Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Samsung EHS Split - doświadczenia użytkowników


Tulisko

Recommended Posts

Nurtuje mnie pytanie. W lipcu wygrzewałem podłogę. Ustawiłem na 40* i pompa osiągnęła max 38stopni na wylocie. Dom ocieplony. Pompa już rok sobie chodziła. Wygrałem tylko wylewki przed glazurnikiem. Gdzie leży problem gdyż jeżeli w lecie jest problem z osiągnięciem temp to co będzie gdy przyjdzie -15? Pompa ehs Moni 8kw. Powierzchnia około 130m2 grzania

 

Zazwyczaj kompresory mają dodatkowe zabezpieczenia przed przegrzaniem, to jak grzałeś w lecie może było zbyt ciepło by wyciągnąć z tego wysoką temp. wody.

Może masz dla podłogówki ustawiony max limit temp. wody na +38*C.

Lęki na wyrost. Jak masz OZC=7,3 kW, to kompresor powinien sobie poradzić bez grzałki do około -15*C / -16*C.

 

splity-30-Alth3_Samsung-4-6-9.jpg

 

Jeśli Asolt liczył OZC, to może masz tam też policzoną wydajność grzewczą podłogówki i potrzebną temp. wody przy -20*C :confused:

 

Przy ciągłym grzaniu, powinny starczyć niższe temp. wody. Jak zaczniesz grzać jesienią zanim temp. w domu spadnie to nie trzeba tyle mocy na podtrzymanie temp. w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 832
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

  • 4 weeks później...
W domu ciepło, ja nie muszę (prawie) nic robić - czego chcieć więcej? Dodatkowo przeniosłem moduł sterujący do salonu (okazało się, że zupełnie niepotrzebnie, bo można było sam czujnik na kabelku podciągnąć) i ustawiłem grzanie na 22 stopnie

 

też mam Samsunga EHS 6KW tylko nie wiem dlaczego firma montująca mi pompę pare miesięcy temu nie zamontowała żadnego zewnętrznego czujnika sterownika który znajdowałby się w którymś z pomieszczeń mieszkalnych.

 

Jedyny panel sterowania jaki mam to jest na pompie ciepła a sama pompa ciepła jest w małej kotłowni. To jak w kotłowni będę miał 24 stopnie to pewnie w innych pomieszczeniach 21.

Generalnie od kilku miesięcy grzeję tylko CWU, ogrzewania podłogowego jeszcze nie było potrzeby odpalać ale nie długo pewnie to się będzie zmieniało i tu mam pytanie użytkowników EHS-ów. Trzeba dokupywać jakieś osobne sterowniki aby pompa wiedziała kiedy ma przestać grzać? czy też bazujecie tylko na tym czujniku który jest na pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dokupić np bezprzewodowego Salusa. jak chcesz to mogę ci sprzedać bo sam nie używam.

 

Jaki model tego Salusa byłby odpowiedni? Ten Salus bezprzewodowy w jakiś sposób łączy się z pompą? Do pompy Samsung EHS też trzeba wtedy dokupywać jakiś pakiet WIFI aby się razem ze sobą łączyły te urządzenia? Bo sama pompa chyba nie ma połączenia z internetem. Czy z Salusem łączyłaby się w inny sposób niż internet?

 

Możesz też wyciągnąć ten sterownik po kabelku....

Kabel z kotłowni do otwartej części mieszkania nawet mam przeciągnięty w ścianach. Jak wygląda demontaż tego sterownika z pompy? Trzeba rozkręcać obudowę czy jakoś inaczej da się go wypiąć od przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Ja właśnie przedłużyłem ten sterownik do pokoju. Ale po ustawieniu temperatury 24st temperatura w pokoju nie wzrasta tylko czasem 21 czasem 22st. Działa jak chce. Nie wiem jak to ustawić do końca.

 

IMG-20221110-WA0003.jpg

 

Dodam, że nie włączałem krzywej grzewczej. Może to dlatego. Myślałem, że jeśli ma czujnik temp. To jeśli go przedłuże i ustawie temp. Wew. To będzie grzała (grzejniki) aż zagrzeje do zadanej temperatury...

Edytowane przez Pal66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pal66

 

Moc grzewcza zależy od temp. wody. Grzejniki potrzebują wyższej temp. wody by wyżej podnieść temp. w pokoju.

I najlepiej to regulować na krzywej grzewczej (pogodowej).

Grzejesz na zbliżonych temp. wody jak u mnie - W przybliżeniu podniesienie temp. wody o +2*C powinno przełożyć się na wzrost temp. w domu +1*C.

 

Pompy pracują na wodzie i regulują temp. wody.

 

Termostaty zazwyczaj wyznaczają widełki zezwolenia na pracę pompy.

W sensie jak masz na termostacie ustawione +24*C i termostat ma histerezę +/-1*C - to spadek temp. poniżej +23*C (=24*C-1*C) aktywuje grzanie i zezwolenie ze strony termostatu na grzanie trwa do przekroczenia +25*C (=24*C+1*C).

 

Nie wiem jak jest w Samsungu (patrząc na dane wyświetlacza możesz mieć podobnie), w Daikinie mam z firmowym termostatem Madoka - tak że termostat przekazuje do PC aktualną temp. w pomieszczeniu i PC tworzy mapę jak szybko ogrzewanie wpływa na zmianę temp. w pokoju. I po tej reakcji dostosowuje temp. wody z wyprzedzeniem obniżając moc kompresora by nie przekroczyć górnego zakresu temp. Madoki.

