Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Garaż z domem II - Warszawa Białołęka


Recommended Posts

20190504_144212.jpg

 

20190504_144143.jpg

 

20190504_144155.jpg

 

20190504_144239_HDR.jpg

 

20190504_153326.jpg

 

Długi weekend mija a Ja oczywiście na budowie.

Zrobione:

1. Lampa LED 20W z Lidla za 80zl z czujnikiem ruchu i światła. Zamontowane

2. Wewnętrzna Lampa LED 38W z Allegro za 16zl. Zamontowane. Niestety lampa ma wbudowany bardzo chiński zasilacz beztransformatorowy który mocno sieje i zakłóca radio FM. Nareszcie wszystko już mam popodłączane i wreszcie mogłem zamknąć rozdzielnicę.

3. Centrum dowodzenia: zasilacz komputerowy AT, Raspberry PI ( na nim serwer FTP dla kamery oraz hostowanie połączenia internetowego z modemu USB)

4. Kamera Reolink 410 na słupie. Polecam bardzo te kamery. Jakość obrazu jest bardzo dobra 5M pixeli. 180 zł na aliexpress + 60zł bo na cle zatrzymali. Mimo wszystko i tak warto. Za hikvisiona czy dahue musiałbym zapłacić z 450zl przy tej rozdzielczości. Co ciekawez singapuru do Warszawy paczka szła tylko tydzień mimo że ze koszt przesyłki był 0zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 387
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

20190504_153332.jpg

 

Dostawa bloczków fundamentowych Certusa 945szt 15 palet już przyjechała. Czeka na ekipę. Mają wejść w czerwcu. Wtedy to zamówię stal żeby miał kto rozładować. Mam pytanie jak u was rozładowywali stal ? Ręcznie czy jakoś inaczej patentem ?

 

 

W następnym tygodniu będę zamawiał pierwszą dostawę gazobetonu HH 600 Silver.

 

Zdjęcie robione z górki usypanej z humusu, prawie 3m wysokości, sporo tego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks później...

10 czerwca wchodzą murarze. Muszę zamówić reszte niezbędnych materiałów: cement, klej do gazobetonu, xps oraz izolacje.

 

W hurtownii zaproponowali mi Kreisel Murlep, Sicher lub KSK. Gość*z H+H powiedział że z wymienionych to on wybrałby kreisel. Planuję zamówić jeden worek na palete gazobetonu. Wyczytałem że zazwyczaj schodzi 1 - 1.5 worka na palete więc najwyżej sie*domówi.

 

Cementu planuje wziąść 1 tone. Mam 900 bloczków i 60 metrów ściany fundamentowej o wysokości 0,8m. Nie mam pojęcia czy wystarczy czy nie.

W hurtownii zaproponowali mi cement Awista ale na stronie gunb.pl wyczytałem raport z badań i wychodzi że nie spełnili kilka razy deklarowanych parametrów. Z tego powodu wezmę*coś sprawdzonego, pewnie Nowiny (Dickerhoff).

 

Ściany planuję zaizolować izoplastem RW (grunt) oraz izoplastem BW. Na pewno nie chce dysperbitu. Czytałem że jest najgorszy. Ewentualnie może polecicie coś innego ?

Jak zrobić izolację poziomą pod słupami wychodzącymi z ławy ? Łukasz Budowlaniec kładzie tam papę natomiast w grupie na FB "Domy bez błędów" zalecają stosowanie jakieś masy mineralnej. Nie wiem co to jest dokładnie. Jak dla mnie papa jest lepsza bo zapewnia ciągłość izolacji.

 

Do przyklejania XPSa w hurtownii zaproponowali mi pianke Tytan EOS.

 

Zastanawiałem się*czy dać XPSa czy EPS na fundamenty i chyba zostane przy XPSie tak jak jest w projekcie (XPS 15cm).

W hurtownii proponują Tegola XPS za 456zl/m3 lub Briotherm za 418zl/m3. O żadnej z tych firm nie słyszałem wcześniej, opinii też żadnych nie znalazłem więc pewnie wybiore tańszą opcję.

