Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

Mam pytanko do forumowiczów ,którzy budowali dom z bali pow. 30cm.

A mianowicie jakie zastosowaliście ogrzewanie, jaka jest pojemność cieplna waszych domów, jakie zapotrzebowanie na ciepło, jaką wartość przenikliwości cieplnej , posiada taka ścina, jakie koszty ogrzewania.

Wiem że kazdy dom jest inny i różne style życia domowników a także wiele innych czynników wpływa na zapotrzebowanie energetyczne domów z bala, ale chciałbym mieć jakiś pogląd osób , które użytkują taki dom.

Ja osobiście zastanawiam się nad ogrzewaniem elektrycznym podłogowym oraz piecokominkiem. Czy to wystarczy? Dom pow 100m2 parterowy. z bala > 30 cm technologia kanadyjska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używałam tych z fibry...

Daj znać jak się sprawują :)

Fibra nie jest zła. Radzi sobie. Miałem 3 rodzaje krążków ściernych do wypróbowania: te z materiału, fibrę i 2 tarcze ścierne listkowe. Fibra dłużej ścierała, od papieru ściernego, ale potem jak się zużywała zaczęła palić drewno, a na papierze mniej pali. Jednak trzeba zaznaczyć, że używałem kątówki bez możliwości regulacji prędkości. Kątówka kręciła 11 tys. Myślę, że gdyby nie było tej prędkości to jeszcze dłużej by ścierała. A tak szacuję na "oko", że na 3 krążki papieru ściernego na płótnie, zużywała się 1 fibra. Duże ułatwienie jest z krążkiem - uchwytem, kiedy jest miękki, szczególnie do fibry, bo już fibra jest sztywniejsza. Gdybyśmy używali fibrę umocowanym na sztywnym krążku, to trzeba uważać na krawędzie, bo łatwiej uszkodzić drewno. Miałem krążek sztywny, jakiś polski, za niecałe 10 zeta i zastosowałem. Ten miękki, który kupiłem na allegro, kosztował 17,43 zł + 11,59 - poczta, sprawdził się rewelacyjnie. Myślałem, że jak się rozgrzeje to "sflaczeje", ale sztywność dobrze utrzymywał.

Tarcze ścierne listkowe też radziły sobie, jednak za szybko zużywały się . Wydawałoby by się, że powinny one zużyć się ko końca, aż będzie cienka warstwa, jednak tak nie będzie, bo "zabija" się pyłem i zaczyna palić. (Właśnie mi przyszła myśl, że może pomógłby lekki szlif na betonie, żeby zedrzeć ten pył ? - nie próbowałem).

I to na tyle :)

Edytowane przez JerzyBw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dom pow 100m2 parterowy. z bala > 30 cm technologia kanadyjska

 

Gregip, to Ty budujesz dom z bala czy kanadyjczyk, bo to przecież zupełnie zmienia postać rzeczy. Mi się wydaje, że przy domach kanadyjskich w temacie ciepła w domu, powinno się raczej rozmawiać o grubości waty i płyty OSB, a nie drewna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gregip, to Ty budujesz dom z bala czy kanadyjczyk, bo to przecież zupełnie zmienia postać rzeczy. Mi się wydaje, że przy domach kanadyjskich w temacie ciepła w domu, powinno się raczej rozmawiać o grubości waty i płyty OSB, a nie drewna

Dużo osób, gdzie okrągłe bale (lub belki - jak kto woli;)) łączone są na "siodło", nazywa domy, jako "kanadyjczyk" lub podobnie. Może pochodzi to z tego, że pierwsi wykonawcy domów w Polsce, pracowali wcześniej w Kanadzie i na stronach www nawiązują do tego nazewnictwa - Hm? ;) - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja osobiście zastanawiam się nad ogrzewaniem elektrycznym podłogowym oraz piecokominkiem. Czy to wystarczy? Dom pow 100m2 parterowy. z bala > 30 cm " = WYSTARCZY, potem sam odpowiadasz sobie:

 

"Wiem że kazdy dom jest inny i różne style życia domowników a także wiele innych czynników wpływa na zapotrzebowanie energetyczne domów z bala,"

 

zależy od: dokładności wykonania, sposobów uszczelnienia, wielkości okien i ich rozmieszczenia względem stron świata a nawet od wielkości szyb w jednej tafli- producenta i współczynnika cieplnego tych szyb, upodobań mieszkańców do temp. (mi wystarcza zima 20- max. 21, sypialnie ok. 18) , faktem jest że takie same temp. inaczej odczuwa się w murowanym inaczej w drewnianym, potem zależy od rodzaju podłogi na parterze- skoro elektr podłogówka więc gres, deski są cieplejsze i nie dają odczucia chłodu, ściany wew.- jakie, ile i z czego?

 

jesli robisz kominek to najlepiej ciepły- np. kaflowy,

pisać by długo, to tak pobieżnie, my mamy elektryczne ogrzewanie w gresie i kominek, narazie jeszcze mam nadzieję ;) bez kafli..

bale -powyżej 30

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam pytanko do forumowiczów ,którzy budowali dom z bali pow. 30cm.

A mianowicie jakie zastosowaliście ogrzewanie, jaka jest pojemność cieplna waszych domów, jakie zapotrzebowanie na ciepło, jaką wartość przenikliwości cieplnej , posiada taka ścina, jakie koszty ogrzewania.

