Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Alternatywne rozwiązanie do kominka to wykonanie rozprowadzenia ciepła po danych pomieszczeniach kanałami nawiewowymi z turbiną. Dzięki temu ciepło z kominka można rozprowadzić dokładnie po pomieszczeniach jakie nas interesują. Koszt 2000-2500 więc nie jest to kosmos.

 

 

Dzięki za odpowiedź. Kafle są drogie, a te, które mi się podobają -mega drogie. Ale Ostatnio trafiłam na cuda z betonu

http://mapsil.wordpress.com/2011/11/28/amazing-cement-tiles-by-ivanka/

Które sami możemy sobie zrobić. Wyrzeźbić , potem odlać formę i zrobić kopyto.

Ciekawe, czy są preparaty, które uodparniają beton na wysoka temperaturę. Chyba muszą być, np. w hutach?

Dobrze by było, żeby piec trzymał ciepło, fakt.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

No jacy Państwo jesteście już doświadczeni, wszystko wiedzący. No, ale rozumiem, "fala" i tutaj obowiązuje. Nie ma to jak ponapinać "mięśnie" i komuś kto dopiero wchodzi w temat pokazać gdzie jego miejsce. Więc Agatko, Zbyszku, Moose, i Panie Marmurku, Wy stare wygi; nikt mnie nie zatrudnił, dla nikogo nie pracuje tylko po prostu znalazłem ten wpis z mojego regionu a rozpoczynam poszukiwania w tym temacie. Nie jestem biegły w pisaniu na takich forach (a muszę ?) i uczę się. Więc wyhamujcie ze zbyt szybkimi ocenami. No, ale czegoś się od Was też można nauczyć. Wiem już, że firmy budujące z drewna budują po całym kraju i koszt transportu nie uczyni większej różnicy w koszcie za całość. To trzeba być chyba conajmniej magistrem aby to wiedzieć. Ale może też Wy się czegoś nauczycie. Jeżeli bierzesz firmę Jasiek i Stasiek, to może i obojetnie skąd une som, ale jeżeli chcesz firmę z innej bajki, to przynajmniej dla mnie, ma znaczenie gdzie jest jej biuro, jaki ma dorobek który można zobaczyć w jej okolicy a nie jeździć po całej Polsce i tracąc cenny czas a nie tylko pieniądze. A ten ktoś z okolic Rzeszowa, czyli moja okolica, napisał co napisał i dla tego mnie to zainteresowało.

 

witam

mogę z czystym sumieniem polecic firme Loghouse ze Skomielnej Czarnej - własnie stawiaja mi dom z bala i jestem pod wrazeniem

w mojej okolicy - śląsk - "fachowcy" zachowują się jak książęta... mają swoje terminy, przyjdą 1 dzień, żeby załapać robotę a potem czekasz 2 tyg... poza tym cenią się wysoko a jakość nie zawze najlepsza (mam wrażenie że ci lepsi to pojechali robić na zachód), ale najważniejsze jest to że dane słowo nie ma dla nich żadniego znaczenia... (znajomi, którzy budowali domy murowane to po roku nerwy maja zrujnowane....)

A moi górale co powiedza tak zrobią, nie są drodzy i do tego punktualni, a słowo dla nich jkest święte.. aż przyjemnie z takimi ludżmi obcować! - nie wiem czy inni górale też maja takie zasady ale jestem z moimi w szoku!

pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz-jak to ogrzać zimą. A raczej dogrzać,

 

jakis czas temu T.Zubilewicz prezentowal w Tv kominki zbudowane ze

steatytu czyli materialu o niezwyklych wlasciwosciach cieplnych,

steatyt ogrzewany przez 2 h, oddaje cieplo przez 24-30 h, czyli

podobnie jak piec akumulacyjny*

niestety, w chwili obecnej na swiecie tylko kilka firm zajmuje sie

obrobka steatytu i budowa z niego kominkow, jest to dosc droga

inwestycja

poniewaz pewnie szukasz budzetowych rozwiazan, powyzsze przytaczam

jako fakt ktory warto znac, gdybys gwaltownie sie wzbogacila ; )

 

mogę z czystym sumieniem polecic firme Loghouse ze Skomielnej Czarnej... nie są drodzy

 

szukajac wykonawcy rozmawialem telefonicznie z Log House i przyznam

ze jak na 'goralskie' standardy cenowe, nie byli az tak bardzo atrakcyjni,

przynajmniej dla mnie : /

 

pozdrawiam

 

* google - steatyt, Tulikivi

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Katarzyna, nie wiem jak wygląda to ogrzewanie, ale jedno jest pewne, w przypadku otwartej przestrzeni nad salonem,trzeba zastosować ogrzewanie podłogowe które grzeje tylko do wysokości około 180 cm od podłogi ( zobacz w internecie rozkład temperatur przy zastosowaniu ogrz. podłogowego)

Źródło ogrzewania ( kominek czy też piec) w takim przypadku nie mają znaczenia, byle byłyby dobrze wyliczone.