 

Długo zastanawiałem się czy na izolację poziomą dawać folię czy papę, papę zwykłą, termozgrzewalną czy SBS, jedną czy dwie warstwy. Na forum jest milion wątków na ten temat i milion rozwiązań. Każdy robi inaczej. W projekcie mam 2 warstwy papy na ławie oraz w poziomie zero na chudziaku.

Mój KB twierdzi że pod ścianami z pewnością papę SBS natomiast na podłodze to już*różnie jak mi pasuje.

Dla samej izolacji przeciwwilgociowej to chyba nie ma co stosować dwóch warstw papy. Wody gruntowe są na głębokości 2m a grunt przepuszczalny więc chyba nie będzie bardzo podciągać.

Pod ścianami na pewno zdecyduję się na pape ale na podłodze to już chyba folia bo łatwiej rozłożyć.

Przed tynkami rozłożyłbym tylko elektrykę, potem położę folię. Dzięki temu tynkarze nie zniszczą folii. Potem rozłożę 10cm styropianu a na nim instalacje wody aby lepiej zaizolować rury z ciepłą wodą.

 

Jaką papę i jakiego producenta polecacie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o smarowidło fundamentów to zobacz sobie Sika Igasol 101.

Ja jako izolację poziomą dawałem Eurovent - folia fundamentowa pozioma Mauer PVC (mam suchą, piaszczystą działkę więc z papy zrezygnowałem), natomiast jeśli chodzi o izolację pod słupami to tam się nie daje folii/papy, tylko masy mineralne.

Edytowane przez kemot_p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś zdecydował się na płytę fundamentowa to połowy z tych dylematów by nie było.

 

Cieplej, łatwiej zaizolowac przeciwwilgociowo i stabilniej.

 

Gdybym wiedzial z gory ile kazdy element bedzie kosztowal to wiele rzeczy byloby latwiejsze.

1. Architekt mowil nie warto.

2. Brinkmann wycenil chyba na 60tys. Napewno bylo to drozej niz tradycyjnie wiec stwierdzilem ze za tyle to nie warto. Innych ofert nie mialem.

3. Wykonawce rezerwowalem rok temu i juz bylo ciezko. Wtedy nawet nie sprawdzalem czy potrafia robic plyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie jest za późno :)

 

Opoznisz budowę o 2 tygodnie, ale w tym czasie powinieneś załatwić formalności by zamienić na płytę.

Ppkonstruktor zrobił dla mnie projekt w kilka dni.

 

W moim sąsiedztwie 1/3 domów staje właśnie ma płycie.

 

10cm xps, beton w8, opaska z eps i wcale nie wychodzi wiele drożej. A dylematów jednak o wiele mniej.

 

Jak zacząłem szukać odpowiedzi na Twoje pytania to właśnie zdecydowaliśmy się na płytę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o smarowidło fundamentów to zobacz sobie Sika Igasol 101.

Ja jako izolację poziomą dawałem Eurovent - folia fundamentowa pozioma Mauer PVC (mam suchą, piaszczystą działkę więc z papy zrezygnowałem), natomiast jeśli chodzi o izolację pod słupami to tam się nie daje folii/papy, tylko masy mineralne.

 

Ta sika igasol tania nie jest. Naprawde warto ? Wiem ze na izolacjach sie nie oszczedza ale proboje sobe uszeregowac je pod wzgledem jakosc/cena. Jeden z KB z ktorymi rozmawialem polecil mi ceresit 43. Tam juz jest kosmos. 300zl za 28l ale zuzycie to 2.5kg/m2 bo jest to gesta masa z wloknami nakladana pacą. Zatem ja potrzebowalbym na 100m2 powierzchnii scian fund 10 wiader za 3000zl. Przy moich warunkach gruntowych chyba nie warto.

 

Dla porownania 20 litrow dysperbitu kosztuje 50zl ale jest to g... Na forum juz wiele osob narzekalo ze dysperbit odkleil sie od fundamentow. Na izoplast bw nie znalazlem zlych opinii. Podobno daje gruba powłokę.

