jajmar 06.01.2018 12:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 na poważnie to rozbierz nariozniki zrób od nowa i wylej wieniec po całości ścian. Wszystkie inne mozliwości sa bez sensu. Ja przed taka radą poprosiłbym o przekrój bo jak się okaże że środek jest metr czy półtorej wyżej niż teren zewnętrzny to sam wieniec może nie wytrzymać naporu gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jajmar 06.01.2018 12:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Z kierownikiem umówiłem się na przyszły tydzień, chcę poznać wasze opinie, zeby porównać z jego. Czyli najlepiej ścianę rozebrać, postawić jeszcze raz, z góry zdjąć 2 bloczki i po całości wieniec ? pokaz aktualny przekrój z poziomem, jak masz inny niż w projekcie naszkicuj odręcznie, zaznacz wysokość ściany fundamentowej, i poziom terenu obok NAJNIŻSZY planowany i długość ściany przy tym poziomie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mareks77 06.01.2018 18:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Przecież to na oko widać że pochyły teren od strony spadku jest poniżej połowy wysokości ściany.Ten blaszany garaż ma 2m wysokości a ściana jest wyższa niż połowa więc to przynajmniej 8 bloczków razem z zaprawąPręty zbrojeniowe proponowane przez ekipę nic nie pomogą.Gdzie był kierownik budowy ?To jakaś radosna twórczość budowlańców ?Wykonujący adaptację pozwolił na taką konstrukcję ścian czy działki w ogóle na oczy nie widział lub na mapie pomieszały mu się poziomy ?Czy bloczki w narożnikach na pewno były przewiązane ?Nie jestem pewien czy ściana pękła na całej wysokości czy tylko trochę poniżej poziomu gruntu ale niezbędne minimum to rozbiórka całej ściany, wylanie zbrojonego wieńca w połowie a po wymurowaniu reszty następnego wieńczącego całość, do tego w ścianie kilka żelbetowych słupów spinających oba wieńce. Zagęszczanie czegoś co z drugiej strony nie ma żadnej podpory a reszta to Matka natura.i prawa fizyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toleek 06.01.2018 19:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 Przekrój to coś takiego jak narysowałem. Ściana fundamentowa ma wysokość ok 1,7m , z wyższej strony zasypana do poziomu terenu czyli jakieś 2 bloczki poniżej stanu zero. Z niższej strony zasypana tylko na jakieś 0,4m, następnego dnia mieliśmy ją oraz te boczne też obsypać robiąc skarpę. Ta ściana która pękła jest długości 10,5m. Na wiosnę chciałem podnieść trochę teren działki z niższej strony o jakieś 0,5m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 06.01.2018 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2018 I w projekcie masz posadowienie ławy 0,4m pod poziomem terenu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toleek 07.01.2018 09:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Tak, w projekcie w przekroju na czerwono mam zaznaczony poziom terenu oczywiście z obypaniem z zewnątrz powyżej strefy przemarzania.I jeszcze jedno - z wyższej strony tereren od domu w odległości 5-6 metrów jest zniwelowany do jednego poziomu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 07.01.2018 10:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 @toleekJa w takich warunkach, robiłbym piwnicę. Wystarczyłoby podkopać 0.5m niżej i piwnica jak się patrzy. I tak murujesz wysokie ściany fundamentowe, sporo piachu pójdzie do środka na zasypanie tego wszystkiego. Nie mówiąc o możliwych problemach z zagęszczeniem i ryzykiem osiadania podłogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
samotnik 07.01.2018 12:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 @toleek Ja w takich warunkach, robiłbym piwnicę. Wystarczyłoby podkopać 0.5m niżej i piwnica jak się patrzy. I tak murujesz wysokie ściany fundamentowe, sporo piachu pójdzie do środka na zasypanie tego wszystkiego. Nie mówiąc o możliwych problemach z zagęszczeniem i ryzykiem osiadania podłogi. Nie doradzaj tak szybko. Nawet zakładając identyczną powierzchnię ścian fundamentowych, w miarę sucha (choć bez gwarancji) piwnica oznacza: 1. drenaż (a jest gdzie odprowadzić wodę?) 2. izolacja przeciwwodna (z robocizną min. 30 zł/m2) 3. dodatkowe metry