Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

na łazienki kuchnie folia paroizolująca obowiązek , mam takie ściany tylko zamiast osb , regips ,zamiast wymyślnego tynku strukturalnego dałem rodband zmieszany z piaskiem , wełnę wstawiam bo wygłusza . Duzo z tym zabawy ,trzeba szkielet postawić z belek tak jak mur pruski , wewnątrz tego szkieletu budujesz drugi węższy do którego będziesz kręcił osb czy płytę , jak idzie prąd czy woda trzeba nawiercać otwory Edytowane przez maciej74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Mam pytanie o połączenie podwaliny z fundamentem tak aby fundament nie wystawał szerzej niż ściana domu.

Jak to rozwiązaliście na swoich budowach ??

 

Widzę że stomasz tak robi:

http://www.stomasz.pl/portfolio/dom-wojnowo/

 

Myślę że wysuwają podwalinę 2-3cm na zewnątrz fundamentu i potem dają płytkę imitującą kamień 2-3cm grubości. Mam rację ??

 

Mi zaizolowano 5cm stryopianem fundament i zastanawiam się czy na to przyklejać płytki i robić jakieś okapniki czy jednak od poziomu ziemi wyciąć steropian, wysunąć podwalinę i dać płytkę imitującą kamień, wtedy nie trzeba robić okapników. Co o tym sądzicie ?

 

jeśli np ściany masz grubości 16cm to podwalinę robisz z 20cm grubą wysuwasz ją na 5cm poza obrys fundamentu i tyle zyskujesz miejsca jeśli nawet coś będzie wystawać to robisz kapinos od spodu podwaliny a nie z boku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Macieju

Ścianka wygląda super więc jest warta każdej pracy.Chcemy takie ścianki postawić na poddaszu.A ile trzeba dać wełny żeby dobrze wygłuszyć?

 

Ja mam 10cm wełny , zasada jest taka ,jeśli robisz konstrukcje z kantówek 15cm to ścianki do których będziesz kręcił np regips robisz 10cm na to 2x płyta po 1cm plus tynk daje nam w sumie grubość 13cm . Sciana będzie cofnięta o 1cm od belek co daje fajny efekt .Można też jeszcze oszukać i wstawić belki narożne a zastrzały czy słupy wewnątrz ściany zrobić z dech 3,2mm . różnicy wizualnej niema a jest taniej i szybciej

http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=1399&attachmentid=29398

tu jest tylko belka narożna reszta to dechy

Edytowane przez maciej74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to za warstwa w ścianie pomiędzy wiatroizolacją a wełną? :confused:

 

To przykładowe zdjęcie pokazuje akurat technologię domu szkieletowego. Jeżeli budujesz dom z bala i go ocieplasz od środka , zasada będzie podobna, z małym wyjątkiem.

W domu szkieletowym widoczne na rysunku deski to po prostu ozdobna okładzina zewnętrzna. Tajemnicza warstwa o której wspominasz to płyty osb - stosuje się ją jako wstępną okładzinę usztywniająca konstrukcję szkieleciaka. Folię przeciwietrzną mocuje się wtedy bezpośrednio na płycie osb i oddziela od desek dylatacją

W domach z bali płyt osb stosować nie trzeba - bale pełnią rolę usztywnienia i okładziny zewnętrznej jednocześnie. Wyjątkiem są ściany szczytowe, które często są wykonywane w technologii szkieletowej. Wtedy warstwy wyglądają dokładnie jak na wspomnianym poprzednio rysunku.

Edytowane przez marmur7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojcieszek dziękuję za podzielenie się patentami. U mnie już fundament wylany a więc na opcję z murowaniem z kamienia za późno. Fundament ma 25cm grubości i na to idzie steropian 5cm siatka i klej. Wykonawca radzi zostawić ten steropian aby uniknąć przemarzania - mam wysoki poziom wód gruntowych, wiosną nawet 20cm momentami. Będę się chyba skłaniał do Twojego rozwiązania, chyba że znajdę ładną płytkę imitującą kamień. Podpiwniczenia nie mam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdanek. No to wciąż możesz obłożyć fundament kamieniem, nie naruszając izolacji. Tak jak opisałem w drugim wariancie.

Nawet lepiej, żebyś poczekał, aż grunt wokół fundamentu osiądzie. Wtedy należy przejechać raz zagęszczarką i dopiero dolewać półki pod kamień.

Nie jest to mój patent. Taki sposób już tutaj ktoś promował, no i tak obkłada kamieniem wszystkie domy wielu wykonawców na Wami i Mazurach.

