Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Przy powierzchni użytkowej 250m2 i dachu 340m2 , stan surowy otwarty z dachem deskowanym wstępne krycie papą koszt bez fundamentów to około 70 000 tyś zł .

dom będzie bez przerubek tylko że już można się będzie o niego oprzeć :)

 

To spora roznica porownujac z nowym. Powodzenia, wstaw czasami cos, chetnie podejrzymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

czy zna ktoś firmy, które budują domy z bali z okolic podlaskiego i mazur, jestem teraz w tym rejonie na urlopie i mógłbym wpaść do takiej firmy i porozmawiać, a może ktoś mieszka w tej okolicy w domu z bali i chciałby się pochwalić??

Pozdr

D

 

Jesli Bialystok Cie interesuje , to zapraszam, dom sie co prawda buduje,. ale cos widac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem.

Jak coś będziesz wiedział, to napisz.

 

Jak kupowalam dechy na podloge w tartaku to dali mi fakture bo mowili ze mozna odliczyc roznice w vacie. Jeszcze nie mialam czasu sie tym zajac wiec na 100 procent nie gwarantuje

trzeba przetłumaczyć na polski ;)

bal - kłoda się kwalifikuje ?

vat..jpg

drewno iglaste pozostałe nienasycone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad techniką sumikowo łątkową. Jest to technika dosyć mało popularna, co trochę mnie dziwi, bo nie jest kosztowna . Zaletą takiego stylu jest taki, że nie trzeba długich bali na ścianę, tylko krótkie, a co za tym idzie, nie czyści mocno portfela, bo większość budujących korzysta z kredytu ;). Wziąłem więc, kartkę, naszkicowałem, a wcześniej z orientowałem się, co i za ile, połączyłem technikę łączenia na "siodło" i sumikowo-łątkową i powstało coś takiego. Nie jest to może idealny rysunek, ale choć może częściowo przedstawia o co mi chodzi.

http://images37.fotosik.pl/559/7a7b329a4ad455ea.jpg

Może warto zastanowić się na tym? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no raczej będzie czyścić :(

petervdo to jest Twoje drzewo? I jak wyszło za m2 ;)

 

Mam do Was wszystkich prośbę odnośnie mojego narysowanego garażu na poprzedniej stronie. Napiszcie, ile taki garaż może kosztować, żeby była atrakcyjna wg Was cena. Wiem, ile może kosztować materiał na ten garaż, a w nim krokwie, papa, deski na dach, belki - słupy o podstawie średnicy ok 40 cm, długie belki ok. 8,5 m długości śr 25, belki na wypełnienie ścian pomiędzy słupami o grubości 8 cm, bez fundamentu i bramy.

Jak ktoś nie chce publicznie, to proszę na priw. Zobaczę, jak to widzą inni i pomyślę dalej.

Nie myślcie tylko, że jak podacie cenę, to oznacza, że... no, rozumiecie;)

Edytowane przez JerzyBw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

petervdo to jest Twoje drzewo? I jak wyszło za m2 ;)

 

 

nie moje bo nie miałem jak zabrać ;) .. to zabrali Słowaki ..

tu ciekawa historia ...

cały czas myślałem, że modrzew będzie ze Słowacji .. w tartaku akurat był Słowak .. i coś handlował ;)

pytam gościa (Polaka) czy modrzew od nich a on, że do nich pojedzie bo u nich taki rzadki ;) .. no i zabrał "mój"

na poważnie bo byłem rezerwować ok. 60 kubików modrzewia ... czekam na kredyt :(

jak gość ładnie powiedział 30 cm w cienkim końcu ;) - kłody ok 12m

a wykonawca będzie sam wybierał jakie chce

cena 400 netto + VAT

przetarcie na okrąglaczka + transport (na paliwo) 50 zł / m3

 

gdzie nie powiem, żeby nie brakło :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym co jest lepsze i tańsze chata przenoszona ,czy nowa lub właśnie sumikowo-łątkowa .

Przy ostatniej był problem z sumikami ponieważ żeby nie osiadały musiały by być wysuszone w przeciwnym razie powstała by szczelina przy oczepie , od biedy oczep by się wyfrezowało tak na 6 cm pod sumik więc z 3 do 4 cm mogły by osiąść.

No i te frezy wzdłużane w łątkach i poprzeczne w sumikach plus frezy do połączeń sumików ze sobą jest to trochę pracochłonne i wymaga precyzji.

Na dom dobrym rozwiązaniem była by podwójna ściana, zewnętrzna z dech piątek ,następnie ekofiber lub wełna drzewna i ściana wewnętrzna dechy calówki lub grubsze.

Jest to o tyle lepsze rozwiązanie od zrębu że odpada ocieplanie ścian wewnętrznych czyli wszystkie folie stelaże i inne pierdoły które są obowiązkowe przy np starych chatach.

