MD. 26.03.2018 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 Ja u siebie grzeje kominkiem. Różnica w ilości drewna przy utrzymaniu temperatury 19,5 versus 21 stopni byłaby duża. Przy chęci utrzymania 19,5 stopnia to przy obecnej pogodzie i temperaturach mógłbym praktycznie w ogóle nie palić (albo lekko przepalać co 3-4 dni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławomir Zając 26.03.2018 09:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 1. Koszty inwestycyjne - jak widzisz, nie muszą być duże. Pogrubiona warstwa ocieplenia jest o wiele tańsza od zrobienia np. balkonu. Dlatego liczy się projekt - to jest klucz do niskich rachunków a nie dywagacje czy styropianu ma być 20 czy 25 cm. Bo ten wyższy koszt to ile? 5 tyś w skali całej budowy? Właśnie tego chcę się dowiedzieć Masz płytę fundamentową, styropian 20 cm, wentylację mechaniczną itp. Z drugiej strony odchodzą kominy i otwierane okna. Pamiętaj, że ja naprawdę chcę się tego dowiedzieć, nie chcę narzucać swojego zdania. 2. ująć z domu nic nie można było, bo z góry było założenie, że nie buduję domu na dziś, tylko dom na całe życie - biorąc pod uwagę, ze ceny nośników energii nie spadają tylko rosną a wymogi środowiskowe są zaostrzane. Dlatego dom miał spełniać wymagania energetyczne 2020 roku. Miał dać się utrzymać z niskiej emerytury. Ponieważ mój dom nigdy nie był projektowany jako nieenergooszczędny (standardowy), nie da się porównywać cen. To możesz zrobić tylko z jakimś gotowcem, który ktoś ulepszył energetycznie. Pytam dlatego, że większość osób nie wie ile dołożyło do budowy domu, aby mieć niskie, coroczne rachunki. Są osoby, które dokładają niesamowicie duże pieniądze do budowy domu pasywnego i cieszą się niskimi rachunkami za ogrzewanie nie zauważając dużej raty kredytu... I chociaż dom energooszędny jest świetną sprawą to należy policzyć opłacalność takiej inwestycji (tak jak każdej innej). A ja gdy się budowałem (8 lat temu) to miałem bardzo ograniczony budżet. Nie myslałem wtedy o niskich kosztach ogrzewania, ale o jak najniższych kosztach budowy. Dom mam parterowy z poddaszem na planie prostokąta. "Stodoła". Płacę ok. 2500 zł za ogrzewanie, Ty ok. 1000, ale: - Moja powierzchnia użytkowa jest ok. 15% większa od Twojej - Kubatura o ok. 10% (wysokość pomieszczeń to 3,05) - Mieszkają 4 osoby (2 dzieci) - Pracujemy w domu więc musi być ciepło 24 godziny na dobę - Lubimy ciepło więc 21-22 stopnie to minimum (Tutaj mój projekt: https://blog.poradnik-budowlany.com/jak-tanio-zbudowac-dom-na-przykladzie-mojego-projektu-domu/) Mam wentylację grawitacyjną, piec na ekogroszek, a ściany z porothermu + styropian 12. Mógłbym (na etapie budowy) oszacować, ile pieniędzy trzeba włożyć, aby dom stał się energooszczędny i wtedy podjąć właściwą decyzję. Mógłbym np. zainwestować 20000 zł, aby ograniczyć rachunki dwukrotnie, ale już inwestycja 30000 po to, aby obniżyć coroczne rachunki o 1000 zł moim zdaniem nie byłoby zasadne. Ot, luźne przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 26.03.2018 09:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 (edytowane) Właśnie tego chcę się dowiedzieć Masz płytę fundamentową, styropian 20 cm, wentylację mechaniczną itp. Z drugiej strony odchodzą kominy i otwierane okna. Pamiętaj, że ja naprawdę chcę się tego dowiedzieć, nie chcę narzucać swojego zdania. Pytam