 

Skoro masz wysoki poziom wód gruntowych, to lepiej, abyś obłożył całość kamieniem lepionym na zaprawę cementową (z wspomnianą podmurówką) niż płytkami klejonymi na klej.

Pamiętaj, że płytki imitujące, zawsze będą wyglądały jak płytki imitujące. Kamień to kamień. Jeśli jeszcze całość zabezpieczysz pokostem...

Ale to już Twój wybór. Baw się dobrze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks później...

Ja prawie skończyłem pokostowanie elewacji kamiennej podpiwniczenia. Mam 120m2 kamienia i cegły kraśnickiej (ściany elewacji, schodnia do piwnicy, schodnia do komórki pod gankiem, podesty schodów). Została mi jeszcze tylna ściana i schodnia do piwnicy. poszło 10l pokostu. Kupiłem już kolejne 10l... Starłem 3 pędzle wklepując pokost w kamień, wyglądam jakbym wrócił z ekskluzywnych wakacji w ciepłych krajach... Chociaż biorąc pod uwagę moje wydatki na dom, możne to uznać za ekskluzywny pobyt :D

No i walczę z płotem. Ale to osobna historia.

Pytanie dotyczące malowania ścian.

Mam już ocieplone wszystkie ściany. Czyli jest wiatroizolacja, wełna mineralna, paraizolacja. Całość zamknięta deską sosnową.

Deska ma wysokość taką jak bal, więc na łączeniach ścian ocieplanych (zewnętrznych) ze ścianami działowymi (bal) łądnie to wygląda. Szczególnie, ze wykonawca przybijał deski sosnowe z przesunięciem o 1/2h względem bala, więc wygląda to tak, jakby deska była licem bala, bale połączone na jaskółczy ogon.

Wykonawca zagruntował deski środkiem Altax Impregnat gruntujący do drewna Penetrin. Chyba tym.. muszę jeszcze dokładnie się dowiedzieć.

No i teraz jest problem. Ściany ocieplone mają piękny, białawy kolor świeżej sosny (tak naprawdę to sosna byłą ścinana 6 lat temu - napisane jest to na opakowaniu). Na tym zdjęciu (mimo niskiej jakość), można zobaczyć kolor deski:

https://lh4.googleusercontent.com/-ZAVhjF51Ank/U800A_HbyeI/AAAAAAAAdUE/6xYH8-TF4aA/s912/IMG_1092.JPG

Jednak ściany działowe z bala, jak i belki stropowe, nabrały już trochę patyny. Sosna pożółkła przez ten rok, od rozpoczęcia budowy. Nie przeszkadza to tak w zestawieniu ze stropem, ale miejsce w którym ściany działowe z bala stykają się z deską, uwidacznia te różnice.

Całe wnętrze ma być bielone. Ściany malowane 2x środkiem typu lazur (Jeszcze nie ustaliłem co to będzie), podłogi sosnowe będą ługowane. Elementy stropu i sufit, malowane też lazurem na biało, ale raczej 1x. Możliwe, że zostawimy w koorze naturalnym, ale na pewno zabezpieczymy przed ciemnieniem.

 

Jak tylko uporam się z pracą przy płocie, chciałbym zabrać się za malowanie ścian. Teraz pytanie do Was:

- czy w celu pozbawienia ścian z bala tego żółtego koloru, mam je lekko przeszlifować? A dopiero potem gruntować tym samym środkiem co deski?

- bale ścian działowych, belki stropowe, i sufit mają ładną gładką powierzchnię. Tylko ten kolor... Jaką gradację papieru zastosować?

- mam w swoim zestawie narzędzi szlifierkę mimośrodową, i taśmową. Tą drugą ze względu na jej agresywność nie przewiduję użycia, chyba że przy fazowaniu krawędzi na belkach. Ale czy mogę "jechać" po ścianach tą szlifierką mimośrodową? A może powinienem zainwestować w oscylacyjną?

 

- czy odczekać parę dni, przed nakładaniem kolejnej warstwy lazuru na ściany?

 

- zdaję sobie sprawę, ze koszt lazuru do zabielania ścian w tak dużym domu nie będzie niski. Dlatego chciałem oprzeć się na produktach typu Altax. Czy macie może jakieś inne sugestie co do zastosowania alternatywnych środków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swoje podlogi maluje olejem wybielajacym do parkietu V33, zastanawiam sie nad scianami ale najpierw podlogi

swierkowe deski pija olej jak gabka wode, musze klasc dwie warstwy oleju

 

BTW czemu pokost a nie np. Sarsil? gdzie kupowales pokost? (moze byc na PW)

 

pozdrawiam

Edytowane przez borge
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Borge

Pokost polecił mi, kamieniarz z Mrągowa, który u mnie kładł elewacje.