 

Jaki masz plan na podloge? Folia klejona do izolacji poziomej czy wywinieta na sciany? W jakiej kolejnosci bedziesz robil tynki, instalacje i izolacje na podlodze ?

 

Jakie masy mineralne stosowales u siebie. Podaj nazwe jesli pamietasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie jest za późno :)

 

Opoznisz budowę o 2 tygodnie, ale w tym czasie powinieneś załatwić formalności by zamienić na płytę.

Ppkonstruktor zrobił dla mnie projekt w kilka dni.

 

W moim sąsiedztwie 1/3 domów staje właśnie ma płycie.

 

10cm xps, beton w8, opaska z eps i wcale nie wychodzi wiele drożej. A dylematów jednak o wiele mniej.

 

Jak zacząłem szukać odpowiedzi na Twoje pytania to właśnie zdecydowaliśmy się na płytę.

 

Ile zaplaciles konstruktorowi za przeprojektowanie?

Konstruktora wziales tego samego ktory projektowal Ci dom czy szukales konkretnego ktory ma doswiadczenie z liczeniem płyt?

Ile wyniosl cie stan zero ?

Na ile liczyles stan zero fund trad.?

Co z ekipą? Szukales typowo do plyty?

Potrafili zrobic? Byly jakies problemy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już na etapie adaptacji zrobiliśmy płytę, ale konstruktor zrobił płytę pod bunkier... Stali i betonu nie żałował. Dlatego poszedł projekt zastępczy. Możesz bez problemu zamienić fundament na płytę już po PNB.

 

Zapłaciłem 1400 netto za projekt płyty oraz nadciągu (zmiana porothermu na silkę przy okazji).

 

Robiła ekipa od SSO - to była ich pierwsza płyta, ale KB był obeznany w temacie, a ja też siedziałem tydzień non stop. Zapierali się rękami i nogami przed płytą, a teraz w ciągu roku zrobili już 3 inne płyty.

 

Kosztowo wyszło 346zł/m2. Ale można było spokojnie zrobić za 300. Niestety wziałem stal i prace ziemne od ekip współpracujących z moją i mnie słono policzyli.

Na tym mogłem zaoszczędzić sporo. Teraz stal jest nawet tańsza, więc można zejść z całości kosztów.

 

Dziennika nie uzupełniałem - nie było czasu :( Ale jak policzysz wszystko z chudziakiem i cieńszą warstwą styro od góry, to wychodzi podobnie do tradycyjnego fundamentu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieplej, łatwiej zaizolowac przeciwwilgociowo i stabilniej.

 

Czy cieplej - można podyskutować. Nie znam obliczeń dla ław względniających izolcję pionową fundamentów (programy tego nie uwazględniają).

Hydroizolacja łatwiejsza? Tylko chyba wszyscy budowniczy płyt olewają hydroizolację - bo trudno za nią uznać folię budowlaną.

 

Zgrana papa na chudziaku od zewnętrznej krawędzi izolacji termicznej - pewne i wcale nie takie drogie. A poniżej choćby powódź.

Zdjęcia folii jeszcze przed zalaniem by:y na FM. Durszlak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą. Kaizen zdjęcie tej folii wkleił już z 700 razy... :D Śmiem wątpić, że tamta folia w ogóle nadawała się do położenia jako izolacja. Sam kładłem folię 0.5mm i nijak nie chciała wyglądać jak tamta. A płytę miałem jaką miałem i w jednym miejscu chodziłem po niej ze 100 razy. Mimo iż nie uważam folii za dobrą hydroizolację, to jednak trzeba odsiewać ziarno od plew.

 

Niech Wam Kaizen pokaże atest tej papy co tak zachwala. Nie, nie tej co była kilka lat temu i miała, tylko tej, która jest dostępna obecnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tu nie trzeba zbyt wiele liczyć. Skoro nie można odseparować ław z każdej strony materiałem o dobrej izolacyjności to nie przeskoczymy pewnych ograniczeń. Izolacja płyty to izolacja pozioma plus opaska przeciwwysadzeniowa - sama opaska to odpowiednik izolacji pionowej fundamentu.