dlatego, że większość osób nie wie ile dołożyło do budowy domu, aby mieć niskie, coroczne rachunki. Są osoby, które dokładają niesamowicie duże pieniądze do budowy domu pasywnego i cieszą się niskimi rachunkami za ogrzewanie nie zauważając dużej raty kredytu... I chociaż dom energooszędny jest świetną sprawą to należy policzyć opłacalność takiej inwestycji (tak jak każdej innej). A ja gdy się budowałem (8 lat temu) to miałem bardzo ograniczony budżet. Nie myslałem wtedy o niskich kosztach ogrzewania, ale o jak najniższych kosztach budowy. Dom mam parterowy z poddaszem na planie prostokąta. "Stodoła". Płacę ok. 2500 zł za ogrzewanie, Ty ok. 1000, ale: - Moja powierzchnia użytkowa jest ok. 15% większa od Twojej - Kubatura o ok. 10% (wysokość pomieszczeń to 3,05) - Mieszkają 4 osoby (2 dzieci) - Pracujemy w domu więc musi być ciepło 24 godziny na dobę - Lubimy ciepło więc 21-22 stopnie to minimum (Tutaj mój projekt: https://blog.poradnik-budowlany.com/jak-tanio-zbudowac-dom-na-przykladzie-mojego-projektu-domu/) Mam wentylację grawitacyjną, piec na ekogroszek, a ściany z porothermu + styropian 12. Mógłbym (na etapie budowy) oszacować, ile pieniędzy trzeba włożyć, aby dom stał się energooszczędny i wtedy podjąć właściwą decyzję. Mógłbym np. zainwestować 20000 zł, aby ograniczyć rachunki dwukrotnie, ale już inwestycja 30000 po to, aby obniżyć coroczne rachunki o 1000 zł moim zdaniem nie byłoby zasadne. Ot, luźne przemyślenia. Nie pisz,że zależało Ci na taniej budowie bo budowales bardzo drogo czyli raz,że porothetm,dwa paliwo stałe,kominy i kotłownia czyli już przed budową kosztowało Cię to plus 30tys.zl a trzeba było pomyśleć i za te 30tys.zl wybudować poprawny dom bez kotlowni zużywający mało energii na ogrzewanie. I nie byłoby trzeba nic "dokładać" tylko przerzucić te koszty na inny sposób budowy. Ale jak się nie myślało... Ja też zaczynałem 8 lat temu budować i ceny były podobne. Edytowane 26 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 26.03.2018 09:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 napisałam ile kosztował mnie mój dom.Nie wiem skąd mam wziąć koszty tego ile kosztowałby dom, gdyby był budowany zgodnie z normą lat 80-tych czy 90-tych?Rata to 800 zł (z dofinansowaniem rodzina na swoim). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławomir Zając 26.03.2018 11:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 trzeba było pomyśleć i za te 30tys.zl wybudować poprawny dom bez kotlowni zużywający mało energii na ogrzewanie. Jak? Na co byś przeznaczył te 30 tys. złotych i co oznaczy "mało energii na ogrzewanie"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jacku6 26.03.2018 11:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 najlepsze sa te rady o poprawnym domu bez tzw kotlowni czymkolwiek ktos grzeje:) a potem kotlownia w lazience (widzialem zdj tego doradcy) i nie tylko kotlownia , dodajmy graciarnia do tego i namiętne wyliczenie ile zaoszczedzonych pieniedzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 26.03.2018 11:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 (edytowane) Pytam dlatego, że większość osób nie wie ile dołożyło do budowy domu, aby mieć niskie, coroczne rachunki. Są osoby, które dokładają niesamowicie duże pieniądze do budowy domu. A ja gdy się budowałem (8 lat temu) to miałem bardzo ograniczony