Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Ciepły montaż okien - czy warto ?


Recommended Posts

Jeśli przez "kantówki" rozumiesz systemowe rozwiązanie typu Mowo czy Winframer to nie ma potrzeby stosować kotw. Można śmiało mocować przez ramę do kantówki. Śrub to tego jest sporo dostępnych na rynku - Każdy montażysta ma swoje ulubione - my pracujemy na śrubach SFS ale śruby innego producenta też będą ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 355
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Edit: ja zrozumiałem że chodzi o montaż na kantówkach z tartaku. I chociaż mam taki montaż na koncie, to nie wiem czy bym o chciał powtórzyć.

 

 

Ciężko będzie o autoryzowaną odpowiedź, bo na tym forum raczej nie polecamy rozwiązań chałupniczych.

Znane mi systemy "belek" do montażu w warstwie ocieplenia przewidują wiercenie przez ramę i użycie "śrub ościeżnicowych" mocowanych przez ramę.

Kotwa przy zwykłej długości będzie miała dziury mocujące przy samej krawędzi muru - wielka szansa na pęknięcia przy wierceniu.

 

Co innego konsole do montażu w ociepleniu: są znacznie dłuższe a przede wszystkim z odpowiednio grubej stali która zapewni stabilność mocowania.

Edytowane przez finlandia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że to kantówki z tartaku, (co sugeruje mokre, i niedokładne drewno) Lecz m.innymi, Mowo ma zbyt małą przewagę nad drewnem żeby za ten system płacić takie pieniądze. Mówię o dobrym, suszonym, i odpowiednio zaimpregnowanym drewnie. Oczywiście to tylko moje zdanie.

A czy w domach drewnianych montuje się w podobny sposób okna wysunięte poza lico ściany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kantówka ma lambdę jak BK500. Więc jaki sens ma takie kombinowanie? Zysku brak nawet przy idealnym wykonaniu - a ryzyko błędu duże. Bo jak taką kantówkę obudujesz styropianem? Mocowanie kantówki do muru na kotwy o jakiej lambdzie? Założysz się, że te kotwy będą świeciły w termowizji?

 

Wysuwanie okna było omówione nie raz i nie dwa. Nieodmiennie optimum to zlicować z murem i nasunąć styropian na okno tyle, na ile pozwala poczucie estetyki. Samorobom-perfekcjonistom, co dopieszczą każdą płytę styro, symboliczne zyski przyniesie wysunięcie okna ze 2 cm. IMO gra nie warta świeczki nawet, jak koszt takiego montażu będzie taki sam, jak zlicowanego.

Wysunięcie większe ma spore szanse skończyć się większymi mostkami, niż zlicowanie.

 

Owszem, są sytuacje, gdzie korzyści energetyczne są znaczne. Np jak robisz termoizolację tak, jak Konieczny w Arce. Piana natryskowo od wewnątrz dokładnie otulająca okna.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kantówka ma lambdę jak BK500. Więc jaki sens ma takie kombinowanie? Zysku brak nawet przy idealnym wykonaniu - a ryzyko błędu duże. Bo jak taką kantówkę obudujesz styropianem? Mocowanie kantówki do muru na kotwy o jakiej lambdzie? Założysz się, że te kotwy będą świeciły w termowizji?

 

Wysuwanie okna było omówione nie raz i nie dwa. Nieodmiennie optimum to zlicować z murem i nasunąć styropian na okno tyle, na ile pozwala poczucie estetyki. Samorobom-perfekcjonistom, co dopieszczą każdą płytę styro, symboliczne zyski przyniesie wysunięcie okna ze 2 cm. IMO gra nie warta świeczki nawet, jak koszt takiego montażu będzie taki sam, jak zlicowanego.

Wysunięcie większe ma spore szanse skończyć się większymi mostkami, niż zlicowanie.

 

Owszem, są sytuacje, gdzie korzyści energetyczne są znaczne. Np jak robisz termoizolację tak, jak Konieczny w Arce. Piana natryskowo od wewnątrz dokładnie otulająca okna.

 

jest pewna trudność z tym licowaniem - mam ściany z Silki - zlicowanie to bardzo dużę ryzyko, że po prostu kotwa odłupie kawałek cegły - u mnie montażyści cofneli nieco ramę okien - gdzieś około 1cm w głąb - zgodziłem się z ich argumentacją

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest pewna trudność z tym licowaniem - mam ściany z Silki - zlicowanie to bardzo dużę ryzyko, że po prostu kotwa odłupie kawałek cegły

 

No, to chyba jesteś pierwszym, co twierdzi, że silka jest delikatniejsza od BK.

 

Inna sprawa, że przy lambdzie silki różne kombinacje z wysuwaniem MOGĄ nabrać sensu.

