Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Zamiast okładać, zbuduj komin z tej poniemieckiej cegły! Będziesz miał najlepszy balowy komin w historii, jak do niego stal wetkniesz. Tylko stal nierdzewną...od czarnej z daleka. Rury najlepiej od razu do środka, skoro masz. Kielichami do góry. No i drewno konstrukcyjne trzymaj nie bliżej jak 15 cm od tego komina. Wszelkie belki, balki, krokwie, jętki, ściany i gzyms malowany...Ta odległość dotyczy tak ceglanych, jak i systemowych kominów. Właśnie skończyliśmy kilkudniowe rozkminianie polskich przepisów dotyczących kominów systemowych. Wszystko tak samo! Obojętnie jaki komin - 15 cm! I ja się pod tym podpisuję.

 

A ja wlasnie mialam pytac Piotra jaka odleglosc ma byc zachowana od sciany a tu michuzg mnie wyreczyl.

Marek tez wyczytalam, ze "....odstęp od jakiegokolwiek elementu konstrukcji szkieletu powinien wynosić min. 5 cm, z kolei odstęp od tylnej ściany paleniska to 10 cm...."

U nas chlopaki z Logs dzialaja, klada pape i koncza to czego nie zdazyli przez pogode przed swietami.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807141
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A ja wlasnie mialam pytac Piotra jaka odleglosc ma byc zachowana od sciany a tu michuzg mnie wyreczyl.

Marek tez wyczytalam, ze "....odstęp od jakiegokolwiek elementu konstrukcji szkieletu powinien wynosić min. 5 cm, z kolei odstęp od tylnej ściany paleniska to 10 cm...."

U nas chlopaki z Logs dzialaja, klada pape i koncza to czego nie zdazyli przez pogode przed swietami.

 

Palenisko i rura podlega tym samym przepisom. Taka sama też obowiązuje logika (jak przepisy zawiodą). 10 cm w przypadku nieosłoniętych elementów konstrukcji drewnianej odpada! 15 dla osłoniętych i 30 dla nieosłoniętych. Inaczej liczy się jednak odległość dla komina, inaczej dla paleniska...Metodologia się to mądrze nazywa...Sam muszę czasem się drapnąć w łysinę. To dość istotny wymóg w czasach szukania idiotów przez firmy ubezpieczeniowe. Spali się od instalacji elektrycznej, ale wskażą rażące zaniedbanie wynikające z przyłożenia miarki do komina. Coraz częściej lubią odstąpić od umowy....

 

Gos. Wrzuć tą swoją dziurę na komin w stropie...Przejedziemy się po niej merytorycznie ( i logicznie:rolleyes:).

 

P.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807286
Udostępnij na innych stronach

Maciej

 

Taką frezarką wytniesz wszystkie wpusty:

https://sprzedajemy.pl/makita-frezarka-gornowrzecionowa-rp1801,8484042

 

Jeśli chcesz fazować bal to i fazkę zrobisz.

 

Odnośnie pióra to 2 pióra wpusty stabilizują bal, może jedno wystarczy nie mam doświadczenia z jednym piórem.

 

Pomysł z pianką to porażka, no chyba że używasz pianki elastycznej ale takiej chyba nie ma w polsce. Bal będzie pracował a pianka będzie się wykruszać.

 

Osobiście uważam że najlepsze są specjalistyczne uszczelki dają gwarancję trzymania szczelności połączenia przy pracy bala.

 

Logs daje wełnę owczą między bale co na przykład w połączeniu z listwą zasłaniającą łączenie bali byłoby fajnym rozwiązaniem ale myślę że nie byłoby takie szczelne jak uszczelka.

 

odnośnie komina to przepisy mówią o 15cm odległości od ścianki rury komina. Jak ktoś ma komin systemowy izolowany tak jak ja to wychodzi jakieś 5-7cm od ścianki bloczka kominowego. U mnie wszędzie jest minimum 15cm od rury i komin musi być otynkowany.

 

Myślę że komin z cegły to przeżytek, oczywiście jak ktoś robi kominek rekreacyjny to jeszcze ujdzie. Przy piecokominkach uważam że lepszym rozwiązaniem jest komin systemowy izolowany bo ciepło z paleniska odbierają kanały akumulacyjne a ostudzone powietrze może zbyt dużo wytracić ciepła na kominie z cegły.

