Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

taras z betonu z betoniarni, mogę prosić o radę ?


Recommended Posts

Cześć. Od dłuższego czasu szukam różnych informacji ale potrzebuję się was o coś poradzić.

Plan jest taki:

 

````domek.jpgPlanuję mniej więcej coś takiego. Domek na słupach pod którym ma być taras -zwykła wylewka z gotowego betonu z betoniarni. U mnie nie będzie drzewa, które jest na zdjęciu i teren u mnie jest płaski.

Plan jest do tarasu taki że ma być to miejsce na leżaczki i ew. stolik na kawę. Nic więcej. Z tarasu nie będzie żadnych schodów do domu, nie będzie to też miejsce postoju auta, tak więc nic ciężkiego tam nie stanie.Nie zamierzam robić na tym żadnych kafelków ani desek. Ma być tylko beton i już.

 

Pytanie więc: Czy z racji tego że teren na działce nie był ruszany przez nikogo przez ostatnie 20lat, to czy mogę po prostu zebrać humus, zrobić deskami zarys prostokątu(czyli zarys tarasu) i wylać beton ? Czy trzeba wcześniej sypnąć piach, utwardzić i dopiero potem beton? Czy potrzebne będzie zbrojenie ? Czy wylać tylko beton C16/20? Wystarczy 15cm?

 

Dziękuję za wszelką pomoc.

Edytowane przez Kobietapracującażadn
zdublowane zdjęcie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, a czy konstrukcyjnie to na pewno taras a nie płyta na której stoją 4 słupy? Patrząc na obrazku bardziej bym się trzymał tej drugiej wersji, zresztą myślę że bardziej by się opłacało właśnie tak do tego podejść. Bo w obydwu przypadkach trzeba; wymienić na grunt niewysadzinowy pod płytą, walnąć chudziaka, zaszalować, i wtedy taras od płyty będzie się różnił tylko grubością betonu i ilością zbrojenia. Moim zdaniem robienie osobnych fundamentów pod słupy i osobno tarasu będzie droższe jak zrobienie 2 w 1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, a czy konstrukcyjnie to na pewno taras a nie płyta na której stoją 4 słupy? Patrząc na obrazku bardziej bym się trzymał tej drugiej wersji, zresztą myślę że bardziej by się opłacało właśnie tak do tego podejść. Bo w obydwu przypadkach trzeba; wymienić na grunt niewysadzinowy pod płytą, walnąć chudziaka, zaszalować, i wtedy taras od płyty będzie się różnił tylko grubością betonu i ilością zbrojenia. Moim zdaniem robienie osobnych fundamentów pod słupy i osobno tarasu będzie droższe jak zrobienie 2 w 1.

 

Dziękuję.

No faktycznie nie doprecyzowalam. U mnie słupy to będzie oddzielna bajka, będą bardzo solidne. Tu faktycznie są na płycie chyba. U mnie mają być bardzo potężne i nie będą stały na wylewce. Ten taras ma być tylko po to żeby utwardzic kawałek terenu pomiędzy słupami pod całym zarysem domku właśnie pod leżaczki i w sumie tyle. Równie dobrze mogłabym po prostu zrobić kostkę albo zostawić bez niczego ale chciałabym kawałek działki mieć jednak zabetonowanej a to będzie idealne miejsce bo będzie od razu też i cień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, a czy konstrukcyjnie to na pewno taras a nie płyta na której stoją 4 słupy? Patrząc na obrazku bardziej bym się trzymał tej drugiej wersji, zresztą myślę że bardziej by się opłacało właśnie tak do tego podejść. Bo w obydwu przypadkach trzeba; wymienić na grunt niewysadzinowy pod płytą, walnąć chudziaka, zaszalować, i wtedy taras od płyty będzie się różnił tylko grubością betonu i ilością zbrojenia. Moim zdaniem robienie osobnych fundamentów pod słupy i osobno tarasu będzie droższe jak zrobienie 2 w 1.

 

Jak zwał tak zwał. W moich planach jest po prostu zrobienie prostokątnej wylewki i już bo to nie ma u mnie spełniać funkcji trzymania słupów na miejscu tylko po prostu chciałam kawałek terenu sobie zabetonowac pod leżaki. Czytałam gdzieś że pod kombajny robią w stodolach ok 20cm wylewki dlatego pomyślałam że może u mnie może być podobnie a nawet mniej z racji ciężaru jaki ma to utrzymać. Pytam o zbrojenie i zagęszczanie piasku bo u mnie ziemia nie była ruszana wiele lat więc nie wiem czy w ogóle potrzebne jest w takiej sytuacji zagęszczanie terenu a zbrojenie wydaje mi się niepotrzebne jak patrzę w jaki sposób robi się wylewki pod blaszaki na działkach . i tak się naoglądałam...a z drugiej strony np.murator pokazywał jak się robi fundamenty prawidłowo czyli właśnie z zageszczaniem i zbrojeniem...tylko nie wiem czy u mnie to jest faktycznie potrzebne dlatego was kochani pytam bo już sama nie wiem. Muszę bardzo dużo zainwestować w słupy i konstrukcje na domek dlatego jakbym mogła ten taras zrobić w miarę tanio to się nie obrażę. A betoniarnie mam blisko,jakieś 8-10km od działki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam szczegóły planu:

