Grabicak 03.02.2020 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 Jeśli przez "kantówki" rozumiesz systemowe rozwiązanie typu Mowo czy Winframer to nie ma potrzeby stosować kotw. Można śmiało mocować przez ramę do kantówki. Śrub to tego jest sporo dostępnych na rynku - Każdy montażysta ma swoje ulubione - my pracujemy na śrubach SFS ale śruby innego producenta też będą ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
finlandia 03.02.2020 07:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Lutego 2020 (edytowane) Edit: ja zrozumiałem że chodzi o montaż na kantówkach z tartaku. I chociaż mam taki montaż na koncie, to nie wiem czy bym o chciał powtórzyć. Ciężko będzie o autoryzowaną odpowiedź, bo na tym forum raczej nie polecamy rozwiązań chałupniczych. Znane mi systemy "belek" do montażu w warstwie ocieplenia przewidują wiercenie przez ramę i użycie "śrub ościeżnicowych" mocowanych przez ramę. Kotwa przy zwykłej długości będzie miała dziury mocujące przy samej krawędzi muru - wielka szansa na pęknięcia przy wierceniu. Co innego konsole do montażu w ociepleniu: są znacznie dłuższe a przede wszystkim z odpowiednio grubej stali która zapewni stabilność mocowania. Edytowane 3 Lutego 2020 przez finlandia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariusz7924 04.02.2020 07:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2020 Nie napisałem że to kantówki z tartaku, (co sugeruje mokre, i niedokładne drewno) Lecz m.innymi, Mowo ma zbyt małą przewagę nad drewnem żeby za ten system płacić takie pieniądze. Mówię o dobrym, suszonym, i odpowiednio zaimpregnowanym drewnie. Oczywiście to tylko moje zdanie. A czy w domach drewnianych montuje się w podobny sposób okna wysunięte poza lico ściany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grabicak 04.02.2020 07:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2020 Mówię o dobrym, suszonym, i odpowiednio zaimpregnowanym drewnie. Fin odpowiedział ci najlepiej na tym forum raczej nie polecamy rozwiązań chałupniczych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 04.02.2020 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2020 Dobra kantowka...hmmm...śmiech na sali chyba że klejonka ale wtedy mowo wyjdzie Tobie taniejTwój domTwoje eksperymentyI także twój ból gdy coś z oknami będzie nie tak i usłyszysz- reklamacja odrzucona z powodu błędów montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 04.02.2020 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2020 (edytowane) Kantówka ma lambdę jak BK500. Więc jaki sens ma takie kombinowanie? Zysku brak nawet przy idealnym wykonaniu - a ryzyko błędu duże. Bo jak taką kantówkę obudujesz styropianem? Mocowanie kantówki do muru na kotwy o jakiej lambdzie? Założysz się, że te kotwy będą świeciły w termowizji? Wysuwanie okna było omówione nie raz i nie dwa. Nieodmiennie optimum to zlicować z murem i nasunąć styropian na okno tyle, na ile pozwala poczucie estetyki. Samorobom-perfekcjonistom, co dopieszczą każdą płytę styro, symboliczne zyski przyniesie wysunięcie okna ze 2 cm. IMO gra nie warta świeczki nawet, jak koszt takiego montażu będzie taki sam, jak zlicowanego.Wysunięcie większe ma spore szanse skończyć się większymi mostkami, niż zlicowanie. Owszem, są sytuacje, gdzie korzyści energetyczne są znaczne. Np jak robisz termoizolację tak, jak Konieczny w Arce. Piana natryskowo od wewnątrz dokładnie otulająca okna. Edytowane 4 Lutego 2020 przez Kaizen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 09.02.2020 20:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2020 Kantówka ma lambdę jak BK500. Więc jaki sens ma takie kombinowanie? Zysku brak nawet przy idealnym wykonaniu - a ryzyko błędu duże. Bo jak taką kantówkę obudujesz styropianem? Mocowanie kantówki do muru na kotwy o jakiej lambdzie? Założysz się, że te kotwy będą świeciły w termowizji? Wysuwanie okna było omówione nie raz i nie dwa. Nieodmiennie optimum to zlicować z murem i nasunąć styropian na okno tyle, na ile pozwala poczucie estetyki. Samorobom-perfekcjonistom, co