Prawidłowo wykonany komin systemowy nie pęka, ale podobno jest dużo złych montaży i stąd problemy.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807384
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy cegła jest lepszym izolatorem od wełny ognioodpornej? Lepszy rozwiązaniem jest izolowany komin niż stal+ cegła.

 

Od setek lat. Szamotowa zaś, to najlepszy izolator ogniowy ze wszystkich cegieł... Czyżby oblubieniec wełny?:)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807396
Udostępnij na innych stronach

Zdanek - przeczytaj sobie instrukcję użytkowania ceramicznego komina systemowego to zobaczysz w jaki sposób producenci unikają odpowiedzialności za to co produkują :) Piotr pewnie też pewnie będzie mógł coś dodać od siebie ;)
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807399
Udostępnij na innych stronach

Maciej

 

Taką frezarką wytniesz wszystkie wpusty:

https://sprzedajemy.pl/makita-frezarka-gornowrzecionowa-rp1801,8484042

 

Jeśli chcesz fazować bal to i fazkę zrobisz.

 

Odnośnie pióra to 2 pióra wpusty stabilizują bal, może jedno wystarczy nie mam doświadczenia z jednym piórem.

 

Pomysł z pianką to porażka, no chyba że używasz pianki elastycznej ale takiej chyba nie ma w polsce. Bal będzie pracował a pianka będzie się wykruszać.

 

Osobiście uważam że najlepsze są specjalistyczne uszczelki dają gwarancję trzymania szczelności połączenia przy pracy bala.

 

Logs daje wełnę owczą między bale co na przykład w połączeniu z listwą zasłaniającą łączenie bali byłoby fajnym rozwiązaniem ale myślę że nie byłoby takie szczelne jak uszczelka.

 

odnośnie komina to przepisy mówią o 15cm odległości od ścianki rury komina. Jak ktoś ma komin systemowy izolowany tak jak ja to wychodzi jakieś 5-7cm od ścianki bloczka kominowego. U mnie wszędzie jest minimum 15cm od rury i komin musi być otynkowany.

 

Myślę że komin z cegły to przeżytek, oczywiście jak ktoś robi kominek rekreacyjny to jeszcze ujdzie. Przy piecokominkach uważam że lepszym rozwiązaniem jest komin systemowy izolowany bo ciepło z paleniska odbierają kanały akumulacyjne a ostudzone powietrze może zbyt dużo wytracić ciepła na kominie z cegły.

Prawidłowo wykonany komin systemowy nie pęka, ale podobno jest dużo złych montaży i stąd problemy.

 

Poproszę o link do przepisu na który się powołujesz, mówiącego o odległości 15 cm od rury. Oczywiście w tym wątku, zależy nam najbardziej na odległości do konstrukcji drewnianych.:)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807407
Udostępnij na innych stronach

Palenisko i rura podlega tym samym przepisom. Taka sama też obowiązuje logika (jak przepisy zawiodą). 10 cm w przypadku nieosłoniętych elementów konstrukcji drewnianej odpada! 15 dla osłoniętych i 30 dla nieosłoniętych. Inaczej liczy się jednak odległość dla komina, inaczej dla paleniska...Metodologia się to mądrze nazywa...Sam muszę czasem się drapnąć w łysinę. To dość istotny wymóg w czasach szukania idiotów przez firmy ubezpieczeniowe. Spali się od instalacji elektrycznej, ale wskażą rażące zaniedbanie wynikające z przyłożenia miarki do komina. Coraz częściej lubią odstąpić od umowy....

 

Gos. Wrzuć tą swoją dziurę na komin w stropie...Przejedziemy się po niej merytorycznie ( i logicznie:rolleyes:).

 

P.

 

Wrzucam co narysowal wykonawca, mam nadzieje, ze rys beda czytelne.

miejsce-komin.jpg

miejsce-komina.jpg

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807446
Udostępnij na innych stronach

Gosia - pewnie Piotr ma lepsze oczy, ja nawet z lupą nic nie widzę na tych miniaturach ;)

 

No a ja właśnie chciałem Cię poprosić byś mi to powiększył...:popcorn:

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807538
Udostępnij na innych stronach

zdanek

chyba żarty sobie robisz , podobną makitę zajechałem jak deski frezowałem , przejechała 3m3 desek i kaput , frezarka tego typu nie jest przeznaczona do pracy ciągłej do tego jest frezarka stołowa dolnowrzecionowa .Miałem kiedyś hebel makity , spaliłem stojan heblując krokwie , reklamacji mi nie uznali twierdząc że przeciążyłem sprzęt bo się popaliły jakieś bezpieczniki i efektem tego było spalenie stojanu , i wtedy się dowiedziałem że nie jest to sprzęt do pracy ciągłej tak mówili w serwisie .

fesool of 2200 przy którym makita to zabawka bezpiecznie bierze taki rowek na dwa razy a i jego byś zajechał wiem bo mam .