Na kilku potężnych słupach (niekoniecznie 4,prawdopodobnie wiecej) będzie stał domek budowany w systemie szkieletowym. Od trawy do poziomu na którym ma być domek będzie 2.5m wysokosci a od podłogi domku do szczytu dachu będzie 6m.

Schody do domku będą z boku konstrukcji więc ten taras na dole nie musi przyjmować ciężaru schodów. Taras na dole nie ma też działać jako element konstrukcyjny a jedynie być utwardzonym kawałkiem działki,właśnie pod leżaczki. Nie chcę inwestować w kostkę brukową i nie chce żwiru. Trawy mam pod dostatkiem więc tam chciałabym jakiś taras. Oczywiście mógłby być drewniany ale tam akurat wolałabym beton. Nie wiem jak to zrobić w miarę tanio. Ogólnie chce żeby taras był na poziomie rosnącej trawy więc to nie będzie nic super wysokiego bo nie chce dodatkowo robić schodków.

Nie wiem czy coś jeszcze dopisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dorzucił jeszcze dylatacje przy tak ogromnym tarasie.

 

Kaizen bardzo dziękuję. Wlasnie tego typu filmiki też ogladalam tylko zastanawiam się czy u mnie też to takie powinno być skoro to nie będzie garaż na ciężkie auta. Jeśli ma być zrobione tak samo (czyli z tymi prętami) to tylko pytanie jak wysoko zrobić taką wylewke i czy pod spodem ma być chudziak czy całość z tego betonu c16/20 który jest zwykle pod fundamenty przeznaczany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaizen

Czytałam m.in. post "czy chudy beton pod fundamenty?" i tam pisales żeby nie zagęszcza podłoża jeśli jest naturalnie nie ruszane. Tam jednak ktoś buduje fundamenty pod dom zapewne a ja chcę tylko taras i tyle.

Czy mogę po prostu koparką lub łopatami wykopac prostokąt na jakieś max. 20cm glebokosci ,dać deski po bokach i potem to zalać betonem c16/20 i już? Czy dać te prety metalowe jednak żeby nie wiem...nie pekala potem ta cała konstrukcja.nie wiem kurcze ile cm wysokości to Musi mieć. Jakbym wiedziała to bym mogła sobie policzyć ile pieniędzy wydam na beton.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić tak jak piszesz ale jak wykopiesz na 20cm to tyle betonu wlejesz wg mnie sporo na taras. Zbierz humus , zrób podsypkę z piasku z 10cm, ubij go trochę jak nie zagęszczarką to ręczne za pomocą czegoś ciężkiego -kawałek klocka na desce. Jako zbrojenie daj jakieś siatki nawet te do posadzek , zrób dylatację lub dwie bo płyta narażona na warunki atmosferyczne popęka. Grubość 12-15 cm w zupełności wystarczy, zastanowiłbym się czy nie dać foli pod to żeby mieszanka nie wyschła za szybko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

......,pamiętaj jeśli dasz zbrojenie z siatki to musisz je przeciąć tam gdzie dylatacja...
a ja napiszę tak: niech Cie ręka Boska broni abyś przeciął te zbrojenia w miejscu dylatacji takiej płyty.

 

Z drugiej strony przy tej wielkości i grubości płyty, zastosowanie siatki jak do wylewek, to jakaś pomyłka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadnych podsypek, do czego one tam potrzebne?Zbierasz trawę robisz zbrojenie i wylewasz beton, nie doradzajcie niepotrzebnych prac , i bzdur o dylatacjach w płycie pod tarasik.

Co ten piasek 20 cm pod ziemią ma zrobić?zapobiec zamarznięciu gruntu poniżej piasku?? :)

ma za zadanie usuniecie warstwy organicznej mającej właściwości osiadania. Podsyp/pospółka ubita nie osiada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie wprowadzajcie autora tematu w błąd...Andrzej733 doczytaj czemu służy podsypka,odnośnie dylatacji to płyta ma mieć 9*7m,czyli jak nie będzie ponacinana to popęka tam gdzie będzie chciał beton a nie inwestor,a to będzie mało estetyczne ,w naszych warunkach powinna być zdylatowana w kształtach zbliżonych do kwadratu 3*3.Sławko123,jeśli płyta będzie zazbrojona siatką to musisz ją przeciąć w miejscach dylatacji,w przeciwnym wypadku też popęka jak będzie chciała,można jako alternatywę zastosować zbrojenie rozproszone...Czy zastosować zbrojenie czy nie zadecyduje inwestor,nie jest ono niezbędne...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...