Wiem że kazdy dom jest inny i różne style życia domowników a także wiele innych czynników wpływa na zapotrzebowanie energetyczne domów z bala, ale chciałbym mieć jakiś pogląd osób , które użytkują taki dom.

Ja osobiście zastanawiam się nad ogrzewaniem elektrycznym podłogowym oraz piecokominkiem. Czy to wystarczy? Dom pow 100m2 parterowy. z bala > 30 cm technologia kanadyjska

 

U mnie na dole tylko podlogowka ale podlaczona do kominka, nie elektryczna. W zupelnosci wystarcza. Bale powyzej 30cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Mam takie pytanko na jakim poziomie kształtowały się rachunki za sezon rzeczy.

Ile drzewa spaliliście w kominku, jeżeli ktoś z was posiada podłogowe elektryczne jakie rachunki za prąd.

Osobiści wydaje mi się, że piecokominek z masą akumulacyjną powinien wystarczyć a elektryczne jako wspomagające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my nas http://forum.muratordom.pl/showthread.php?177074-Taki-zwykly-drewniany-)&p=4731208#post4731208 mamy piec z zasobnikiem gazowy do tego kominek z rozprowadzeniem na 4 pokoje plus łazienka, wc i kuchnia podłogówka. wg wyliczeń projektanta (Norweg) dom będzie stabilnie ogrzewany. Cenowo ... się okaże w praniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fibra nie jest zła.

Tarcze ścierne listkowe też radziły sobie, jednak za szybko zużywały się . Wydawałoby by się, że powinny one zużyć się ko końca, aż będzie cienka warstwa, jednak tak nie będzie, bo "zabija" się pyłem i zaczyna palić. (Właśnie mi przyszła myśl, że może pomógłby lekki szlif na betonie, żeby zedrzeć ten pył ? - nie próbowałem).

I to na tyle :)

 

Bardzo Ci dziękuję, za wyczerpujące informacje...:)

No właśnie też mam ten problem, że zanim papier się zużyje to jest na amen zabity i trzeba używać nowego a ten wywalić...:(

Jestem na etapie szlifowania ścian więc każda informacja jest dla mnie bezcenna ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Mam takie pytanko na jakim poziomie kształtowały się rachunki za sezon rzeczy.

Ile drzewa spaliliście w kominku, jeżeli ktoś z was posiada podłogowe elektryczne jakie rachunki za prąd.

Osobiści wydaje mi się, że piecokominek z masą akumulacyjną powinien wystarczyć a elektryczne jako wspomagające.

 

Ja ogrzewam kominkiem na pelet, wode tez. Spalilam 3 tony peletu, tona kosztuje 850, mam 120 metrow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...poratujcie mnie moi Drodzy - zamierzam postawić domek z bala - średnica ok 40 cm - jakie ogrzewanie zastosować?przekopałem już sporo w tym temacie - ale potrzebuję informacji od kogoś kto juz mieszka w takim / lub podobnym domku...a góry dziękuję za info...

 

...zapomnialem dodać - nie wiem czy to jest istotne - bale będą izolowane na "mszenie"...

wszystko zależy jak u Ciebie z dostepności "paliwa" i jaka wygoda - koszty

u nas (dom w budowie) bale - modrzew 30+ .. kocioł będzie na ekogroszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo Ci dziękuję, za wyczerpujące informacje...:)

No właśnie też mam ten problem, że zanim papier się zużyje to jest na amen zabity i trzeba używać nowego a ten wywalić...:(

Jestem na etapie szlifowania ścian więc każda informacja jest dla mnie bezcenna ;)

Pozdrawiam

 

a może wystarczy szczotką drucianą przeczyścić ?? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSCN0222.JPG

szczerze też mnie zastanowiła paroizolacja pod deskę dlatego pytałem od pola ;)

u mnie szczytowa będzie od zewnątrz: deska, membrana 2 warstwowa (prawdopodobnie) - paroprzepuszczalna, szkielet wypełniony wełną, paroizolacja, płyta GK

farba ;)

 

deska nieobrzynana na zakład więc do końca nie jest idealnie szczelna od wiatru

 

Peter,, oki.... to kumam.. masz sredno szczelną elewacje,wiec membrana zasadna..( na marginesie sprawdz oferte Foliarexu- maja ciekawe paroprzepuszczalne.)

Ale ja wywalam jedna folie od zewnątrz w przypadku potrójnego oblicowania budynku . Ewentualnie.. na wsjakij sluczaj,, z obu stron welny w szkielecie moge dac cienkie membrany paro-przepuszczalne odwrócone plecami.. by odprowadzić pare, gdyby sie tam znalazla.. na podwaline z modrzewia.

o coś takiego chodziło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DSCN0222.JPG

 

 

o coś takiego chodziło ;)

 

a na zakładzie tych desek okręcasz je wkretami?czy tylko mocujesz deski do szkieletu a miedzy soba juz nie? bo to sa dwie szloły...dlatego pytam. Robilem kiedyś podobna konstrukcje i okręcałem deski na wkrety a dodatkowo kleiłem na Soudala,

Wyglada fajnie:)znacznie ciekawiej nic klasyka czyli decha na felc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...