Ale grzanie nadal odbywa się po krzywej grzewczej (po temp. wody), a w sterowniku PC mam Modulację ustawioną na 3*C.

Termostat ma wpływ tylko na tą Modulację +/-3*C - to jest zakres ile może dać odchyłki na temp. wody wynikającą z krzywej grzewczej.

Sam zmieniłem Modulację na 3*C, bo fabrycznie było 1*C.

 

Tak czy siak musisz podnieść krzywą grzewczą, jak chcesz wyżej ogrzać dom.

Edytowane przez Marco36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie przedłużyłem ten sterownik do pokoju. Ale po ustawieniu temperatury 24st temperatura w pokoju nie wzrasta tylko czasem 21 czasem 22st. Działa jak chce. Nie wiem jak to ustawić do końca.

 

[ATTACH=CONFIG]462062[/ATTACH]

 

Dodam, że nie włączałem krzywej grzewczej. Może to dlatego. Myślałem, że jeśli ma czujnik temp. To jeśli go przedłuże i ustawie temp. Wew. To będzie grzała (grzejniki) aż zagrzeje do zadanej temperatury...

 

W sterownikach Samsung jest to dość dobrze opisane w instrukcji , ale faktycznie dopiero po poznaniu tego sterownika można sobie poradzić.

Ustawienie samej temperatury na sterowniku nic ci nie da.

Nie ustawiasz i nie włączasz krzywej grzewczej ale temperatura wewnątrz i tak będzie musiała wymagać korekcji na krzywej bez tego nie będzie ci osiągała temperatury.

I tak trzeba zacząć od ustawienia krzywej grzewczej i ustawić dla jakiej temperatury na zewnątrz, która chyba jest ustawiona na + 15 C w innym ustawieniu temperatura ogrzewania minimum chyba jest na 25 C . Teraz trzeba tu podnosić w zależności czy grzejniki czy podłogówka.

Na pewno co do grzejników trzeba podnieć przynajmniej do 36 C i zwiększać lub zmniejszać o 1 st tak żeby po ustawieniu temperatury wewnętrznej podniosło temperaturę do ustawionej na sterowniku wewnętrznym.

To samo z górnym parametrem grzewczym np do minus 15 lub minus 10 ustawić 65C lub 55C i sprawdzić jak będzie . Po wyżej tych parametrów pompa będzie grzała parametrem stałym czyli tym najwyższym lub najniższym.

Trzeba pamiętać ,że pompa samsung ehs musi mieć pompę obiegową PWM czyli sterowanie elektroniczne przepływu.

Ważne inaczej będzie pracować nie ekonomicznie. Ma być przed buforem druga za buforem juz bez PWM.

Również trzeba ustawić interwał na sterowniku 100 procent lub 70 procent co pozwoli pompie pracować z mocą jaką potrzebuje . Nie wiem czy opisałem to dość klarownie jak coś to poprawie może ze zdjęciami co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak obecne ale sterowniki EHS sprzed 5 lat to jest przykład jak nie robić sterowników. Przestawienie czegokolwiek to długie minuty z instrukcją. Nawet ustawienie timera grzania to droga przez mękę i potem trudno podejrzeć co się ustawiło bo za każdym razem wymaga to kilkudziesięciu kliknięć tymi mini kneflami.

Ktoś poskąpił 2 lub 3 dodatkowych przycisków które by wszystko uprościły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Mam problem z ustawieniem swojego samsunga. W zeszlym sezonie w oparciu o krzywa wszystko smigalo pieknie, nawet przy -20 bylo ok w domu. W tym roku cos niedomaga... Czy ustawię na krzywą, czy po prostu na ogrzewanie pompa nie jest w stanie nagrzac pomieszczenia, a czesto mam przypadki, że wylot wody jest ponizę temp wewn. Pompa wcina tez duzo energii - rzedu 60kwh na dobe (a poprzedniej zimy rzadko powyzej 40 wychodzila). Zaczalem tez spogladac na listwe z podlogowki - wyglada ok, przeplyw na wiekszosc petli w okolicach 2, jedynie 3 petle na garaz mam zakrecone, bo nie grzeje tam teraz (garaz jest odizolowany od domu styro).

 

Przykladowy odczyt:

aWGMWu9.jpg

 

Ogolnie wylot w zaleznosci od pory ma dziwne wartosci. Czasem 38, czasem 26, a czesto takie 18. Wewn natomiast utrzymuje sie w okolicach tego 21 (i w kotlowni taka temp jest, natomiast w pozostalych pomieszczenaich blizej 19).

 

Z czasem zaloze silowniki elektryczne i termostaty indywidualne w pokojach, ale no - nie rozumiem co sie w tym momencie dzieje, kiedy w zeszlym roku to normalnie pracowalo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co dziwne. Jak sprawdzam temp na rurach:

- przychodzące z jednostki zewn - najcieplejsze. ok

- wychodzące do jednostki zewn - też cieple - dziwne

- powrót z CO - letnie - ok

- zasilanie CO - najzimniejsze - to jest najdziwniejsze.

 

Może to niekoneicznie cos z pompą czy podłogówką, a szafa hydrauliczna ma problem? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...