Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Garaż z domem II - Warszawa Białołęka


Recommended Posts

  • Odpowiedzi 387
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Podstawową zaletą czujek wstrząsowych i kontaktronów jest to, że mogą działać gdy jesteście w domu. I nie wzbudzą alarmu, jak ktoś w nocy przespaceruje się do kuchni czy łazienki, a dom będzie zabezpieczony. A wiele kradzieży jest, gdy domownicy na górze śpią, a złodzieje hasają na dole.

 

Czujki ruchu dodałbym jako dodatkowe, załączane osobno (gdy wychodzicie z domu). Np. na poddaszu nawet, jak zabezpieczasz osobno wyłaz czy przy drzwiach wejściowych i tarasowych czy pomieszczenie z centralką alarmu.

 

I to naprawdę zły pomysł omawiania tego w miejscu publicznym - w realu to chociaż zaraz ulatuje i zły człowiek musiałby mieć ucho w zasięgu. W necie to zostaje i nie wiesz kto i kiedy to zobaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z alarmowym ekshibicjonizmem damy sobie spokoj wiec przejdzmy do skrętkowego.

 

[ATTACH=CONFIG]436714[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]436715[/ATTACH]

 

Do kazdego pokoju 2x skretka.

W salonie 4x bo tv dekoder moze konsola do gier i jeden zapas.

W gabinecie 3x dwa kompy i drukarka sieciowa.

 

Jedna skretka do mega puszki przy drzwiach aby w przyszlsci podlaczyc sie do internetu po kablu.

Wkulem w sciane w tym miejscu dwie puszki 15x15cm. W jednej bede robil polaczenia kabli zasilajacych ziemnych 230V z przewodami wewnetrznymi YDYP.

W drugiej zrobie polaczenia kabli sygnalizacyjnych.

Dociagnalem tam otwieranie zew bramy z przycisku w garazu i otwieranie furtki z domofonu.

 

Drugi przycisk w garazu sluzacy do otwierania bramy garazowej doprowadzilem zarowno do tej puszki jak i do napedu bramy znajdujacego sie w suficie.

Do wszystkich połączeń uzylem przewodu alarmowego YTDY 6x0.5

Szukając w necie schematow polaczen to raczej kazdy producent realizuje to niskonapieciowo wiec mam nadzieje ze te przewody beda ok.

 

Pozostale skretki puszcze do

Rozdzielnicy. Jeszcze nie wiem po co. Moze umieszcze tam raspberry pi zanim jeszcze uruchomie automatyke na magistrali Rs485 lub Can a to moze potrwac pewnie kilka lat.

 

2x do rekuperatora i 2x do pompy ciepla.

Jeden przewod aby podlaczyc jednostke do sieci a druga skretke wykorzystam do podlaczenia paneli sterowniczych w korytarzu. Będą przechodzic przez szafe rack gdzie bede mogl wybrac ktora skretke polaczyc z skretka na korytarzu.

 

Wiem ze producenci systemow alarmowych nie zalecaja stosowania skretek do swoich instalacji.

Jak jest podlaczaniem paneli pomp ciepla i rekuperatorow. Moga dzialac na skretkach?

 

Czy dociagnac mam skretke do domofonu ? Teraz nie planuje montowac jakiegos z kamerą ale moze w przyszlosci ??? Jakie przewody pusciliscie do i z domofonu? Jakie na zasilaniu i jakie na wyjsciu do furtki ?

 

 

Router wifi planuje umiescic na klatce nawysokosci stropu aby zasiegiem pokryc caly dom z jednego hotspota. Musze zrobic pomiary i zobaczyc czy wszedzie sięga. Nie chcialbym bawic sie handover pomiedzy dwiema sieciami pietro parter.

 

Kamery zewnetrzne zainstaluje 2szt. Jedna przy drzwiach wejsciowych obejmujaca brame i furtke a druga jakos na ogrod.

Zastanawiam sie czy dac w podbitce czy na scianie. W podbitce bedzie wysoko 6m wiec malo szcegolow bedzie widac ale wiekszy obszar obejmie.

Kamery zasilam skretka. I dziwo daje to rade nawet przy odleglosci 50metrow i nawet wystarcza napiecia na oswietlacz IR. Niestety nie rozpruwalem przeowdu abyzmierzyc napiecie pod obciazeniem.

Edytowane przez pawel250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20191108_215638-1.jpg

 

20191108_215700-1.jpg

 

20191108_215752-1.jpg

 

Pilne pytanie.

Na jakiej wysokości lepiej ciągnąć peszle pomiędzy wiazarami?