A jeśli przyrównać do nowego domu zrębowego na plus przemawia to że dom nie osiada , materiał jest tańszy lecz koszt robocizny będzie wyższy.

I tak jak napisałem tak też i my nie doszliśmy do tego co lepsze :)

Jeży co do ceny to mi się ciężko się wypowiedzieć bo nigdy ekip nie zatrudniałem taki garaż o wymiarach 5/6 m robocizna tak do 5000 tyś pod warunkiem że sumiki były by wpuszczane w łątki bez frezu za tyle bym zrobił jakbym oczywiście miał czas i robotę blisko domu czyli w Bieszczadach a tu jest taniej :)

cena 400 netto + VAT

to tanio trafiłeś a z tymi słowakami to pewnie jest tak że oni kupują u nas a my kupujemy od nich to co przywieźli od nas :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeży co do ceny to mi się ciężko się wypowiedzieć bo nigdy ekip nie zatrudniałem taki garaż o wymiarach 5/6 m robocizna tak do 5000 tyś pod warunkiem że sumiki były by wpuszczane w łątki bez frezu za tyle bym zrobił jakbym oczywiście miał czas i robotę blisko domu czyli w Bieszczadach a tu jest taniej :)

.

 

no 5000 000 to bym nie dał ;)

 

to tanio trafiłeś a z tymi słowakami to pewnie jest tak że oni kupują u nas a my kupujemy od nich to co przywieźli od nas :).

Słowaki na coś to potrzebują .. jakies klepki czy coś bo niemarudzą, że krzywe czy coś takiego ..

czy tanio .. zawsze może być mniej, ale coż poradzić ..

ciekawe jest dlaczego ceny domów z modrzewia takie jak nas interesowały były droższe ok 30 tyś .. a materiał więcej może 3-4 tyś .. ciekawe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym co jest lepsze i tańsze chata przenoszona ,czy nowa lub właśnie sumikowo-łątkowa .

Przy ostatniej był problem z sumikami ponieważ żeby nie osiadały musiały by być wysuszone w przeciwnym razie powstała by szczelina przy oczepie , od biedy oczep by się wyfrezowało tak na 6 cm pod sumik więc z 3 do 4 cm mogły by osiąść.

Właśnie myślałem, żeby w oczepie zrobić frez taki 6 cm może więcej się uda, bo oczep będzie gruby, i jak napisałeś sumiki będą osiadać co powstanie szczelina pod oczepem. Dołożyłbym jeszcze maskującą zewnętrzną i wewnętrzną deskę, ładnie dopasowaną pod oczepem, tak dla świętego spokoju (sprawdzę dokładniej w książce, jak może opaść budynek przy mokrym drewnie przy łączeniu na "siodło"). Po skurczeniu drewna, powstaną również większe szczeliny w pionowych frezach, bo łątki skurczą się i sumiki, to wydaje mi się, że dobrym sposobem byłoby wbicie w szczelinę listwy od wewnątrz przekroju, trójkąta lub trapezu. Liną od zewnątrz też można zakryć szczeliny o ile będzie taka potrzeba.

Robiąc moją chatkę nauczyłem się dużo robić piłą, nawet były i frezy. Nie jest tak ciężko uzyskać w miarę dobrą dokładność piłą, ważne jest, żeby było wygodnie to robić i wyczuć piłę.

Edytowane przez JerzyBw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad techniką sumikowo łątkową. Jest to technika dosyć mało popularna, co trochę mnie dziwi, bo nie jest kosztowna . Zaletą takiego stylu jest taki, że nie trzeba długich bali na ścianę, tylko krótkie, a co za tym idzie, nie czyści mocno portfela, bo większość budujących korzysta z kredytu ;). Wziąłem więc, kartkę, naszkicowałem, a wcześniej z orientowałem się, co i za ile, połączyłem technikę łączenia na "siodło" i sumikowo-łątkową i powstało coś takiego. Nie jest to może idealny rysunek, ale choć może częściowo przedstawia o co mi chodzi.

http://images37.fotosik.pl/559/7a7b329a4ad455ea.jpg

Może warto zastanowić się na tym? ;)

 

Na pewno warto!!!! Ciekawe ile mozna zaoszczedzic:yes: Mi sie baaaaaaardzo podoba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

petervdo to jest Twoje drzewo? I jak wyszło za m2 ;)

 

Mam do Was wszystkich prośbę odnośnie mojego narysowanego garażu na poprzedniej stronie. Napiszcie, ile taki garaż może kosztować, żeby była atrakcyjna wg Was cena. Wiem, ile może kosztować materiał na ten garaż, a w nim krokwie, papa, deski na dach, belki - słupy o podstawie średnicy ok 40 cm, długie belki ok. 8,5 m długości śr 25, belki na wypełnienie ścian pomiędzy słupami o grubości 8 cm, bez fundamentu i bramy.

