Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 13,9k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Borge. MAsz może jakieś zdjęcia swojej podłogi po olejowaniu tym olejem wybielającym?

 

@ Wojcieszek, przepraszam za poslizg ale mialem na wsi pewne problemy wykonczeniowe i dopiero dzis wrocilem do domu

fotka 1 i 3 takie 50/50, wyraznie widac odciecie miejsc gdzie deski sa pokryte jedna warstwa oleju wybielajacego

fotka 2 podloga 'pociagnieta' 2x (olej jeszcze mokry)

 

pozdrawiam

DSCF3815.jpg

DSCF3817.jpg

DSCF3819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Pytanie mam przedewszystkim, czy ta belka (kolumna) przed wejście mi wytrzyma kilka lat? Jak mamy dbać o takie domy drewniane, co i ile i czym się impregnuje drewniane konstrukcje które są narażone na mróz i deszcz?

Czy są jakieś ogólne, że tak powiem, "technicznie standardowe" problemy z domami wykonywanymi technologią bali drewnianych?

Z góry dzięki za każdą poradę i odpowiedź.

 

Problemem większości tzw projektów gotowych jest brak uwzględnienia specyfiki drewna jako materiału budowlanego. Projekty te są prostymi kopiami projektów domów murowanych. By drewno słuzyło bezproblemowo przez długie lata trzeba je przede wszystkim chronić przed wilgocią i działaniem promieni UV. Żadna impregnacja nie ochroni drewna od naprzemiennego działania deszczu i słońca. W domach z bali służą temu spore okapy, które chronią ściany przed częstym zamakaniem. Okapy znacznie większe niż w domach z ceramiki. W Twoim projekcie okapy są zbyt małe a na ścianach szczytowych wręcz symboliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Borge. Nie ma problemu, i tak miałem inne sprawy na głowie.

 

Faktycznie olej delikatnie nadaje biały odcień.

Moją Małżowinę, interesuje bardziej efekt, jaki uzyskuje się przy ługowaniu desek. Czyli nieco bardziej agresywna biel, ale z widocznymi słojami.

Muszę więc przygotować jej próbki materiału po olejowaniu i ługowaniu.

 

Przy okazji odbioru robót wykończeniowych, rozmawiałem z moim Wykonawcą (i jednocześnie wykonawcą całej konstrukcji domu). Rozmawialiśmy na temat malowania ścian.

Ściany ocieplane mamy obite deską fińską (wysokość identyczna jak wysokość bala). Deska przed przybiciem, była zaimpregnowana impregnatem głęboko penetrującym, który ma przeciwdziałać ciemnieniu drewna. Ściany są piękne. Problem w tym, że ściany działowe, które sa wykonane z bala, i oczywiście nie były ocieplane, zdążyły już ściemnieć (dom zmontowany w zeszłym roku na jesień). Czeka mnie więc szlifowanie tych ścian, i impregnacja, tak aby przed bieleniem, zarówno ściany z bala, jak i obijane deską miały ten sam odcień.

 

Kiedy zapytałem Wykonawcę o rodzaj lazuru jaki zastosować do bielenia ścian, i kiedy wymieniłem różne tam niemiecko-skandynawskei firmy, spojrzał się na mnie, i stwierdził, że jak mam za dużo kasy, to może powinienem mu część oddać :-)

Poradził mi, zastosowanie podstawowej lazury ochronnej 3V3 w kolorze białym. Zaznaczam, że nie będę kupował lazury u Wykonawcy, ani to nie on będzie się tym zajmował.

Tak to teraz wygląda (jedna z sypialni na piętrze)

https://lh3.googleusercontent.com/-OEVRKQoQxi4/U_fS4QUKyvI/AAAAAAAAdY0/YMAPsV6PKmw/s912/DSC05923.JPG

Widać biel ocieplonych ścian, i już "podstarzały" kolor jętek

Oczywiście brak jeszcze podłóg

I jeszcze fotka z obróbką okna:

https://lh6.googleusercontent.com/-tQQdf3cByIM/U_fTAWD9Q7I/AAAAAAAAdY8/C4sLWVr6m9s/s576/DSC05924.JPG

Na koniec:

 

https://lh3.googleusercontent.com/-1bx75ukdi-g/U_fTfiKhYsI/AAAAAAAAdZU/lNE7D5c2Csc/s912/DSC05930.JPG

https://lh6.googleusercontent.com/-MRN1mQXdTns/U_fST8U_c-I/AAAAAAAAdYg/e6psMxbK4eo/s576/DSC05922.JPG

 

Przez ostatni tydzień pracowałem wokół działki. Mam już słupki i żerdzie na ogrodzeniu. "Kręcenie sztachet już zlecam. Brak czasu. Poznęcałem się tez nad barierką tarasową.

https://lh3.googleusercontent.com/-1bx75ukdi-g/U_fTfiKhYsI/AAAAAAAAdZU/lNE7D5c2Csc/s912/DSC05930.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano Panie Marmur, na kotwach "U" słupki osadziłem. Olchowe (słupki, nie kotwy :D ) słupki siedzą nad gruntem jakieś 3-4cm.