Jesli peszel ma isc wzdłuż wiazara to lepiej go puscic na srodku dolnego pasa wiazara czy jakos inaczej ? Gdybym puścił dolem to potem przykrecanie wieszakow sufitu podwieszanego mogloby byc utrudnione. Przy puszczeniu góra problem bedzie przy deskowaniu podlogi strychu (pomiedzy wiazarami bede dawal deske na sztorc dla wzmocnienia).

Ogolnie mimo ze bedzie tam 30cm to po polozeniu rur wentylacji obawiam sie ze bedzie troche ciasno. Zwlaszcza w przypadku gdy rury będą szly prostopadle do wiazarow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogarnia ktoś switche konfigurowalne ? Nie mam czasu się tego uczyć a potrzebuje podstawową konfigurację. Konsola tylko po telnecie, interfejsu graficznego raczej nie ma.

Moja firma wyprzedawała stary sprzęt. Kumpel wziął 8sztuk Cisco Catalyst 3750, 48 portów z POE. Taaaaaka kobyła że nawet na cały dom za duży. Bierze 60W więc docelowo pójdzie coś mniejszego mniej prądożernego. Jak by ktoś chciał to sprzedaje po cenie zakupu....10 zł. Do odbioru na Woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20191108_215910-1-1.jpg

Glowna sypialnia. Nie wiem czy nie przekombinowalem, tyle kabli dookoła.

 

Na bocznych ścianach 2x2 gniazda 230V.

Od lewej na wprost, włącznik krzyżowy do światła górnego, włącznik do lampki nocnej i po prawej analogicznie.

Na dole pod łóżko doprowadziłem +12V z rozdzielnicy oraz przewód magistrali RS485 ( na zdjęciu jeszcze nie ma).

 

Z magistralą dzisiaj niezła jazda była. Cały dzień mi zajęło położenie 100 metrów w jednym kawałku. W połowie kładzenia zmieniłem zdanie odnośnie trasy i musiałem wyciągnąć całą skrętkę z przepustów. Aby móc to zrobić musiałem wymierzyć pozostałą cześć kabla aby odciąć przy szpuli. Oczywiście zapomniałem policzyć odległości do rekuperatora i niestety nie starczyło mi przewodu aby wrócić magistralą do serwerowni. Trudno, najważniejsze że starczyło do wszystkich planowanych urządzeń.

Edytowane przez pawel250
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Po 2 miesiącach doszedł do mnie miernik Aneng 8009 z aliexpress. Chyba najtańszy kieszonkowy miernik z funkcją True RMS, ale najważniejsze że jest mały poręczny i ma funkcję wykrywania przewodów w ścianach.

 

 

P.S. Kupiłem centralę alarmową i właśnie konfiguruję na stole. Ogrom opcji do ustawienia przytłacza. Bez dobrego tutoriala cieżko się połapać. Jak na razie czytam instrukcje satela. Przydałby się*poradnik omawiający najważniejsze ustawienia w pigułce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...

Wczoraj położyłem ostatni planowy peszel/kabel. Można powiedzieć że instalacje elektryka/alarm/ethernet/antenowe skończone. Zostało mi tylko kilka kosmetycznych które zrobię sobie tuż przed tynkami.

 

Dalszy plan jest taki:

 

1. Okna zamówiłem w polecanym na forum Aprelu, wyszło 23tys z PSK Comfort, obustronny winchester, ciepła ramka, purenit pod wszystkie okna. Jeśli zdecyduje się na folie to dojdzie jeszcze 2000zł. Na 90% się zdecyduję z uwagi na to że w tej cenie kładą folie chyba EPDM pod oknem tarasowym a tego już mi się nie chciało samemu ogarniać. Elewacje może będę miał w kwietniu więc teoretycznie w obydwu wariantach musiałbym zabezpieczyć pianke/folie przed UV zaciągając klejem.

Ewentualnie moze zdecyduję się tylko na EPDM pod oknem tarasowym a resztę okien zostawię bez folii. Mam przecież wiązary i gips karton nad piętrem, jak nie oknami to tamtędy będzie wiało. Nawet jak okna będą super szczelne to i tak różnica ciśnień znajdzie dziurę pomiędzy gipskartonem a ścianą bo chyba raczej nie da się tego idealnie wykonać.

 

Generalnie okna mają być*montowane nie wcześniej niż w połowie lutego w zależności od temperatur.

