletnie bez sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bwojtek 22.06.2020 17:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Czerwca 2020 PS. Dlaczego na tych rysunkach rama okna wygląda tak, jakby była po zewnętrznej stronie muru??? Wygląda na to, że architekt przewidział montaż w warstwie ocieplenia. Stąd też zapewne "lewitacja" okna dołem. Prawdopodobnie przyświecała mu myśl jak najlepszego zaizolowania nadciżgu, który znajduje się w otworze. Jeżeli to nie jest certyfikowany dom pasywny to wątpię by to rozwiązanie miało większy sens. Pozostałe okna też są w warstwie ocieplenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.