Kotwy jak te:

http://www.amek.pl/strony/kotwy.html

 

Dodatkowo jak całość będzie skończona, dolne części słupków, obsmaruje jakimś szuwaksem typu lepik dla osłony przed wodą.

Niestety, muszę dołożyć zastrzały poprzeczne (do środka działki). Zastrzały wzdłużne świetnie stabilizują płot, a na pierwszych przęsłach już okręconych sztachetami, widzę że płot nabrał dużej sztywności. Jednak jest wahliwy w stronę poprzeczną.

https://lh5.googleusercontent.com/-L4VujW3MjpM/U_fSUfjwDAI/AAAAAAAAdYk/6v7N8GC3ENM/s912/DSC05920.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściany ocieplane mamy obite deską fińską (wysokość identyczna jak wysokość bala). Deska przed przybiciem, była zaimpregnowana impregnatem głęboko penetrującym, który ma przeciwdziałać ciemnieniu drewna. Ściany są piękne. Problem w tym, że ściany działowe, które sa wykonane z bala, i oczywiście nie były ocieplane, zdążyły już ściemnieć (dom zmontowany w zeszłym roku na jesień). Czeka mnie więc szlifowanie tych ścian, i impregnacja, tak aby przed bieleniem, zarówno ściany z bala, jak i obijane deską miały ten sam odcień.

 

Z tego, co widzę, to deska jest świerkowa, a dom z sosny. Myślę, że różnica w odcieniu zawsze będzie - tzn. sosna mocniej ciemnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano Panie Marmur, na kotwach "U" słupki osadziłem. Olchowe (słupki, nie kotwy :D ) słupki siedzą nad gruntem jakieś 3-4cm.

Kotwy jak te:

http://www.amek.pl/strony/kotwy.html

 

Dodatkowo jak całość będzie skończona, dolne części słupków, obsmaruje jakimś szuwaksem typu lepik dla osłony przed wodą.

Niestety, muszę dołożyć zastrzały poprzeczne (do środka działki). Zastrzały wzdłużne świetnie stabilizują płot, a na pierwszych przęsłach już okręconych sztachetami, widzę że płot nabrał dużej sztywności. Jednak jest wahliwy w stronę poprzeczną.

https://lh5.googleusercontent.com/-L4VujW3MjpM/U_fSUfjwDAI/AAAAAAAAdYk/6v7N8GC3ENM/s912/DSC05920.JPG

 

Tych kotew U użyłem do budowy domku ze zjeżdżalnią dla dzieciaków i widziałem, że stabilność tego rozwiązania w przypadku płotu byłaby dość iluzoryczna. W zeszłym roku wiatr zwalił mi tymczasową bramę, której słupki były wprost wbetonowane w grunt. Słupki były już trochę przegniłe, ale uświadomiło mi to jakie siły działają na taką konstrukcję. Zastrzałów poprzecznych chciałbym uniknąć, szukam więc dalej :)

 

A odnośnie bielenia desek na ścianach -jesli dobrze zrozumiałem chcesz użyć lazury v33 - nie obawiasz się, że będzie się to świecić jak psu d..... ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marmur. Masz rację. Na samych kotwach U, ten płot nie ustoi. Te kotwy świetnie dystansują słupki od gruntu. Zastrzały wzdłużne w narożnikach, w środkowych segmentach na najdłuższym boku, i zastrzały wzdłużne przy bramie i furtce stabilizują płot w linii podłużnej.

Ale każdy bok płotu dostanie po dwa zastrzały poprzeczne (w 1/3 i w 2/3 długości). Dodatkowo dołożę zastrzały poprzeczne przy bramie, i furtce. Oczywiście słupki narożne mają po dwa zastrzały ostawione pod kątem prostym względem siebie.

Te zastrzały poprzeczne mnie nie oburzają, ponieważ wzdłuż płoty będzie dużo zieleni. Wtopią się....

 

To spowoduje, że płot będzie usztywniony. Takie rozwiązanie poradził mi producent sztachet spod Ostrołęki, który już wiele płotów postawił.

Te kombinacje są konieczne, ponieważ uparłem się, ze nie będę stawiał słupków metalowych. Cały płot jest drewniany. Żerdzie i słupki łączone są kątownikami w ocynku.

 

Idealne byłyby takie kotwy:

http://www.smelczynski.pl/media/images/products/4f7a26f57af8e.jpg

Ale możesz sobie wyobrazić, ile to by kosztowało, skoro potrzebowałem ponad 70 kotew. Te kotwy są 2-3 x droższe od kotew U.