budżet. Nie myslałem wtedy o niskich kosztach ogrzewania, ale o jak najniższych kosztach budowy. Dom mam parterowy z poddaszem na planie prostokąta. "Stodoła". Płacę ok. 2500 zł za ogrzewanie. Mam wentylację grawitacyjną, piec na ekogroszek, a ściany z porothermu + styropian 12. Mógłbym (na etapie budowy) oszacować, ile pieniędzy trzeba włożyć, aby dom stał się energooszczędny i wtedy podjąć Poniżej wyjaśnię i może skorygujesz swoje błędne myślenie o "doplacie" do budowy domu energooszczędnego: 1.W głowie powstał plan budowy domu. 2.Dom miał być tani w budowie i praktycznie w cenie mieszkania czyli ok.250tys.zl 3.Zaczął się etap wybierania projektu i analizowania kosztów budowy. 4.Przy analizie projektów pod kątem kosztów budowy doszedłem do wniosku,że standartowe projekty z ogrzewaniem na węgiel są drogie w budowie ponieważ musiałbym wybrać większy dom o jedno pomieszczenie czyli albo o kotłownię albo o pralnie. 5.Zatem wybór padł na dom bez "kotłowni" czyli z ogrzewaniem ,które kotłowni nie potrzebuje czyli ogrzewanie prądem lub gazem. 6.Wybór padł na dom ok.120m2 7.Analizując system grzewczy pod kątem kosztów inwestycji najtańszy był prąd bo koszt tylko ok.3000zl i bez konieczności dodatkowego pomieszczenia na kotłownię i kominy czyli juz na samym początku byłem kilkadziesiąt tys.zl do przodu. 8.Następna analiza kosztów ogrzewania. Gotowiec ze względy na słabą izolację potrzebował sporo energii na ogrzewanie bo ściany miał z BK24+12cm styro. 9.Do gry wszedł kalkulator i analiza jak można zmniejszyć zapotrzebowanie na energię żeby zmniejszyć rachunek za ogrzewanie. 10.Jako,że prąd lubi akumulacje ciepła wybór padł na izolowana płytę fundamentowa.Po analizie kosztów wyszla podobnie jak fundamenty lawowe. 11.Po analizie kosztow wyszło,że zmieniając materiał konstrukcyjny ścian zewnętrznych na silikat i 20cm grafitu nie dość,że zmniejszam zapotrzebowanie na energię to jeszcze taka sciana wychodzi znacznie taniej w budowie niż ta z gotowca. 12.Na stropie wg gotowca miałem 20cm izolacji z wełny,po analizie kosztów wyszło,że taniej będzie dac tam styropian,a jako,że taniej to dałem go 30cm zmniejszając ponownie zapotrzebowanie na ciepło. Proszek PUR na nim to gratis od Pigeona. 13.Jako,że nie miałem w planie kotłowni jak i komina w niej wentylacja musiała być mechaniczna z reku zatem zrobiłem jej projekt.Koszt docelowy wyszedł 5,5tys.zl. Dopiero wtedy czyli po przeanalizowaniu tych wszystkich punktów przystąpiłem do adaptacji projektu i budowy domu. Koszt budowy do wprowadzenia wyszedł 320tys.zl ale to łącznie z zabezpieczeniami na szkody górnicze za które dostałem zwrot ok.36tys.zl czyli własnej kasy wylozylem ok.285tys.zl Za dom zapotrzebowaniem na energię ok.40kWh/m2/rok czyli ok.6000kWh za sezon z pompą ciepła i rachunkami za ogrzewanie 500-600zl za sezon grzewczy i temp. 22-22,5st C. Mieszkam od 5 lat. Kumasz ? Edytowane 26 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kemot_p 26.03.2018 11:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 (edytowane) Obecnie żeby spełnić normy energetyczne nawet gotowce mają niezle parametry i trzeba niewielkich nakładów finansowych, żeby zrobić dom energooszczędny z projektu gotowego. Ja dołożyłem 5 cm ocieplania na ścianach, 10 cm w podłodze, zrezygnowałem z WG na konto WM i zaplanowałem lepsze okna (wg projektu mam zapotrzebowanie 42 kWh na metr kw). Myślę, że te dodatkowe nakłady to mniej więcej 5% w skali całej budowy. Edytowane 26 Marca 2018 przez kemot_p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 26.03.2018 15:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 jacku- kto ma kotłownię w łazience? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 26.03.2018 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2018 (edytowane) najlepsze sa te rady o poprawnym domu bez tzw kotlowni czymkolwiek ktos grzeje:) a potem kotlownia w lazience (widzialem zdj tego doradcy) i nie tylko kotlownia , dodajmy graciarnia do tego i namiętne wyliczenie ile zaoszczedzonych pieniedzy Kotłownia w łazience powiadasz... A na drugiej stronie ściany tejże kotłowni w łazience...salon : A w łazience następna kotłownia: A tu masz rozkład kotłowni i łazienek Edytowane 26 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławomir Zając 27.03.2018 07:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Poniżej wyjaśnię i może skorygujesz swoje błędne myślenie o "doplacie" do budowy domu energooszczędnego: Skorygowałem. Dzięki. To znaczy naprawdę skorygowałem swoje myślenie, żebyś nie myślał, że używam ironii. Dwa pytania: - Jaki koszt pompy ciepła? Nie widzę jej w zestawieniu. - 5500 złotych na instalację wentylacji mechanicznej z rekuperacją? Gdzie tu jest haczyk? Jeszcze słowo o ekogroszku / pellecie. Przyznaję, że tkwiłem w błędzie. Koszt wykonania kotłowni, komina spalinowego i instalacja wszystkich urządzeń w wielu przypadkach przekroczy koszt powietrznej pompy ciepła. Tym niemniej koszty ogrzewania ekogroszkiem/pelletu będą niższe od ogrzewania pompą, co może mieć znaczenie dla wielu budujących. Koszt 1 kWh ogrzewania ekogroszkiem wynosi ok. 0,095 - 0,11 zł, peletem 0,12-0,13. Pompa ciepła to 0,17 - 0,22 zł za 1 kWh. To, że ktoś ma niskie rachunki ogrzewając dom pompą ciepła oznacza tylko tyle, że miałby je jeszcze niższe ogrzewając dom paliwem stałym. Oczywiście pomijam tutaj kwestie komfortu, ekologii i tak dalej - piszę wyłącznie o kosztach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.03.2018 07:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) Skorygowałem. Dzięki. To znaczy naprawdę skorygowałem swoje myślenie, żebyś nie myślał, że używam ironii. Dwa pytania: - Jaki koszt pompy ciepła? Nie widzę jej w zestawieniu. - 5500 złotych na instalację wentylacji mechanicznej z rekuperacją? Gdzie tu jest haczyk? Jeszcze słowo o ekogroszku / pellecie. Przyznaję, że tkwiłem w błędzie. Koszt wykonania kotłowni, komina spalinowego i instalacja wszystkich urządzeń w wielu przypadkach przekroczy koszt powietrznej pompy ciepła. Tym niemniej koszty ogrzewania ekogroszkiem/pelletu będą niższe od ogrzewania pompą, co może mieć znaczenie dla wielu budujących. Koszt 1 kWh ogrzewania ekogroszkiem wynosi ok. 0,095 - 0,11 zł, peletem 0,12-0,13. Pompa ciepła to 0,17 - 0,22 zł za 1 kWh. To, że ktoś ma niskie rachunki ogrzewając dom pompą ciepła oznacza tylko tyle, że miałby je jeszcze niższe ogrzewając dom paliwem stałym. Oczywiście pomijam tutaj kwestie komfortu, ekologii i tak dalej - piszę wyłącznie o kosztach. Znowu się mylisz co do kosztów wytworzenia energii. Koszt 1kWh z ekogroszka to 0,15-0,20zl zależnie od sprawności i doboru kotła,z syfiastego mialu kiedyś wychodziła ok.0,10zl. Koszt 1kWh z pompy