 

Asolt liczył OZC dla płyty i dla ław dla mojego budynku i wyszło chyba 400W różnicy, ale to było chyba bez opaski (nie pamiętam już nawet założeń).

 

Hydroizolacja jest łatwiejsza, bo łatwiej zapobiegać podciąganiu kapilarnemu. To że większość nie przykłada do tego wagi przy budowie jestem w stanie zrozumieć. Żeby się nad tym rozwodzić woda musiałaby być 50cm pod powierzchnią. Sama płyta z reguły wystaje ponad powierzchnię gruntu. Pod spodem jest XPS plus ta folia (u mnie 2 warstwy folii). Nie widzę szansy na podciąganie kapilarne. Szczególnie gdy jeszcze zastosujemy beton W8.

 

W garażu mam zagłębienia pod podnośnik. Zamknąłem to pomieszczenie przed dachem - podczas desczu zalało garażi w tym zagłebieniu woda stała miesiąc. W beton praktycznie nie wsiąkała. Musiałem ją wybrać szufelką.

 

Papa na chudziaku owszem - ale to trzeba by zrobić od razu przed murowaniem ścian. No i wciąż zostają połączenia ze słupami - tam już nie może być papy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaizen, właśnie za to Cie lubię że robisz tak dokładne analizy i nie chowasz ich do szuflady tylko dzielisz się*na forum. Przeczytałem twoje porównanie odnośnie płyty fundamentowej i raczej zostane przy tradycyjnych fundamentach. Poza tym mam już kupione bloczki fundamentowe.

 

Zdjęcia folii widziałem. Szkoda tylko że nie napisali jaka to była folia i jak długo leżała. Pewnie tynkarze i hydraulicy po niej łazili. Jeśli zdecydowałbym się na folie to z pewnością po wykonaniu wszystkich instalacji, tuż przed położeniem styro.

Jaką papę zastosowałeś u siebie i ile warstw ? W projekcie dają 2x papa ale myślę że to nieco na wyrost jest. Ja myślałem nad IZOLMAT PLAN PYE G200 S4,0. Ona ma aż 4mm grubości.

Jaki grunt i jaką izolację przeciwwilgociową dałeś na fundamenty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Asolt liczył OZC dla płyty i dla ław dla mojego budynku i wyszło chyba 400W różnicy, ale to było chyba bez opaski (nie pamiętam już nawet założeń).

 

To zapytaj go, jak to się zmieni jakbyś na ściany fundamentowe nie dał wcale izolacji albo 2x więcej. Idę o zakład, że nie odpowie konkretnie z liczbami. Szukałem takiej analizy, jak decydowałem o grubości XPS na ściany fundamentowe i nie znalazłem. Nie wiadomo, jak to wpływa finalnie na EUco budynku.

Bo programy tego nie uwzględniają a Asolt nawet nie wie, jak ta magiczna skrzyneczka działa. Uwzględniają tylko styropian w podłodze - czyli ławy w praktyce są "cieplejsze" niż liczą to programy do OZC/audytu energetycznego.

Edytowane przez Kaizen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką papę zastosowałeś u siebie i ile warstw ? W projekcie dają 2x papa ale myślę że to nieco na wyrost jest. Ja myślałem nad IZOLMAT PLAN PYE G200 S4,0. Ona ma aż 4mm grubości.

Jaki grunt i jaką izolację przeciwwilgociową dałeś na fundamenty?

 

Papy jedna warstwa sklejona tylko na zakładach - klik

 

Poziomo na ławach jedna warstwa papy + folia (taka bardzo sztywna, bardziej plastik przypomina), ze dwie warstwy bloczków znowu papa i na koniec papa + ta sztywna folia. Co ważne - przykryła cały XPS ocieplenia. Teraz nie wiem, czy nie wypuściłbym bardziej - na grubość termoizolacji ściny nadziemia (w razie czego dociąć łatwo, a zgrzać na XPSie trudno).

Poziomo tylko wysmarowane dysperbitem.

Z tego wszystkiego uważam, że tylko ta ostatnia warstwa pozioma ma znaczenie - resztę dałem, bo kierbud i wykonawca się upierali, ale nie widzę w nich sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...