 

Witam. Mam pytanie do Państwa. Mamy dom z pustką nad salonem, salon ok. 30 m.kw.połączony z jadalnią i kuchnią, holem i korytarzem do części sypialnej domu. Wszystko to ma jakieś 70 m. albo i więcej. No i ta pustka z dużą antresolą, wielkości pokoju, ok. 12 m. kw. W salonie okno na dole 4 m. z małym haczykiem, nad nim okno trójkątne w szczycie , trójkąt o podstawie 4 m, równoramienny. I teraz-jak to ogrzać zimą. A raczej dogrzać, bo będziemy mieć piec na ekogroszek jako główne źródło ciepła ( na działce brak gazu) . Opcja A to wkład kominkowy z DGP na cały dom, dogrzewający także salon z przyległościami, będący jedynym źródłem ciepa w okresie przejściowym wiosna-jesień.

Obiekcja 1-zabudowa zatrzymuje sporo ciepła, dużo ucieka w komin, salon niedogrzany.

Obiekcja2-dom parterowy, anemostaty pod sufitem ogrzeją pokoje, jeśli ciepło ma naturalną tendencje do unoszenia się do góry? Wiadomo, ze im niżej źródło ciepła, tym lepsza wydajność tegoż.

Opcja B to piec kominkowy, wydajny, jakiś dobry, np. norweski (?) , który oddaje bardzo dużo ciepła pomieszczeniu, w którym stoi. Może temu molochowi dałby radę? Obiekcja1-ogrzewamy tylko salon z przyległościami, w okresach przejściowych musi działać piec co.

Obiekcja2-czy nie będzie za gorąco?

 

Poradzicie coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie andrew i babus.

Zgadzam się z andrew, dom z bala jest ciepły i chociaż rzeczywiście jest "trudny" w ogrzewaniu, można przy odrobinie wiedzy, wykonać go

w standardzie energo oszczędnym, najważniejsze jest zapewnienie mu ( domowi) odpowiedniej ilości masy akumulacyjnej, której dom drewniany w zasadzie nie posiada. Powinien być też zainstalowany rekuperator. Ogrzewanie takiego domu drewnianego będzie tanie, nie powinno przekroczyć 2 złotych za 1 m2 miesięcznie, (mały wydatek energetyczny) i spadek dobowy temperatury nie powinien przekraczać 1-2 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam zrobiony prysznic klejem sika i jest super elastyczny, wodoszczelny, dobrze przewodzi ciepło (mam tam ogrzewanie elktryczne pod prysznicem). Jedyna wada to ze jest drogi... ale mysle ze warto w miejscach najbardziej newralgicznych go zastosowac własnie.

pozdrawiam Jarek

 

Bardzo dziękuje za odpowiedź :) wrzucam kilka fotek z mojej budowy https://picasaweb.google.com/111492829376259460176/20120531Telefon2012?authkey=Gv1sRgCJbOr8Gu1oCCzwE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem, czy ktoś pamięta mnie, czy nie ;) ?. Jak ktoś zainteresuje się, to za pomocą historii moich postów dowie się o mojej przygodzie i pasji.

Po wielkich bojach z przyrodą i z samym sobą skończyłem dach mojej chatki.

 

Teraz zająłem się garażem dla eksperymentu i o oddźwięku czytelników. Może ktoś zainteresuje się ;)

 

A oto co skończyłem z dachem :)

http://images39.fotosik.pl/1602/1fcf3d705cf64528.jpg

http://images38.fotosik.pl/1646/03c5493cd7179813.jpg

 

Pamietamy, pamietamy. Czekalam na efekty, garaz tez z przyjemnoscia obejrze, nadal mnie interesuje.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw przeczytałem, że chodzi o bal 70 cm i prawie wpadłem w kompleksy ;)

 

Zbyszek - zdecydowałem, że podłogę na poddaszu wykonam z płyty osb i paneli. Legary na stropie mam rozłożone co 50 cm. Czy płyta o grubości 22m będzie wystarczająca ? Nie mam w okolicy dostawcy płyt 25 mm, jednocześnie wiem że np podłogi z litego drewna mają zwykle ok 28 mm stąd mała wątpliwość dot wytrzymałości dwudziestki dwójki.

Edytowane przez marmur7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny sposób :) kupiłem już co prawda część płyt 22 mm, ale nie ma problemu by je zrobić na zakładkę choćby z płytami 10 mm. Dzięki za podsunięcie pomysłu :)

Pamiętam jak kiedyś pisałeś o ścianach ukośnych na poddaszach - że tez robisz dwie warstwy - najpierw płytę osb a potem płytę gk. To też na klej plus wkręty ? A jeśli tak , czy wkręty zawsze powinny wchodzić w łaty pod płytami czy pełnią tylko i rolę dodatkowego wzmocnienia dla kleju ?

Edytowane przez marmur7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, jeśli dobrze " okręcisz " OSB czy MFP to wystarczy zastosować krety wchodzące w płytę. Nie ma potrzeby dublować mocowania. Podstawa jest dobrze wykonany stelaż a raczek konstrukcja poddasza w tym przypadku. jak sa piony i płaszczyzny to "dajesz" klej na grzebień i w zasadzie uzyskujesz bardzo dobrą sztywność ściany .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...