p-w wychodzi mi 0,10zl. Co do WM z reku,sam rekuperator kosztował mnie 4000zl,materiały to 1500zl,kanały rozprowadzilem sam przez 2 soboty bo to proste jak układanie klocków lego. Chciałem grzać prądem,całość instalacji to było coś koło 5000zl,rachunki za ogrzewanie wynosilyby ok.1700zl(5500kWh) i 1200zl(4000kWh)za cwu za rok ale w tym czasie pompy zeszly fajnie z ceny a na rynku pojawiła się konkurencja do Mitsu Zubadana,który był w kosmicznej cenie i mój budżet na pompę był max.20tys.zl no i taką trafilem czyli Atlantic 8kW,który gwarantował mi rachunki za ogrzewanie na poziomie 500zl(2000kWh)zł A cwu 300-400(1000-1200kWh)zl. Docelowo za 21tys.zl mam Panasa 9kW. Od 5 lat całościowe zużycie energii na c.o+cwu rocznie to przedział 3200-3500kWh czyli 900-1000zl. Nie osiągalne przy węglu bo nie ma takich kotłów o mocy max. 4kW. Edytowane 27 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławomir Zając 27.03.2018 08:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) Koszt 1kWh z ekogroszka to 0,15-0,20zl zależnie od sprawności i doboru kotła Poproszę źródło tej informacji. Moje to m.in. build desk energ certificate professional (0,095 - bez uwzględnienia sprawności pieca) oraz życie. Używam ekogroszku b. dobrej jakości i umiejętnie nim palę - koszt 1 kWh wynosi tyle ile napisałem. Koszt 1kWh z pompy p-w wychodzi mi 0,10zl. Chwilę niżej piszesz: "3200-3500kWh czyli 900-1000zl." - czyli 0,28 za 1 kWh. Skąd ta rozbieżność? Co do WM z reku,sam rekuperator kosztował mnie 4000zl,materiały to 1500zl,kanały rozprowadzilem sam przez 2 soboty bo to proste jak układanie klocków lego. Super. Nie osiągalne przy węglu bo nie ma takich kotłów o mocy max. 4kW. A to prawda. Przy domu energetycznym piec na ekogroszek mija się z celem. Edytowane 27 Marca 2018 przez Sławomir Zając Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.03.2018 09:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) Chwilę niżej piszesz: "3200-3500kWh czyli 900-1000zl." - czyli 0,28 za 1 kWh. Skąd ta rozbieżność? Żadna rozbieżność,cena kWh w jakiej grzeje to właśnie 0,28zl ale dzięki COP3 koszt wytworzenia to ok.0,10zl lub poniżej czyli zuzylem 3300kWh A dostarczylem 9900kWh. Co do ekogroszka to później... Edytowane 27 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.03.2018 09:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) Witaj plonna nadziejo...Poczytaj dokładnie ze zrozumieniem:http://czysteogrzewanie.pl/czym-ogrzewac/czym-ogrzewac-dom-mit-taniego-wegla/ Edytowane 27 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Elfir 27.03.2018 09:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) A to prawda. Przy domu energetycznym piec na ekogroszek mija się z celem. Tylko do 2021 roku wszystkie domy będą musiały być energooszczędne. A to już tylko 3 lata. Ponieważ piszesz poradnik dla osób, które są na etapie myślenia o budowie i wybieraniu projektu (czyli zaczną budować najwcześniej na jesień, a prawdopodobniej dopiero w przyszłym roku), chyba lepiej położyć nacisk, by wybierali projekt, który nie będzie za 2 lata przestarzały energetycznie? Edytowane 27 Marca 2018 przez Elfir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ŁUKASZ ŁADZIŃSKI 27.03.2018 10:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Tylko do 2021 roku wszystkie domy będą musiały być energooszczędne. A to już