 

Ale cofnięcie? I jak to teraz obrobisz? Płyta styropianu na równo z murem, i wąski pasek doklejony wchodzący w tak utworzoną wnękę? Czyli w płaszczyźnie równoległej do okna będziesz te 2-3cm izolacji silki od świata zewnętrznego i do tego oby trwale wypełnione pianą łączenie tego paska z resztą termoizolacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Arturo72
jest pewna trudność z tym licowaniem - mam ściany z Silki - zlicowanie to bardzo dużę ryzyko, że po prostu kotwa odłupie kawałek cegły - u mnie montażyści cofneli nieco ramę okien - gdzieś około 1cm w głąb - zgodziłem się z ich argumentacją

 

pozdrawiam

Mam dom z silikatu 18cm, okna wysuniete poza lico ściany na maxa czyli jakieś 3cm :)

https://forum.muratordom.pl/showthread.php?181569-D%C4%85%C5%BCenie-do-spe%C5%82nienia-marzenia-Mila-IV-raczej-energooszcz%C4%99dna-)&p=5436291&viewfull=1#post5436291

Edytowane przez Arturo72
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to chyba jesteś pierwszym, co twierdzi, że silka jest delikatniejsza od BK.

 

Inna sprawa, że przy lambdzie silki różne kombinacje z wysuwaniem MOGĄ nabrać sensu.

 

Ale cofnięcie? I jak to teraz obrobisz? Płyta styropianu na równo z murem, i wąski pasek doklejony wchodzący w tak utworzoną wnękę? Czyli w płaszczyźnie równoległej do okna będziesz te 2-3cm izolacji silki od świata zewnętrznego i do tego oby trwale wypełnione pianą łączenie tego paska z resztą termoizolacji?

 

nie jestem pierwszym co twierdzi, że silka jest delikatniejsza od BK bo tak nie twierdzę ...:),

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własne biuro mam z silki i licowałem się z murem. Bez żadnych problemów. Deweloper z okolic Berlina z którym współpracuję buduje wyłącznie z Silki 160-180mm wiec przy skrzynkach rolet nadstawnych (niemiecki standard) wysuwamy się ponad pół ramy na zewnątrz. Wszystko jest kwestią umiejętnego mocowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z was ma jakieś konkretne dane (np w jednostce W/m) jaką oszczędność energii daje montaż w warstwie ocieplenia? Bo ja znajduje tylko ładne materiały marketingowe z izotermami, ale konkretów brak.

 

A tak pobieżnie patrząc lambda MOWO illbricka (purenitu) to 0,8-0,10 a BK 0,10-0,135 :D Drewna chyba 0,16 w poprzek włókien.

To już lepszy jest parapet z XPS z 3x mniejszą lambdą, a w około EPS zachodzący na ramę okna.

 

Podobnie z tym "szczelnym" montażem, po co tam jest folia od środka, skoro w około jest mur z wyjątkowo paroprzepuszczalnego materiału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie z tym "szczelnym" montażem, po co tam jest folia od środka, skoro w około jest mur z wyjątkowo paroprzepuszczalnego materiału.

 

Dobre pytanie! Podstawowym zadaniem uszczelnień po stronie wewnętrznej jest stworzenie ostatecznej bariery dla przenikania powietrza. Funkcja paroizolacyjna materiałów uszczelniających użytych po stronie wewnętrznej wykorzystana będzie tylko wtedy, gdy współczynnik oporu dyfuzyjnego materiału ściany konstrukcyjnej będzie wyższy od współczynnika oporu dyfuzyjnego materiału termoizolacyjnego szczeliny dylatacyjnej. Tym samym uszczelniamy po stronie wewnętrznej dążąc przede wszystkim do spełnienia warunku mówiącego o wykonaniu połączeń okien z ościeżami w sposób eliminujący przenikanie powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był jakiś cytat? ;)

 

Funkcja paroizolacyjna materiału użytego do uszczelnienia (taśma/folia) będzie żadna mimo, że materiał ten może mieć współczynnik oporu dyfuzyjnego powyżej 1000, bo zaraz obok jest materiał o współczynniku oporu dyfuzyjnego 5-10 (np beton komórkowy).

Ciśnienie pary wodnej od środka wepchnie wilgoć na około :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż szczelny

Może powiem pod prąd wszystkim innym argumentom o oporze drufuzyjnym itp

Produkowana obecnie piana radykalnie się różni od tej sprzed lat,chłonie wodę jak gąbka, kiepsko przywiera do podłoża w porównaniu z tą sprzed 20 lat

Dla mnie folie mają przede wszystkim jeden cel - uszczelnić połączenie okna z murem

- dodatkowo zabezpieczyć pianę przed zawilgoceniem A tym samym obniżeniem jej oporu cieplnego

Czy koniecznie musi być to folia?

Nie. Silikon, SP925 czy też inne mazidla w zupełności wystarcza by zabezpieczyć pianę przed wilgocią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To był jakiś cytat? ;)

 

Funkcja paroizolacyjna materiału użytego do uszczelnienia (taśma/folia) będzie żadna mimo, że materiał ten może mieć współczynnik oporu dyfuzyjnego powyżej 1000, bo zaraz obok jest materiał o współczynniku oporu dyfuzyjnego 5-10 (np beton komórkowy).

Ciśnienie pary wodnej od środka wepchnie wilgoć na około :D

 

Pozwolę sobie przypomnieć, co napisałem: "Funkcja paroizolacyjna materiałów uszczelniających użytych po stronie wewnętrznej wykorzystana będzie tylko wtedy, gdy współczynnik oporu dyfuzyjnego materiału ściany konstrukcyjnej będzie wyższy od współczynnika oporu dyfuzyjnego materiału termoizolacyjnego szczeliny dylatacyjnej." O tym szanowny Pan raczy pisać ponownie tylko swoimi słowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...