dopieszczą każdą płytę styro, symboliczne zyski przyniesie wysunięcie okna ze 2 cm. IMO gra nie warta świeczki nawet, jak koszt takiego montażu będzie taki sam, jak zlicowanego. Wysunięcie większe ma spore szanse skończyć się większymi mostkami, niż zlicowanie. Owszem, są sytuacje, gdzie korzyści energetyczne są znaczne. Np jak robisz termoizolację tak, jak Konieczny w Arce. Piana natryskowo od wewnątrz dokładnie otulająca okna. jest pewna trudność z tym licowaniem - mam ściany z Silki - zlicowanie to bardzo dużę ryzyko, że po prostu kotwa odłupie kawałek cegły - u mnie montażyści cofneli nieco ramę okien - gdzieś około 1cm w głąb - zgodziłem się z ich argumentacją pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 09.02.2020 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2020 jest pewna trudność z tym licowaniem - mam ściany z Silki - zlicowanie to bardzo dużę ryzyko, że po prostu kotwa odłupie kawałek cegły No, to chyba jesteś pierwszym, co twierdzi, że silka jest delikatniejsza od BK. Inna sprawa, że przy lambdzie silki różne kombinacje z wysuwaniem MOGĄ nabrać sensu. Ale cofnięcie? I jak to teraz obrobisz? Płyta styropianu na równo z murem, i wąski pasek doklejony wchodzący w tak utworzoną wnękę? Czyli w płaszczyźnie równoległej do okna będziesz te 2-3cm izolacji silki od świata zewnętrznego i do tego oby trwale wypełnione pianą łączenie tego paska z resztą termoizolacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 09.02.2020 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2020 (edytowane) jest pewna trudność z tym licowaniem - mam ściany z Silki - zlicowanie to bardzo dużę ryzyko, że po prostu kotwa odłupie kawałek cegły - u mnie montażyści cofneli nieco ramę okien - gdzieś około 1cm w głąb - zgodziłem się z ich argumentacją pozdrawiam Mam dom z silikatu 18cm, okna wysuniete poza lico ściany na maxa czyli jakieś 3cm https://forum.muratordom.pl/showthread.php?181569-D%C4%85%C5%BCenie-do-spe%C5%82nienia-marzenia-Mila-IV-raczej-energooszcz%C4%99dna-)&p=5436291&viewfull=1#post5436291 Edytowane 9 Lutego 2020 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 09.02.2020 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2020 No, to chyba jesteś pierwszym, co twierdzi, że silka jest delikatniejsza od BK. Inna sprawa, że przy lambdzie silki różne kombinacje z wysuwaniem MOGĄ nabrać sensu. Ale cofnięcie? I jak to teraz obrobisz? Płyta styropianu na równo z murem, i wąski pasek doklejony wchodzący w tak utworzoną wnękę? Czyli w płaszczyźnie równoległej do okna będziesz te 2-3cm izolacji silki od świata zewnętrznego i do tego oby trwale wypełnione pianą łączenie tego paska z resztą termoizolacji? nie jestem pierwszym co twierdzi, że silka jest delikatniejsza od BK bo tak nie twierdzę ..., Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 09.02.2020 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2020 nie jestem pierwszym co twierdzi, że silka jest delikatniejsza od BK bo tak nie twierdzę ..., No to Ci nieźle poradzili fachowcy od 7miu boleści Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 10.02.2020 00:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2020 No to Ci nieźle poradzili fachowcy od 7miu boleści No z tym się zgadzam Ale jak widać dzisiejsze pokolenie jest bez jajec Nie ma własnego "ja" bo mało szkolone pod tym względem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Grabicak 10.02.2020 04:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2020 Własne biuro mam z silki i licowałem się z murem. Bez żadnych problemów. Deweloper z okolic Berlina z którym współpracuję buduje wyłącznie z Silki 160-180mm wiec przy skrzynkach rolet nadstawnych (niemiecki standard) wysuwamy się ponad pół ramy na zewnątrz. Wszystko jest kwestią umiejętnego mocowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MiroMirek 10.02.2020 07:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2020 No z tym się zgadzam Ale jak widać dzisiejsze pokolenie jest bez jajec Nie ma własnego "ja" bo mało szkolone pod tym względem... proponuje