Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

a czy macie wszyscy ocieplone fundamenty? ( chodzi mi o niepodpiwniczone)...dostałam projekt od architekta i zauwazylam, że ocieplil mi je od wewnątrz, a spotykam sie z tym po raz pierwszy....oglądając za to niektóre dzienniki i blogi zauważyłam, ze niektorzy zostawiaja je bez ocieplenie..co wy na to?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam. Nie jestem do końca przekonany na jakiej wysokości poniżej poziomu ścian fundamentowych zrobić chudziaka .

Opcja pierwsza :

poziom górnej warstwy chudziaka to -20 cm względem poziomu ściany fundamentowej. Ta przestrzeń zostanie wykorzystana na warstwy ocieplenia.

Opcja druga :

poziom górnej warstwy chudziaka jest na wysokosci sciay fundamentowej a styropian i szlichta znajdują sie powyżej poziomu 0 i są "w balach".

 

Czy oprócz tego ,że jeśli wybiore opcje drugą będzie niższy parter to śą jakieś inne przeciwskazania ?

Przeglądałem kilka dzienników budowy i widze ,że wykonuje sie to w dwojaki sposób .

Nadmieniam, że podłogówki nie planuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku instalacji i ocieplenia powyżej poziomu zero, układasz je nie tyle w balach , ile w podwalinie ( dlatego nie tracisz nic na wysokości pomieszczenia). Oczywiście w takim przypadku podwalina musi mieć odpowiednią wysokość. Moja miała 18 cm i udało mi się pomieścić wszystkie klamoty, ocieplić i wylać na to posadzkę.

Gdy decydujesz się na wariant poniżej poziomu zero ( np w przypadku niskiej podwaliny) masz nieco większe pole manewru bo dowolnie ustalasz potrzebną wysokość "koryta" pod ocieplenie ( możesz np dać większą ilość styropianu lub grubszą wylewkę).

Ja zdecydowałem się na wariant pierwszy, gdyz obawiałem się, że przy naszych nieprzewidywalnych warunkach atmosferycznych , w okresie między wykonaniem fundamentu i chudziaka , a postawieniem konstrukcji domu, będę miał ciągle wannę z wodą.

Obecnie jednak wybrałbym wariant drugi, gdyż daje większe możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki marmur7 za rady. Sklaniam sie tez do wersji z wpuszeniem izolacji ponizej poziomu 0 . W planie jest chudziak na 12cm . styropian 9cm, szlichta 7cm. Podłoge dam już w balach . Czyli ok 28 cm zostawić nie zasypane . Chyba , że izolacji dam wiecej niż w planie . Tylko pytanie ile dać max ,zeby nic nie pozapadało sie z czasem . Podloge daje z desek sosnowych .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 cm starczy na styk jeśli planowane są płytki bądź panele podłogowe. Nie da rady by starczyło na podłogę drewnianą z desek. Dużo zależy od kształtu bali np w przypadku bali okrągłych nietoczonych granica między podwaliną i balami jest praktycznie nieprzekraczalna. Jesli bale sa prostokatne a podwalina zblizona wielkością, jest więcej możliwości zakombinowania.

Jeszcze jedna uwaga dotycząca wysokości ocieplenia i wylewki - gdy pozostawimy np 18 cm i chcemy porządnie zaizolować chudziaka np dobrą papą zgrzewalną, zabieramy na to 1 cm ( papa ma ok 0,5 cm ale na zakładkach będzie 1 cm) Zostaje nam więc już tylko 17cm. Analogicznie, przy dwóch warstwach papy, odejmiemy ok 2 cm.

Sam np by nie komplikować sobie pracy, a jednocześnie chcąc mieć dobre zabezpieczenie dałem warstwę papy a na to folię, dopiero na nią styropian i jeszcze raz folię pod wylewkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nudno w temacie, dlatego wrzucam fotkę z mojej budowy.

Tak "balują" moi górale :)

 

http://i.imgur.com/rlDivHy.jpg

 

Przy okazji mam pytanie, jak sobie radzicie z wykonczeniem elewacji kominów (cegła, klinkier, kamień) ponad dachem w domach z bali przy kominach systemowych? Bo górale stosują wieńce pod dachem, ale inni wykonawcy odradzają takie rozwiązanie (strop nie trzyma, efekt maczugi). Ciagnąć trzeba od fundamentu?

Edytowane przez aglar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aglar czym bedziesz malować ? Ja myślałem o smole drzewnej jasnej imprex z Ausan albo ropa - olej skalny (żółta).Co Twoi górale Tobie radzą ?

 

Goral jak to goral, mowi ze niczym nie trzeba, wystarczy szczotką szorować raz do roku. Oni trochę będą malować wbrew sobie :)

Ale to jest właśnie ich zaleta, że wychodzą poza ramy podhalańskiej szkoły.

Ja im kupiłem smołę drzewną + olej lniany + terpentyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel stawiał taki dom, poszło nad wyraz szybko. Dom z bali na zacios(tak się to chyba nazywa - bale były nabijane młotami....) jedyny błąd jaki popełnił to docieplenie...miał na górze (u siebie na piętrze, w części która ma być niedostępna dla zwykłych śmiertelników) piękne krokwie , które zostały zasłonięte przy ocieplaniu... żeby było śmieszniej to wystarczyło wybrać ocieplanie dokrokwiowe, przy którym bale były by widoczne.Niektóre firmy robią wogóle w ten sposób, że krokwie chowają pod ociepleniem a potem można za około 3-4 stówki zamontować ich imitację .......
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze zobaczcie co pisał w roku 1570 Andrea Palladio w podręcznikach dla architektów :„I Quattro Libri dell Architettura " które są zbiorem wiedzy o architekturze i budownictwie starożytnym oraz poradami i wskazówkami dla architektów.

 

 

 

http://forum.pasiekaambrozja.pl/download/file.php?id=9391&sid=1e1ccdc9bcf729b3521c6ef6981f3b00&mode=view

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was ma drewniany płot ? Chciałbym od strony frontowej zrobić taki typowy wiejski płot ze sztachet. Pytanie - jak trwale umiejscowić słupy z drewna by nie przegniły a jednocześnie były stabilne. Nie chciałbym umieszczać słupów bezpośrednio w gruncie, raczej stopa fundamentowa i jakiś rodzaj okucia by drewno nie stykało się bezpośrednio z ziemią. Problem w tym, że te wszystkie popularne kotwy do słupów nie zapewniają stabilności. O ile użyte sa np przy wiacie, drewutni itd, nie ma problemu bo cała konstrukcja jest sztywna. W przypadku płotu, stabilność słupa w takiej kotwie wydaje się iluzoryczna. Ma ktoś jakiej sprawdzone rozwiązanie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciej - dziękuję, też myślałem o podobnym rozwiązaniu. Nie wiem jednak jak rozwiązać mocowanie słupów przy bramie i furtce, bo tu płaskowniki nie starczą. Chcę by metalu było jak najmniej, ale bez podciągów chyba się nie obędzie.

A chatka charakterna, ma klimacior. Patrzy się na nią jak na kadr filmowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich Balowiczów

 

Fanem domów drewnianych jestem od dawna (podejrzewam, że urodziłem się już z tą "chorobą").

 

Tyle tytułem wstępu - co by nie przeciągać. Mam krótkie pytanie, albo dwa. Kto z forumowiczów budował lub buduje z panem Romanem T? Fajnie by było gdyby odezwał się ktoś z okolic Zielonej Góry i posiada "drewniaka".

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...