I tak materiał na cały płot kosztował mnie prawie 9kPLN. A to nie uwzględnia płotu pomiędzy mną a sąsiadem, któy będzie już przez niego wykonywany (koszty na pół)

 

Co do lazuru: no dlatego będę malował ścinki desek na próbę, nim pomaluję całą ścianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło, chopie! Jak Ty masz tylko front do zrobienia, to się nie oglądaj. U mnie, koszt takich kotew wyniósłby 2000PLN.

Musisz przeszukać Allegro. Ceny wahają się od 24PLN do 30PLN. Zleży od szerokości słupka.

http://allegro.pl/kotwa-typ-h-i4545620701.html

Gdybym miał więcej czasu, pogadałbym z jakimś ślusarzem, to może udałoby mi się zbić koszt kotwy spawanej do 15PLN. Ale doszłoby malowanie i upierdliwa konserwacja.

Koszt kotwy U, to 9PLN.

Pamiętaj, aby kotwy kręcić do słupków, potem dopiero betonować. Kotwy obracasz naprzemiennie, zwiększając sztywność konstrukcji.

Elementy drewniane malujemy przed skręcaniem. Końcówki trzeba grubo zaprawić impregnatem. Ja po przykręceniu sztachet, ścinam końcówki słupków, i dodaję daszki zabezpieczające słupki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będe robił podmurówkę, choćby prawie niewidoczną. Nie chcę powielić błędu wczesniejszego gdy dotychczasowych trzech stron zrobiłem płot bez podmurówki i okoliczne psy zrobiły nam z grządek jesień średniowiecza. Czeka mnie teraz powtórne kopanie rowka wzdłuż płotu i zasypywanie go suchym betonem brrrr...

Jak sobie poradziłeś z mocowaniem poprzeczek do sztachet ? Bo zdaje się , Twój płot nie idzie w równej linii ani w poziomie ani w pionie. Ja ma co prawda tylko 14 słupków, ale w tym dwa skosy po ok 45 stopni co nie ułatwi roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podmurówka, będzie "podmurówką" :-) Kiedy już stanie płot, pod sztachetami wykopię rowek, w którym zasypię suchy beton, i na tym ułożę ciasno kamień łupany (1m2 = 30PLN, z tego wychodzi jakieś 4-5 m.b)

W ten sposób, jeże, żaby, jaszczurki będą ogły migrować (sztachety zaczynają się 15cm nad gruntem).

Płot w poziomie podąża za nachyleniem gruntu. Poprzeczki na każdym słupku są przykręcone na identycznej wysokości. tak tez będzie ze sztachetami.

Każdy bok w idzie w linii prostej. tylko jeden narożnik jest ścięty.

Żerdzie (6.5x5) mocowane są do słupków (9x9) takimi łącznikami jak poniżej. Wkręty o długości 4cm

http://www.slusarstwo.net.pl/Oferta/images/Produkty/wszystkie_katowniki.jpg

Takimi samymi wkrętami przykręcam sztachety (8cmx140cm co 5 cm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam pytanie o łączenie podwaliny z pierwszym balem przy jaskółczym ogonie.

Jak takie połączenie powinno być prawidłowo wykonane ?

Czy także w podwalinie robi się pióro wpusty i łączy z 1wszym balem aby nie podwiewało na łączeniu bala z podwaliną czy raczej zostawia się gładką powierzchnię obu elementów a mocno ściskają je kotwy zabetonowane w fundamencie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkich chcę się dowiedzieć czy stawianie domku z bala olchowego ma sens. Nie znam się kompletnie na drewnie dlatego chcę się dopytać. Z tego co wiem to olsza świetnie radzi sobie jako ogrodzenie. Nie ma to być dom na 100 lat ale tak jak zaznaczyłem, na 15.

 

Miałem dzisiaj okazję rozmawiać z pewnym starszym panem, który miał z różnego rodzaju drewna coś na wzór drewutni czy domku rekreacyjnego obok miejsca zamieszkania. Robił to własnoręcznie, z różnego rodzaju drewna - świerk, sosna, olcha - ogólnie - z tego co miał "na podorędziu" i co "załatwił" za poprzedniego systemu. Niestety budynek ten mu spłonął rok temu (teraz odkupuje sobie narzędzia u mnie - mój stały klient), wszystko spłonęło - pozostało tylko opalone z zewnątrz deski olchowe...

 

Może jednak ta olcha nie jest taka zła??? Poza tym jak miły pan stwierdził - to najłatwiejsze w obróbce drewno.

 

potomekstu - powodzenia!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postawić to i z wierzby się da , pytanie kto będzie stawiał i za jaką sumę , z czego by to nie było to robota ta sama a nawet gorsza np wycinanie zamków , wpustów i ekipa sobie policzy a wtedy na 15 lat to się może nie opłacać , może lepiej sprzedać olchę dołożyć i kupić materiał na dom ?

A u mnie dach idzie ku końcowi po pól roku walki jak przybiję ostatnią klepkę to się upiję ze szczęścia :) .

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=277096&d=1409240596

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=277099&d=1409240655

http://forum.muratordom.pl/attachment.php?attachmentid=277100&d=1409240707

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...