abyś się nie wypowiadał w tematach o których nie masz zielonego pojęcia. Analizy socjologiczne pozostaw ludziom z odpowiednim wykształceniem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 11.02.2020 10:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 Czy ktoś z was ma jakieś konkretne dane (np w jednostce W/m) jaką oszczędność energii daje montaż w warstwie ocieplenia? Bo ja znajduje tylko ładne materiały marketingowe z izotermami, ale konkretów brak. A tak pobieżnie patrząc lambda MOWO illbricka (purenitu) to 0,8-0,10 a BK 0,10-0,135 Drewna chyba 0,16 w poprzek włókien. To już lepszy jest parapet z XPS z 3x mniejszą lambdą, a w około EPS zachodzący na ramę okna. Podobnie z tym "szczelnym" montażem, po co tam jest folia od środka, skoro w około jest mur z wyjątkowo paroprzepuszczalnego materiału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 11.02.2020 14:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 Podobnie z tym "szczelnym" montażem, po co tam jest folia od środka, skoro w około jest mur z wyjątkowo paroprzepuszczalnego materiału. Dobre pytanie! Podstawowym zadaniem uszczelnień po stronie wewnętrznej jest stworzenie ostatecznej bariery dla przenikania powietrza. Funkcja paroizolacyjna materiałów uszczelniających użytych po stronie wewnętrznej wykorzystana będzie tylko wtedy, gdy współczynnik oporu dyfuzyjnego materiału ściany konstrukcyjnej będzie wyższy od współczynnika oporu dyfuzyjnego materiału termoizolacyjnego szczeliny dylatacyjnej. Tym samym uszczelniamy po stronie wewnętrznej dążąc przede wszystkim do spełnienia warunku mówiącego o wykonaniu połączeń okien z ościeżami w sposób eliminujący przenikanie powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ACCel 11.02.2020 15:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 To był jakiś cytat? Funkcja paroizolacyjna materiału użytego do uszczelnienia (taśma/folia) będzie żadna mimo, że materiał ten może mieć współczynnik oporu dyfuzyjnego powyżej 1000, bo zaraz obok jest materiał o współczynniku oporu dyfuzyjnego 5-10 (np beton komórkowy). Ciśnienie pary wodnej od środka wepchnie wilgoć na około Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jareko 11.02.2020 16:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 Montaż szczelnyMoże powiem pod prąd wszystkim innym argumentom o oporze drufuzyjnym itpProdukowana obecnie piana radykalnie się różni od tej sprzed lat,chłonie wodę jak gąbka, kiepsko przywiera do podłoża w porównaniu z tą sprzed 20 latDla mnie folie mają przede wszystkim jeden cel - uszczelnić połączenie okna z murem- dodatkowo zabezpieczyć pianę przed zawilgoceniem A tym samym obniżeniem jej oporu cieplnegoCzy koniecznie musi być to folia?Nie. Silikon, SP925 czy też inne mazidla w zupełności wystarcza by zabezpieczyć pianę przed wilgocią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
T12345T 11.02.2020 17:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 To był jakiś cytat? Funkcja paroizolacyjna materiału użytego do uszczelnienia (taśma/folia) będzie żadna mimo, że materiał ten może mieć współczynnik oporu dyfuzyjnego powyżej 1000, bo zaraz obok jest materiał o współczynniku oporu dyfuzyjnego 5-10 (np beton komórkowy). Ciśnienie pary wodnej od środka wepchnie wilgoć na około Pozwolę sobie przypomnieć, co napisałem: "Funkcja paroizolacyjna materiałów uszczelniających użytych po stronie wewnętrznej wykorzystana będzie tylko wtedy, gdy współczynnik oporu dyfuzyjnego materiału ściany konstrukcyjnej będzie wyższy od współczynnika oporu dyfuzyjnego materiału termoizolacyjnego szczeliny dylatacyjnej." O tym szanowny Pan raczy pisać ponownie tylko swoimi słowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kaizen 11.02.2020 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2020 To czemu nikt nie proponuje wysmarowania muru paroszczelnym mazidłem czy oklejenia folią - czyli uszczelnienia przestrzeni między folią zewnętrzną a wewnętrzną co faktycznie odizolowałoby pianę od pary wodnej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.