 

2. Drzwi wejściowe. Zdecydowałem się na Wikęd bo miliony much nie może się mylić, każdy poleca a ja nie mam już sił/energii/czasu aby szukać i porównywać innych producentów. Główne drzwi będą Optimum + termo wzór 26D (chociaż żona chce wzór 41, dopłata 300zł, znalazłem w necie zdjęcie którego już*nie mogę znaleźć, wzór 41 kolor winchester i czarnymi okuciami i pionową listwą, fajnie się komponowało). Boczne drzwi będą klasę niżej, wzór 1 normal + termo. Drzwi pomiędzy garażem a domem jeszcze nie wybrane, nie którzy piszą że premium jest nie wystarczające i zalecają co najmniej normal. Zobaczymy potestujemy.

 

Drzwi planuję zakupić w polecanym alter dom z siedlec, forumowy finlandia. Jutro ma być na pomiarach. Koszt 5500zl bez opcjonalnych zamków, poszerzeń i ciepłego montażu na foliach. Szczelny montaż chyba +130zł za parę drzwi. Szczegóły poznam jutro.

 

3. Tynki wewnętrzne gipsowe knauf diamand w połowie marca. Polecony z forum Paweł. Cena 36zł/m2.

 

4. Do tego czasu chciałbym wyrobić się*z podejściami kanalizacji, rozprowadzeniem CWU oraz wkuciem wszystkich rozdzielaczy CWU oraz CO. Zaoszczędzi mi to dłubania w dalszych etapach. Niestety jak rozprowadze CWU to będę musiał deskami zabezpieczyć rury przed uszkodzeniem.

Jak macie zrobione rozprowadzenie CWU (trójniki czy rozdzielacze, PP czy PEX ) ? Na forum chyba króluje PEX i rozdzielacze. Z jakim bym nie gadał hydraulikiem to zawsze mówią że po co rozdzielacze, na trójnikach najlepiej, po co przepłacać. Czy faktycznie jest taka różnica ? Koszt szafki i rozdzielacza CWU nie może być wysoki. Na co wy się*zdecydowaliście ?

 

5. Przed tynkami chciałbym osadzić parapety wewnętrzne aby potem nie babrać się samemu gipsem. Ekipa od tynków obrobiłaby mi to za jednym podejściem. Zastanawiałem się jakie wybrać. Na forum dobre opinie zbierają parapety PCV. Tanie, odporne na wilgoć ale to jednak plastik. Cena około 32zł mb. Znajomy poradził i żeby kupić blat kuchenny 60cm i przeciąć wzdłuż. Wyjdzie podobno około 40zł/mb, coś mi się nie chce wierzyć.

 

 

6. Tak poza tym to już przy tej temperaturze nie chce mi się nic więcej robić. Dobrze że sąsiadka kozę mi dała to się*dogrzewam mimo braku okien. Wykorzystałem ostatnie ciepłe dni na zaciągnięcie otworów okiennych klejem. Niestety późno się o tym dowiedziałem że tak trzeba, inaczej zrobiłbym to latem. Sprzedawca okien dopiero przed podpisaniem umowy mi o tym powiedział a na forum dopiero to wypatrzyłem w dzienniku Kamila "Pogoń za marzeniami". Jeszcze będę musiał podmurować 13cm bloczka betonowego pod okno tarasowe i drzwi.Będzie ciężko bo na parterze wszystko mam odeskowane.

 

7. Poradzicie coś odnośnie kanalizacji w tym temacie ??? https://forum.muratordom.pl/showthread.php?90579-KANALIZACJA&p=7882057&viewfull=1#post7882057

 

 

Zdjęć niestety dużo nie mam bo od rana do wieczora zasuwam i nie miałem już siły na robienie zdjęć. Wrzuce jednak coś w kolejnym poście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Aprel widziałem, że stosuje jakieś inne taśmy. U mnie były illbrucka, te co mają rok wytrzymać na słońcu. Okna były montowane w grudniu i były odkryte do września. Większość od południa i we wrześniu były jak nowe.

 

4. Robiłem na rozdzielaczach. Z zalet, nie masz żadnych połączeń pod wylewką i możesz zakręcić dowolny punkt. U mnie dodatkowo zrobiłem tak, że żadna rura się nie krzyżuje. Z wad, cyrkulację możesz zrobić tylko do rozdzielacza. Tzn. jak się uprzesz to i do punktu, ale to już 3 rozdzielacze. Druga wada, to te zawory pex do rozdzielacza - straszne dziadostwo, niezależnie od marki. Lepiej kupić gotowy rozdzielacz z zaworami. Ja kupiłem osobno i każdy gwint kończy się w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajcikowi pewnie chodzi o to zeby wyciągnąć trojniki ponad wylewke i do sciany przymocowac. Czyli laczysz 3 trojniki i masz taki rozdzielacz rozgaleznik ktory musisz schowac np pod umywalką w szafce.

 

Agb, mozesz pokazac zdjecia lub linki jakie masz rozdzielacze i jakie polecasz a jakie nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...