tylko 3 lata. ... i sądzisz, że obecne wymagania przestaną obowiązywać ? na dzień dzisiejszy KAŻDY projekt nowego obiektu musi już spełniać wymagania dot. energooszczędności zgodnie z obowiązującymi przepisami, a po 31 grudnia 2020 r. wymagania dot. budynków zostaną jeszcze bardziej "wyśrubowane" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławomir Zając 27.03.2018 11:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Żadna rozbieżność,cena kWh w jakiej grzeje to właśnie 0,28zl ale dzięki COP3 koszt wytworzenia to ok.0,10zl lub poniżej czyli zuzylem 3300kWh A dostarczylem 9900kWh. 1. Twój dom ma zapotrzebowanie roczne w wysokości 5000 kWh. Przy COP3 zużyłeś więc ok. 1700 kWh energii elektrycznej. 2. Płacisz 1000 zł rocznie. To się zgadza (tyle kosztuje ok. 1700 kWh energii elektrycznej). Ale oznacza to, że 1 kWh energii kosztuje Cię 0,20 zł. 3. Jeżeli koszt wytworzenia byłby 0,10 zł to płaciłbyś rocznie tylko 500 zł rocznie. Gdzie jest błąd w moich obliczeniach? Tylko do 2021 roku wszystkie domy będą musiały być energooszczędne. Nie do końca. Za godzinę umieszczę szkic mojego artykułu, w którym pokażę, że wiele rzeczy zostanie po staremu. Ponieważ piszesz poradnik dla osób, które są na etapie myślenia o budowie i wybieraniu projektu (czyli zaczną budować najwcześniej na jesień, a prawdopodobniej dopiero w przyszłym roku), chyba lepiej położyć nacisk, by wybierali projekt, który nie będzie za 2 lata przestarzały energetycznie? Tak. I dzięki Wam redaguję właśnie mój artykuł, w którym opisuję możliwe sposoby ogrzania domu. Umieszczę go niedługo, jestem bardzo ciekawy Twojej opinii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Arturo72 27.03.2018 11:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 (edytowane) 1. Twój dom ma zapotrzebowanie roczne w wysokości 5000 kWh. Przy COP3 zużyłeś więc ok. 1700 kWh energii elektrycznej. 2. Płacisz 1000 zł rocznie. To się zgadza (tyle kosztuje ok. 1700 kWh energii elektrycznej). Ale oznacza to, że 1 kWh energii kosztuje Cię 0,20 zł. 3. Jeżeli koszt wytworzenia byłby 0,10 zł to płaciłbyś rocznie tylko 500 zł rocznie. Gdzie jest błąd w moich obliczeniach? Nie ma błędu,nie doczytales jedynie. 1000zl czyli nie 1700kWh a ok.3000kWh rocznie kalandarzowo wychodzi za grzanie c o PLUS cwu. Samo ogrzewanie za sezon grzewczy to ok.500-600zl czyli ok 2000kWh. Panial teraz ? Grzeje w taryfie G12W gdzie cena 1kWh kosztuje 0,30zl.Zuzylem rocznie na c.o+cwu 3300kWh czyli ok.1000zl ale że dzięki COP3 dostarczylem 9900kWh w cenie 1000zl czyli 1000zl/9900kWh=0,10zl/kWh. Edytowane 27 Marca 2018 przez Arturo72 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Sławomir Zając 27.03.2018 11:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2018 Nie ma błędu,nie doczytales jedynie. 1000zl czyli nie 1700kWh a ok.3000kWh rocznie kalandarzowo wychodzi za grzanie c o PLUS cwu. Samo ogrzewanie za sezon grzewczy to ok.500-600zl czyli ok 2000kWh Zdecyduj się proszę. W stopce masz: "125 m2 pow. grzana, zapotrzebowanie na ciepło 40 kWh/m2/rok.". To oznacza 5000 kWh zapotrzebowania na ciepło rocznie. Teraz piszesz o 2000 kWh. Która wartość jest prawidłowa? Poza tym 500 - 600 zł za 2000 kWh oznacza 0,25 za 1 kWh. Tyle płacisz. Gdybyś 1 kWh wynosiło 0,10 zł, jak jak pisałeś, to płaciłbyś 200 zł rocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.