Jest kilka powodów, dla których zdecydowałem się na pokost:

- ekologiczny, naturalny, jakoś tak mi bardziej pasuje do domu z bala i kamienia

- cena 165PLN/10l. Specyfiki silikonowe, raczej droższe są.

- przepięknie "wyciąga" barwę kamienia, i cegły kraśnickiej.

(Link zewnętrzny)

https://lh4.googleusercontent.com/-cIz-c_itQw0/U80z9C7aQrI/AAAAAAAAdTg/XWEqymwK8mg/s912/DSC05848.JPG

Zdjęcie dość stare. Ale po lewej widać kamień i cegłę pokostowaną, po prawej nie...

Pokostem pokryję też drzwi do komórki i piwnicy.

 

Borge. MAsz może jakieś zdjęcia swojej podłogi po olejowaniu tym olejem wybielającym?

Co do ścian, to będę robił próbki z farbą do drewna flugger. Mam małą puszkę, i wydaje się z tych słabo kryjących, które pokazuję słoje i sęki.

Widziałem pięknie wybieloną ścianę woskiem wybielającym... tylko ta cena

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie dotyczące malowania ścian.

Wykonawca zagruntował deski środkiem Altax Impregnat gruntujący do drewna Penetrin. Chyba tym.. muszę jeszcze dokładnie się dowiedzieć.

 

Jednak ściany działowe z bala, jak i belki stropowe, nabrały już trochę patyny. Sosna pożółkła przez ten rok, od rozpoczęcia budowy. Nie przeszkadza to tak w zestawieniu ze stropem, ale miejsce w którym ściany działowe z bala stykają się z deską, uwidacznia te różnice.

Całe wnętrze ma być bielone. Ściany malowane 2x środkiem typu lazur (Jeszcze nie ustaliłem co to będzie), podłogi sosnowe będą ługowane. Elementy stropu i sufit, malowane też lazurem na biało, ale raczej 1x. Możliwe, że zostawimy w koorze naturalnym, ale na pewno zabezpieczymy przed ciemnieniem.

 

- zdaję sobie sprawę, ze koszt lazuru do zabielania ścian w tak dużym domu nie będzie niski. Dlatego chciałem oprzeć się na produktach typu Altax. Czy macie może jakieś inne sugestie co do zastosowania alternatywnych środków?

 

Moim zdaniem najlepiej całość zrobić preparatami jednego producenta, a zwłaszcza, jeśli czas między nałożeniem kolejnych warstw jest relatywnie nieduży (podejrzewam, że po pół roku nie ma to znaczenia).

 

Jeśli będziesz malował na biało i chcesz zachować wyraźny rysunek słojów, to moim zdaniem lepszy jest impregnat, bo lazura o wiele bardziej zakrywa powierzchnię drewna, zwłaszcza gdy jest w kolorze jednak intensywnym.

 

Ja używałem Sadolinu zarówno lazury jak i impregnatu. Lazura po dwukrotnym malowaniu prawie całkowicie pokryje rysunek słojów. Natomiast impregnat jednak słoje pozostawi - zwłaszcza na sośnie.

 

Co do preparatów bezbarwnych, to fajna jest lazura bezbarwna V33 o wydłużonej trwałości - ma filtr UV, drewno nabiera ładnej miodowej barwy i prezentuje się według mnie ładnie. Z tym, że w Twoim przypadku, to jednak chyba wołałbym ściany bielone, bo za dużo drewna będzie przytłaczać, tak przynajmniej uważam.

 

W przypadku wątpliwości warto spróbować skontaktować się z jakimś technologiem producenta preparatu. Ja rozmawiałem kiedyś z technologiem V33 (kontakt poprzez ich infolinię) i naprawdę to była pożyteczna rozmowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ Wojcieszek fajny ten Twoj dom, dobrze ze sa ludzie ktorym zalezy na prawdziwym pieknie i tradycji

rzeczywiscie widac na fotce jak ladnie pokost 'wyciagnal' kolor i fakture, zastanawiam sie tylko jak czesto trzeba bedzie zabieg pokostowania ponawiac? co 'zeznal' ; ) w tej kwestii kamieniarz z Mragowa?

 

fotki z malowania podlogi mam tylko 2 i niestety robione w pospiechu, do tego zrobione po jednokrotnym pokryciu desek olejem, jesli bede w przyszlym tygodniu na wsi, postaram sie zrobic nowe fotki

https://www.dropbox.com/s/vkyrn3z12scmylw/_DSF3613.jpg

https://www.dropbox.com/s/uvxbdatfclyw46e/_DSF3614.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...