chudziaka, styropianu, wylewki, podłogi 4. dodatkowe metry tynków, gładzi, farby, robocizny za to wszystko 5. instalacja CO, wentylacji 6. elementy wyposażenia wnętrza - drzwi, parapety, okna itp. Wszystko to kilkadziesiąt tysięcy, z reguły takie większe kilkadziesiąt. A potem trzeba to ogrzewać. Trzeba przeliczyć czy, jeśli ktoś faktycznie potrzebuje dodatkowej przestrzeni, nie opłaca się raczej powiększyć powierzchni kondygnacji naziemnych. Jako bonus brak problemów z wilgocią (bardzo ciężko rozwiązywalnych, gdy już wystąpią). Na osiadanie podłogi jest prosty patent - strop zbrojony zamiast chudziaka. Koszt o rząd wielkości mniejszy, niż piwnica. Tak zrobiłem, polecam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
d7d 07.01.2018 13:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Przy tej wysokości zasypania od wewnątrz, sensowne może być zasypywanie "piaskiem" z domieszką cementu . Taki "bardzo chudy beton".Woieniec na samej górze nie wiele pomoże.Musiały by być może dwa lub trzy poziomy odpowiednio zbrojonego wieńca.Wieniec powinien byc pozliczony a nie "na oko".Celowe może też być układanie zbrojenia poziomego w spoinach - też do policzenia.Brakuje też "ściągu" - np. stropu w pozionie parteru. Jak jest wysookość tych ścian i do jakiego poziomu jest obsypanie od zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
toleek 07.01.2018 14:42 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Z zewnątrz obsypane tak jak narysowałem kilka postów wyżej.Docelowo z niższej strony ma być usypana skarpa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cezary.pl 07.01.2018 15:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 U mnie ścianę fundamentową ekipa budowlana zagęszczała warstwami podobnej wysokości wewnątrz i jednocześnie na zewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcin_5 07.01.2018 20:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2018 Nie doradzaj tak szybko. Nawet zakładając identyczną powierzchnię ścian fundamentowych, w miarę sucha (choć bez gwarancji) piwnica oznacza: 1. drenaż (a jest gdzie odprowadzić wodę?) 2. izolacja przeciwwodna (z robocizną min. 30 zł/m2) 3. dodatkowe metry chudziaka, styropianu, wylewki, podłogi 4. dodatkowe metry tynków, gładzi, farby, robocizny za to wszystko 5. instalacja CO, wentylacji 6. elementy wyposażenia wnętrza - drzwi, parapety, okna itp. Wszystko to kilkadziesiąt tysięcy, z reguły takie większe kilkadziesiąt. A potem trzeba to ogrzewać. Trzeba przeliczyć czy, jeśli ktoś faktycznie potrzebuje dodatkowej przestrzeni, nie opłaca się raczej powiększyć powierzchni kondygnacji naziemnych. Jako bonus brak problemów z wilgocią (bardzo ciężko rozwiązywalnych, gdy już wystąpią). Na osiadanie podłogi jest prosty patent - strop zbrojony zamiast chudziaka. Koszt o rząd wielkości mniejszy, niż piwnica. Tak zrobiłem, polecam. Nie doradzam, tylko mówię co zrobiłbym. Miałem nieco podobną sytuację, zdecydowałem się na piwnicę i była to bardzo dobra decyzja. Nie twierdzę, że zrobienie całej piwncy będzie tańsze od wsypania 200m3 piachu do środka fundamentów, ale różnica nie będzie szła w grube dziesiątki tysięcy. Ad 1. Drenaż domu i tak trzeba zrobić. Ad 2. Tak, do izolacji przeciwwodnej trzeba się przyłożyć. U mnie materiały do izolacji kosztowały ok. 2tys. Piwnica w połowie przysypana. Chociaż z drugiej strony zwykłe fundamenty i ławę i tak warto przeciągnąć izolacją przeciwwilogociową, co też nie jest za darmo i widać, że auto wątku to zrobił. Ad 3. Normalne fundamenty też wypada ocieplić z zewnątrz (a niektórrzy robią to też od wewnątrz). Na piwnicę pójdzie podobna ilość styropianu, jeżeli ocieplimy tylko do strefy przemarzania. Ad 4,5,6. Brak w piwnicy wylewek, tynków farb nie przeszkadza w dalszym budowaniu domu. Piwnicy nie trzeba ogrzewać. Za to do dodatkowych kosztów i zmian zaliczyłbym: - wejście do piwnicy. Trzeba przewidzieć klatkę schodową i jej ocieplenie, jeżeli ma być wejście z parteru i piwnica nieogrzewana lub osobne wejście do piwnicy. - porządne ściany (najlepiej lane) nie mogą być takie liche, jak u autora wątku - strop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.