Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Wojcieszek potwierdzam słowa Marmura, oczywiście możesz się bawić w jakieś masy uszczelniające ale najpewniejszym rozwiązanie jest 1cm nacięcie wzdłuż bala i włożenie tam blachy pod kątem takiej jak w rynnach. Wizualnie wtedy jest ok i nic nie zacieka, rozumiem że te cegły mają lekki spadek na zewnątrz budynku.

Najładniej wygląda to w miedzi i takie rozwiązanie polecał mój wykonawca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wojcieszek niestety nic więcej Ci nie doradzę bo jak na razie to ja czekam na pozwolenie na budowę :)

 

Pytałem o ten problem mojego wykonawcę i doradził nacięcie wzdłuż bala. Szczegółów jak to prawidłowo wykonać nie znam.

Patrząc na Twoje zdjęcia to ja bym przymierzył kawałek blachy w ten rowek między podwaliną a pierwszym balem. Czy pogłębiać ten rowek, nie wiem, najlepiej sprawdzić czy woda nie zacieka. Co do mocowania blachy to można zagiąć jej końcówkę aby uzyskać większą grubość blachy tak aby wchodziła na ścisk w nacięcie. To tak na chłopski rozum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z renomowanych środków olejowych to Osmo 420 V. Oprócz tego cała gama środków tańszych, jednak musisz się zdecydować czy chcesz środek kryjący czy nie. Niestety rzadko który środek w wersji bezbarwnej posiada skuteczny filtr UV zapobiegający szarzeniu drewna. Sam testuję Altax woskowy. Póki co, daje radę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dziękuje Wam za szybką odpowiedz..Wojcieszek moje bale są z zimowej ścinki ale przez miesiąc były suszone w suszarni i wedle zapewnień cieśli są suche. Ja gdzieś wcześniej wyczytałam,że powinnam zabezpieczyć dom przed montażem okien, a że okna będę miała za 3 tygodnie stąd moje pytanie.Poczytam zaraz o tych preparatach,o których piszecie.Fajnie,że można na Was liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Batkas - ten wstępny rodzaj zabezpieczenia można wykonać np za pomocą Boramonu C30. To środek, który nakłada się opryskiem i moim skromnym zdaniem, powinien to zrobić wykonawca domu. To jest raczej standard. Z ostatecznym, finalnym zabezpieczeniem nie musisz się tak spieszyć.

 

Wojcieszek - to z tym koncem kasy to żartowałeś, nie ? ;) Jak będziesz miał konkretne info o koszcie opierzenia miedzianego, to dajcynka ,ok? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciliśmy właśnie z naszej budowy.Na domku stoją krokwie, a cieśla odgraża się,że we wtorek skończą.Jak się nauczę wstawiać zdjęcia to wrzucę fotki.Marmur7 dzięki za podpowiedż właśnie tak zrobimy.Wojcieszek suszarnie widzieliśmy w niej drzewo więc mamy pewność,że bale suche nawet cieśla podawał w ilu procentach ale umknęła ta informacja z pamięci.Jutro go wypytam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ożesz mnie chłopie wystraszyłeś ;-) Aż tyle to kosztuje? Bo w sumie to nie mam pojęcia jaki to koszt...

A z blachy stalowej ocynkowanie nie da się takiego okapu "wygnuć? :-) Mam piękne rynny z stali cynkowanej, to mogę i wąski parapet wokół domu....

 

Spokojnie można taki okap zrobić z każdej blachy, nawet zwykłej powlekanej. Wiadomo jednak, że im lepsza blacha , tym większa trwałość . Miedź jest najdroższa ale o końcu kasy nie pisałem wyłącznie w jej kontekście, tylko wielu innych robót, które Ci jeszcze wykonują ekipy. U mnie koniec kasy wystapił bardziej gwałtownie :D

Nie zapomnij o zdjęciach schodków, że sie tak namolnie przypomnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

מרכבה : i tak zrobię. Wiem, że miedziany okap lepiej by pasował (widziałem zdjęcie zestawiające miedziane okapy z ocynkowanymi rynnami jak moje), jednak obawiam się kradzieży. Możliwe więc, że będzie tytan. Umówiony już jestem na rozmowę z moim dekarzem po długim weekendzie.