To tyle w temacie sprzętu Co do wypełnienia ja w szczelinę 1cm wkładam piankę tapicerską 4cm coś takiego http://archiwum.allegro.pl/oferta/pianka-poliuretanowa-tapicerska-t25-44-gr-3cm-i4706337136.html .

 

 

borge

z zamiarem zrobienia frezarki to już się noszę od dłuższego czasu tylko jak zawsze tego czasu brak :) mam już silnik podstawę wałek i szajby i tak to leży i czeka a z drugiej strony przez jej brak mogę sobie dłutem pomachać .

Maszyny są przydatne bo ułatwiają ale tak naprawdę pracując dłutem cieślicą czy ośnikiem możesz poczuć drewno

Oj trochę grubo pojechałem :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6807669
Udostępnij na innych stronach

[

Maciej - od kiedy kilka lat temu zajrzałem na to forum, staliście się dla mnie z Jurkiem BW inspiracją. I mówię to zupełnie serio :)

U Jurka podziwiałem hart i syzyfową wytrwałość w stawianiu chatki w pojedynkę. Twoja Magoda natomiast to rodzaj enklawy dobrego gustu i prostych rozwiązań - filmiki o niej puszczam sobie gdy dopada mnie zły humor :)

 

Lubię grzebać w drewnie - szukam rozwiązań mozliwych do wykonania przez samouka i jednocześnie realnych finansowo. Pisałem wczesniej o domku na narzędzia - wczoraj zacząłem przeliczać koszty i okazało się, że gdybym zamiast planowanych desek zamówił drewno w postaci bali o niedużej grubości ( łączonych potem na węgłach) to wielkiej różnicy by nie było ( ponieważ odpada koszt stelaża, który w przypadku mojego domku musiałby być w miarę solidny bo chcę zrobić dach zielony, a więc ok 60 kg na m2).

 

Te czerwone, to bardzo miłe dla mnie i Macieja też. Dzieki :)

 

Co do wzornika jaskółki, to ważne są kąty. Na szybko znalazłem znalazłem w sieci taki rysunek

dovetail_corner-2.JPG

Musisz zamienić cale na cm. Obliczyć kąty lub posłużyć się geometrią. ;) Kąty są priorytetowe i jak wszystko zrozumiesz to zrób wzornik.

Rysunek jest z tej strony

http://www.forestryforum.com/board/index.php?topic=66185.0

Edytowane przez JerzyBw
Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6808011
Udostępnij na innych stronach

Piotr - a proszę Cię bardzo . Przeca wystarczy logarytm przez cotangens razy fi do kwadratu i oba pliki się piknie powiększą ;)

 

Rys%2B7.jpg

 

Rys6.jpg

 

Nie wiem czy Piotr już sobie z tematem poradził ale na rysunkach jeszcze brakuje kilku elementów konstrukcyjnych drewnianych które wpływają na miejsce komina. Dom już stoi więc układ krokwi oraz belek stropowych.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6808553
Udostępnij na innych stronach

Te "niebiańskie" kreski na drugim rysunku to belki stropowe?

 

Panu Markowi podziękował za poratowanie wzroku...;)

 

No niestety nie to kalenica oraz płatwie. U mnie są 4 szt. w układzie jak kalenica z odstępem 1,3m ale u Gosi może być inaczej.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6809424
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie to kalenica oraz płatwie. U mnie są 4 szt. w układzie jak kalenica z odstępem 1,3m ale u Gosi może być inaczej.

 

Moja dróga połówka w niedziele leci do Polski, nie wiem jak on to zmierzy, ale postara sie :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6809471
Udostępnij na innych stronach

Moja dróga połówka w niedziele leci do Polski, nie wiem jak on to zmierzy, ale postara sie :)

Da radę, niech pomierzy odległości od osi bali stropowych. Uwaga do Piotra bale stropowe, kalenica oraz płatew ma swoją grubość którą trzeba uwzględnić bo jest to ponad 30cm a na rysunkach są tylko osie ww.

Odnośnik do komentarza
https://forum.murator.pl/topic/240-domy-z-bali/page/564/#findComment-6809514
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...