Jak ktoś nie chce publicznie, to proszę na priw. Zobaczę, jak to widzą inni i pomyślę dalej.

Nie myślcie tylko, że jak podacie cenę, to oznacza, że... no, rozumiecie;)

 

 

Rozumiemy:D Sama jestem ciekawa jak wycenia to forumowicze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc moją chatkę nauczyłem się dużo robić piłą, nawet były i frezy. Nie jest tak ciężko uzyskać w miarę dobrą dokładność piłą, ważne jest, żeby było wygodnie to robić i wyczuć piłę.

ja ci powiem że samo cięcie to przyjemność jak gładko idzie ale później dłutować to nuda sporo czasu zajmuje

Przy łątkach z kantówki to szybciej idzie elektryczną tarczówką daje radę wzdłużnie do 9 cm ciąć precyzyjniej natniesz i łatwiej dłutem zbierać ,spalinową większe ryzyko błędu a trochę tego cięcia jest , w opcji z okrąglaków to podciął bym je w miejscach robienia frezu łatwiej będzie pion złapać , przy oczepie będzie to najbardziej istotna sprawa na okrąglaku wytyczyć idealnie prostą będzie ciężko .A co myślisz o podwalinie z okrąglaka a na to dopiero sumiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ci powiem że samo cięcie to przyjemność jak gładko idzie ale później dłutować to nuda sporo czasu zajmuje

Przy łątkach z kantówki to szybciej idzie elektryczną tarczówką daje radę wzdłużnie do 9 cm ciąć precyzyjniej natniesz i łatwiej dłutem zbierać ,spalinową większe ryzyko błędu a trochę tego cięcia jest , w opcji z okrąglaków to podciął bym je w miejscach robienia frezu łatwiej będzie pion złapać , przy oczepie będzie to najbardziej istotna sprawa na okrąglaku wytyczyć idealnie prostą będzie ciężko .A co myślisz o podwalinie z okrąglaka a na to dopiero sumiki.

Podwalina z okrąglaka (lub półokrąglaka) może troszkę trudności przysporzyć, bo przy łączeniu w rogu z inną podwaliną łątka musiała być tam położona. Przyniesie tą trudność z dobrym dopasowaniem łątki od spodu z podwaliną chyba, że zetnie się podwalinę w tym miejscu prosto. Prościej będzie bez podwaliny. Chciałbym, żeby łątki były takie jak Pan Bóg stworzył. Frez pionowy na łątkach można wytyczyć laserem. Od wewnątrz zrobić płaskownik w kształcie litery L który zostanie przymocowany śrubami do łątki i wylewki, co spowoduje, że jak ktoś kopnie od wewnątrz w łątkę narożną, to się nie przesunie (są to skrajne przypadki i musiał by być bardzo silny kop). Myślałem o ździebko grubszym sumiku na samym dole niż pozostałe powyżej. Wyżej będą to deski grubości 8 cm. Zastanawiam się,czy nie połączyć je na obce pióro, albo zrobić coś w rodzaju ścięcia w kształcie trójkąta na górze sumika i na dole w wypełnieniem wełny lub coś innego. Połączenie sumików z łątką w frezie będzie to łagodny łuk zmniejszający się przy frezie do 4 cm albo 6 cm. Przy oczepie będzie trzeba sumik podciąć tak, żeby wszedł we frez oczepu . Wczoraj sprawdziłem, że w połączeniach na siodło, przy obciążonych kolumienkach przez strop, przy grubości ok 35-36 cm bali, dają śruby, które windują kolumnę aż do 15cm, no ale to jest pod obciążeniem i w tej technice domy mocniej obniżają się niż w innej. W przypadku mojego garażu może starczy 6 cm. Po skurczeniu można jeszcze podważyć sumiki do góry i wcisnąć pod spód deskę ;). Oczywiście wszystkie elementy drewniane nie będą stały na gołym betonie.

dodane Dobrym może być pomysłem, żeby pod wszystko dać deskę grubości tak 3 cm odsunięta do środka obrysu garażu -taka mini podwalina, która spowoduje, że woda nie będzie tam zalegała i da dodatkowo i ile ktoś będzie chciał zrobić blachę.

Edytowane przez JerzyBw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, że obcym piórze może woda stać, to w trójkąt będzie uważam łatwiej. Mata używana pod panele... hm przyznam się, że nie wiem co to jest. Mi w domu, jak ktoś robił panele, bo mieszkam w nowej kamienicy w mieście, to pamiętam, że dawał taką płytę, która przypominała pleśniową - to jest to? Może dzisiaj jeszcze inne wynalazki dają - nie wiem.

Kiedyś wspominałeś o uszczelnianiu bali pianką, która służy do izolacji rur, z tym można pomyśleć, ale czy to po 10 latach nie skurczy się, to nie wiem.

Edytowane przez JerzyBw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...