 

Sprawdź koniecznie w Lindab blachę o kodzie Miedziany metalic 778. Podobną ma Pruszyński, ale odcień według mnie jest mniej atrakcyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rysunek jaśniutki i być może rozwiązanie wykorzystam u siebie, ale mam pytanie dot stopy betonowej - czy jest wysunięta ponad grunt a jesli tak to czy jej wysokość uwzględnia jakis przyszły chodnik prowadzący do schodów ? ( może to zboczony dylemat ale wciąż usiłuję mysleć przyszłościowo) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja znowu z pytaniem do szanownych balowiczów.Chodzi nam o instalacje wod-kan.Z jakich materiałów ją wykonać,żeby była najlepsza i najbezpieczniejsza w domku drewnianym.Plastikowe rury czy miedziane,a może jeszcze jakieś inne?Instalator na pewno coś doradzi ale w mojej okolicy mało domów z drewna więc i doświadczenie małe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj technologii budowy domu nie wpływa na wybór materiałów instalacyjnych. Odpływy kanalizacyjne to najczęściej tworzywo - pozostałe orurowanie tworzywo lub miedź, w zależności od zasobności portfela. U mnie jest np mieszane, wszystkie rury bezpośrednio dochodzące do kominka i zasobnika buforowego oraz rury wysokotemperaturowe są wykonane z miedzi, pozostałe z tworzywa.

Skoro pisałeś, że budujesz z drewna suchego, nie wiem jaki będzie stopień osiadania budynku. W moim domu, gdzie osiadanie było większe, wszystkie sztywne rury odpływowe posiadaja tzw mufy, które pozwalaja na kompensację osiadania. Pozostałe rury posiadaą element elastyczny ( zwykle w przejściu między stropami) pozwalający systemowi bezproblemowo pracować w trakcie osiadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siatka się sprawdziła :) A co do głównego tematu - najlepiej przyjąć zasadę, że wykonawcy nie trzeba traktować jak wroga, ale zdroworozsądkowo mieć cały czas pieczę nad tym co robi by nie znaleźćsię w sytuacji o których wspominał Wojcieszek. Akurat wilgotność drewna jest bardzo łatwa do sprawdzenia. Nawet tanie wilgotnościomierze wskażą orientacyjne dane. Niedawno widziałem test na stronce "Dom i drewno" gdzie urządzenie za 50 zł dawało dokładnie takie same pomiary jak profesjonalne maszynki za kupę kasy. Sam kiedys kupiłem prościutki wilgotnościomierz Husqvarny za...20 zł którym posługuję się cały czas. Jak nie ma co sprawdzać, to mierzę nim każdy kawałek drewna wrzucany do kominka :D Edytowane przez marmur7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojcieszek do naszego cieśli przyjeliśmy zasadę "ograniczonego zaufania".To może tylko w tych moich wpisach tak wygląda,że wierzymy mu bezgranicznie.Byliśmy też u ludzi,którzy juz dwa lata mieszkają w domu wybudowanym przez naszego ciesle.Chociaż nie wpadliśmy na pomysł zakupu wilgotnościomierza.Jutro to naprawimy.A poza tym jest forum i muszę przyznać,że Wasze wpisy,odpowiedzi są bardzo pomocne i korzystamy z nich w rozmowach z fachowcami.Stąd też te moje pytania do Was,które pewnie są trochę żenujące. .Kierownik budowy też patrzy i kontroluje.Staramy się jakoś zabezpieczyć.Wojcieszek,marmur7 Wasze dom są piękne i nie mogę się doczekać,kiedy mój wyjdzie z "powijaków"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...